Verwacht je dat de BBB veel steun gaat krijgen in hun boodschap? Ik denk dat zelfs de VVD en NSC de strenge lijn gaan kiezen.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:13 schreef Hanca het volgende:
Helaas nog weinig reacties hier (ik heb de afgelopen dagen ook geen debat gezien), maar vandaag staat de begroting Klimaat op de agenda. Toch wel een spannende begrotingsbehandeling, gezien het feit dat BBB recht tegenover de minister staat als het gaat om het belang van de klimaatdoelen.
Ik ga kijken.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:13 schreef Hanca het volgende:
Helaas nog weinig reacties hier (ik heb de afgelopen dagen ook geen debat gezien), maar vandaag staat de begroting Klimaat op de agenda. Toch wel een spannende begrotingsbehandeling, gezien het feit dat BBB recht tegenover de minister staat als het gaat om het belang van de klimaatdoelen.
Dat wordt vast ook weer hilarisch. Wordt lastig om al het vuurwerk vandaag te kunnen volgen.quote:
Thanks man!quote:Op maandag 11 november 2024 08:44 schreef Hanca het volgende:
Toch nog een poging dit tot leven te wekken:
Planning deze week, dit zijn volgens mij de meest interessante zaken:
Maandag:
10u wetgevingsoverleg OCW over het onderdeel cultuur van de begroting
10u wetgevingsoverleg BZK over het onderdeel digitalisering van de begroting
Dinsdag:
14u vragenuur
17u belastingplan (plenair)
Woensdag:
10u commissiedebat laaggeletterdheid
10u commissiedebat medische ethiek/orgaandonatie
11u begroting BHO
11u technische briefing gaswinning Waddenzee
14u commissiedebat datalek politie
14u30 belastingplan
17u hoorzitting netcongestie met CEO's van de netbeheerders
Donderdag
10u raad buitenlandse zaken
10.15u begroting BHO
13u commissiedebat pensioenen
15u begroting defensie
Het vuurwerk zit hem in het belastingplan. Daar moet wat gebeuren, anders komt hij gewoon zeker niet door de Eerste Kamer. En de Eerste Kamer heeft geen recht van amendement, dus daar is het te laat.quote:Op maandag 11 november 2024 08:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Thanks man!
Komt er nog ergens een spoeddebat, wat GW graag wil? En verwacht je nog ergens vuurwerk deze week?
Zit er zo'n groot verschil in subsidie? En waarom?quote:Op maandag 11 november 2024 11:51 schreef Hanca het volgende:
Alle partijen trekken hun handen af van de cultuurbegroting. "Wij willen dit ook niet, maar het staat nou eenmaal op papier".
Niemand wil een BTW verhoging, iedereen wil meer spreiding van het budget voor cultuur in het land. Maar die BTW verhoging is er nou eenmaal en per inwoner krijgt Noord-Holland nou eenmaal 86 euro subsidie en Drenthe 3 euro, niks aan te veranderen helaas, al willen we dat allemaal wel.
Dat is in grote lijnen de bijdrage van alle 4 de coalitiepartijen. Maar iets veranderen "dat kan niet, onze handtekening staat".
Omdat blijkbaar bijna alle gesubsideerde groepen, orkesten e.d. in Amsterdam zitten.quote:Op maandag 11 november 2024 13:11 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Zit er zo'n groot verschil in subsidie? En waarom?
Mooi fenomeen, zo'n extraparlementair kabinet.quote:Op maandag 11 november 2024 11:51 schreef Hanca het volgende:
Alle partijen trekken hun handen af van de cultuurbegroting. "Wij willen dit ook niet, maar het staat nou eenmaal op papier".
Niemand wil een BTW verhoging, iedereen wil meer spreiding van het budget voor cultuur in het land. Maar die BTW verhoging is er nou eenmaal en per inwoner krijgt Noord-Holland nou eenmaal 86 euro subsidie en Drenthe 3 euro, niks aan te veranderen helaas, al willen we dat allemaal wel.
Dat is in grote lijnen de bijdrage van alle 4 de coalitiepartijen. Maar iets veranderen "dat kan niet, onze handtekening staat".
Ik vind het op z'n zachtst gezegd bijzonder.quote:Op maandag 11 november 2024 13:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat blijkbaar bijna alle gesubsideerde groepen, orkesten e.d. in Amsterdam zitten.
Het is al jaren zo, en het is een zichzelf versterkend effect. De kunsten draaien nu eenmaal op subsidie, dus iedereen die wat kan verkast naar waar het geld is. Met als gevolg dat het geld gaat naar de plek waar iedereen is. En daar komt de Randstadbias van de commissies die de subsidies mogen uitdelen dan nog bij.quote:Op maandag 11 november 2024 13:21 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik vind het op z'n zachtst gezegd bijzonder.
Ik denk dat het Rick vd Ploeg en daarna Halbe Zijlstra beleid dat Joop van de Ende e.d. het maar moeten opvangen (of ABN Amro) hier ook aan bij dragen. Want die zullen hun geld eerder in Amsterdam steken dan in Venlo of Assen.quote:Op maandag 11 november 2024 13:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is al jaren zo, en het is een zichzelf versterkend effect. De kunsten draaien nu eenmaal op subsidie, dus iedereen die wat kan verkast naar waar het geld is. Met als gevolg dat het geld gaat naar de plek waar iedereen is. En daar komt de Randstadbias van de commissies die de subsidies mogen uitdelen dan nog bij.
Zullen wij afspreken dat als jij niet op mij reageert, ik dat ook niet op jou doe?quote:Op maandag 11 november 2024 13:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik denk dat het Rick vd Ploeg en daarna Halbe Zijlstra beleid dat Joop van de Ende e.d. het maar moeten opvangen (of ABN Amro) hier ook aan bij dragen. Want die zullen hun geld eerder in Amsterdam steken dan in Venlo of Assen.
Wat hier leidend is en wat volgend in het proces is niet zo heel duidelijk.
Het lijkt me een hele ter zake doende reactie.quote:Op maandag 11 november 2024 13:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zullen wij afspreken dat als jij niet op mij reageert, ik dat ook niet op jou doe?
Voor bepaalde partijen kan ik de toon wel invullen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 07:56 schreef capricia het volgende:
1400 vanmiddag vragenuurtje.
Ben benieuwd wat de toon gaat zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |