quote:Vrouw (82) ligt dagen in ziekenhuis na mishandeling door buurvrouw
DEN HAAG - Vijf dagen lag Cemile Telli in het ziekenhuis. De 82-jarige vrouw van Turkse afkomst zou door haar buurvrouw geslagen zijn en van de trap geduwd. 'Het is pure haat en racisme', zegt haar kleindochter Sueda. De 31-jarige buurvrouw is aangehouden, maar inmiddels vrijgelaten. Wel woont de verdachte nu ergens anders.
Op 12 oktober gaat het mis in het trappenhuis van de portiekflat aan de De Lannoystraat in Den Haag. Omdat de vrouw slecht Nederlands spreekt, vertelt haar kleindochter wat er is gebeurd.
Volgens haar is de verdachte ongeveer een jaar geleden in de flat komen wonen. Niet lang daarna beginnen de bedreigingen aan het adres van de 82-jarige vrouw. 'Ze belt aan, schopt tegen de voordeur, bedreigt mijn oma en wacht haar op in het portiek. Ze moet oprotten naar Turkije krijgt mijn oma te horen.'
Uit het niets belaagd
Twee weken terug escaleert het. Volgens haar kleindochter wordt de vrouw uit het niets belaagd door haar buurvrouw. Ze zou geslagen zijn en van de trap geduwd. Een onderbuurvrouw komt af op de herrie en belt de politie.
Ook komt er een ambulance, die de oude vrouw direct naar het ziekenhuis brengt. Hier ligt ze vijf dagen voor ze weer naar huis mag.
'Nog nooit meegemaakt'
De vrouw heeft inmiddels aangifte gedaan bij de politie. De 31-jarige buurvrouw is aangehouden op verdenking van zware mishandeling, maar is wel weer vrijgelaten, bevestigt de politie. 'De verdachte heeft van de rechter-commissaris een dagvaarding gehad en contactverbod.'
Wat er precies is gebeurd wordt nog onderzocht laat de politie weten. Vanwege het onderzoek kan een woordvoerder nog niet zeggen. 'Conflicten tussen buren waar hier ook sprake van lijkt te zijn, zijn vaak complex. Waarbij betrokkenen vanuit verschillende perspectieven naar het probleem kijken.'
Onderlinge spanningen
De politie speelt in dit soort gevallen een belangrijke rol in het wegnemen van de onderlinge spanningen. 'Daarbij zijn er grenzen aan acceptabel gedrag', aldus de woordvoerder. 'En kan indien nodig handhavend worden opgetreden. Bij de melding waarbij het slachtoffer gewond raakte is de 31-jarige vrouw dan ook aangehouden als verdachte van zware mishandeling.'
De mishandeling heeft veel losgemaakt in de Turkse gemeenschap. Zo verscheen het verhaal ook op de Turkse nieuwssite SonHaber. Hier zegt het slachtoffer zelf: 'Ik woon al 57 jaar in Nederland, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.'
Onder begeleiding de flat in
Na de mishandeling heeft de verdachte enkele bedreigingen ontvangen, vertelt een woordvoerder van de politie. Hierdoor woont de 31-jarige vrouw op eigen initiatief voorlopig niet meer thuis en mag zij alleen onder begeleiding nog in de flat komen.
Verhuurder Hof Wonen weet van de situatie, maar kan hier vanwege de privacy van de betrokkenen niet te veel over zeggen. 'Het heeft onze volle aandacht. We zijn in gesprek met beide huurders om een passende oplossing te zoeken.'
Eigen verantwoordelijkheid
Het slachtoffer zegt eerder al bij Hof Wonen aan de bel te hebben getrokken. Hier kan de verhuurder niets over zeggen. 'Wat we in het algemeen wel kunnen zeggen is dat elke bewoner zich volgens de wet als goed huurder moet gedragen en geen overlast aan omwonenden mag laten veroorzaken. Een bewoner heeft in eerste instantie een eigen verantwoordelijkheid om overlast zelf op te lossen en/of te melden bij ons en/of de politie. Uiteraard helpen en bemiddelen wij waar nodig.'
De Haagse politiek is geschrokken door het incident. 'Wat een laffe daad om een vrouw op leeftijd zo toe te takelen', schrijft Hera Butt (GroenLinks) op social media. 'Als er sprake is van racisme/moslimhaat, maakt dat het nog triester. Hopelijk komt mevrouw er snel bovenop en wordt de dader berecht en gestraft.'
Adeel Mahmood ziet in het incident de bevestiging dat de moslimhaat in Den Haag toeneemt. Hij kondigt aan schriftelijke vragen aan het college van de stad te gaan stellen. Partijgenoot Dogukan Ergin heeft de vrouw ook al bezocht om haar een hart onder de riem te steken.
Dit is toch gewoon een verkapte "foei niet meer doen" ?quote:De 31-jarige buurvrouw is aangehouden, maar inmiddels vrijgelaten. Wel woont de verdachte nu ergens anders.
Ja vreselijk allemaal wat die mensen overkomt. Wat hebben ze het toch gruwelijk slecht hier, schande!quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:14 schreef Hortensia_ het volgende:
Welkom in PVV tokkieland. Misselijkmakend.
Reageer je ook zo verbolgen over de vele allochtonen die bejaarde Nederlanders lastig vallen en/of mishandelen?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:14 schreef Hortensia_ het volgende:
De politie wil je voor veel minder al 3 dagen vasthouden, dus dat zal nu ook wel zijn gebeurd. Bovendien is het geen foei, want ze moet zich nog voor de rechter (op hoop van zegen) verantwoorden.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:48 schreef Polomeneer het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon een verkapte "foei niet meer doen" ?
Waarom word zo'n vrouw niet gewoon 7 dagen opgesloten? Jij duwt bewust een oude vrouw van de trap en kan haar zo laten overlijden? Hup de bak in.
Zag vanmiddag nog een filmpje op Dumpert van iemand die weg wilde vluchten van de politie rennend en de politie er achteraan hobbelde "stop, staan blijven" nee. Zo'n kansenparel geef je direct een taser. Doe ff normaal man.
Jazeker.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 01:33 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Wat een sick fuck ben je toch ook he.
Ik zie om me heen dat dat inderdaad steeds minder word.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:05 schreef Hathor het volgende:
Zeer vreemd, normaal komen ze met 30 man verhaal halen.
Iemand van een trap afduwen is nooit goed te praten en als dat bewezen kan worden dan mag die kampkut van mij 5 jaar brommen maar er staat dus nog helemaal niks vast. Er is nu enkel een beschuldiging met meteen het hijgerige etiket van racistisch geweld. Tja, ervaring leert toch dat dan veel later een heel ander beeld geschetst wordt, zeker in een burenruzie. Dat was met die Syriër in Heerlen ook. Maar goed, ik heb zelf 1.5 jaar in een kansencomplex gewoond en daar woonden ook redelijk wat mensen waar echt geen land mee te bezeilen viel (gewoon rustig de hond laten zeiken/schijten in het portiek en simpelweg niet snappen wat daar mis mee is want het is toch buiten???). Vaak een combinatie van extreem asociaal zijn en soms wat andere geestelijke problematiek dus niks is uit te sluiten.quote:Wat er precies is gebeurd wordt nog onderzocht laat de politie weten. Vanwege het onderzoek kan een woordvoerder nog niet zeggen
Die Dogukan Ergin zou fulltime bloemenbezorger zijn als hij elk slachtoffer van racistisch allochtoon straattuig een bloemetje zou brengen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 07:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dagelijkse kost voor autochtone Nederlanders inmiddels.
Na 57 jaar nog nauwelijks een woord Nederlands spreken.. deporteren aub.
Verder duw je niemand van een trap, dat is idioot en poging tot moord of doodslag wat mij betreft.
Ongeacht afkomst of hoe het zit.
Oordelen op basis van één kant van het verhaal.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:48 schreef Polomeneer het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon een verkapte "foei niet meer doen" ?
Waarom word zo'n vrouw niet gewoon 7 dagen opgesloten? Jij duwt bewust een oude vrouw van de trap en kan haar zo laten overlijden? Hup de bak in.
Zag vanmiddag nog een filmpje op Dumpert van iemand die weg wilde vluchten van de politie rennend en de politie er achteraan hobbelde "stop, staan blijven" nee. Zo'n kansenparel geef je direct een taser. Doe ff normaal man.
Ja dat vind ik dan weer zo raar aan het verhaal. Ik weet dat vooral in de linkse hoofdjes dit de natte droom is, blanke autochtone Nederlanders die moslims uitschelden, maar in de praktijk werkt het niet zo. In de praktijk teken je dan een doodvonnis, dan staan er tientallen voor je deur om met geweld verhaal te halen in die culturen, en ik ken werkelijk niemand die zo dom is om zijn eigen vonnis te tekenen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:05 schreef Hathor het volgende:
Zeer vreemd, normaal komen ze met 30 man verhaal halen.
Als 31 jarige met een bejaarde van 82 in discussie gaan is al discutabel. Deze dan om welke reden ook van de trap af helpen .. Maar wie weet wat er allemaal is gebeurd. Het is allemaal kort door de bocht. Laat politie en justitie hun werk doen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:59 schreef Inbox het volgende:
'Ik woon al 57 jaar in Nederland, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.' En dan moet haar klein dochter het woord doen omdat ze slecht Nederlands spreekt
Echter is dat geen reden om haar van de trap te duwen. Dat zouden ze met deze verdachte wel mogen doen wat mij betreft
Waarom? Niet de leeftijd van deze vrouw maar haar gebrekkige kennis van de Nederlandse taal is hier het probleem.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:22 schreef Chadi het volgende:
Als 31 jarige met een bejaarde van 82 in discussie gaan is al discutabel.
Het ligt aan de bejaarde natuurlijk. Het probleem is dat je je klauwen thuis moet houden en respect voor ouderen moet hebben. Maar dat begrip is ver te zoeken bij de huidige verwende generaties.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom? Niet de leeftijd van deze vrouw maar haar gebrekkige kennis van de Nederlandse taal is hier het probleem.
Opflikkeren naar Turkije.quote:Omdat de vrouw slecht Nederlands spreekt, vertelt haar kleindochter wat er is gebeurd.
Hier zegt het slachtoffer zelf: 'Ik woon al 57 jaar in Nederland,
QED.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:34 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het ligt aan de bejaarde natuurlijk. Het probleem is dat je je klauwen thuis moet houden en respect voor ouderen moet hebben. Maar dat begrip is ver te zoeken bij de huidige verwende generaties.
Je moet ook respect hebben voor het land waar je heen verhuisd. Als je op je 25ste in Nederland bent gekomen en na 57 jaar nog niet goed Nederlands kan... wat heb je dan al die tijd gedaan in Nederland?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:34 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het ligt aan de bejaarde natuurlijk. Het probleem is dat je je klauwen thuis moet houden en respect voor ouderen moet hebben. Maar dat begrip is ver te zoeken bij de huidige verwende generaties.
Thuis gezeten, huishouden gedaan, kinderen uitgepoept, vast een stuk of 6. Aangezien ze niet mag of hoeft te werken is het niet nodig om Nederlands te leren.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je moet ook respect hebben voor het land waar je heen verhuisd. Als je op je 25ste in Nederland bent gekomen en na 57 jaar nog niet goed Nederlands kan... wat heb je dan al die tijd gedaan in Nederland?
Meestal is het precies andersom: een slecht Nederlands sprekende allochtoon die een Nederlandse bejaarde aanvalt, mishandelt of berooft.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:14 schreef Hortensia_ het volgende:
Ik ben ook benieuwd wat jij had gezegd als het andersom was, bijvoorbeeld als het een autochtone oude vrouw was en de verdachte een asielzoeker en racisme de reden waarom ze geduwd is.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:00 schreef Origami94 het volgende:
Ik concludeer dat een hoop users hier het feit dat er geweld is gepleegd tegen een oude vrouw verdedigen, betwisten of goed praten.
Ben benieuwd wat deze users gepost hadden in deze casus als de verdachte een autochtone oude vrouw was en de verdachte een asielzoeker
Ja bijzonder dat zoiets het dan maar goed praat voor hun.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:07 schreef probeer het volgende:
Ze spreekt slecht Nederlands. Dan heeft ze het ook wel een beetje verdiend he. /s![]()
Wat een stel ransapen weer in dit topic.
Zelfreflectie is een goede eigenschap. Niet iedereen heeft het.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:45 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja bijzonder dat zoiets het dan maar goed praat voor hun.
Kijk hier gaat het al mis, "racisme de reden". Andersom is het om de één of andere manier nooit racisme, en andersom gebeurd dagelijks meermaals in dit land. Hier heb ik geen racisme verwijten gehoord namelijk:quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:43 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd wat jij had gezegd als het andersom was, bijvoorbeeld als het een autochtone oude vrouw was en de verdachte een asielzoeker en racisme de reden waarom ze geduwd is.
Om het nog erger te maken:quote:Een andere geschrokken getuige focuste zich op het kenteken van de berover. Dat kenteken werd later door de politie via Burgernet verspreid. Er wordt gezocht naar een zwarte Honda Insight met kenteken 39-KTK-1. Het voertuig staat als gestolen geregistreerd, blijkt uit data van de RDW. De bestuurder is donker getint, heeft een fors postuur en droeg een zwart shirt. Hij vluchtte richting Kijkduin.
Tja wat voor een soort mensen zijn zo harteloos, ik ken ze al jaren.quote:Lezers, luisteraars en kijkers van Omroep West leefden mee met Ans en stuurden massaal een kaartje voor haar verjaardag. Een beetje vrolijkheid, maar de ellende was nog niet voorbij. Ans' huis werd, toen ze in een revalidatiecentrum aan het herstellen was, leeggeroofd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |