abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215427709
Live Tweedekamer

Een topic om het alleen te hebben over op dat moment lopende debatten in de Tweede Kamer, plenair of in een commissiezaal.

De agenda staat hier: https://www.tweedekamer.nl/debat_en_vergadering

Hier kun je kijken:
https://www.tweedekamer.nl/debat_en_vergadering/livedebatten

Of via de app:
https://www.tweedekamer.nl/debat-en-vergadering/debat-direct

Of via NPO Politiek:
https://npo.nl/aanbod/npo-politiek-nieuws

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyan9 op 31-10-2024 13:06:45 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215427720
Momenteel is het reces, maandag beginnen ze met het belastingplan en de hervormingsagenda jeugd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215432917
Dank je Hanca!
Ik maak er meteen een reeks van. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215494492
Helaas nog weinig reacties hier (ik heb de afgelopen dagen ook geen debat gezien), maar vandaag staat de begroting Klimaat op de agenda. Toch wel een spannende begrotingsbehandeling, gezien het feit dat BBB recht tegenover de minister staat als het gaat om het belang van de klimaatdoelen.
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 12:59:43 #5
375570 crew  Cyan9
pi_215495988
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:13 schreef Hanca het volgende:
Helaas nog weinig reacties hier (ik heb de afgelopen dagen ook geen debat gezien), maar vandaag staat de begroting Klimaat op de agenda. Toch wel een spannende begrotingsbehandeling, gezien het feit dat BBB recht tegenover de minister staat als het gaat om het belang van de klimaatdoelen.
Verwacht je dat de BBB veel steun gaat krijgen in hun boodschap? Ik denk dat zelfs de VVD en NSC de strenge lijn gaan kiezen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_215496126
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:13 schreef Hanca het volgende:
Ik ga kijken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215505848
Volle agenda vandaag.

Vandaag om 10:15 de begroting asiel, om 16:15 gaan ze verder met de begroting klimaat. In de commissiezalen om 10:00 een debat over de eerstelijnszorg en een debat over een wijziging in de participatiewet. Om 13:00 begint daar een mestdebat. Verder gaan ze om 15:00 weer eens over de kinderopvangtoeslagaffaire praten

En daarnaast nog technische briefingen van de Ecologische Autoriteit en over Long Covid en een rondetafel over aanbestedingen bij I&W.
pi_215505864
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:01 schreef Hanca het volgende:
Om 13:00 begint daar een mestdebat.
Dat wordt vast ook weer hilarisch. Wordt lastig om al het vuurwerk vandaag te kunnen volgen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215506188
Faber begint in elk geval niet best...
pi_215506285
Stuur haar anders maar gewoon weg, Faber heeft geen idee wat haar portefeuille is volgens mij.
pi_215547197
Toch nog een poging dit tot leven te wekken:

Planning deze week, dit zijn volgens mij de meest interessante zaken:

Maandag:
10u wetgevingsoverleg OCW over het onderdeel cultuur van de begroting
10u wetgevingsoverleg BZK over het onderdeel digitalisering van de begroting

Dinsdag:
14u vragenuur
17u belastingplan (plenair)

Woensdag:
10u commissiedebat laaggeletterdheid
10u commissiedebat medische ethiek/orgaandonatie
11u begroting BHO
11u technische briefing gaswinning Waddenzee
14u commissiedebat datalek politie
14u30 belastingplan
17u hoorzitting netcongestie met CEO's van de netbeheerders

Donderdag
10u raad buitenlandse zaken
10.15u begroting BHO
13u commissiedebat pensioenen
15u begroting defensie
pi_215547265
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 08:44 schreef Hanca het volgende:
Toch nog een poging dit tot leven te wekken:

Planning deze week, dit zijn volgens mij de meest interessante zaken:

Maandag:
10u wetgevingsoverleg OCW over het onderdeel cultuur van de begroting
10u wetgevingsoverleg BZK over het onderdeel digitalisering van de begroting

Dinsdag:
14u vragenuur
17u belastingplan (plenair)

Woensdag:
10u commissiedebat laaggeletterdheid
10u commissiedebat medische ethiek/orgaandonatie
11u begroting BHO
11u technische briefing gaswinning Waddenzee
14u commissiedebat datalek politie
14u30 belastingplan
17u hoorzitting netcongestie met CEO's van de netbeheerders

Donderdag
10u raad buitenlandse zaken
10.15u begroting BHO
13u commissiedebat pensioenen
15u begroting defensie
Thanks man!
Komt er nog ergens een spoeddebat, wat GW graag wil? En verwacht je nog ergens vuurwerk deze week?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215547284
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 08:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Thanks man!
Komt er nog ergens een spoeddebat, wat GW graag wil? En verwacht je nog ergens vuurwerk deze week?
Het vuurwerk zit hem in het belastingplan. Daar moet wat gebeuren, anders komt hij gewoon zeker niet door de Eerste Kamer. En de Eerste Kamer heeft geen recht van amendement, dus daar is het te laat.

Verder zou BHO nog wel pijnlijk kunnen zijn voor NSC, daar is toch wel onvreden over de enorme bezuiniging op ontwikkelingssamenwerking die gepland staat. Maar NSC heeft daar voor getekend, dus gaat ook wel instemmen. En sowieso is dat pas vanaf de begroting 2026, dus geen reden om de huidige begroting af te schieten.

En pensioenen blijft een heet hangijzer in deze coalitie, maar dit commissiedebat lijkt me niet het moment dat dat gaat ontploffen.

Een spoeddebat over Amsterdam lijkt me wel waarschijnlijk, dit kun je als Kamer niet laten passeren zonder er aandacht aan te geven. Lijkt me ook vraag 1 in het vragenuur.
pi_215547746
Cultuur nu wordt trouwens wel heel ongemakkelijk voor minister Bruins. Die is in woorden steeds enorm tegen de BTW verhoging, maar in daden doet hij er niks aan. Zelfs geen onderzoek naar de effecten vooraf, hij wil alleen monitoren achteraf.
pi_215548699
Alle partijen trekken hun handen af van de cultuurbegroting. "Wij willen dit ook niet, maar het staat nou eenmaal op papier".

Niemand wil een BTW verhoging, iedereen wil meer spreiding van het budget voor cultuur in het land. Maar die BTW verhoging is er nou eenmaal en per inwoner krijgt Noord-Holland nou eenmaal 86 euro subsidie en Drenthe 3 euro, niks aan te veranderen helaas, al willen we dat allemaal wel.

Dat is in grote lijnen de bijdrage van alle 4 de coalitiepartijen. Maar iets veranderen "dat kan niet, onze handtekening staat".
  Moderator maandag 11 november 2024 @ 13:11:12 #16
375570 crew  Cyan9
pi_215549389
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 11:51 schreef Hanca het volgende:
Alle partijen trekken hun handen af van de cultuurbegroting. "Wij willen dit ook niet, maar het staat nou eenmaal op papier".

Niemand wil een BTW verhoging, iedereen wil meer spreiding van het budget voor cultuur in het land. Maar die BTW verhoging is er nou eenmaal en per inwoner krijgt Noord-Holland nou eenmaal 86 euro subsidie en Drenthe 3 euro, niks aan te veranderen helaas, al willen we dat allemaal wel.

Dat is in grote lijnen de bijdrage van alle 4 de coalitiepartijen. Maar iets veranderen "dat kan niet, onze handtekening staat".
Zit er zo'n groot verschil in subsidie? En waarom? :o
pi_215549426
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:11 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Zit er zo'n groot verschil in subsidie? En waarom? :o
Omdat blijkbaar bijna alle gesubsideerde groepen, orkesten e.d. in Amsterdam zitten.
  maandag 11 november 2024 @ 13:17:17 #18
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215549455
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 11:51 schreef Hanca het volgende:

Mooi fenomeen, zo'n extraparlementair kabinet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator maandag 11 november 2024 @ 13:21:45 #19
375570 crew  Cyan9
pi_215549493
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat blijkbaar bijna alle gesubsideerde groepen, orkesten e.d. in Amsterdam zitten.
Ik vind het op z'n zachtst gezegd bijzonder.
  maandag 11 november 2024 @ 13:25:04 #20
346939 Janneke141
pi_215549515
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:21 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik vind het op z'n zachtst gezegd bijzonder.
Het is al jaren zo, en het is een zichzelf versterkend effect. De kunsten draaien nu eenmaal op subsidie, dus iedereen die wat kan verkast naar waar het geld is. Met als gevolg dat het geld gaat naar de plek waar iedereen is. En daar komt de Randstadbias van de commissies die de subsidies mogen uitdelen dan nog bij.
pi_215549560
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het is al jaren zo, en het is een zichzelf versterkend effect. De kunsten draaien nu eenmaal op subsidie, dus iedereen die wat kan verkast naar waar het geld is. Met als gevolg dat het geld gaat naar de plek waar iedereen is. En daar komt de Randstadbias van de commissies die de subsidies mogen uitdelen dan nog bij.
Ik denk dat het Rick vd Ploeg en daarna Halbe Zijlstra beleid dat Joop van de Ende e.d. het maar moeten opvangen (of ABN Amro) hier ook aan bij dragen. Want die zullen hun geld eerder in Amsterdam steken dan in Venlo of Assen.

Wat hier leidend is en wat volgend in het proces is niet zo heel duidelijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 11 november 2024 @ 13:42:46 #22
346939 Janneke141
pi_215549663
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 13:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik denk dat het Rick vd Ploeg en daarna Halbe Zijlstra beleid dat Joop van de Ende e.d. het maar moeten opvangen (of ABN Amro) hier ook aan bij dragen. Want die zullen hun geld eerder in Amsterdam steken dan in Venlo of Assen.

Wat hier leidend is en wat volgend in het proces is niet zo heel duidelijk.
Zullen wij afspreken dat als jij niet op mij reageert, ik dat ook niet op jou doe?
pi_215549700
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Zullen wij afspreken dat als jij niet op mij reageert, ik dat ook niet op jou doe?
Het lijkt me een hele ter zake doende reactie.

Halbe Zijlstra zijn marktgerichte beleid draagt er zelf aan bij dat het geld naar Amsterdam en Laren stroomt.

Ik reageer op wie ik wil.

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 11-11-2024 13:55:43 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215555711
1400 vanmiddag vragenuurtje.

Ben benieuwd wat de toon gaat zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 12 november 2024 @ 10:22:06 #25
375570 crew  Cyan9
pi_215556556
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 07:56 schreef capricia het volgende:
1400 vanmiddag vragenuurtje.

Ben benieuwd wat de toon gaat zijn.
Voor bepaalde partijen kan ik de toon wel invullen. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo