quote:In het Italiaanse dorp Acerra is een baby van negen maanden oud doodgebeten door de hond des huizes. Dat meldt het Italiaanse persagentschap ANSA.
Het drama speelde zich zaterdagavond af in de provincie Napels, bij het kind thuis. De vader van het meisje was in slaap gevallen, de moeder was aan het werk in de horeca.
De man vertelde aan de politie dat hij zijn dochter in haar wieg had gevonden, in een plas bloed. Ze werd nog met spoed naar het ziekenhuis gebracht, maar dokters konden haar niet meer redden. De ouders zijn in shock.
Het ging naar verluidt om een pitbull. Waarom hij de baby aanviel, is niet bekend. De politie is een onderzoek gestart.
Het gebruikelijke: geen aanwijsbare reden op fysiek vlak dus """onverklaarbare redenen""" dat een hond die gefokt is om zonder zichtbare waarschuwingssignalen aan te vallen, aanviel zonder zichtbare waarschuwingssignalen.quote:Op zondag 2 maart 2025 01:14 schreef Soury het volgende:
...
Nou ben benieuwd wat het onderzoek zal uitwijzen.
Wie draait er voor de medische en maatschappelijke/sociale kosten op?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:23 schreef StateOfMind het volgende:
79 Brit vertelt over de aanval van 2 Rottweilers op hem 😱
Resultaat: mist een arm, een been en een vinger.
Bekijk deze YouTube-video
Ach, ze zijn allemaal zo boos als hun hond wordt afgemaakt als ze een buitenstaander bijten, want uitgelokt en zo'n geweldig, lieve hond die dat anders noooooit doet.quote:Op zondag 2 maart 2025 01:14 schreef Soury het volgende:
Hond bijt eigen baas en laat niet meer los, slachtoffer steekt hond dood.
Een bewoner van een woning aan de Pinksterbloemstraat in Floradorp in Noord is vanavond aangevallen door zijn eigen hond. De hond liet niet meer los, daarom koos de man ervoor om de hond neer te steken met een mes. De hond heeft dat niet overleefd.
Volgens een politiewoordvoerder werd de man in zowel een been als een onderarm gebeten. Met name in die onderarm zit volgens de woordvoerder een diepe bijtwond. Hij spreekt van een treurig verhaal.
Het incident vond even na 22.00 uur plaats. Er werden twee ambulances opgeroepen. Ambulancepersoneel heeft de man naar het ziekenhuis overgebracht.
Volgens omstanders ging het om een pitbull. Het incident speelde zich in de woning af, maar leidt toch tot veel bekijks van de buurt.
De dierenambulance komt het lichaam van de hond ophalen. Vermoedelijk zal de dierenpolitie een onderzoek starten.
https://www.at5.nl/artike(...)fer-steekt-hond-dood
Wij hebben ook een buurtgenoot die jaren geleden een hond als puppy heeft aangeschaft. Deze persoon is echter nogal chaotisch en lijkt te vergeten dat er meer komt kijken bij het nemen van een puppy dan alleen maar genieten van het plezier. Ze heeft nooit gehoord van puppytrainingen of hondentrainingen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:44 schreef 215 het volgende:
[..]
Toch wel een linkse wolf mag ik hopen?
Ik snap mensen niet wat er onduidelijk is aan een aanlijnplicht. Bovendien als moeder Hooglander de kans krijgt uit te halen is er weinig hond over.
Helaas gaat dit waarschijnlijk door totdat de handhaving ingrijpt, want ik denk niet dat iemand die tot nu toe niet het benul heeft gehad om iets te ondernemen dat ineens wel gaat krijgen zelf.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:58 schreef HSG het volgende:
...
Ik vraag me af hoe lang dit nog doorgaat, want de volgende keer zou het misschien wel een kind kunnen zijn.
Hond en baas de oven in.quote:Op zondag 2 maart 2025 01:14 schreef Soury het volgende:
Een bewoner van een woning aan de Pinksterbloemstraat in Floradorp in Noord is vanavond aangevallen door zijn eigen hond. De hond liet niet meer los, daarom koos de man ervoor om de hond neer te steken met een mes. De hond heeft dat niet overleefd.
Volgens een politiewoordvoerder werd de man in zowel een been als een onderarm gebeten. Met name in die onderarm zit volgens de woordvoerder een diepe bijtwond. Hij spreekt van een treurig verhaal.
Het incident vond even na 22.00 uur plaats. Er werden twee ambulances opgeroepen. Ambulancepersoneel heeft de man naar het ziekenhuis overgebracht.
Volgens omstanders ging het om een pitbull. Het incident speelde zich in de woning af, maar leidt toch tot veel bekijks van de buurt.
De dierenambulance komt het lichaam van de hond ophalen. Vermoedelijk zal de dierenpolitie een onderzoek starten.
