Ik zit nu op mijn 2 chromebook.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:06 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik ben op zoek naar een betaalbaar (max: ¤ 300,-) device voor licht office gebruik. Al snel kom ik uit op een Chrome Cast.
Iemand toevallig ervaring mee? Of is er een beter alternatief beschikbaar?
Daar heb je waarschijnlijk gelijk in, in elk geval weet ik dat alle updates perfect zijn.. en dat virussen bij voorbaat geen kans hebben. Een van de redenen om aan een Chromebook te kiezen, om voor een goede fire wall te hebben.quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:24 schreef Telefoonvork het volgende:
Ik heb zelf een Asus MiniPC PN50 gekocht voor ¤300. Bevalt mij prima.
Hij is klein (heel klein) en heeft genoeg poorten om dingen op aan te sluiten. Hij is ook best zuinig en stil.
Chromecasts hebben, aan de andere kant, weer het voordeel dat alles online gebeurd. Er staat eigenlijk niks op de computer zelf. Een chromeBOOK heeft dan weer het voordeel dat je hem lekker mee kan nemen. De beveileging van Chromebooks en -casts is uitstekend en updates gebeuren gewoon op de achtergrond; merk je niks van.
Wat het hem is met apparaten met ChromeOS erop is dat ze twee operating system images hebben. De één is in gebruik, en de ander staat klaar om updates te ontvangen. Komt er een update, dan wordt hij stilletjes toegepast en met een volgende (re)boot start je in de geüpdatet image op.quote:Op zondag 10 november 2024 03:08 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Daar heb je waarschijnlijk gelijk in, in elk geval weet ik dat alle updates perfect zijn.. en dat virussen bij voorbaat geen kans hebben. Een van de redenen om aan een Chromebook te kiezen, om voor een goede fire wall te hebben.
Maat betekent dit ook dat ik ook beschermd ben tegen tegen andere bedreigingen?
Okay, ik ben wat dit betreft ben ik een totale noob. Maar ik krijg wel automatische updates. Die ik dan wel of niet volg, door te rechercheren op van wie de update daadwerkelijk komt.quote:Op zondag 10 november 2024 22:23 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Wat het hem is met apparaten met ChromeOS erop is dat ze twee operating system images hebben. De één is in gebruik, en de ander staat klaar om updates te ontvangen. Komt er een update, dan wordt hij stilletjes toegepast en met een volgende (re)boot start je in de geüpdatet image op.
Geen beveiliging is perfect, maar ChromeOS gaat erg ver qua veiligheid. Daarnaast is het ontworpen om bestand te zijn tegen totale debielen. Geen updatebeleid is perfect, er kan altijd iets misgaan. Hoe ChromeOS zich daartegen bewapent weet ik niet. Misschien gaat hij terug naar het oude image als de geüpdate niet (goed) boot?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |