------------------------------------------------------------quote:Complotboer bij Marum heeft weer dikke bak subsidie uit Brussel ontvangen: 90k in drie jaar tijd
Overal in den lande zijn de omgekeerde vlaggen stilletjes verdwenen. Behalve in Marum langs de A7. Daar wapperen honderden vlaggen en schreeuwende spandoeken over het grote bedrog. Boer Freddy van der Heide van Melkveebedrijf Landzicht gelooft niks van wat media, wetenschap, Brussel melden, maar houdt ook in 2023 zijn hand weer op in Brussel.
In klimaatverandering gelooft de complotboer niet, dat zijn leugens volgens de spandoeken in zijn weiland en zijn schrijfsels op Facebook. Opmerkelijk is dat hij in 2023 bijna 7,500 euro subsidie van Brussel kreeg voor ‘klimaat- en milieuvriendelijke landbouwpraktijken’. Stellen dat het onzin is, maar wel de hand ophouden voor belastinggeld bestemd voor ‘die onzin’.
Bijna een ton subsidie
Daar blijft het niet bij. In totaal ontving de complotboer bijna 30.000 euro aan Europese subsidies in 2023, allemaal knaken van het door hem vervloekte Brussel. Bijna 4.000 euro daarvan is vanuit de regeling jonge landbouwers, een subsidie zonder enige tegenprestatie. Daarnaast ontving hij 17,500 euro inkomstensteun van Europa, wederom zonder tegenprestatie.
De teller met Europese subsidies over de jaren 2021, 2022 en 2023 komt daarmee op ruim 90.000 euro. Bijna een ton subsidies dus uit hetzelfde Brussel geïncasseerd waar hij met vlaggen, schreeuwende spandoeken en opruiende posts op social media tegen ageert. Kun je principieel noemen, hij bijt gewoon in de hand die hem voedt. Maar hypocriet is ook een etiket dat je erop kunt plakken.
Middelvinger naar 4 en 5 mei
In het verleden raakte de boer vaker in opspraak. Zo weigerde hij in eerste instantie om de honderden (op de kop) vlaggen te verwijderen rondom dodenherdenking. En dat terwijl iets verderop een monument is voor 16 burgers die op 3 mei 1943 zijn gedood door de Duitse bezetter omdat ze deelnamen aan de April-Meistaking. Ze werden willekeurig uit hun huizen gehaald.
De boer was helaas niet bereikbaar voor commentaar.
https://sikkom.nl/nieuws/(...)r-tijd-29270832.html
Niet alleen bij Marum langs de A7 hangen ze nog hoorquote:Op donderdag 7 november 2024 17:32 schreef Starhopper het volgende:
Overal in den lande zijn de omgekeerde vlaggen stilletjes verdwenen. Behalve in Marum langs de A7.
Alleen daar zijn het er wel overdreven veel, valt toch altijd weer op als ik er langs rij.quote:Op donderdag 7 november 2024 17:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet alleen bij Marum langs de A7 hangen ze nog hoor
Zie ze hier ook nog regelmatig, en als je Friesland binnen rijdt zijn ze ook ruim aanwezig
Nooit gedacht dat jouw vriendin links was maatquote:
Waarom niet?quote:Op donderdag 7 november 2024 18:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nooit gedacht dat jouw vriendin links was maat
Links 'vullen' was toch grapjequote:
Wtf!!!!!!!!!quote:
Je kunt natuurlijk best gebruik maken van bestaand beleid en tegelijkertijd vechten voor het veranderen van dat beleid. Het een sluit het andere niet uit. Dit is ongeveer van hetzelfde niveau als de 'verontwaardig' over het ontvangen van coronasteun door Doutzen Kroes. Ook daar was het logisch dat ze geld aannam omdat ze door het beleid in haar bedrijfsvoering werd gehinderd door het beleid waar ze het niet mee eens was. Dat maakte haar kritiek op datzelfde coronabeleid niet minder terecht.quote:Op donderdag 7 november 2024 17:32 schreef Starhopper het volgende:
Deze boer loopt te schreeuwen dat klimaatverandering allemaal onzin is en dat de EU weg moet, maar intussen pakt 'ie wel lekker dik geld van Brussel, ook nog voor “milieuvriendelijke landbouw”. Like, hoe dan?
Haha ik ook de afgelopen maanden. Hoeveel mensen heeft ie onderhand wel niet GEDAGVAARDIGD?quote:Op donderdag 7 november 2024 18:03 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik rij hier ook regelmatig langs, dit zijn 100% dezelfde figuren die bijvoorbeeld ook asbest verbrandden op de op en afritten van de A7. Walgelijk kutvolk. Echt ik kots op deze lui. Die mogen van mij helemaal kapot gemaakt worden.
Idd achterlijke teksten op die borden. Is er nou niemand in hun omgeving die zegt: Misschien moeten jullie eens een keer normaal doen stelletje mafklappers. Bah wat een walgelijk zootje bij elkaar. janken janken janken en ondertussen over de jaren heen voor tonnen, misschien wel miljoenen aan subsidie bij elkaar schrapen waar wij met zijn allen voor betalen.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:53 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Haha ik ook de afgelopen maanden. Hoeveel mensen heeft ie onderhand wel niet GEDAGVAARDIGD?
Ja nou ja, ik zou ook zoveel mogelijk geld willen wegtrekken bij mijn (vermeende) 'vijand' hoor.quote:Op donderdag 7 november 2024 20:06 schreef RealistAtheist het volgende:
Idd achterlijke teksten op die borden. Is er nou niemand in hun omgeving die zegt: Misschien moeten jullie eens een keer normaal doen stelletje mafklappers. Bah wat een walgelijk zootje bij elkaar. janken janken janken en ondertussen over de jaren heen voor tonnen, misschien wel miljoenen aan subsidie bij elkaar schrapen waar wij met zijn allen voor betalen.
hij is ondernemer, hij krijgt 7500 en moet 25000 per jaar betalen aan mestoverschot. boeren hebben 't niet breed dus je pakt wat je toekomtquote:Op donderdag 7 november 2024 17:32 schreef Starhopper het volgende:
Echt, ik snap het niet. Deze boer loopt te schreeuwen dat klimaatverandering allemaal onzin is en dat de EU weg moet, maar intussen pakt 'ie wel lekker dik geld van Brussel, ook nog voor “milieuvriendelijke landbouw”. Like, hoe dan? Als je er niet in gelooft en niks met de EU te maken wil hebben, neem dan ook geen subsidie. Dat is toch super hypocriet? Het is alsof je eerst heel hard “ik haat dit” roept, maar dan toch met je handje open gaat staan om geld te pakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |