abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215425340
De Duitse politie heeft mogelijk een aanslag voorkomen op een station van de S-Bahn in Berlijn. Agenten probeerden een man staande te houden, maar die zette het op een lopen. Hij liet een tas vol explosieven achter, die in een park tot ontploffing moesten worden gebracht.

De politie merkte de verdachte gistermiddag even voor 16.00 uur op in het station van de S-Bahn in het Berlijnse district Neukölln. De politie wilde de man een paar vragen stellen en probeerde hem te stoppen, maar hij verzette zich en wist te ontkomen.

Wat achterbleef was een tas die vol bleek te zitten met explosieven, meldt de Duitse politie op X.

Volgens de Duitse krant Bild was de explosieve stof zo gevaarlijk dat deze niet door de explosievendienst meegenomen kon worden naar een opslaglocatie. Er werd daarom een gat gegraven in een park vlak bij het station van de S-Bahn, waar de tas tot ontploffing werd gebracht.

Volgens Bild was de ontploffing honderden meters verderop nog te horen.

'Dramatische gevolgen mogelijk'
"Het lijkt erop dat een aanslag is voorkomen", meldt de politie aan Bild. "Als dit explosief was afgegaan in de buurt van reizigers, had dat dramatische gevolgen gehad."

In delen van Berlijn, waaronder ook het district Neukölln, mag de politie mensen ongevraagd controleren.

Duitsland werd de afgelopen maanden getroffen door meerdere incidenten die een terroristisch motief hadden. Zo vond er in augustus een dodelijke steekpartij plaats in Solingen, vorige maand opende een man het vuur in München.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)rict%20Neuk%C3%B6lln.
pi_215425404
Zonder signalement van de dader is het lastig te helpen met de opsporing. Gemiste kans
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_215425421
Diversity. The gift that keeps on giving.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 31 oktober 2024 @ 07:55:20 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215425452
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 07:46 schreef StarTrek het volgende:
De Duitse politie heeft mogelijk een aanslag voorkomen op een station van de S-Bahn in Berlijn. Agenten probeerden een man staande te houden, maar die zette het op een lopen. Hij liet een tas vol explosieven achter, die in een park tot ontploffing moesten worden gebracht.
Ik durf mijn geld er wel op in te zetten.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_215425462
quote:
10s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 07:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Misschien had ie trek in hert of eend.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215425549
Als je die dag op het station was dan zal je thuis toch nog even een extra kruisje slaan. Wat een geluk dat ze de aanslag hebben weten te verijdelen, waren weer een hoop onschuldige doden geweest waarschijnlijk in de naam van wederom diversiteit. :N
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_215425551
Berlijn - Toen de federale politie woensdagmiddag een man wilde controleren op het Berlijnse S-Bahnstation Neukölln, rende hij weg over het spoor en verloor daarbij een tas. Binnenin: een grijsachtige substantie, een plastic fles omwikkeld met draden en een papieren zak met nog meer kabels!

Volgens BILD-informatie is de stof het zeer explosieve TATP, door onderzoekers ook wel “ Moeder van Satan ” genoemd .

TATP (triaceton triperoxide) is een zeer explosief mengsel dat vaak wordt gebruikt bij islamistische terroristische aanslagen . Het grijswitte poeder, dat uren nodig heeft om te produceren, is zeer explosief. Wrijving, schokken, hitte of vonken kunnen ervoor zorgen dat het apparaat onmiddellijk ontploft!

Residuen van dit explosief zijn al gevonden bij de terroristen van Brussel en de Parijse Bataclan. Er werden ook kleine hoeveelheden TATP gevonden op de moordenaar die het Taylor Swift-concert in Wenen wilde aanvallen.

Er werd ook een identiteitskaart aangetroffen die vermoedelijk gestolen of verduisterd was. Er zijn ook bewakingsbeelden van de verdachte die vluchtte.

Woensdag rond 15.45 uur merkte een patrouille van de federale politie een man op bij het S-Bahn-station Neukölln. Ze wilden hem onder controle krijgen, maar hij verzette zich en vluchtte over het spoor.

Volgens de politie verloor hij de tas met de verdachte inhoud en een Poolse identiteitskaart.

Het werd de experts ter plaatse al snel duidelijk dat de grijsachtige substantie die in de zak werd aangetroffen een halve kilo van het explosieve TATP was. Toen moest het snel gebeuren. Het terrein was grotendeels afgezet. Meer explosievenexperts en ontmantelaars arriveerden en brachten de explosievenzak naar een park aan de Thomasstrasse. De brandweer heeft daar gaten gegraven en vervolgens bliezen ontmantelaars de substantie op. De ontploffing was honderden meters verderop te horen.

Ondertussen bleef de politie zoeken naar aanwijzingen op het treinstation en in de omgeving en beveiligde beelden van de bewakingscamera's op het treinstation van Neukölln. De verdachte moet erop gezien worden.

Volgens politie-informatie was de identiteitskaart die de verdachte tijdens zijn ontsnapping verloor, opgemaakt op naam van een 30-jarige Pool. Sinds 21 januari 2022 wordt het document echter als gestolen of verduisterd gemeld. Volgens de eerste informatie is de voortvluchtige man waarschijnlijk niet de Pool op de identiteitskaart. Een superherkenner van de politie beweert dit op de bewakingsbeelden te hebben herkend.

https://m.bild.de/regional/berlin/mann-liess-tasche-an-berliner-s-bahnhof-zurueck-es-war-terror-sprengstoff-672329a3f7653a077c0e88a1
pi_215425558
quote:
Ze wilden hem onder controle krijgen, maar hij verzette zich en vluchtte over het spoor.
Jammer dat er dan net weer geen trein aan komt denderen he.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 31 oktober 2024 @ 08:21:46 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215425594
quote:

[..]
Het is een nogal slecht geformuleerd in het artikel. Maar zoals ik het begrijp gaat het stukje "die in een park tot ontploffing moesten worden gebracht" over dat de explosievenopruimingsdienst de explosieven niet mee kon nemen maar ze in een nabij park tot ontploffing moest brengen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215425605
quote:

[..]
Alberto?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
How to perform live - by Phil Collins
How to perform live - by Neil Young
Twilight Zone - acoustic live
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 31 oktober 2024 @ 08:27:09 #11
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215425622
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 08:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het is een nogal slecht geformuleerd in het artikel. Maar zoals ik het begrijp gaat het stukje "die in een park tot ontploffing moesten worden gebracht" over dat de explosievenopruimingsdienst de explosieven niet mee kon nemen maar ze in een nabij park tot ontploffing moest brengen.
Oh ja, goed punt :D

Overigens durf ik er verder alsnog wel mijn geld op te zetten, ik kan me niet indenken dat iemand met een tas vol explosieven op pad gaat zonder verdere plannen :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 31 oktober 2024 @ 08:28:43 #12
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215425633
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 08:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Overigens durf ik er verder alsnog wel mijn geld op te zetten, ik kan me niet indenken dat iemand met een tas vol explosieven op pad gaat zonder verdere plannen :P
True!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215425919
Signalement?
U MAD?
  donderdag 31 oktober 2024 @ 09:38:19 #14
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_215426029
quote:

[..]

Zeker niet met TATP, dat is zoals hierboven al beschreven behoorlijk instabiel en niet iets dat je maakt, dan een week bewaart en dan voor je lol een wandeling mee gaat maken
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_215426231
quote:

[..]

quote:
TATP (triaceton triperoxide) is een zeer explosief mengsel dat vaak wordt gebruikt bij islamistische terroristische aanslagen . Het grijswitte poeder, dat uren nodig heeft om te produceren, is zeer explosief. Wrijving, schokken, hitte of vonken kunnen ervoor zorgen dat het apparaat onmiddellijk ontploft!
Lijkt mij ook wel duidelijk, die tas had elk moment kunnen ontploffen, maar dat zal het doel ook wel zijn geweest. Waarschijnlijk op dat station opzoek naar een groepje samengepakte mensen, misschien in de trein, en dan hadden we nu een heel ander topic gehad.

Echt klasse dat ze dit nog zo laat hebben weten te verijdelen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  donderdag 31 oktober 2024 @ 10:07:29 #16
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_215426271
We zijn wederom weer door het oog van de naald gekropen.

Het is niet meer jaarlijks, niet meer maandelijks, maar wekelijks dat we dit soort nieuwsberichten te zien krijgen. Vaak een incompetente gek die in het rond peikt. Maar het is echt een kwestie van afwachten voordat we een aanslag krijgen met honderden zo niet duizenden burgerdoden.
pi_215426301
Een lone wolf maakt zoiets vast niet zelf dus zal binnenkort nog wel een aanslag gaan lukken, vrees ik.
  donderdag 31 oktober 2024 @ 10:15:13 #18
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_215426331
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 10:11 schreef myShizzle het volgende:
Een lone wolf maakt zoiets vast niet zelf dus zal binnenkort nog wel een aanslag gaan lukken, vrees ik.
Dit is juist iets wat een lone wolf wel zelf kan maken. Afhankelijk van hoe de toegang van deze persoon tot de grondstoffen is zou hij het deze week nog een keer kunnen proberen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  donderdag 31 oktober 2024 @ 10:20:28 #19
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_215426372
quote:
Mocht het de volgende keer wel lukken, dan komt het bericht dat de politie de man al in de gaten hield (zonder daar uiteraard bewijs voor te leveren). Zoals altijd.
The more debt, the better
pi_215426620
@Flitsbezorger doe nou normaal
Sicker than your average.
pi_215426709
quote:
Kerstmarkten komen weer.

Makkelijk doelwit met massas ongelovigen. En veel haram met bier, gluhwein en worsten van varken....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215426738
ik zeg: de russen
pi_215426752
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 07:51 schreef Mortaxx het volgende:
Zonder signalement van de dader is het lastig te helpen met de opsporing. Gemiste kans
Geen signalement is ook een signalement tegenwoordig. Als dit een blonde jongen met blauwe ogen was geweest, dan had je dat geweten.
  donderdag 31 oktober 2024 @ 11:29:33 #24
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_215426830
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 11:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Geen signalement is ook een signalement tegenwoordig. Als dit een blonde jongen met blauwe ogen was geweest, dan had je dat geweten.
Voor zoiets moeten de beschikbare camera beelden toch gewoon meteen vrijgegeven worden en elk uur op het journaal herhaald? Fuck de privacy van de “verdachte”/dader.
pi_215426837
Dat ze een random aangehouden persoon treffen met een zak explosieven is niet zo’n beste raadgever voor wat er nog meer zoal rondloopt.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')