Gefixt! Had het verkeerde plaats geupload zonder wat dingen weg te strepen erop.quote:
Ik ben sowieso niet terugbetaald,want dit lijkt een rekening van hemzelf en ik ben ook opgelicht door te betalen aan een andere rekening.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Overboekingen tussen Nederlandse banken staan vrijwel direct op de rekening.
Staat daar niks, zeker niet na 1 werkdag.
Dan fake.
Journaal post klinkt niet echt Nederlands
Plus die datumnotatie is ook niet Nederlands
En ziet er totaal niet uit als de betaalomgeving van de Rabobank.
Weet ik niet eigenlijk. Bij marktplaats stond aangegeven van wel, maar het is gewoon een particulier voor zover ik kan zien en heb weten te achterhalen. Ik ben vanaf het account waarop ik m nu heb benaderd opgelicht, maar daar gebruikte ie de bankpas van zn vrouw en die heeft ie meermalen gebruikt danwel misbruikt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:08 schreef dimmak het volgende:
Is het een bedrijf? Kan een screenshot zijn van boekhoudsoftware.
Daarom dus.. Ik zie ook 'beheerrekening' staan, dus ik dacht wellicht aan bewindvoering ofzo.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Journaalpost duidt op een boekhoudsysteem. Weet niet of een marktplaats-oplichter dat gaat gebruiken
Dit zijn overboekingen die ie als bewijs verstuurd, maar dit is niet waarmee ik ben opgelicht.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:11 schreef snabbi het volgende:
Vanuit dit boekhoudpakket staat de datum van de boeking op 21/10, Dan moet het voor jou een eitje zijn om te zien op jouw rekeningafschrift of jij rond die datum dat bedrag ziet?
Ok, ik ga je even een DM sturen waar de app van is. Zie even geen reden om dat in het topic te plaatsen omdat het bedrijf er niks mee van doen heeft.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:20 schreef Inbox het volgende:
[..]
Dit zijn overboekingen die ie als bewijs verstuurd, maar dit is niet waarmee ik ben opgelicht.
Hij heeft meerdere gedupeerden gemaakt dan gedacht.
Hij zegt dat ie iedereen heeft terugbetaald, maar dat is gewoon gelogen. Misschien vergeet ie dat ie met meerdere marktplaatsaccounts en wellicht ook met meerdere rekeningnummers heeft gehandeld
Bedankt voor de link. Ik denk dat je gelijk hebt. Hij geeft inmiddels via marktplaats ook aan dat ie onder bewind staat.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:51 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ok, ik ga je even een DM sturen waar de app van is. Zie even geen reden om dat in het topic te plaatsen omdat het bedrijf er niks mee van doen heeft.
Beheerrekening is wel een gebruikte term in de bewindvoering. Maar herken niet het programma oid.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:51 schreef Inbox het volgende:
Vandaag een berichtje gestuurd via marktplaats aan de persoon die me opgelicht heeft. Meneer geeft aan dat ie zn gedupeerden heeft terugbetaald en ik vraag me af of dat echt zo is?
Onderstaand screenshot stuurt ie, als bewijs daarvoor. En het zegt mij helemaal niets eigenlijk.
Herkend iemand dit? En is dit echt, of pure nep?
[ afbeelding ][
- kennelijk is ie ergens ingelogd, ik zie een domeinnaam eindigend op ..at.org ? Iemand een idee waar dat is?
- journaalpost?
Hij stuurt twee van deze betalingen. Beide op hetzelfde tijdstip en met dezelfde journaalpost. Klopt dat?
Heb even gezocht met GoogleLens en daarmee niets gevonden wat erop lijkt. Weet dus niet of het echt is of nep. Herken het verder ook nergens van..
Overigens, hij heeft mij zeker niet terugbetaald en het reknr is niet terug te vinden op 'check de verkoper' en is anders dan dat van zn vrouw die ie gebruikt heeft om mij op te lichten..
De link die Snabbi mij stuurde is denk ik de juiste. Het is van een stichting die bewindvoeringquote:Op zondag 10 november 2024 13:58 schreef Rene het volgende:
[..]
Beheerrekening is wel een gebruikte term in de bewindvoering. Maar herken niet het programma oid.
Hoeveel kost zoiets? Ben je uiteindelijk niet nog meer geld aan incassokosten kwijt dan dat je ooit van die gast zult krijgen? Waarom heb je gekocht zonder kopersbescherming?quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:11 schreef Inbox het volgende:
Voor mijn niet-geleverde pakket heeft ie een incassobureau achter zich aan. Daar is de eerste brief al verstuurd. Was ook voor een ander product dan dit.
Als er meldingen zijn op de 'check de verkoper'-pagina van de politie, kun je de NAW-gegevens opvragen bij je bank. Daarmee kun je een paar bedrijven inschakelen die de incasso van je uitvoeren zonder kosten voor jou. Soort van no cure no pay. Zij brengen de oplichter wel kosten in rekening uiteraard en dat is hun verdienmodel. Bij succesvolle incasso zit daar hun winst. Lukt de incasso niet, hebben zij pech.quote:Op woensdag 13 november 2024 13:07 schreef KvanG het volgende:
[..]
Hoeveel kost zoiets? Ben je uiteindelijk niet nog meer geld aan incassokosten kwijt dan dat je ooit van die gast zult krijgen? Waarom heb je gekocht zonder kopersbescherming?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |