abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 november 2024 @ 19:18:12 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215500116
quote:
PVV, BBB niet blij met extra klimaatplannen, oppositie voorziet weer kabinetscrisis

Coalitiepartijen PVV en BBB voelen er weinig voor om extra klimaatmaatregelen te nemen, nu blijkt dat het Nederland niet lukt om de CO2-uitstoot op tijd terug te dringen. Dat hebben de twee partijen duidelijk gemaakt bij het Kamerdebat over de begroting van het ministerie van Klimaat en Groene Groei. Sommige oppositiepartijen, zoals GroenLinks-PvdA, CDA en SP, zien een nieuwe kabinetscrisis naderen.

Eind oktober werd duidelijk dat het zeer onwaarschijnlijk is dat Nederland erin slaagt om voor 2030 de CO2-uitstoot te verlagen met 55 procent ten opzichte van 1990. Dit klimaatdoel is vastgelegd in de wet en de vier coalitiepartijen hebben afgesproken om zich hier aan te houden.

Papieren werkelijkheid
VVD-minister Hermans erkende na de pessimistische voorspellingen dat er te weinig gebeurt. Ze wil in het voorjaar knopen doorhakken over nieuwe maatregelen. Maar de grootste regeringspartij PVV maakt nu al duidelijk "niet blij" te zijn met zulke extra klimaatmaatregelen en denkt dat een "herbezinning op zijn plek is". "We gaan er niet op voorhand mee akkoord", aldus PVV-Kamerlid Kops, die de klimaatdoelen "een papieren werkelijkheid" noemt.

BBB-Kamerlid Vermeer spreekt over een "pas op de plaats" en "tijd voor een pitstop". De partijen benadrukken dat alle klimaatplannen uitvoerbaar en betaalbaar moeten zijn. "Wij zijn voor een realistisch klimaatbeleid, dat niet duurder mag worden voor de burger", aldus Vermeer.

Tussendoel
Oppositiepartijen, zoals GroenLinks-PvdA, CDA, ChristenUnie en de Partij voor de Dieren, willen van PVV en BBB weten wat hun uitspraken precies betekenen. Maar een duidelijk antwoord wordt nog niet gegeven. "We steunen de afspraken, maar binnen de kaders moeten we wel maximaal koersen op gezond verstand," aldus BBB-Kamerlid Vermeer.

BBB noemt de reductie van 55 procent in 2030 nu een "tussendoel". De partij denkt meer aan een streefdatum van 2050. PVV'er Kops: "Onze handtekening is wel wat waard, maar moeten we geen pas op de plaats maken?"

Oppositiepartijen benadrukken dat extra stappen absoluut nodig zijn, ook omdat dit kabinet strengere klimaatmaatregelen van het vorige kabinet heeft geschrapt, zoals een verplichting voor de aanschaf van een warmtepomp en een gunstige subsidieregeling voor zonnepanelen.

Tandje bij
Nu twee van de vier coalitiepartijen al duidelijk maken dat ze weinig voelen voor nieuwe klimaatmaatregelen, zien oppositiepartijen het voorjaar (als Hermans met een nieuw voorstel komt) somber tegemoet.

"Als de PVV niets wil zeggen over nieuwe maatregelen, houden we elkaar voor de gek," aldus CDA-fractievoorzitter Bontenbal. "Dan komt er na de asielcrisis weer een kabinetscrisis." SP-Kamerlid Beckerman: "Je hoeft niet blind te zijn om te zien dat dit een groot probleem wordt." En GroenLinks-PvdA-Kamerlid Kröger zegt dat "een nieuwe kabinetscrisis zich al aftekent."

Coalitiepartij NSC is minder pessimistisch. "Ik heb er vertrouwen in dat we eruit komen", zegt NSC-Kamerlid Postma. De VVD ondersteunt vooral de koers van minister Hermans en erkent dat er "een tandje bij moet". Donderdag antwoordt Hermans op de vragen en opmerkingen uit de Tweede Kamer.

https://nos.nl/artikel/25(...)-weer-kabinetscrisis
------------------------------------------

Omg, serieus, wat een drama weer met de PVV en BBB! Weet je, het is alsof ze gewoon niks willen doen aan de klimaatcrisis. Terwijl het gewoon superduidelijk is dat we in de problemen zitten! Maar nee, ze roepen alleen maar over “herbezinning” en “pitstops” alsof we in een Formule 1-race zitten of zo. We hebben geen tijd voor pauzes, mensen!

En het kabinet is echt niet veel beter. VVD-minister Hermans zegt dat er te weinig gebeurt (ja, duh), maar waar blijven dan die serieuze maatregelen? Ze hebben eerst nog strengere klimaatplannen geschrapt, en nu zitten we hier. Het lijkt wel alsof iedereen elkaar alleen maar voor de gek houdt. Het is zo frustrerend!

En als er straks WEER een kabinetscrisis komt omdat de PVV en BBB moeilijk blijven doen, dan gaan we allemaal de rekening betalen. Ugh, waarom kunnen ze niet gewoon snappen dat we nu moeten handelen? De toekomst van onze planeet staat op het spel, en we blijven maar vastzitten in politiek gezeur. Het is echt om gek van te worden!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215500155
Met Donald T herkozen kan enig streven van het westen sowieso wel weer terug de koeling in
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 6 november 2024 @ 19:27:54 #3
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_215500284
Wat maakt het allemaal nog uit

Ik hoop dat dit kabinet valt en Wilders de volgende MP wordt.
pi_215500285
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:21 schreef Fok-it het volgende:
Met Donald T herkozen kan enig streven van het westen sowieso wel weer terug de koeling in
Ja, het beetje dat ze daar deden zal zeker niet meer worden. China en India doen er ook geen fuck aan. En in Europa is een hele golf aan verkiezingswinst voor partijen die klimaatverandering ontkennen of bagatelliseren.

Iedereen die de feiten kent weet wat er moet gebeuren, maar we varen vrolijk verder richting de afgrond.
pi_215500291
Ik moet zeggen, met de huidige stand van zaken in de VS en de politieke koers in veel grote Aziatische landen zoals China en India, ziet het er somber uit voor het klimaat. Deze landen zijn enorme uitstoters en vormen een groot deel van de oplossing (of het probleem, afhankelijk van hoe je het bekijkt). De recente verkiezingsuitslag in de VS doet vermoeden dat er geen grote veranderingen in hun klimaatbeleid op komst zijn, terwijl ook in Azië weinig wordt ingezet op écht duurzame verandering.

Zonder die grote economieën die hun verantwoordelijkheid nemen, wordt het bijna onmogelijk om de opwarming binnen veilige grenzen te houden. Alles hangt nu af van een paar sterke wereldleiders en drastische maatregelen, maar zolang economische belangen blijven prevaleren, gaan we echt de verkeerde kant op.
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
pi_215500304
Laat maar vallen PVV naar 80 zetels. *O*
pi_215500315
Er komt geen crisis ze zijn gewoon realistisch, Als het Oostblok, China en eigenlijk de rest van de wereld er schijt aan heeft wie zijn wij dan om je daar druk over te maken.
Het extreme weer stopt echt niet bij de grens van Nederland.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_215500332
Er is geen klimaatcrisis, wij kunnen helemaal geen klimaatdoelen nastreven en anders energie gaan gebruiken vanwege de opwarming van de aarde is een langetermijnstrategie. Haast maakt het alleen maar heel duur, ontwrichtend en vooral heel winstgevend voor de inmiddels al flink uitdijende industrie van groenhuichelaars.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215500703
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]
------------------------------------------

Omg, serieus, wat een drama weer met de PVV en BBB!
OMG OMG JA! Wat een drama zeg dat niet iedereen gelijk met de handen in de lucht paniek paniek!!!1111 schreeuwend rond rent.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 6 november 2024 @ 19:57:33 #10
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_215500787
Die 0,0003% bijdrage van Nederland gaat het verschil niet maken. Zinloos om je economie dan kapot te verduurzamen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Trouwste user 2022 woensdag 6 november 2024 @ 20:04:26 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_215500897
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:29 schreef Nober het volgende:
Je wordt steeds triester. Inmiddels is het meelijwekkend.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215501078
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:27 schreef CommissarisMissionaris het volgende:

Zodat hij nog meer incapabele amateurs kan neerzetten als minister?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_215501094
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Er is geen klimaatcrisis, wij kunnen helemaal geen klimaatdoelen nastreven en anders energie gaan gebruiken vanwege de opwarming van de aarde is een langetermijnstrategie. Haast maakt het alleen maar heel duur, ontwrichtend en vooral heel winstgevend voor de inmiddels al flink uitdijende industrie van groenhuichelaars.
Ik ervaar een klimaatcrisis dus die is er.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_215501122
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:27 schreef CommissarisMissionaris het volgende:

En dan?
  Trouwste user 2022 woensdag 6 november 2024 @ 20:27:47 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_215501231
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ik ervaar een klimaatcrisis dus die is er.
_O- _O_

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 6 november 2024 @ 20:42:55 #16
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_215501457
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:16 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Zodat hij nog meer incapabele amateurs kan neerzetten als minister?
Ja alles mag van mij naar de klote gaan nu
pi_215504379
Het gaat niet om het klimaat, maar om EU verdragen waar onze regering een handtekening onder heeft gezet. Ok, die zijn geinspireerd door de verwachtte klimaatveranderingen. En natuurlijk het Klimaatakkoord, onze eigen wet daarover.

Er zijn daar wel en paar problemen mee. De uitstoot van stoffen behalve CO2 (vooral stikstofverbindingen, voedingsstoffen voor planten) zijn niet toegestaan omdat we de huidige natuur in stand moeten houden. En we hebben in het verleden alle voedingsstoffen weggehaald, dus dat is moeilijk met al die extra mest die geproduceerd wordt. Er gaan dan andere planten groeien dan toegestaan.

Het andere probleem is natuurlijk, dat het reduceren van die meststoffen geen invloed heeft op het klimaat. Ja, het verminderen van de veestapel wel, maar dat is marginaal. Als iedereen hun auto weg zou doen en het OV zou gebruiken, heeft dat een veel grotere invloed op de CO2 uitstoot.

Maar ook dat is peanuts. We moeten meer energie gaan opwekken, met minder uitstoot. Zon, wind en aardwarmte! Of misschien ook niet. Want die doen het vaak niet. Je moet er dus vele malen meer van bouwen dan je gemiddeld nodig hebt. Zon en wind doen het alleen overdag of als het waait en aardwarmte alleen in hele speciale locaties.

En zo groot is ons grondgebied niet, Dan moeten we alle boeren gaan onteigenen en daar zonnepanelen, windmolens en aardwarmte voor in de plaats zetten.

Ok, dat lost het probleem met het mestoverschot ook op. En alhoewel maar 3% van de bevolking werkzaam is in de landbouw, verdienen ze onevenredig veel geld. Alhoewel ze dat niet krijgen, daar hebben we de EU subsidies voor nodig. Maar als we ze allemaal opheffen hebben we die ook niet meer nodig en kan onze bijdrage omlaag.

Kortom, het is maar wat je belangrijk vind. En als je gewoon zoveel mogelijk door wil gaan zonder dingen te veranderen kan dat ook: sta toe dat de natuurgebieden veranderen en een natuurlijk verloop hebben en gebruik kernenergie om al die energie op te wekken.
pi_215504420
quote:

neee, niet Wilders
quote:
neeeee, niet de PVV, alsjeblieft niet zeg.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_215504623
quote:
quote:
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:57 schreef MichaelScott het volgende:
Die 0,0003% bijdrage van Nederland gaat het verschil niet maken. Zinloos om je economie dan kapot te verduurzamen.
NWS in een notedop. :O
Rule of Acquisition #48: "The bigger the smile, the sharper the knife."
  donderdag 7 november 2024 @ 08:02:01 #20
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_215504991
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 04:55 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
[..]
[..]
NWS in een notedop. :O
0,0 bijdrage, Niels in een notendop.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_215505082
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]

De toekomst van onze planeet staat op het spel, en we blijven maar vastzitten in politiek gezeur. Het is echt om gek van te worden!
De toekomst van onze planeet staat helemaal niet op het spel. Die blijft (met of zonder mens) voorlopig nog wel doordraaien.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_215505402
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 08:19 schreef Montagui het volgende:

[..]
De toekomst van onze planeet staat helemaal niet op het spel. Die blijft (met of zonder mens) voorlopig nog wel doordraaien.
Ja hoor, wij zijn gewoon voorbijgangers op deze planeet. Die is er over een miljoen jaar nog wel hoor...

Het woord overbevolking hoor je niemand zeggen. Er zijn gewoon té veel mensen die allemaal willen consumeren, en dat kost uitstoot..
Consumptiegedrag houdt je toch niet tegen, hoe erg je ook wil verduurzamen. Men wil de uitstoot omlaag brengen maar tegelijk komen er nóg meer mensen bij. Ja, wat win je dan zou je zeggen?
  donderdag 7 november 2024 @ 09:09:44 #23
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215505424
Er is wel degelijk een crisis hoe de mensheid omgaat met hun eigen leefomgeving. Maarja dat is geen crisis waarmee je punten scoort.
Het officiële liefje van @Monitor O+
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
Liever zuur dan dom
pi_215505456
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 09:09 schreef ieniminimuis het volgende:
Er is wel degelijk een crisis hoe de mensheid omgaat met hun eigen leefomgeving. Maarja dat is geen crisis waarmee je punten scoort.
de crisis zit in je hoofd
pi_215505769
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 09:05 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja hoor, wij zijn gewoon voorbijgangers op deze planeet. Die is er over een miljoen jaar nog wel hoor...

Het woord overbevolking hoor je niemand zeggen. Er zijn gewoon té veel mensen die allemaal willen consumeren, en dat kost uitstoot..
Consumptiegedrag houdt je toch niet tegen, hoe erg je ook wil verduurzamen. Men wil de uitstoot omlaag brengen maar tegelijk komen er nóg meer mensen bij. Ja, wat win je dan zou je zeggen?
Dit idd. Wel meer mensen willen en de massaconsumptie economie in stand willen houden en tegelijkertijd met dure pleistertjes het probleem willen uitstellen.
  donderdag 7 november 2024 @ 10:01:06 #26
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215505841
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 09:14 schreef Loverboii het volgende:

[..]
de crisis zit in je hoofd
Het is gewoon vastgelegd dat we in de grootste golf van het uitsterven van organismen zitten, dat in Nederland de biodiversiteit afneemt.
En dat je het niet merkt, dat klopt. Dat heet natuuramnesie.

Dus het zit vooral in jouw hoofd dat het een niet-crisis is.
Liever zuur dan dom
pi_215506020
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:01 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Het is gewoon vastgelegd dat we in de grootste golf van het uitsterven van organismen zitten, dat in Nederland de biodiversiteit afneemt.

er is verandering maar geen crisis imo, dit is gwn bangmakerij en het is vastgelegd dat dat niet werkt
pi_215506068
quote:
Doelen stellen voor 2050 is geen langetermijnstrategie?
  donderdag 7 november 2024 @ 10:26:35 #29
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215506075
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:22 schreef Loverboii het volgende:

[..]
er is verandering maar geen crisis imo, dit is gwn bangmakerij en het is vastgelegd dat dat niet werkt
Ik snap dat wegkijken, negeren, niets doen en het aankaarten als bangmakerij makkelijker is.
Liever zuur dan dom
pi_215506097
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:26 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Ik snap dat wegkijken, negeren, niets doen en het aankaarten als bangmakerij makkelijker is.
Ik snap dat het leuk is om je moreel verheven te voelen.
  donderdag 7 november 2024 @ 10:31:26 #31
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215506113
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:29 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Ik snap dat het leuk is om je moreel verheven te voelen.
Nee hoor, ik hoef alleen naar buiten te kijken om te weten dat er actie ondernomen moeten worden om onze leefomgeving te behouden.
Liever zuur dan dom
  donderdag 7 november 2024 @ 10:32:37 #32
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_215506123
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 01:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het gaat niet om het klimaat, maar om EU verdragen waar onze regering een handtekening onder heeft gezet. Ok, die zijn geinspireerd door de verwachtte klimaatveranderingen. En natuurlijk het Klimaatakkoord, onze eigen wet daarover.

Maakt niet uit, democratisch wordt er anders over gedacht nu. Eindeloos terugvallen op handtekeningen van weleer zou anti democratisch zijn.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_215506134
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:31 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Nee hoor, ik hoef alleen naar buiten te kijken om te weten dat er actie ondernomen moeten worden om onze leefomgeving te behouden.
geweldig
pi_215506405
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:21 schreef Fok-it het volgende:
Gelukkig denken veel afzonderlijke staten daar anders over.
pi_215525010
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:01 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Maar komt dat door het klimaat, of door de landbouw en het volbouwen van ons land?
pi_215525191
Dit belooft nog wat. We zijn een land met weinig hiërarchie. De media zijn hier ook heel invloedrijk. Op klimaatterrein veel focus op individuele inspanningen en klimaatrechtvaardigheid (vooral Trouw en De Volkskrant). En dan hebben we de NGO's nog. Ik hoop dat Nederland goed bestuurbaar blijft. De Amerikaanse presidentsverkiezingen laten zien dat sterke focus op duurzaamheid minder vanzelfsprekend is als weleens wordt gedacht.
pi_215525272
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:27 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ja, het beetje dat ze daar deden zal zeker niet meer worden. China en India doen er ook geen fuck aan. En in Europa is een hele golf aan verkiezingswinst voor partijen die klimaatverandering ontkennen of bagatelliseren.

Iedereen die de feiten kent weet wat er moet gebeuren, maar we varen vrolijk verder richting de afgrond.
China wel, die planten de meeste hectare bomen bij van ieder land, stappen massaal over op EV's en willen in 2050 geheel CO2-neutraal zijn.

Je hoort alleen het nieuws dat er nieuwe kolencentrales openen maar dat is wel wat eenzijdig.
pi_215525321
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 21:12 schreef core2duo het volgende:
Dit belooft nog wat. We zijn een land met weinig hiërarchie. De media zijn hier ook heel invloedrijk. Op klimaatterrein veel focus op individuele inspanningen en klimaatrechtvaardigheid (vooral Trouw en De Volkskrant). En dan hebben we de NGO's nog. Ik hoop dat Nederland goed bestuurbaar blijft. De Amerikaanse presidentsverkiezingen laten zien dat sterke focus op duurzaamheid minder vanzelfsprekend is als weleens wordt gedacht.
Veel in de US is al in gang gezet, het is niet alsof dat allemaal stopt als Trump president wordt.
Het zou anders zijn als hij nog 2 of 3 termijnen achter elkaar president blijft.

Het is ook niet alsof Tesla ineens brandstofauto's gaat maken. Sterker nog, Trump en Musk lijken elkaar gevonden te hebben :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')