Nee klopt, maar opnieuw: voordat ze iets hadden kunnen doen waren er al groepen bezig te bedenken hoe ze de Joden konden gaan vinden en wat ze wilden gaan doen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:22 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Genoeg beelden online te vinden hoor en nee het zijn geen lieverdjes
Ik wacht verder onderzoek af. Dank je wel.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hallo, er werd opgeroepen tot en overgegaan tot jodenjacht. Of dacht je dat al die jochies spontaan op de scooter stapten?
Ik zit dagelijks in Amsterdam womenquote:
Hoezo het is nooit goed? Als er vernielingen, bedreigingen en intimidatie bij de UvA plaatsvinden, dan vertelt ze het college van bestuur dat ze er maar een onderhandelaar op af moeten sturen omdat de politie geen capaciteit heeft. Als mensen die een herdenking bezoeken worden belaagd, wordt er eindeloos onderhandeld en worden agressoren als uiterste maatregel afgezet in Amsterdam-Noord. Om joden in de stad veilig te houden, worden die opgeroepen hun steunbetuigingen aan Israël vooral niet kenbaar te maken in plaats van dat alles op alles wordt gezet om hen vrij te laten bewegen door de stad.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is nooit goed. Halsema doet het meer dan prima.
In Utrecht heb je nog wel veel goede wijken/ buurten. Zoetermeer is in z'n geheel denk ik.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:23 schreef DKUp het volgende:
[..]
Haal dat grote gedeeltes van Utrecht en Zoetermeer maar weg
Ik vond dat al mis gaan toen bij een palestina demonstratie duidelijk bleek dat een zgn. 'orde'-dienst van de demonstranten vooral opgefokte nare intimiderende ventjes bleken en politie Amsterdam het gewoon liet gebeuren.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:21 schreef Qarrad het volgende:
Maccabi Tel Aviv geldt niet als een risico. Dat komt omdat er alleen gemeten wordt binnen een bepaald kader. De politie lijkt met hun scope niet aangesloten zijn bij de dagelijkse realiteit.
Het probleem was ook niet de supporters van Ajax en Maccabi, maar taxichauffeurs en jongens op scooters. Overigens zou je denken dat beiden eenvoudig op te sporen zijn, tenzij ze hun kentekens hebben afgeplakt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die supporters doorgaans ook best prima met elkaar. Van Ajax en Maccabi.
Dat zou wel eens extra gezellig kunnen worden dit jaar!quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:25 schreef Loverboii het volgende:
gewoon weer een akkefietje, tot oud en nieuw dan maar weer
Oh. Dan heb ik dat gemist. Ging men echt specifiek opzoek naar Joden? dus ook Nederlanders met een Joodse achtergrond waren slachtoffer? ik dacht toch dat ze opzoek gingen naar Maccabi supporters.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoezo het is nooit goed? Als er vernielingen, bedreigingen en intimidatie bij de UvA plaatsvinden, dan vertelt ze het college van bestuur dat ze er maar een onderhandelaar op af moeten sturen omdat de politie geen capaciteit heeft. Als mensen die een herdenking bezoeken worden belaagd, wordt er eindeloos onderhandeld en worden agressoren als uiterste maatregel afgezet in Amsterdam-Noord. Om joden in de stad veilig te houden, worden die opgeroepen hun steunbetuigingen aan Israël vooral niet kenbaar te maken in plaats van dat alles op alles wordt gezet om hen vrij te laten bewegen door de stad.
Weet je wanneer het goed is? Als ze daar eens iets aan gaat doen. Talk is cheap.
Klopt en voordat ze hier landen maakten ze al plannen in privé telegram groepen hoe ze moskeeën in brand zouden steken en de stad zouden vernielenquote:Op vrijdag 8 november 2024 13:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee klopt, maar opnieuw: voordat ze iets hadden kunnen doen waren er al groepen bezig te bedenken hoe ze de Joden konden gaan vinden en wat ze wilden gaan doen.
Dat is normaal gesproken ook zo natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Wedstrijd afgelopen, stadion leeg, werk gedaan.
Gecondoleerdquote:
quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:22 schreef RipCity het volgende:
[..]
Nee hoor. Ze zorgen zelden voor problemen.
Staan niet echt bekend als probleemclub/fans idd.
Beeldmateriaal zal wel onderzocht worden nu. Er hangen verder genoeg camera’s overal.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:26 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het probleem was ook niet de supporters van Ajax en Maccabi, maar taxichauffeurs en jongens op scooters. Overigens zou je denken dat beiden eenvoudig op te sporen zijn, tenzij ze hun kentekens hebben afgeplakt.
Dan is onze politie dus niet goed geinformeerd?quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:21 schreef Qarrad het volgende:
Maccabi Tel Aviv geldt niet als een risico. Dat komt omdat er alleen gemeten wordt binnen een bepaald kader. De politie lijkt met hun scope niet aangesloten zijn bij de dagelijkse realiteit.
quote:"In Israël zelf staat de harde kern van Maccabi Tel Aviv, de Maccabi Fanatics, bekend als een extreemrechtse club hooligans. In eigen land vallen ze onder meer anti-Netanyahu-demonstranten aan waarbij leuzen worden gescandeerd als "dood aan alle Arabieren".
En, hoeveel moskeeën zijn er belaagd?quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:27 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Klopt en voordat ze hier landen maakten ze al plannen in privé telegram groepen hoe ze moskeeën in brand zouden steken en de stad zouden vernielen
Ik denk dat de politie vooral bezig was met de andere partij (en heeft moeten concluderen dat ze daar redelijk machteloos tegen stonden) en verder wat hen betreft vooral een inschatting heeft gemaakt op grond van de onderlinge verhoudingen tussen de clubs, die ronduit goed is geweest altijd.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan is onze politie dus niet goed geinformeerd?
[..]
Er circuleert bijvoorbeeld een filmpje van een Oekraïner die z'n paspoort moet laten zien.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oh. Dan heb ik dat gemist. Ging men echt specifiek opzoek naar Joden? dus ook Nederlanders met een Joodse achtergrond waren slachtoffer? ik dacht toch dat ze opzoek gingen naar Maccabi supporters.
Is dat een hotel? Ziet er wel erg kaal uit. Geen receptie of niks?quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:27 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
In Engeland vlogen mensen jaren de cel in voor dit gedrag na de Southport rellen, in Nederland krijgen ze geen suiker bij de thee.
Macabbi fans zijn extreem-rechts. Dat is geen geheimquote:Op vrijdag 8 november 2024 13:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En, hoeveel moskeeën zijn er belaagd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |