abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 7 november 2024 @ 13:54:14 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_215507994
Den Haag - ’Spierballentaal’, ’oneliners’, ’retoriek’: Kamerleden horen veel uit de mond van minister Marjolein Faber (Asiel en Migratie), maar antwoorden op hun vragen krijgen ze nauwelijks in het debat over de asielbegroting. In coalitiekringen wordt het optreden van Faber ’verstrooid’ genoemd.

Kamerleden horen veel uit de mond van minister Marjolein Faber (Asiel en Migratie), maar antwoorden op hun vragen krijgen ze nauwelijks in het debat over de asielbegroting.

Al bij een vraag over de inleiding van Faber ontspoort het debat bijna. De PVV-minister stelt daarin dat het asielsysteem totaal is vastgelopen en dat de ’allerzwaksten’ daardoor niet kunnen worden opgevangen. SP-Kamerlid van Nispen wil daarop weten hoe dat strookt met het voornemen om het aantal VN-vluchtelingen dat Nederland opneemt terug te schroeven van 500 naar 200. Een inhoudelijk antwoord komt er ondanks meerdere pogingen niet. „Ik ga hier niet verder op in”, reageert Faber na de zoveelste poging.

„Als het bij de eerste vraag al fout gaat bij deze minister, dan wordt het heel moeilijk het debat voeren”, concludeert Van Nispen, die bijval krijgt van meerdere Kamerfracties, die zelfs – vergeefs – vragen om een schorsing zodat Faber het antwoord kan achterhalen. Want, zo concluderen oppositieleden: blijkbaar weet ze niet waar het over gaat. Na de lunchpauze zegt de minister dat de keuze is gemaakt omdat er simpelweg geen plek is in de opvang.

Moeizame discussie over VN-vluchtelingen
Het debat gaat na de moeizame discussie over de VN-vluchtelingen verder op dezelfde voet. Kamerleden bijten zich stuk op de woordvoeringslijn van Faber, en missen dat ze inhoudelijk ingaat op vragen. Want hoe de miljardenkorting op het budget voor het IND en COA in 2027 strookt met een veel mindere daling van het aantal asielzoekers, waar die bezuiniging op gebaseerd is, en wat als de instroom hoger uitpakt? Steevast komt Faber met eenzelfde antwoord: „Alles is erop gericht om de instroom te beperken.”

Irritatie bij oppositie
Het leidt tot irritatie bij vrijwel de hele oppositie, waarvan sommige Kamerleden nog voor de lunchpauze door alle interrupties (die zijn gemaximeerd) heen zijn. Coalitie-Kamerleden houden zich ondertussen gedeisd en laten de minister het werk zelf opknappen.

De Tweede Kamer debatteert donderdag over de asielbegroting. Afgelopen dinsdag was het de beurt aan de Kamer, donderdag beantwoordt Faber eerst de aan haar gestelde vragen, waarna de Kamer wijzigingsvoorstellen kan indienen.

Faber zegde de Kamer donderdag toe dat ze volgende week een planning naar de Tweede Kamer stuurt waarin staat welke asielplannen ze wanneer naar de Kamer denkt te sturen. Zo gaat het wetsvoorstel om een tweestatussenstelsel in te voeren nog voor het kertreces naar de Raad van State voor advies, beloofde ze alvast.

https://www.telegraaf.nl/(...)eerste-vraag-al-fout

Of ze is echt dom of ze is incapabel.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215508052
Het is heel simpel, voor een stevig asielbeleid heb je een stevige uitvoeringsorganisatie nodig. Faber wil mensen die binnenkomen snel weer terugsturen, dan heb je wel ambtenaren nodig die dat kunnen uitvoeren.

Dus als je 80% van die ambtenaren wegsnijdt, zorgt dat niet voor minder asielzoekers. Het zorgt voor ellenlange wachtlijsten en mensen die jarenlang hier blijven omdat het systeem is vastgelopen. En al die mensen blijven dan niet in opvanglocaties, want die worden ook wegbezuinigd. Die mensen blijven in 3 keer zo dure noodopvang.

Daar werd Faber dit debat op bevraagd en het was ronduit beschamend hoe weinig antwoorden ze had.

cross-post
  donderdag 7 november 2024 @ 14:07:39 #3
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_215508143
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:54 schreef tong80 het volgende:

Of ze is echt dom of ze is incapabel.

Ze is beleid. :)
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_215508192
Faber doet maar wat, het schiet allemaal niet op. De VVD heeft een heel pakket aan wetsvoorstellen klaarliggen die zo de kamer in kunnen. Bijvoorbeeld de herinvoering van het tweestatusstelsel waardoor er een stuk minder nareizigers hierheen mogen komen. Maarja, Faber is alleen maar beziggeweest met die onzinnige noodwet.
pi_215508206
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:07 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Ze is beleid. :)
Le beleid, c'est moi
pi_215508278
’Spierballentaal’, ’oneliners’, ’retoriek’

Daar is ze toch ook op gekozen? Het volk krijgt waar het voor gestemd heeft.
pi_215508323
Ze past wel goed bij de gemiddelde pvv-stemmer. Een simplistische domme kut zonder inhoudelijke kennis waar geen fatsoenlijke discussie mee te voeren is.
pi_215508356
Goed asielbeleid vereist dat je qua budget juist nu flink uitpakt en als alles gestroomlijnd is en de aantallen afgenomen zijn pas terugschakelt. Nu lijkt het wel alsof ze met opzet de crisis nog een paar jaar aan de gang willen houden omdat het een grote stemmentrekker voor rechts is. Oh wacht...
beter een knipoog dan een blauw oog
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 7 november 2024 @ 14:34:31 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_215508385
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:20 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

Niet het volk, een deel daarvan.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_215508397
Het lag dan ook niet in de lijn der verwachting dat de Kamerleden van SP, PvdA/GL, D66 en de CU tevreden zouden zijn over minister Faber, dus dit is niet echt verbazingwekkend.
  donderdag 7 november 2024 @ 14:37:26 #11
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215508411
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:20 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

Met Frans & Jesse was alles beter geweest.

pi_215508427
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:58 schreef Lichtloper het volgende:
Het is heel simpel, voor een stevig asielbeleid heb je een stevige uitvoeringsorganisatie nodig. Faber wil mensen die binnenkomen snel weer terugsturen, dan heb je wel ambtenaren nodig die dat kunnen uitvoeren.

Dus als je 80% van die ambtenaren wegsnijdt, zorgt dat niet voor minder asielzoekers. Het zorgt voor ellenlange wachtlijsten en mensen die jarenlang hier blijven omdat het systeem is vastgelopen. En al die mensen blijven dan niet in opvanglocaties, want die worden ook wegbezuinigd. Die mensen blijven in 3 keer zo dure noodopvang.

Daar werd Faber dit debat op bevraagd en het was ronduit beschamend hoe weinig antwoorden ze had.

cross-post
Afgelopen jaren worden de beslissingen van kansloze asielzoekers heel snel genomen. Alleen de uitzetting lukt simpelweg niet.

Dan kun je beter de hele boel saboteren en de wachtlijsten laten oplopen. Dan gaan die mensen vanzelf een keer weg.
pi_215508450
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:37 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Met Frans & Jesse was alles beter geweest.

[ afbeelding ]
Waarschijnlijk niet. Maar nu zitten we met dit zootje opgescheept.
  donderdag 7 november 2024 @ 14:50:10 #14
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215508524
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:41 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Waarschijnlijk niet. Maar nu zitten we met dit zootje opgescheept.
Dus het is om het even?
wat zeik je dan eigenlijk :')
pi_215508581
quote:
Of ze is echt dom of ze is incapabel
Het een sluit het ander niet uit
Sicker than your average.
  donderdag 7 november 2024 @ 14:56:57 #16
307622 Perox
(niet de echte)
pi_215508589
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:50 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Dus het is om het even?
wat zeik je dan eigenlijk :')
Ja niet zeiken joh, het gaat toch prima zo?
^O^
_O-
pi_215509014
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:36 schreef rutger05 het volgende:
Het lag dan ook niet in de lijn der verwachting dat de Kamerleden van SP, PvdA/GL, D66 en de CU tevreden zouden zijn over minister Faber, dus dit is niet echt verbazingwekkend.
Ah, dus het ligt eigenlijk aan hen - en niet aan de inhoud.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215509059
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:58 schreef Lichtloper het volgende:

cross-post
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 7 november 2024 @ 15:46:02 #19
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215509149
quote:
SP-Kamerlid van Nispen wil daarop weten hoe dat strookt met het voornemen om het aantal VN-vluchtelingen dat Nederland opneemt terug te schroeven van 500 naar 200.
"Flikker op met je VN-vluchtelingen. Het is nu al niet te bolwerken en dan wil je ze nog gaan invliegen ook. Had je nog wat gek? Kom dan."

