Ik heb hem gezien nu en zie inderdaad dat Norris door rijdt bij een rode vlag. Hij 'mist' de pits terwijl hij die met een F1 auto dat echt wel had kunnen halen. Hij heeft daar +3 voor gekregen maar ook daar was toen al discussie over want de standaard straf is +5 doorvoor.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Azerbeidzjan 2021. Ook Norris overigens.
Ik vind dit altijd zo'n onzin. Zij moeten echt ophouden met dingen verzinnen om minder straf te geven. Daar krijg je alleen maar discussies van en gezeik mee.quote:“The Stewards assume that if a red flag is not respected during qualifying, a drop of 5 grid positions is appropriate. However, if you consider that the driver only had a very short time to react due to his position on the track, a drop of 3 grid positions is sufficient as an exception.”
Als er echt verzachtende omstandigheden zijn, dan zijn die er. Alleen hoe ze iedere keer worden toegepast, is wel arbitrair te noemen.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:48 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zo'n onzin. Zij moeten echt ophouden met dingen verzinnen om minder straf te geven. Daar krijg je alleen maar discussies van en gezeik mee.
"Wij vonden dat hij te weinig tijd had"
"Wij denken dat hij dit niet met opzet deed"
"Volgens ons dacht hij dat"
Stop met invullen en kijk alleen naar de feiten.
Als hij echt te weinig tijd had om te reageren dan geef je geen straf en is je uitleg "hij had geen tijd om te reageren" als hij wel had moeten reageren en genoeg tijd had geef je gewoon 5 plekken wat de bijbehorende straf is.
Het gaat er niet om dat Max ook een keertje wordt gematst, het gaat er hier om dat de stewards totaal onrechtlijnig zijn met hun straffen met gelijke straffen en zelfs het hele paddock en media het niet meer weten.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
De reden dat stewards hoor en wederhoor toepassen in het geval van incidenten is vanwege het vaststellen van de context en factoren. Je kan ook altijd een vaste straf hanteren, maar je kan ook rekening houden met de omstandigheden en daarop je straf aanpassen. Maakt de stewarding wat menselijker en in geest met de omstandigheden.
Max Verstappen received two reprimands for transgressions during qualifying for Formula 1’s Singapore Grand Prix but has retained his starting spot.Max Verstappen received two reprimands for transgressions during qualifying for Formula 1’s Singapore Grand Prix but has retained his starting spot.
Ook Max wordt dus weleens gespaard op die manier.
Russell handed three-place grid penalty for Austin Sprint after impeding Leclerc in Shootout
Wat is nu eigenlijk het probleem volgens jou?quote:Op woensdag 6 november 2024 16:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat Max ook een keertje wordt gematst, het gaat er hier om dat de stewards totaal onrechtlijnig zijn met hun straffen met gelijke straffen en zelfs het hele paddock en media het niet meer weten.
Dat je moet kijken naar de situatie en eventueel mitigerende factoren, dat is logisch. Daarom zitten ze daar. Bij het toepassen van dat menselijke, lijkt het er op dat er bij de ene coureur de regels wat menselijker worden toegepast dan bij de ander. Daar zit het 'm.
Ik kan niet voor hem spreken, maar voor mij is het voornamelijk dat er geen lijn in lijkt te zitten, waardoor men kan denken dat X of Y voor wordt getrokken.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat is nu eigenlijk het probleem volgens jou?
• Dat de ene keer er anders geoordeeld wordt als de andere?
• Of dat er bij de ene coureur er andere geoordeeld wordt als de andere?
Want bij het eerste gaat het over verschil in beoordeling van twee willekeurige coureurs terwijl het tweede toch weer over het benadelen van specifiek Verstappen gaat.
Even in mijn eigen woorden want ik zie dat Evenstar het wel goed verwoord heeft eigenlijk.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat is nu eigenlijk het probleem volgens jou?
• Dat de ene keer er anders geoordeeld wordt als de andere?
• Of dat er bij de ene coureur er andere geoordeeld wordt als de andere?
Want bij het eerste gaat het over verschil in beoordeling van twee willekeurige coureurs terwijl het tweede toch weer over het benadelen van specifiek Verstappen gaat.
Ik had in ieder geval wel het gevoel dat Whiting het zo eerlijk mogelijk wilde uitvoeren. Ook hij legde externe factoren in de weegschaal. In mijn optiek was hij niet bevooroordeeld of rancuneus tegen een coureur. Wel nam hij gedrag mee.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:51 schreef ESF1Gamer het volgende:
Even vraagje: Was het onder leiding Charlie Whiting de straffen ene keer anders was dan de andere keer?
Is het doordat F1 zo gegroeid is in populariteit door onder andere Drive To Survive en Social Media, dat het nu opvalt hoe ondoorzichtig de straffen zijn?
Thnx voor de uitleg, ook Evenstar.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:54 schreef Red_85 het volgende:
Daarbij vind ik het eigenlijk wel leuk om dieper zo'n voorval in te gaan en de regels er bij te pakken. Daar krijg je in het live topic niet echt de kans voor omdat het daar best snel gaat qua postings en omdat het gesloten wordt na het weekend, verdwijnt het ook weer.
Daarom dit topic.
Duidelijk?
Red_85:quote:Ik vind dit altijd zo'n onzin. Zij moeten echt ophouden met dingen verzinnen om minder straf te geven. Daar krijg je alleen maar discussies van en gezeik mee.
Ikzelf ga ook voor de 2e, dat er gekeken wordt naar de omstandigheden.quote:Dat je moet kijken naar de situatie en eventueel mitigerende factoren, dat is logisch. Daarom zitten ze daar.
Ook ik zou het liefst hebben dat ze wel naar omstandigheden kijken hoor, begrijp mij niet verkeerd. Zij hebben echter, in mijn ogen, keer op keer bewezen dat niet eerlijk te kunnen doen. Daarom zeg ik "doe dan maar niet", gewoon zwart/wit dan maar.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Thnx voor de uitleg, ook Evenstar.
Maar ik zie al een verschil tussen jullie want Evenstar zegt:
[..]
Red_85:
[..]
Ikzelf ga ook voor de 2e, dat er gekeken wordt naar de omstandigheden.
Maar daarbij loop je inderdaad het risico dat rijders als Grosjean, Magnusson en Verstappen onder een vergrootglas liggen en dat het in de Stewards ogen opbouwt.
Masi werd geslachtofferd. Op zich deed hij niet veel mis omdat de regels hem de ruimte gaven en hij niet onder SC wilde finishen. Wat natuurlijk een enorme anticlimax zou zijn. Dat was zijn enige motivatie.quote:Op donderdag 7 november 2024 16:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ook ik zou het liefst hebben dat ze wel naar omstandigheden kijken hoor, begrijp mij niet verkeerd. Zij hebben echter, in mijn ogen, keer op keer bewezen dat niet eerlijk te kunnen doen. Daarom zeg ik "doe dan maar niet", gewoon zwart/wit dan maar.
Wedstrijdleiding en stewards zijn wel weer anders trouwens toch? Whiting was race director en deed het prima. Masi vond ik eigenlijk ook prima, die deed ook weinig fout, vooral als je kijkt in wat voor mega shit hij op zijn bord kreeg in 2021 Maakte hij fouten? Yup. Heeft hij in Abu Dhabi net geheel volgens de regels gewerkt? Yup. Denk ik dat er linksom of rechtsom opzet in het spel was omdat hij X of Y een voordeel wilde geven? Nope, denk het echt niet.
Eerlijk is eerlijk, op dit moment hou ik niet eens bij wie de race directors zijn, maar die tijdens de laatste twee GP's (weet niet eens of dat dezelfde waren) waren kansloos wat mij betreft.
Ene kant vond ik het wel weer leuk om te zien dat ze lieten racen terwijl de auto's ondertussen bootjes waren geworden, andere kant vraag ik mij af of ze het ook hadden laten gebeuren als Norris vooraan reed en niet Max.
Dat klopt. En ben het dan ook weer met Evenstar eens, want je moet er wel voor zorgen dat dat 'meegaan in omstandigheden' niet tot arbitraire situaties gaat leiden. Je ziet het nu waar dat dus naartoe gaat. Wat dat betreft moet het voor mij wel 'clear and abvious' zijn en niet continu. Zoals in de huidige situatie.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Thnx voor de uitleg, ook Evenstar.
Maar ik zie al een verschil tussen jullie want Evenstar zegt:
[..]
Red_85:
[..]
Ikzelf ga ook voor de 2e, dat er gekeken wordt naar de omstandigheden.
Maar daarbij loop je inderdaad het risico dat rijders als Grosjean, Magnusson en Verstappen onder een vergrootglas liggen en dat het in de Stewards ogen opbouwt.
Het is Hamilton zijn signature move om iemand aan de kant te beuken.quote:Op dinsdag 19 november 2024 13:48 schreef RealistAtheist het volgende:
Er zijn vele gekke dingen gebeurd. Maar een overduidelijk voorbeeld van meten met 2 maten vond ik bijvoorbeeld in Bahrein 2021. Lewis Hamilton gaat 26 keer ongestraft buiten de baan waardoor hij voordeel heeft. Verstappen denkt dan mag dat blijkbaar en wordt gelijk teruggefloten. Dat was echt schrijnend om te zien. Verder ben ik nog steeds van mening dat Hamilton in Silverstone een zwarte vlag had moeten krijgen. Dat was gewoon een aanslag. Later is dit ook duidelijk uitlegd adhv een filmpje waarin in dezelfde race exact dezelfde situatie met Leclerc zich voordoet en Hamilton keurig de apex pakt en alle ruimte voor Leclerc laat. Dat heeft er oa voor gezorgd dat de laatste race überhaupt nog ergens om ging. Dat seizoen had minimaal 1 en misschien wel 2 ronden voor het eind beslist moeten zijn als de stewards geoordeeld hadden zoals ze in eerste instantie hadden moeten oordelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |