quote:De groene kaart in voetbal is bedoeld als een positieve kaart om sportief gedrag te belonen. Hoewel hij niet vaak wordt gebruikt, wordt de groene kaart in sommige competities (zoals de Italiaanse Serie B) gegeven aan spelers die zich opvallend sportief gedragen. Dit kan bijvoorbeeld zijn door het toegeven van een overtreding, het helpen van een geblesseerde tegenstander of het tonen van respect voor de regels en de scheidsrechter.
In tegenstelling tot de gele en rode kaarten, die straffen opleggen, is de groene kaart dus een manier om fair play te bevorderen en goed gedrag te erkennen.
Kan zeker geen kwaad, maar zouden van mij wel meer pluspunten aan mogen zitten al heb ik zelf even geen idee wat voor pluspunten!quote:Op zondag 3 november 2024 10:56 schreef heywoodu het volgende:
Ik had even gehoopt dat het een soort tussenversie zou zijn voor een straf: 5 minuten op de bank, maar daarna mag je weer meedoen, een man-meersituatie maar dan voor beperkte tijd dus.
Dit is...tja, het kan geen kwaad, zullen we maar zeggen
Dit is alle info die ik kon vinden ;-) en is vooral bedoeld voor jeugdelftallen... maar zouden ze wat mij betreft ook mogen inzetten in normaal voetbal en dan 1x per jaar het lijstje met de slechte en beste spelers.. die dan ook benoemen met naam en toenaam!quote:Op zondag 3 november 2024 11:03 schreef Bofjijff het volgende:
Maar wat is nou het voordeel dan? Krijg je karmapunten? Voelt alsof je een kleuter een sticker geeft maar verder haal je er geen voordeel uit. Maar wellicht mist die info hier nu
Ja voor de jeugd een beetje opvoeding erbij kan geen kwaad. Maar verder zal het in het profvoetbal denk ik weinig doen denk ik als er geen beloning aan hangt.quote:Op zondag 3 november 2024 11:10 schreef Chandler het volgende:
[..]
Kan zeker geen kwaad, maar zouden van mij wel meer pluspunten aan mogen zitten al heb ik zelf even geen idee wat voor pluspunten!
[..]
Dit is alle info die ik kon vinden ;-) en is vooral bedoeld voor jeugdelftallen... maar zouden ze wat mij betreft ook mogen inzetten in normaal voetbal en dan 1x per jaar het lijstje met de slechte en beste spelers.. die dan ook benoemen met naam en toenaam!
Je kunt natuurlijk ook zoals eerder al aangaf een ranking maken met spelers op basis van rood, geel en groene kaarten.quote:Op zondag 3 november 2024 11:20 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Ja voor de jeugd een beetje opvoeding erbij kan geen kwaad. Maar verder zal het in het profvoetbal denk ik weinig doen denk ik als er geen beloning aan hangt.
En dan?quote:Op zondag 3 november 2024 11:21 schreef Chandler het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook zoals eerder al aangaf een ranking maken met spelers op basis van rood, geel en groene kaarten.
Wie de meeste rode heeft is het minst sportief en wie de meeste groene heeft het meest sportief... en die vooral zichtbaar maken overal en nergens!
Nou ik mag aannemen dat er geen voetballer is die graag bekend wil staan als minst sportieve speler.. want dat kan hem/haar in de weg staan voor transfers etc..quote:
Dat zal wel meevallen, het gaat meer om de voetballende prestaties in het veld. Vrij veel onsportieve spelers met een glansrijke carrière.quote:Op zondag 3 november 2024 11:24 schreef Chandler het volgende:
[..]
Nou ik mag aannemen dat er geen voetballer is die graag bekend wil staan als minst sportieve speler.. want dat kan hem/haar in de weg staan voor transfers etc..
Of denk jij van niet?
Totdat je opeens op een billboard staat als minst sportieve speler.... ik zou dat niet willen maar goed, ik ben dan ook geen (prof) voetballer!quote:Op zondag 3 november 2024 11:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen, het gaat meer om de voetballende prestaties in het veld. Vrij veel onsportieve spelers met een glansrijke carrière.
Waarom zou dat op een billboard komen? Meen dat je dat ook prima kan afmeten aan het aantal gele en rode kaartenquote:Op zondag 3 november 2024 11:35 schreef Chandler het volgende:
[..]
Totdat je opeens op een billboard staat als minst sportieve speler.... ik zou dat niet willen maar goed, ik ben dan ook geen (prof) voetballer!
Omdat je dan ook gelijk kunt laten zien welke spelers het goede voorbeeld geven!quote:Op zondag 3 november 2024 11:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarom zou dat op een billboard komen? Meen dat je dat ook prima kan afmeten aan het aantal gele en rode kaarten
Geen enkele zelfrespecterende profvoetballer zal daar wakker van liggen en het boeien.quote:Op zondag 3 november 2024 11:37 schreef Chandler het volgende:
[..]
Omdat je dan ook gelijk kunt laten zien welke spelers het goede voorbeeld geven!
Dit. Als je er geen zak aan hebt en het zuiver symbolisch blijft, lekker normaal doen met die poppenkast. Kan er eerlijk gezegd ook niet 1-2-3 een gepaste “beloning” bij bedenken.quote:Op zondag 3 november 2024 11:03 schreef Bofjijff het volgende:
Maar wat is nou het voordeel dan? Krijg je karmapunten? Voelt alsof je een kleuter een sticker geeft maar verder haal je er geen voordeel uit. Maar wellicht mist die info hier nu
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |