abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215501285
quote:

De meeste Europeanen houden de adem in na de overwinning van Trump, want Europa gaat een hoge prijs betalen, zegt Europacorrespondent Stefan de Vries. ‘Dat heeft Trump al gezegd vorige maand, omdat Europa niet genoeg Amerikaanse exportproducten koopt. Er komen handelstarieven en misschien een handelsoorlog. Dus in het algemeen is dit niet zo'n goed nieuws voor Europa.'

Macron sprak vandaag al met zijn Duitse ambtgenoot Bondskanselier Olaf Scholz, beiden verklaarden de belangen en waarden van Europa te zullen verdedigen. Mooie woorden, zegt De Vries, maar Macron en Scholz zijn eigenlijk de lamme en de blinde van Europa. Beiden zitten op de schopstoel en zijn vleugellam.

Europa is volgens De Vries niet voorbereid op de economische gevolgen van Trumps verkiezing. De Vries wijst erop dat de Duitse oud-bondskanselier Angela Merkel zeven jaar geleden precies hetzelfde zei als Scholz en Macron - namelijk dat Europa zijn lot in eigen hand moet nemen. 'Dat was in mei 2017. Wat is er sindsdien gebeurd? Weinig. De Europeanen hebben zitten slapen en kijken eigenlijk als konijntjes in de koplampen van een grote auto die aankomt.'
meer: https://www.bnr.nl/nieuws(...)n-hoge-prijs-betalen

ik ga heel eerlijk zijn - ik zie geen vrolijke toekomst voor dit continent. heeft ook vrij weinig met de aankomende amerikaanse president te maken. ik ben geen trump fan, integendeel zelfs, maar jemig zeg. iedereen maar angstzaaien over donkere tijden voor amerika. de amerikaanse economie gaat als een tierelier. en het leven daar is heus niet zo slecht als anti-amerika+pro-europa mensen je wijs willen maken. dat land gaat het gewoon goed blijven doen,met of zonder trump. ik wou dat mensen zich meer richtten op europa ipv de vinger te wijzen naar een man in een veraf gelegen land met een rare haarstijl

als een jonge europeaan wil ik graag mijn beeld delen van zowel europa als de vs. mijn beeld van de VS - een super machtig (zowel militair, economisch, en cultureel), super welvarend land, met een duizelingwekkende economie, immer aan de vooravond van nieuwe technologische en wetenschappelijke doorbraken, met gigantisch veel durfkapitaal en waar elke paar jaar een nieuwe gigantisch bedrijf van de grond komt en welvaart schept in hun land, met super veel slimme mensen die ook daadwerkelijk gerespecteerd worden zowel financieel als sociaal. ja het is inderdaad het land van kansen. daarom vertrekken er ook zoveel slimme europeanen naar dat land. wij zijn ook meer amerikaans aan het worden merk ik, overal starbucks en mcdonalds en veelal hangen op amerikaanse websites en meer amerikaans-engelse woorden 'droppen' in een nederlandse zin. rammstein zei het eigenlijk al, zo'n 20 jaar geleden. kutband, trouwens.

europa? een snel verouderend, stervend continent, met weliswaar slimme mensen maar die helaas niet de respect, kansen, en financiële steun krijgen om van de grond te komen. met energieprijzen die dan pan uit reizen, regels regels en nog meer regels, een falende auto industrie, ongelooflijk afhankelijk van de VS en china, niet in staat om haar eigen territorium te verdedigen, afname van sociale eenheid, jongeren komen bijna niet aan een woning in tegenstelling tot bijv in de VS of japan, een lager geboortecijfer dan de VS, bedrijven die links en rechts worden opgekocht door buitenlanders, en ga zo maar door. ik kan europeanen helaas als niets anders zien dan zwak, en slaapwandelend richting de afgrond.

ik zie eigenlijk niet in waar wij naar moeten uitkijken. wij hebben het in beginsel heel goed in europa, maar dat gaat lang niet zo blijven. wij hebben geen sterke leiders. wij hebben geen visie. ik zie alleen maar heel veel gepraat en heel veel documenten geschreven.

gaat er dan nu eindelijk wat interessants gebeuren in europa? waarom zou ik dat moeten geloven?
pi_215501472
we maken asml gewoon een staatsbedrijf en verbieden ze producten aan china en vs te verkopen
pi_215501815
Lijkt mij ook.
Het is toch om je kapot te schamen dat Europa nog steeds die puber Amerika nodig heeft om schoon schip te maken in Europa?
pi_215501888
Je schets over de VS is veel te rooskleurig. Je laat weg dat 78% van de Amerikanen nauwelijks kunnen rondkomen

https://www.forbes.com/ad(...)eck-statistics-2024/

En dat meer dan 8 miljoen Amerikanen meerdere banen nodig hebben om rond te komen

https://www.advisorperspe(...)-5-3-of-all-employed

In de VS worstelen de jongeren net zo goed met het vinden van een (koop) woning

https://www.cnbc.com/2024(...)to-afford-homes.html
pi_215502088
goede analyse TS :')
pi_215503139
De EU moet eens ophouden met machtsgrepen om de lidstaten en hun burgers te micromanagen en juist sterk worden richting grote boze buitenwereld.

Europese landen moeten een voorbeeld nemen aan Trump. Ophouden de halve wereld op te vangen en te onderhouden, inzetten op remigratie, zorgen dat gezinnen comfortabel 3 kinderen kunnen krijgen en jongeren goed opleiden om hoogwaardig werk te doen en zich niet uithoeren aan China met kortetermijndenken in dienst van het grootkapitaal. .
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215503300
Ik zou beginnen met het gebruiken van hoofdletters. ^O^
pi_215503531
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:20 schreef Weltschmerz het volgende:
De EU moet eens ophouden met machtsgrepen om de lidstaten en hun burgers te micromanagen en juist sterk worden richting grote boze buitenwereld.

Europese landen moeten een voorbeeld nemen aan Trump. Ophouden de halve wereld op te vangen en te onderhouden, inzetten op remigratie, zorgen dat gezinnen comfortabel 3 kinderen kunnen krijgen en jongeren goed opleiden om hoogwaardig werk te doen en zich niet uithoeren aan China met kortetermijndenken in dienst van het grootkapitaal. .
Trump is een gigantische hypocriet. Amerika dankt zijn ontstaan aan immigranten en gelukszoekers. De enige reden dat iemand met een beperkt geestelijk vermogen als Trump zoveel macht heeft is omdat pappa Trump hem een fortuin naliet.
pi_215503764
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:43 schreef Jahr00n het volgende:
we maken asml gewoon een staatsbedrijf en verbieden ze producten aan china en vs te verkopen
Het zal lastig zijn die DUV en EUV steppers van ASML te verkopen zonder de benodigde lichtbronnen uit de VS :W
Leuke fantasie, maar veel meer is het niet.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215503777
Ga maar lekker naar de VS toe TS.
Oh ja, hier heb je alvast een studieschuld van 50k, een medische schuld van 50k en een hypotheekschuld van 500k. En, oh ja, nog een medische schuld van 100k die je erft van een overleden ouder.

Succes!
pi_215504146
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:42 schreef Michie_ het volgende:

[..]
Trump is een gigantische hypocriet. Amerika dankt zijn ontstaan aan immigranten en gelukszoekers. De enige reden dat iemand met een beperkt geestelijk vermogen als Trump zoveel macht heeft is omdat pappa Trump hem een fortuin naliet.
Trump heeft gewoon een universitair diploma hoor, en hoezeer hij ook een makkelijke start had, je kunt niet zeggen dat hij niet ondernemend is geweest. Amerika is altijd een land van legale immigratie geweest, in massa's maar gereguleerd.
pi_215504660
quote:

Alleen regeren ook hier de grote multinationals en zijn gezinnen ondergeschikt aan hun belangen.
pi_215504666
Tja, als we EU een sterke daadkrachtig willen optreden, moet EU eerst hervormen. Alleen is dat onpopulair idee bij veel lidstaten. Ander kant bij hervormen gaat bijv vetorechten weg. Ook zal stemmen per partij anders berekend.( grote landen hebben evenveel invloed als kleine landen)

Europa heeft politieke unie nodig, vanuit dat kan je leger, bedrijven, landen goed besturen en zo nodig ellende in verre oosten goed beëindigd en tegelijk overzeese land een middelvinger opsteken.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_215504680
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 06:06 schreef Captain_Ghost het volgende:
Tja, als we EU een sterke daadkrachtig willen optreden, moet EU eerst hervormen. Alleen is dat onpopulair idee bij veel lidstaten. Ander kant bij hervormen gaat bijv vetorechten weg. Ook zal stemmen per partij anders berekend.( grote landen hebben evenveel invloed als kleine landen)

Europa heeft politieke unie nodig, vanuit dat kan je leger, bedrijven, landen goed besturen en zo nodig ellende in verre oosten goed beëindigd en tegelijk overzeese land een middelvinger opsteken.
Europa must langzamerhand de boot. We hebben hier zat talent maar wat doen we daarmee? We willen hier in Europa vooral eenheidsworsten creëren die voldoen aan sociaal wenselijk patronen.
Daarnaast doen we te snel mee met oorlogen van de VS waardoor zij lekker cashen en wij opgescheept zitten met de gevolgen (asielzoekers!). Eigen beleid voeren voor eigen belangen.
pi_215504723
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Trump heeft gewoon een universitair diploma hoor, en hoezeer hij ook een makkelijke start had, je kunt niet zeggen dat hij niet ondernemend is geweest. Amerika is altijd een land van legale immigratie geweest, in massa's maar gereguleerd.
Van Trump University zeker _O-

Even opgezocht, hij heeft een Bachelors degree in Economics, dus dat stelt ook weer niet zo veel voor. Direct daarna is ie begonnen met bedrijfsonderdelen van papa de afgrond in te jagen. Top hoor. Mooi verpakt in 'maar hij is zo ondernemend'.
pi_215504740
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 06:19 schreef Chadi het volgende:

[..]
Europa must langzamerhand de boot. We hebben hier zat talent maar wat doen we daarmee? We willen hier in Europa vooral eenheidsworsten creëren die voldoen aan sociaal wenselijk patronen.
Daarnaast doen we te snel mee met oorlogen van de VS waardoor zij lekker cashen en wij opgescheept zitten met de gevolgen (asielzoekers!). Eigen beleid voeren voor eigen belangen.
Het enige wat Europa tegenhoudt om te ontwikkelen is Europa zelf: Brussel. Al die regeltjes en maatregelen maken dit ontzettend moeilijk om dingen van de grond te krijgen. Als alles wat minder complex zou gaan, kunnen we veel meer bereiken.
pi_215504761
quote:
10s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:54 schreef DJKoster het volgende:
Oh ja, hier heb je alvast een studieschuld van 50k, een medische schuld van 50k en een hypotheekschuld van 500k. En, oh ja, nog een medische schuld van 100k die je erft van een overleden ouder.

Succes!
Deze bedragen zijn niet Amerikaans.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_215504812
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 06:37 schreef Sephael het volgende:

[..]

Even opgezocht, hij heeft een Bachelors degree in Economics, dus dat stelt ook weer niet zo veel voor. Direct daarna is ie begonnen met bedrijfsonderdelen van papa de afgrond in te jagen. Top hoor. Mooi verpakt in 'maar hij is zo ondernemend'.
Je kan toch heel makkelijk laten zien hoeveel ie geërfd en hoeveel ie aan vermogen opgebouwd heeft icm een statistiekje over wat de gemiddelde erver van zo een bedrag heeft gemaakt?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215504908
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 06:42 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Het enige wat Europa tegenhoudt om te ontwikkelen is Europa zelf: Brussel. Al die regeltjes en maatregelen maken dit ontzettend moeilijk om dingen van de grond te krijgen. Als alles wat minder complex zou gaan, kunnen we veel meer bereiken.
Hoe doe je dat dan? Europa bestaat uit landen en landjes die allemaal hun eigen cultuur, hun eigen taal, hun eigen keuken, hun eigen tradities, hun eigen wetten en hun eigen waarden en normen hebben.
En tot voor kort had elk land ook hun eigen valuta.
pi_215504979
quote:
10s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:54 schreef DJKoster het volgende:

Succes!
Dit speelt in Nederland ook af.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 07:43 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hoe doe je dat dan? Europa bestaat uit landen en landjes die allemaal hun eigen cultuur, hun eigen taal, hun eigen keuken, hun eigen tradities, hun eigen wetten en hun eigen waarden en normen hebben.
Dat maakt het hier lastiger. Het zou prima werken als je elk land ook in zijn waarde laat. Je moet niet raar van opkijken als Brussel zijn WOKE ideeën opdringt bij landen als Polen, Hongarije of Bulgarije dat er flink waar weerstand ontstaat.

Dat weerstand wordt trouwens in West-Europa ook steeds groter.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_215504997
Zal wel meevallen, uiteindelijk heb je allerlei onderhandelingen in de achterkamertjes.
Alsof het klootjesvolk wat te zeggen heeft.
pi_215505032
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 06:37 schreef Sephael het volgende:

[..]

En dan ook nog beweren dat hij 'self made' is. Flapdrol.
pi_215505070
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:42 schreef Michie_ het volgende:

[..]
Ja dus laten we tot in de eeuwigheid alle migranten en gelukszoekers toe :')
pi_215505191
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 07:43 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Alles gaat via Brussel tegenwoordig. En daar zitten een heleboel regeltjes aan vast. Regels opzich zijn niet erg, maar als het verstikkend werkt, moet je je toch gaan afvragen of dat wel zo handig is.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:07:18 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215506441
De Amerikanen gaan eveneens een hoge prijs betalen. Die importheffingen zorgen immers dat ze nog duurdere producten moeten kopen. :')
pi_215506520
Tijd om Europa bij de fundamenten af te breken.

Beginnen met EU wanpraktijken
Heel veel sambal
pi_215506636
quote:

Waar zie jij Trump ervoor zorgen dat jongeren goed/beter opgeleid worden?

Trumps economische beleid berust op importtarieven (waar consumenten gewoon voor gaan betalen) en belastingvoordelen voor de allerrijksten.
pi_215506698
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:31 schreef gwn_een_user het volgende:

europa? een snel verouderend, stervend continent, met weliswaar slimme mensen maar die helaas niet de respect, kansen, en financiële steun krijgen om van de grond te komen. met energieprijzen die dan pan uit reizen, regels regels en nog meer regels, een falende auto industrie, ongelooflijk afhankelijk van de VS en china, niet in staat om haar eigen territorium te verdedigen, afname van sociale eenheid, jongeren komen bijna niet aan een woning in tegenstelling tot bijv in de VS of japan, een lager geboortecijfer dan de VS, bedrijven die links en rechts worden opgekocht door buitenlanders, en ga zo maar door. ik kan europeanen helaas als niets anders zien dan zwak, en slaapwandelend richting de afgrond.

ik zie eigenlijk niet in waar wij naar moeten uitkijken. wij hebben het in beginsel heel goed in europa, maar dat gaat lang niet zo blijven. wij hebben geen sterke leiders. wij hebben geen visie. ik zie alleen maar heel veel gepraat en heel veel documenten geschreven.

gaat er dan nu eindelijk wat interessants gebeuren in europa? waarom zou ik dat moeten geloven?
Als ik jong zou zijn, dan zou ik zo snel mogelijk plannen maken voor emigratie buiten Europa.
Ben je goed opgeleid of heb je ervaring in een bepaalde branche, dan zal je met open armen worden ontvangen.
In Duitsland, waar ik (helaas) woon vertrekken per jaar 250.000 goed opgeleide mensen naar het buitenland (Zwitserland, VS, etc) en stromen miljoen anaffabeten binnen.
Alles onder leiding van de corrupte EU. Het gaat niet goedkomen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:30:52 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215506721
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:28 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Als ik jong zou zijn, dan zou ik zo snel mogelijk plannen maken voor emigratie buiten Europa.
Ben je goed opgeleid of heb je ervaring in een bepaalde branche, dan zal je met open armen worden ontvangen.
In Duitsland, waar ik (helaas) woon vertrekken per jaar 250.000 goed opgeleide mensen naar het buitenland (Zwitserland, VS, etc) en stromen miljoen anaffabeten binnen.
Alles onder leiding van de corrupte EU. Het gaat niet goedkomen
Je kan heen waar je wilt, maar de wonderplannetjes van Trump achtervolgen je overal. :')
  donderdag 7 november 2024 @ 12:09:30 #30
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_215507075
Europa is het continent van paper pushers en bureaucratie.

Armoede is hier gewoon een systematisch beleid terwijl het in de VS een samenkomst van factoren is; het is een ontiegelijk groot land met grote dunbevolkte delen waar het klimaat niet ideaal is om te wonen of door de ligging moeilijk bereikbaar is. De mensen die daar wonen nemen dat op de koop toe; dan maar wat minder geld in ruil voor minder overheidsbemoeienis.

Armoede is Nederland is een stuk schrijnender; de overheid en instanties zitten er met hun neus bovenop, ze hebben alle cijfers en statistieken en weten precies waar de oorzaken liggen, jaarlijks wordt precies uitgerekend hoeveel stuivers deze mensen meer moeten krijgen zodat ze precies genoeg geld hebben om hun vaste lasten te kunnen betalen. Het is een weinig empatisch systeem dat mensen doet laten overleven ipv ze perspectief te bieden. Je moet een heel vertekend beeld hebben als je denkt dat wij het beter doen dan de VS.
pi_215507162
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Trump heeft zichzelf altijd goed weten te verkopen. Hij is cognitief wel erg achteruit gegaan, ik zag laatst nog beelden van 'm tijdens 9/11 en daar kwam hij toch een heel stuk beter uit zijn woorden.
pi_215507230
Het grootste probleem met de EU is er te veel landen in zitten die veel te veel schulden maken en zich weigeren te houden aan begrotingsregels. Daarnaast elke keer maar idiote landen als Hongarije erbij halen die vervolgens als dank hun veto gebruiken om de boel te chanteren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215507446
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:09 schreef Jaeger85 het volgende:
Je schets over de VS is veel te rooskleurig. Je laat weg dat 78% van de Amerikanen nauwelijks kunnen rondkomen

https://www.forbes.com/ad(...)eck-statistics-2024/

En dat meer dan 8 miljoen Amerikanen meerdere banen nodig hebben om rond te komen

https://www.advisorperspe(...)-5-3-of-all-employed

In de VS worstelen de jongeren net zo goed met het vinden van een (koop) woning

https://www.cnbc.com/2024(...)to-afford-homes.html
Vergeet ook niet dat er in de VS meer dan 650.000 daklozen zijn, en dat aantal was gemeten in 2023, dus er zal inmiddels wel wat bijgekomen zijn.

Zo fantastisch is het allemaal niet daar.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_215507474
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:30 schreef raptorix het volgende:
Het grootste probleem met de EU is er te veel landen in zitten die veel te veel schulden maken en zich weigeren te houden aan begrotingsregels. Daarnaast elke keer maar idiote landen als Hongarije erbij halen die vervolgens als dank hun veto gebruiken om de boel te chanteren.
dit is altijd mijn hoofdkritiek geweest op de EU - er zitten gewoon teveel landen bij die er naar mijn mening gewoon niet bij horen. stel je voor hoeveel efficiënter besluiten zouden worden genomen als dit niet zo was. de EU is veel te groot - dit gaat nooit redelijk werken.
pi_215507678
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:43 schreef Jahr00n het volgende:
We moeten ASML net wel machines aan China laten verkopen. Ze kunnen ze toch niet namaken en anders ontwikkelen ze hun eigen machines. Daar gooien ze nu al heel veel geld tegenaan.

Het is dus kiezen tussen ASML een hoop geld laten verdienen en de kennis hier houden, of ASML veel minder laten verdienen en over 10 jaar Chinese concurrentie.
pi_215507706
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 06:06 schreef Captain_Ghost het volgende:

Ja, we moeten de parlementariërs rechtstreeks gaan kiezen en er van af dat de nationale kopstukken de beslissingen nemen. En laat ze zelf belasting innen en subsidies uitdelen. Dan kunnen we ook dat EU leger maken.
  donderdag 7 november 2024 @ 13:31:17 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215507742
Overigens is het verhaal van TS gebaseerd op het beleid van Joe Biden.

De plannen van Trump om alle illegalen eruit te flikkeren en Marxistische handelspolitiek te voeren gaat de economie daar er zeker niet beter op maken.
pi_215507914
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:20 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Trump heeft zichzelf altijd goed weten te verkopen. Hij is cognitief wel erg achteruit gegaan, ik zag laatst nog beelden van 'm tijdens 9/11 en daar kwam hij toch een heel stuk beter uit zijn woorden.
Cognitieve achteruitgang is een Biden thema, geen andere aanleiding dat op Trump te projecteren.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Waar zie jij Trump ervoor zorgen dat jongeren goed/beter opgeleid worden?
Dat sloeg op Europa.

quote:
Trumps economische beleid berust op importtarieven (waar consumenten gewoon voor gaan betalen) en belastingvoordelen voor de allerrijksten.
Importtarieven dienen vooral het tegengaan van oneerlijke concurrentie waardoor de consumenten en producenten weer meer een en dezelfde groep vormen. Dan krijg je dus dat degene die wasmachines in elkaar schroeft dat loon ook weer besteed aan de auto die zijn buurman in elkaar schroeft.
pi_215508291
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Importtarieven dienen vooral het tegengaan van oneerlijke concurrentie waardoor de consumenten en producenten weer meer een en dezelfde groep vormen. Dan krijg je dus dat degene die wasmachines in elkaar schroeft dat loon ook weer besteed aan de auto die zijn buurman in elkaar schroeft.
Dat gaat in de VS niet gebeuren hoor. De mensen die wasmachines in elkaar schroeven zullen een armoedig bestaan leiden om de winsten van de producenten hoog te houden/te verhogen.
pi_215508386
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat gaat in de VS niet gebeuren hoor. De mensen die wasmachines in elkaar schroeven zullen een armoedig bestaan leiden om de winsten van de producenten hoog te houden/te verhogen.
Hangt er vanaf hoeveel lageloners er jaarlijks geimporteerd worden.
pi_215508786
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Cognitieve achteruitgang is een Biden thema, geen andere aanleiding dat op Trump te projecteren.
De cognitieve gezondheid van de meeste mensen gaat vanaf pakweg het zestigste levensjaar achteruit. Dat blijft maar weinigen bespaard. Dementie wordt gemiddeld rond 79 vastgesteld.
  donderdag 7 november 2024 @ 15:28:06 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215508976
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Bovendien moeten ze door die heffingen ook nog duurdere producten kopen.
  donderdag 7 november 2024 @ 15:30:01 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215508991
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Hangt er vanaf hoeveel lageloners er jaarlijks geimporteerd worden.
Maar daardoor dwing je Amerikanen dus om nog duurdere producten te kopen. Daar zullen ze blij mee zijn.
pi_215509070
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:09 schreef Cruzinats het volgende:
Europa is het continent van paper pushers en bureaucratie.

Armoede is hier gewoon een systematisch beleid terwijl het in de VS een samenkomst van factoren is; het is een ontiegelijk groot land met grote dunbevolkte delen waar het klimaat niet ideaal is om te wonen of door de ligging moeilijk bereikbaar is. De mensen die daar wonen nemen dat op de koop toe; dan maar wat minder geld in ruil voor minder overheidsbemoeienis.

Armoede is Nederland is een stuk schrijnender; de overheid en instanties zitten er met hun neus bovenop, ze hebben alle cijfers en statistieken en weten precies waar de oorzaken liggen, jaarlijks wordt precies uitgerekend hoeveel stuivers deze mensen meer moeten krijgen zodat ze precies genoeg geld hebben om hun vaste lasten te kunnen betalen. Het is een weinig empatisch systeem dat mensen doet laten overleven ipv ze perspectief te bieden. Je moet een heel vertekend beeld hebben als je denkt dat wij het beter doen dan de VS.
Je leeft echt in een heel andere wereld als je dat denkt. Alles is daar een factor x ernstiger. Dakloosheid, drugsproblematiek, geweld, armoede. Je mag echt in je handjes knijpen dat je in Europa woont.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215509132
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Je leeft echt in een heel andere wereld als je dat denkt. Alles is daar een factor x ernstiger. Dakloosheid, drugsproblematiek, geweld, armoede. Je mag echt in je handjes knijpen dat je in Europa woont.
Nee joh! Want hier leven we onder de dictatuur van de EU en worden we onder de voet gelopen door asielzoekers en hebben we jarenlang geleden onder een links VVD beleid!
  donderdag 7 november 2024 @ 15:45:31 #46
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_215509143
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:45 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Nee joh! Want hier leven we onder de dictatuur van de EU en worden we onder de voet gelopen door asielzoekers en hebben we jarenlang geleden onder een links VVD beleid!
:')
pi_215509169
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar daardoor dwing je Amerikanen dus om nog duurdere producten te kopen. Daar zullen ze blij mee zijn.
Ja. Dat goedkoper altijd belangrijk zou zijn is extreem kortzichtig en doorgaans ook nog tutiel. Als je in de winkel staat is belangrijk dat die ene electronicaprul 50 euro goedkoper is dan de andere. Maar als die 50 euro goedkopere er niet is, is er geen enkel probleem.
Ja, je kunt op korte termijn net iets minder overbodige shit kopen, maar als daardoor meer mensen inkomen hebben om aan jouw handel of beroep uit te geven, heb je uiteindelijk meer geld om overbodige shit te kopen.

Helemaal mooi wordt het wanneer de centrale banken stoppen valsemunters uit te hangen, zodat de vraag naar spaargeld weer toeneemt en dat dus een prijs krijgt in de vorm van rente, en de immigratie van dusdanig niveau is dat arbeiders een loon kunnen eisen dat hoog genoeg is om van te sparen. Dan krijg je circulaire economische groei, dan heb je de golden age of capitalism zo goed als terug, maar nu zodat America great is voor alle Amerikanen en de (zuidelijke) zwarten daar ook ten volle van meegenieten.
  donderdag 7 november 2024 @ 16:11:41 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215509386
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ja. Dat goedkoper altijd belangrijk zou zijn is extreem kortzichtig en doorgaans ook nog tutiel. Als je in de winkel staat is belangrijk dat die ene electronicaprul 50 euro goedkoper is dan de andere. Maar als die 50 euro goedkopere er niet is, is er geen enkel probleem.
Ja, je kunt op korte termijn net iets minder overbodige shit kopen, maar als daardoor meer mensen inkomen hebben om aan jouw handel of beroep uit te geven, heb je uiteindelijk meer geld om overbodige shit te kopen.

Helemaal mooi wordt het wanneer de centrale banken stoppen valsemunters uit te hangen, zodat de vraag naar spaargeld weer toeneemt en dat dus een prijs krijgt in de vorm van rente, en de immigratie van dusdanig niveau is dat arbeiders een loon kunnen eisen dat hoog genoeg is om van te sparen. Dan krijg je circulaire economische groei, dan heb je de golden age of capitalism zo goed als terug, maar nu zodat America great is voor alle Amerikanen en de (zuidelijke) zwarten daar ook ten volle van meegenieten.
Want alle duurder wordende producten zijn overbodig? Wat een simplistisch denken. Ook allerlei producten die je echt nodig hebt worden duurder. Ook omdat grondstoffen duurder worden.

Dit soort Marxistisch beleid is overal gefaald en gaat dat ook hier doen. Maar blijkbaar is het omdat je grote held het wil een reden om zelf te stoppen met nadenken.
pi_215509388
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat was vorige keer ook de misrekening, het punt is dat de heffing naar de schatkist gaat, en dat het bedrijfsleven meer mag betalen, en dat weer doorrekent aan de producent.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 7 november 2024 @ 16:14:05 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215509409
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:11 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat was vorige keer ook de misrekening, het punt is dat de heffing naar de schatkist gaat, en dat het bedrijfsleven meer mag betalen, en dat weer doorrekent aan de producent.
Ja als hun niet concurrerende producten met taxen concurrerend moeten worden dan komt ergens de rekening. Bij de consument.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')