abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215427133
Ik ben volgende maand in het buitenland en heb een auto gehuurd. Ik moet de borg betalen mbv een creditcard (kon helaas niet anders). Nu zijn er verschillende kaarten die je hier voor kunt aanvragen maar ik wil het liefst een goedkope die ik enkel voor de borg kan gebruiken en later kan stoppen. Iemand hier ervaring mee en weet welke kaart hier het beste bij past?
pi_215427292
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 12:01 schreef Tinus_dus het volgende:
Ik ben volgende maand in het buitenland en heb een auto gehuurd. Ik moet de borg betalen mbv een creditcard (kon helaas niet anders). Nu zijn er verschillende kaarten die je hier voor kunt aanvragen maar ik wil het liefst een goedkope die ik enkel voor de borg kan gebruiken en later kan stoppen. Iemand hier ervaring mee en weet welke kaart hier het beste bij past?
Bij ICS is de opzegtermijn 1 maand
pi_215434883
De goedkoopste ICS kaart kost niet veel
Edensnator over 'n out
pi_215435053
Ik heb er 1 van de ANWB die van ICS is. Werkt prima met een app en alles.
pi_215557376
Ik heb hier begin volgend jaar ook mee te maken. Nu heb ik wel een gratis creditcard bij Bunq die bij mijn spaarrekening hoort. Maar daar moet ik eerst geld op storten voordat ik daarmee kan betalen.
Ik heb daar nu mijn apple account lopen. Dus gewoon 13 euro op gestort voor een heel jaar.

Deze kaart kan ik niet gebruiken voor de borg van een auto huren toch?

En ICS per maand opzegbaar is dan wel een goede optie. Zijn de credit cards die je bij je bank neemt niet per maand opzegbaar?
pi_215557443
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:59 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb hier begin volgend jaar ook mee te maken. Nu heb ik wel een gratis creditcard bij Bunq die bij mijn spaarrekening hoort. Maar daar moet ik eerst geld op storten voordat ik daarmee kan betalen.
Ik heb daar nu mijn apple account lopen. Dus gewoon 13 euro op gestort voor een heel jaar.

En ICS per maand opzegbaar is dan wel een goede optie. Zijn de credit cards die je bij je bank neemt niet per maand opzegbaar?
de borg gaat af van je beschikbare saldo op je creditcard, dus die zou ik wel eerst (ruim) aanvullen. Wat voor creditcard krijg je van Bunq dan? Zou het in de tussentijd gewoon uittesten bij een regulier (webwinkel)aankoop.
  dinsdag 12 november 2024 @ 12:21:11 #7
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215557548
Ik heb ook een ICS-kaart via ABN. Kost weinig.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215557800
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 12:07 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
de borg gaat af van je beschikbare saldo op je creditcard, dus die zou ik wel eerst (ruim) aanvullen. Wat voor creditcard krijg je van Bunq dan? Zou het in de tussentijd gewoon uittesten bij een regulier (webwinkel)aankoop.
Dat heb ik gedaan met mijn apple account. Maar dat werkte pas toen er saldo op stond. En dat is nog weer iets anders dan een waarborgsom voor het huren van een auto.
pi_215558886
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:59 schreef Stansfield het volgende:

Dat is dan ook geen creditcard, maar een debitcard. Of je deze kunt gebruiken bij het huren van een auto verschilt per verhuurder, en of er genoeg geld op je rekening staat om de borg te kunnen reserveren.
pi_215559677
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 14:59 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
Dat is dan ook geen creditcard, maar een debitcard. Of je deze kunt gebruiken bij het huren van een auto verschilt per verhuurder, en of er genoeg geld op je rekening staat om de borg te kunnen reserveren.
Tnx voor de info. Even kijken bij de verhuurmaatschappij die ik op het oog heb doen ze dat niet met een debetcard. Dus ook maar een maandje via ICS een credit card aanvragen.
pi_215564128
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 16:21 schreef Stansfield het volgende:

[..]
Tnx voor de info. Even kijken bij de verhuurmaatschappij die ik op het oog heb doen ze dat niet met een debetcard. Dus ook maar een maandje via ICS een credit card aanvragen.
Autohuur kan enkel met credit card en niet met debet cq pinpas. Op een credit card kan je namelijk terugstorten (de borg na afloop) en op een debet card niet als ik het wel heb.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_215564768
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 02:07 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Autohuur kan enkel met credit card en niet met debet cq pinpas. Op een credit card kan je namelijk terugstorten (de borg na afloop) en op een debet card niet als ik het wel heb.
Bij Sunnycars kun je zonder creditcard een auto huren:

https://www.sunnycars.nl/(...)itcards-en-autohuur/
pi_215565176
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 08:45 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Bij Sunnycars kun je zonder creditcard een auto huren:

https://www.sunnycars.nl/(...)itcards-en-autohuur/
Dat zag ik inderdaad. Alleen is het huurbedrag dan wel een stuk hoger dan een jaar een credit card nemen. Dus dat zal het wel gewoon worden.
pi_215570172
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 02:07 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Er wordt in dit geval niets teruggestort, er wordt een reservering gemaakt die later wel of niet wordt omgezet in een afschrijving, dat dan op een debitcard ook. Kan zelfs met de huidige pinpas, bijvoorbeeld bij een tankstation.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')