abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215515998
Israëlische politie arresteert 2 Franse militairen ("gendarmes") met diplomatieke status in een christelijke kerk (de Eleona-kerk) die officieel al 160 jaar eigendom is van Frankrijk en beschermd wordt door diplomatieke immuniteit:

twitter

Om het nog erger te maken, bevindt de kerk zich in bezet Oost-Jeruzalem - theoretisch Palestijns gebied - en de arrestaties vonden plaats terwijl de Franse minister van Buitenlandse Zaken Jean-Noel Barrot de kerk zou bezoeken. Hij annuleerde zijn bezoek vanwege de aanwezigheid van Israëlische politie ter plaatse en de schending van diplomatieke immuniteit. Nog een onweerlegbaar bewijs dat Israël absoluut geen enkele regel respecteert.

Dit is wel een interessante situatie.. Frankrijk zou wellicht zomaar militairen naar dat gebied kunnen sturen.

Live reactie van de Franse minister van Buitenlandse Zaken, die er erg geschokt uitziet: "Ik zal het Eleona-domein vandaag niet betreden, omdat de Israëlische veiligheidstroepen het bewapend zijn binnengekomen zonder eerst toestemming van Frankrijk te hebben verkregen en zonder akkoord te gaan met het vertrek vandaag."

twitter

De rest van deze interessante thread is de moeite waard om te lezen
pi_215516072
Frankrijk gaat echt geen militairen sturen :')

Nog een onweerlegbaar bewijs dat Israël absoluut geen enkele regel respecteert.

Hoe dit bewijs is dat Israël geen enkele regel respecteert weet ik ook niet.

Verder extreem onhandig van de scotoe en ik vind dat Israël ook snel met een reactie en excuses moet komen.
Dit nooit meer doen natuurlijk.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  vrijdag 8 november 2024 @ 08:57:44 #3
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215516091
dit is niet te geloven dit is echt erg
pi_215516278
Waarom zijn die mannen gearresteerd?
pi_215517349
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:14 schreef Hiddendoe het volgende:
Waarom zijn die mannen gearresteerd?
Waarom niet? Ze hebben de industriële, technologische, economische en militaire macht van de hegemoon op aarde achter zich staan. Ze kunnen praktisch bijna alles doen en laten wat ze willen; het recht van de sterkste. De interne bekokstovingen van de Israëlische overheid is niet bekend bij ons stervelingen uitgezonderd wat uitlekt of wordt meegedeeld.
pi_215517395
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:54 schreef Peppert het volgende:

[..]
Waarom niet? Ze hebben de industriële, technologische, economische en militaire macht van de hegemoon op aarde achter zich staan. Ze kunnen praktisch bijna alles doen en laten wat ze willen; het recht van de sterkste.
Da's geen antwoord op mijn vraag. Ik spreek geen Frans, dus ik weet niet wat er gezegd wordt.
Wel begreep ik dat de Fransen zich verschuilden in een christelijke kerk, wat volgens mij iets anders inhoudt dan diplomatieke onschendbaarheid.
pi_215517761
quote:

[..]
Waarom niet? Ze hebben de industriële, technologische, economische en militaire macht van de hegemoon op aarde achter zich staan. Ze kunnen praktisch bijna alles doen en laten wat ze willen; het recht van de sterkste. De interne bekokstovingen van de Israëlische overheid is niet bekend bij ons stervelingen uitgezonderd wat uitlekt of wordt meegedeeld.
Dat is geen antwoord op de vraag waarom ze nou gearresteerd zijn.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_215518744
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:57 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Da's geen antwoord op mijn vraag. Ik spreek geen Frans, dus ik weet niet wat er gezegd wordt.
Wel begreep ik dat de Fransen zich verschuilden in een christelijke kerk, wat volgens mij iets anders inhoudt dan diplomatieke onschendbaarheid.
In de OP (tweet) staat dat de mannen een diplomatieke status hebben.

De kerk zou Frans eigendom zijn, er staat echter niet bij of het ook Frans grondgebied is.

Vreemd verhaal. Dat Israël van het padje is was al even duidelijk. Maar ze blijven wel steeds weer steun krijgen.
pi_215518799
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 08:57 schreef Twiitch het volgende:
dit is niet te geloven dit is echt erg
Hier moet paal en perk aan gesteld worden. Dit kan zo niet langer.
pi_215518834
Uitgebreid artikel in het Angelsaksisch:
https://www.reuters.com/w(...)-foreign-2024-11-07/

Kort artikel in het Neerlandsch:
https://nieuws.nl/buitenl(...)nister-aan-jeruzalem

Parbleu!

De betreffende kerk staat onder adminstratie van Frankrijk en word door hen beschouwd als onderdeel van Frankrijk. Nadat de beveiliging van de Franse ambassade hun diplomatieke status bekend maakte zijn ze weer vrijgelaten. De Franse minister van buitenlandse zaken zou de kerk bezoeken maar heeft daar uit verontwaardiging vanaf gezien. Het is niet bekend waarom de beveiliging is gearresteerd.

De relaties tussen Frankrijk en Israel zijn al wat langer niet zo goed. President Macron heeft eerder opgeroepen om te stoppen met het leveren van offensieve wapens aan Israel in verband met de humanitaire crisis in Gaza. Ze hebben echter herhaaldelijk gezegd er niet tegen te zijn dat Israel zichzelf verdedigd. Frankrijk heeft er op gewezen dat hun leger Israel recentelijk heeft geholpen met verdedigen tijdens de aanvallen van Iran.

[ Bericht 6% gewijzigd door Cargeon op 08-11-2024 12:59:27 ]
pi_215519221
quote:

[..]
Wat een gelul. Amerika is ook gewoon afhankelijk. Dit is niets meer dan bluf van Israel.
pi_215531575
Tja, Israel beschiet ook VN-vredestroepen met tanks. Libanese soldaten zijn vermoord een maand geleden. Dat kan allemaal door de beugel tegenwoordig.
  zaterdag 9 november 2024 @ 17:31:02 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215531673
En als het Fransen zijn die Israëliërs opgepakt hebben, dan zijn het antisemieten :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215531750
Israhel :r
pi_215531819
Wat een antisemieten zeg!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')