Aldus minister Twiitch
  donderdag 7 november 2024 @ 15:51:41 #20
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_215509222
Ze heeft gewoon geen actieve herinnering aan bepaalde zaken.

Een slecht geheugen lijkt me geen belemmering voor een functie als minister, je kan er zelfs secretaris-generaal van de navo mee worden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_215509231
quote:
8s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:46 schreef Twiitch het volgende:

[..]
"Flikker op met je VN-vluchtelingen. Het is nu al niet te bolwerken en dan wil je ze nog gaan invliegen ook. Had je nog wat gek? Kom dan."

Aldus minister Twiitch
Of, de 500 VN-vluchtelingen zou het maximum moeten zijn van wat je jaarlijks opvangt. Alleen 500 mensen op uitnodiging. De rest zijn economische migranten die de halve wereld afreizen om hier een gratis huis te claimen.
pi_215509905
quote:
10s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nee, dat schrijf ik niet, maar het zal zeker beide zijn of had jij mogelijk wel verwacht dat deze oppositiepartijen tevreden zou zijn over minister Faber?
pi_215509918
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:38 schreef Confetti het volgende:

[..]
Afgelopen jaren worden de beslissingen van kansloze asielzoekers heel snel genomen. Alleen de uitzetting lukt simpelweg niet.

Dan kun je beter de hele boel saboteren en de wachtlijsten laten oplopen. Dan gaan die mensen vanzelf een keer weg.
Dat lijkt de strategie te zijn ja. Een zo groot mogelijke rotzooi creëren, in de hoop dat mensen dan zelf kiezen om weer te vertrekken.

Dat ze een rotzooi kunnen maken geloof ik wel, het tweede gedeelte geloof ik wat minder in.
  Trouwste user 2022 donderdag 7 november 2024 @ 18:28:58 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_215510407
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:36 schreef rutger05 het volgende:
Was jij tevreden met de onzin die ze uitkraamde, als ze al iets zei ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 7 november 2024 @ 18:29:53 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_215510422
quote:
10s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Links man, begrijp dat nou eens. Altijd schuldig. :{

Trouwste user 2022 donderdag 7 november 2024 @ 18:30:58 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_215510431
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:52 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Of, de 500 VN-vluchtelingen zou het maximum moeten zijn van wat je jaarlijks opvangt. Alleen 500 mensen op uitnodiging.
Ben je serieus :? Vluchtelingen op uitnodiging ?

pi_215510674
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:28 schreef tong80 het volgende:

[..]
Was jij tevreden met de onzin die ze uitkraamde, als ze al iets zei ?

Als Kamerleden nauwelijks antwoorden krijgen op hun vragen in een debat over de asielbegroting is dat natuurlijk niet goed, maar ik heb het debat niet zelf gevolgd of mij erin verdiept, behalve dat ik jouw OP vluchtig heb gelezen, waarin ik lees dat er terecht kritische vragen zijn gesteld.
  Trouwste user 2022 donderdag 7 november 2024 @ 18:59:22 #28
7889 tong80
Spleenheup
pi_215510787
Ha ha. Niet alleen de oppositie is ontstemd maar ook de VVD. De raad van burgemeesters bestaande uit 25 burgemeesters is nooit gebeld. Niet één heeft contact met haar gehad. :D :{

donderdag 7 november 2024 @ 19:20:20 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215511111
Ik denk dat ongewenste asielzoekers erg blij gaan zijn met Faber. Alle mensen die nodig zijn om ze weg te sturen worden ontslagen. _O-
  donderdag 7 november 2024 @ 19:36:05 #30
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_215511325
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:20 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat ongewenste asielzoekers erg blij gaan zijn met Faber. Alle mensen die nodig zijn om ze weg te sturen worden ontslagen. _O-
:D _O-
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  Trouwste user 2022 donderdag 7 november 2024 @ 19:53:26 #31
7889 tong80
Spleenheup
pi_215511603
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:20 schreef Hexagon het volgende:
:D

donderdag 7 november 2024 @ 19:57:37 #32
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_215511670
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:38 schreef Confetti het volgende:

[..]

Je zou ook gewoon de opvang helemaal kunnen wegsaneren en enkel een campeerplaats ter beschikking kunnen stellen met wat douches.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')