abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 november 2024 @ 21:48:51 #1
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_215453889
Hai,

Ik heb dus dat in mijn Accountcentrum van meta dat als ik naar 'Beveiliging en privacy' ga dat er een ander apparaat of een apparaat met hetzelfde type als mijn smartphone lijkt in te loggen op mijn Facebook en/of Instagram. Deze wordt geidentificeerd als een ander apparaat.

Is dit een glitch of heb ik een hacker? Hebben meer mensen dit?
pi_215453918
Alle apparaten uitloggen en nieuw wachtwoord instellen. En er is idd een kans dat iemand anders bij je laptop / telefoon kan.
  zaterdag 2 november 2024 @ 21:53:11 #3
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_215453945
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:51 schreef NightH4wk het volgende:
Alle apparaten uitloggen en nieuw wachtwoord instellen. En er is idd een kans dat iemand anders bij je laptop / telefoon kan.
Dat heb ik al een aantal keer gedaan en ook 2 staps verificatie ingesteld.😭
pi_215454023
Geen idee. Boeit ook niet. Ik heb geen twitter of facebook.
pi_215454043
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:53 schreef Mishu het volgende:

[..]
Nou dan.
Vakman pur sang
  zaterdag 2 november 2024 @ 22:08:33 #6
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_215454130
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 22:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou dan.
Het helpt niet. Er wordt nog steeds ingelogd.
pi_215454410
Zijn dat geen inlogpogingen in plaats van echte logins? Als je 2 factor authenticatie hebt ingesteld kunnen ze je wachtwoord weten maar dat helpt ze dan nog niks/weinig. Maar dan krijg je wel meldingen als mensen proberen in te loggen met je wachtwoord.

Zelf denk ik dat je wachtwoord gelekt is en mensen die proberen te gebruiken.
Jij krijgt dan telkens een melding als dat gebeurt en jij wijzigt telkens je wachtwoord, maar dat maakt niet uit want ze kunnen toch niet inloggen.

https://haveibeenpwned.com/

Hier kan je gemakkelijk checken of er wachtwoorden van je zijn gelekt aan de hand van je e-mail adres.
  zaterdag 2 november 2024 @ 22:29:58 #8
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_215454455
Het zijn echt geslaagde logins..
pi_215456969
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:58 schreef Hiddendoe het volgende:
Geen idee. Boeit ook niet. Ik heb geen twitter of facebook.
Jij bent bijzonder, mag ik je handtekening?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_215458636
Dat ben je zelf in een ander universum waar hersencellen synchroon lopen.
Jezelf weet het wachtwoord en heeft ook dezelfde materie dusja kan zo inloggen.

Zo opgelost.

(nee maar staat er ook een ip bij die andere login, dat zou de enigste manier zijn om iets te ontdekken.
Of inlogtijd.)
pi_215458664
En is het niet gewoon jij in een andere sessie op de telefoon of een andere pc?
pi_215459711
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 11:59 schreef Invisibli het volgende:
Dat ben je zelf in een ander universum waar hersencellen synchroon lopen.
Jezelf weet het wachtwoord en heeft ook dezelfde materie dusja kan zo inloggen.

Zo opgelost.

(nee maar staat er ook een ip bij die andere login, dat zou de enigste manier zijn om iets te ontdekken.
Of inlogtijd.)
Ik vind dit helemaal niet enig.
pi_215466333
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 22:29 schreef Mishu het volgende:
Het zijn echt geslaagde logins..
1 Controleer de apparaten en locaties: Kijk in het Meta Accountcentrum onder "Beveiliging en Aanmeldingsactiviteit" om te zien of je de apparaten en IP-locaties herkent. Soms kunnen IP-adressen variëren door netwerken of VPN's, dus controleer of het daadwerkelijk onbekende locaties zijn.

2 Wijzig wachtwoord en herstelcontact: Kies een sterk wachtwoord dat je nergens anders gebruikt en update ook het herstelcontact (zoals je e-mailadres en telefoonnummer) in geval van een reset.

3 Gebruik Authenticator App voor 2FA: In plaats van sms voor tweestapsverificatie, kun je een authenticator-app zoals Google Authenticator of Authy gebruiken, omdat deze minder vatbaar zijn voor onderscheppingen.

4 Controleer op datalekken: Zoals een gebruiker op het forum aangaf, kun je op sites zoals Have I Been Pwned controleren of je wachtwoord is gelekt. Dit kan een indicatie zijn of je inloggegevens in verkeerde handen zijn gekomen.

5 Neem contact op met Meta-ondersteuning: Als de bovenstaande stappen geen resultaat opleveren, kan Meta's klantenservice mogelijk extra hulp bieden. Meld het als een beveiligingsprobleem om prioriteit te krijgen.
  zondag 3 november 2024 @ 20:00:28 #14
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_215467015
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 19:20 schreef LushiM het volgende:

[..]
1 Controleer de apparaten en locaties: Kijk in het Meta Accountcentrum onder "Beveiliging en Aanmeldingsactiviteit" om te zien of je de apparaten en IP-locaties herkent. Soms kunnen IP-adressen variëren door netwerken of VPN's, dus controleer of het daadwerkelijk onbekende locaties zijn.

2 Wijzig wachtwoord en herstelcontact: Kies een sterk wachtwoord dat je nergens anders gebruikt en update ook het herstelcontact (zoals je e-mailadres en telefoonnummer) in geval van een reset.

3 Gebruik Authenticator App voor 2FA: In plaats van sms voor tweestapsverificatie, kun je een authenticator-app zoals Google Authenticator of Authy gebruiken, omdat deze minder vatbaar zijn voor onderscheppingen.

4 Controleer op datalekken: Zoals een gebruiker op het forum aangaf, kun je op sites zoals Have I Been Pwned controleren of je wachtwoord is gelekt. Dit kan een indicatie zijn of je inloggegevens in verkeerde handen zijn gekomen.

5 Neem contact op met Meta-ondersteuning: Als de bovenstaande stappen geen resultaat opleveren, kan Meta's klantenservice mogelijk extra hulp bieden. Meld het als een beveiligingsprobleem om prioriteit te krijgen.
Hoe check je de ip-locaties?
pi_215467079
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 20:00 schreef Mishu het volgende:

[..]
Hoe check je de ip-locaties?
Ga naar de Facebook-instellingen:

Open de Facebook-app of ga naar facebook.com en log in.
Klik op het pictogram met drie lijnen (in de app) of op je profielpictogram (op desktop).
Ga naar Instellingen & privacy > Instellingen.
Ga naar Beveiliging en Inloggen:

Onder Beveiliging kies je Beveiliging en Inloggen.
Hier zie je een sectie genaamd Waar je bent aangemeld.
Bekijk de details van aanmeldingen:

In deze sectie zie je een lijst van actieve sessies, inclusief de locatie (op basis van IP-adres), het type apparaat (zoals Android, iPhone, Windows-PC), en de datum/tijd van de aanmelding.
Voor elk apparaat of locatie staat meestal de stad of regio, hoewel deze soms niet 100% nauwkeurig is vanwege VPN's of netwerkomstandigheden.
Beëindig verdachte sessies:

Als je een apparaat of locatie niet herkent, kun je deze sessie uitloggen door op de drie puntjes naast de sessie te klikken en Uitloggen te kiezen. Zo beëindig je de toegang van dat apparaat tot je account.
Herhaal hetzelfde op Instagram:

Ga in Instagram naar Instellingen > Beveiliging > Activiteit Aanmelden.
Hier zie je de aanmeldingslocaties en kun je sessies beëindigen die je niet herkent.
  vrijdag 8 november 2024 @ 12:04:19 #16
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_215518135
Hoe ik het uiteindelijk heb opgelost:

Er bleken diverse apparaten als 'vertrouwd' aangemerkt te zijn die dusdanig door de 2 staps verificatie en aanmeldingsmelding heen kwamen.

Deze 2 apparaten heb ik verwijderd.
pi_215605180
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:53 schreef Mishu het volgende:

[..]
Waarom huil emoticon dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')