De hond die gisteravond werd doodgestoken in Noord, had zijn eigenaar aangevallen omdat er een felle discussie in huis plaatsvond. Dat laat de eigenaar weten aan AT5.quote:Op zondag 2 maart 2025 01:14 schreef Soury het volgende:
De handhaving is al een paar keer langs geweest. Ik denk dat ze nog niet ingrijpen omdat niemand een aangifte heeft gedaan.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Helaas gaat dit waarschijnlijk door totdat de handhaving ingrijpt, want ik denk niet dat iemand die tot nu toe niet het benul heeft gehad om iets te ondernemen dat ineens wel gaat krijgen zelf.
Ik ken die buurt, nu is Noord al niet best, maar dat stuk is helemaal Tokkie gebied.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:05 schreef Tommeke het volgende:
Man en vrouw hebben zelfs een contactverbod van 10 dagen: https://www.ad.nl/binnenl(...)nwerkelijk~aecf2345/
Sterke tokkievibe toch wel.
Wat een dommie tokkielul, die eigenaar. Uit z'n verhaal blijkt juist wél dat de hond hem zomaar aanviel.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:38 schreef potjecreme het volgende:
[..]
De hond die gisteravond werd doodgestoken in Noord, had zijn eigenaar aangevallen omdat er een felle discussie in huis plaatsvond. Dat laat de eigenaar weten aan AT5.
De eigenaar vindt het belangrijk om uit te leggen dat de hond hem niet zomaar aanviel en dat hij ook niet zomaar heeft moeten steken. De hond was tijdens de discussie met de vrouw van de eigenaar al aan het blaffen.
Rare blik
"Ik waarschuwde hem en toen greep hij me", vertelt de eigenaar vanuit het ziekenhuis. "Hij had een hele rare blik in zijn ogen. Die blik heeft hij nog nooit gehad."
De hond beet hem eerst in zijn enkel en daarna in zijn onderarm. "Ik lag met hem te rollen op de grond. Mijn vrouw heeft een mes moeten pakken, want anders scheurde hij mijn hele arm uit elkaar." Met het mes heeft hij noodgedwongen de hond moeten doodsteken, er was volgens hem geen andere mogelijkheid om de hond van hem af te krijgen.
Ik zie redelijk wat parallellen met de kansenparels. De buurt kende hem als goede jongen, deed nooit iets fout, groette iedereen altijd vriendelijk. Maarja pitbulls zijn imo ook gewoon de kansenparels van de hondenwereld.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:05 schreef Tommeke het volgende:
Man en vrouw hebben zelfs een contactverbod van 10 dagen: https://www.ad.nl/binnenl(...)nwerkelijk~aecf2345/
Is Noord een beetje het Rotterdam-Zuid van Amsterdam?quote:Op maandag 3 maart 2025 16:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ken die buurt, nu is Noord al niet best, maar dat stuk is helemaal Tokkie gebied.
Ik weet niet hoe slecht Rotterdam-Zuid is, maar Amsterdam Noord is van oudsher de plek waar men mensen met aanpassingsproblemen huis veste, wat ook niet helpt is dat door de sluiting van de NDSM werf er heel veel mensen hun baan zijn kwijtgeraakt. Overigens is het net zoals overal dat de buurt snel verjupt, maar dit is typisch zo een slecht stukje, mijn schoonmoeder heeft er nog even gewoond, en toen werd er daar nog gewoon openlijk gedealt in woningen, dus ja zo een buurt.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:18 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Is Noord een beetje het Rotterdam-Zuid van Amsterdam?
Ik snap ook echt niet waarom je zo’n hond zou willen. Los van het feit dat het eens lelijke mormels zijn, weet je dat het vaak ellende is.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:16 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Maarja buiten dat, zou zelf nooit een pitbull nemen of dat ras vertrouwen. Daar ging het al fout.
Omdat er een hysterisch actieve lobby is die met verve mythes de wereld in helpt van "het ligt niet aan het ras maar aan de opvoeding", "ze werden vroeger nanny dogs genoemd" en "het zijn uitstekende gezinshonden".quote:Op maandag 3 maart 2025 16:31 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik snap ook echt niet waarom je zo’n hond zou willen. Los van het feit dat het eens lelijke mormels zijn, weet je dat het vaak ellende is.
Kinderen gaven de hond knuffels en KOEKJES.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:05 schreef Tommeke het volgende:
Denk deels dit en omdat ze er stoer uitzien. Dus de tokkies en types die een hond nemen om te compenseren of vanwege een bepaald imago komen bij die rassen uit.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Omdat er een hysterisch actieve lobby is die met verve mythes de wereld in helpt van "het ligt niet aan het ras maar aan de opvoeding", "ze werden vroeger nanny dogs genoemd" en "het zijn uitstekende gezinshonden".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |