Maar waarom niet? "paar honderd euro" koop je tegenwoordig amper nog een andere auto voor.quote:Op vrijdag 1 november 2024 09:12 schreef marc0871 het volgende:
Mijn vorige auto heb ik weggedaan, omdat hij niet meer door de keuring kwam, ivm een benzineleiding die op knappen stond.
De leiding was een paar tientjes. Maar om die te vervangen, zou een paar honderd euro aan arbeid kosten.
Vond ik een auto van ruim 18 jaar niet meer waard.
Vind ik ook vaak een vreemde beredenering ja. Dan gaan mensen duizenden euro's bijleggen, soms wel 10.000 euro, om hooguit 2000 euro aan onderhoudskosten uit te sparen. Zo'n nieuwe aankoop heeft bovendien ook gewoon onderhoud nodig.quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:20 schreef Polomeneer het volgende:
[..]
Maar waarom niet? "paar honderd euro" koop je tegenwoordig amper nog een andere auto voor.
Ik vind dat mensen altijd een ontzettend probleem maken van de keuring. Tenzij het echt een 30 jaar oude frikandel is met 2000 euro aan APK kosten. Stel je moet 1x per jaar 800-1000 euro investeren in je verder oerbetrouwbare auto. Waarom zou je dat dan niet doen? Over een jaar uitgestreken is dat amper 100 euro per maand, en voor 1000 euro koop je geen andere auto die betrouwbaarder is waarschijnlijk. En als jij je auto laat fixen voor dat geld weet je wat je hebt. Als je iets anders koopt kan 't 2 kanten op gaan. Of het kan een retebetrouwbaar ding zijn, of een onbetrouwbare frikandel.
Mja. Hij had me de laatste 5 jaar al meer gekost dan hij waard was, 'omdat het goedkoper was dan een andere auto'.quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:20 schreef Polomeneer het volgende:
[..]
Maar waarom niet? "paar honderd euro" koop je tegenwoordig amper nog een andere auto voor.
Ik vind dat mensen altijd een ontzettend probleem maken van de keuring. Tenzij het echt een 30 jaar oude frikandel is met 2000 euro aan APK kosten. Stel je moet 1x per jaar 800-1000 euro investeren in je verder oerbetrouwbare auto. Waarom zou je dat dan niet doen? Over een jaar uitgestreken is dat amper 100 euro per maand, en voor 1000 euro koop je geen andere auto die betrouwbaarder is waarschijnlijk. En als jij je auto laat fixen voor dat geld weet je wat je hebt. Als je iets anders koopt kan 't 2 kanten op gaan. Of het kan een retebetrouwbaar ding zijn, of een onbetrouwbare frikandel.
Mja. Laten we zeggen dat hij nog minder waard was dan de geraamde arbeidskosten.quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vind ik ook vaak een vreemde beredenering ja. Dan gaan mensen duizenden euro's bijleggen, soms wel 10.000 euro, om hooguit 2000 euro aan onderhoudskosten uit te sparen. Zo'n nieuwe aankoop heeft bovendien ook gewoon onderhoud nodig.
Maar vaak zijn de onderhoudskosten een excuus om de auto weg te doen omdat ze eigenlijk toch al iets anders willen.
Precies dat dus. Tenzij je weet dat je er een beter exemplaar voor terug kan kopen moet je er gewoon in blijven investeren, zeker als je het een fijne auto vindt.quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vind ik ook vaak een vreemde beredenering ja. Dan gaan mensen duizenden euro's bijleggen, soms wel 10.000 euro, om hooguit 2000 euro aan onderhoudskosten uit te sparen. Zo'n nieuwe aankoop heeft bovendien ook gewoon onderhoud nodig.
Maar vaak zijn de onderhoudskosten een excuus om de auto weg te doen omdat ze eigenlijk toch al iets anders willen.
Kwam niet meer door APK.quote:Op vrijdag 1 november 2024 08:48 schreef Polomeneer het volgende:
waarom heb JIJ je laatste auto weggedaan?
quote:Op vrijdag 1 november 2024 08:48 schreef Polomeneer het volgende:
Tenzij de crypto aanslaat en ik een Tesla kan kopen Dan koop ik een Tesla
Je bent wel heeeeeel optimistischquote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:35 schreef Polomeneer het volgende:
Heb sinds gisteren de stap gemaakt in het investeren in cryptocurrency. Omdat ik het allemaal wel erg spannend vind en nieuw begon ik met 3 euro
Zolang het geen Mustang E isquote:Op vrijdag 1 november 2024 09:00 schreef hoechst het volgende:
Waarom zou je een tesla willen? Neem dan een Mustang....
Laatste auto weg gedaan omdat ik een conflict had bij een kruising.
Ik ook. Partner, met een HDi - dieselmotor. Op Toyota overgegaan.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |