abonnement Unibet Coolblue
pi_215416787
quote:
In New York is roekeloos oversteken nu wettelijk toegestaan
In New York hoeven voetgangers zich voortaan niet meer te houden aan stoplichten en oversteekplaatsen. Bewoners van de stad deden dat toch al nauwelijks, dus daarom heeft de gemeenteraad besloten de regel nu ook maar formeel te schrappen.

De achterliggende reden voor de opmerkelijke maatregel van de gemeenteraad is overigens wat serieuzer: omdat het compleet negeren van basale verkeersregels zo'n beetje als een New Yorkse traditie geldt, wordt er door de politie nauwelijks voor bekeurd. Tenzij de voetganger een donkere huidskleur heeft of latino is.

New Yorkers van kleur
Meer dan 90 procent van alle uitgeschreven bekeuringen voor gevaarlijk oversteken werden uitgeschreven aan New Yorkers van kleur.

"Laten we eerlijk zijn: elke New Yorker doet dit. Een wet die verbiedt wat iedereen doet, zou niet moeten bestaan. En al helemaal niet als die alleen wordt gebruikt tegen de gemeenschappen van kleur", zegt een raadslid dat meeschreef aan het voorstel.

De verkeerslichten en oversteekplaatsen zijn door de nieuwe regel zeker niet helemaal overbodig. De politie mag dan geen boetes meer uitschrijven aan wie verkeerd oversteekt, verzekeraars kijken er wel nog naar en de civiele rechter ook. Wie een ongeluk veroorzaakt door roekeloos over te steken, blijft gewoon aansprakelijk voor de ellende die hij of zij veroorzaakt.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)wettelijk-toegestaan
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215416812
Je zou natuurlijk ook je agenten aan kunnen spreken op het feit dat alleen zwarten en latino's boetes krijgen voor iets wat schijnbaar iedereen aan hun laars lapt, maar dat is blijkbaar niet de oplossing in Amerika ofzo |:(
pi_215416834
Slecht geschreven artikel zeg. Als dit gaat om het beruchte jaywalking is dit bijvoorbeeld in Nederland ook gewoon legaal.
pi_215416856
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:16 schreef Glazenmaker het volgende:
Slecht geschreven artikel zeg. Als dit gaat om het beruchte jaywalking is dit bijvoorbeeld in Nederland ook gewoon legaal.
Ze hebben het onder andere over het door rood lopen. Laatste keer dat ik dat gecheckt heb, was dat nog illegaal in Nederland.
pi_215416870
Ik kijk ervan op dat de huidkleur blijkbaar wordt geregistreerd bij een boete.
pi_215416899
Klinkt als iets wat in een democratisch bolwerk zou kunnen gebeuren
Heel veel sambal
  woensdag 30 oktober 2024 @ 10:25:11 #7
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_215416928
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:20 schreef rutger05 het volgende:
In het hyperracistische Amerika wordt dat overal genoteerd, ook op sollicitatieformulieren en college applications. Ras bepaalt daar deels hoe groot je kans is om naar een bepaalde universiteit te mogen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 30 oktober 2024 @ 10:25:15 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_215416929
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ze hebben het onder andere over het door rood lopen. Laatste keer dat ik dat gecheckt heb, was dat nog illegaal in Nederland.
Ze hebben het ook over oversteken van de weg buiten daarvoor aangegeven zebrapaden en oversteekplaatsen (en dat is jaywalking). En dat is in Nederland niet verboden (uitgezonderd snelwegen), maar in veel landen is dat wel gereguleerd in situaties waar daar plaatsen voor aangegeven zijn.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 10:26:16 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215416936
quote:
14s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:25 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
In het hyperracistische Amerika wordt dat overal genoteerd, ook op sollicitatieformulieren en college applications. Ras bepaalt daar deels hoe groot je kans is om naar een bepaalde universiteit te mogen.
Bizar!
pi_215416945
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:25 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Ze hebben het ook over oversteken van de weg buiten daarvoor aangegeven zebrapaden en oversteekplaatsen (en dat is jaywalking). En dat is in Nederland niet verboden (uitgezonderd snelwegen), maar in veel landen is dat wel gereguleerd in situaties waar daar plaatsen voor aangegeven zijn.
Ik sluit niet uit dat jaywalking onderdeel is van het schrappen van die wet, maar het is duidelijk niet het enige dat daar straks gewoon mag.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 10:28:20 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215416956
Wetten zijn blanke ideeën die soberzo niet moeten gelden voor de verheven black excellence
pi_215416961
quote:

[..]
Ze hebben het ook over oversteekplaatsen.
pi_215416991
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ze hebben het ook over oversteekplaatsen.
Nou, dan is het toch duidelijk: het gaat niet alleen over jaywalking, maar ook over andere verkeersovertredingen die nu legaal zijn.
pi_215417019
Bron dat elke New Yorker dit doet? Bron van het onderzoek dat alleen donkere Amerikanen gestraft worden en blanke Amerikanen niet?

De enige feiten in dit stukje zijn dus dat donkere Amerikanen vaker een boete krijgen voor "roekeloos" oversteken, nergens wordt feitelijk onderbouwd dat blanke Amerikanen zich er even vaak schuldig aanmaken, dat wordt er wederom compleet bij verzonnen zodat de racisme kaart weer eens getrokken kan worden.

En wat doen we met regels waar, volgens de media en de politiek erachter, niemand zich aanhoudt? Die schaffen we dan maar gewoon af! :N
pi_215417038
quote:

[..]
is ook belachelijk, omdat je idd een boete kunt krijgen bij het oversteken direkt bij een rood licht, maar je probleemloos wel een paar meter verder de straat kunt oversteken als dat licht rood is, mits het maar net buiten de oversteekplaats is..

New York heeft dat nu in zijn regelgeving het dan een stuk beter gedaan.. het oversteken is niet verboden, maar een voetganger moet dan andere verkeersdeelnemers voorrang geven en dan is het een gewoon voorrangsdelict... terwijl ze bij groen licht zelf voorrang krijgen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_215417107
Als eerste is het behoorlijk creepy dat de focus hier ligt op huidskleur, maar dat is helaas nu eenmaal normaal in de VS en dan vooral in de blauwe staten.

Daarnaast kan er toch gewoon worden geconcludeerd dat New Yorkers van kleur deze regels meer overtreden? Maar dat zal waarschijnlijk een te pijnlijke en confronterende realiteit zijn voor Democratische beleidsbepalers, dus schrapt men de wet.

Iets soortgelijks was al te zien in Californië, waar winkeldiefstal onder de 1000 dollar nu min of meer is geoorloofd en minder streng bestraft wordt omdat toen het nog strenger werd bestraft, het disproportioneel veel daders van kleur als uitkomst gaf.

Het is waarschijnlijk een kwestie van tijd voordat we zulke initiatieven ook in Europa gaan zien, wetten die geschrapt worden of aangepast als het disproportioneel veel mensen met een migratieachtergrond of moslims treft bijvoorbeeld.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215417123
Arme mensen van kleur toch ook :'(
pi_215417128
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:38 schreef RM-rf het volgende:

[..]
is ook belachelijk, omdat je idd een boete kunt krijgen bij het oversteken direkt bij een rood licht, maar je probleemloos wel een paar meter verder de straat kunt oversteken als dat licht rood is, mits het maar net buiten de oversteekplaats is..

New York heeft dat nu in zijn regelgeving het dan een stuk beter gedaan.. het oversteken is niet verboden, maar een voetganger moet dan andere verkeersdeelnemers voorrang geven en dan is het een gewoon voorrangsdelict... terwijl ze bij groen licht zelf voorrang krijgen
Er staat me iets van bij dat oversteken binnen 25 meter van een VOP wel degelijk verboden is.

Zal het zo wel ff terugzoeken als ik tijd heb, ben er niet zeker van
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_215417159
Wat hebben stoplichten dan nog zin als iedereen ze negeert?
pi_215417163
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:53 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Wat hebben stoplichten dan nog zin als iedereen ze negeert?
Verzekeringskwestie _O-
  woensdag 30 oktober 2024 @ 10:58:33 #21
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215417232
quote:
Meer dan 90 procent van alle uitgeschreven bekeuringen voor gevaarlijk oversteken werden uitgeschreven aan New Yorkers van kleur.
En? Hebben de handhavers nog een excuus voor deze nogal opvallende statistiek? Ben benieuwd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215417717
quote:
14s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:45 schreef HowardRoark het volgende:
Daarnaast kan er toch gewoon worden geconcludeerd dat New Yorkers van kleur deze regels meer overtreden?
Dat zou je kunnen concluderen, maar dat hoeft niet de juiste conclusie te zijn natuurlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_215417848
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dat zou je kunnen concluderen, maar dat hoeft niet de juiste conclusie te zijn natuurlijk.
Je kan op basis van deze gegevens ook geen conclusie trekken, maar het wordt wel gedaan...

Het kan ook dat de onderzoekers meer gegevens hadden dan nu lijkt.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 12:52:45 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215418036
Misschien steken voetgangers van kleur gewoon vaker illegaal over. Geen reden om het maar legaal te maken.
Dan kun je overvallen en schietpartijen ook wel legaliseren omdat er meer criminelen van kleur hiervoor berecht worden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 12:54:30 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215418047
quote:
Als eerste is het behoorlijk creepy dat de focus hier ligt op huidskleur, maar dat is helaas nu eenmaal normaal in de VS en dan vooral in de blauwe staten.

Daarnaast kan er toch gewoon worden geconcludeerd dat New Yorkers van kleur deze regels meer overtreden? Maar dat zal waarschijnlijk een te pijnlijke en confronterende realiteit zijn voor Democratische beleidsbepalers, dus schrapt men de wet.

Iets soortgelijks was al te zien in Californië, waar winkeldiefstal onder de 1000 dollar nu min of meer is geoorloofd en minder streng bestraft wordt omdat toen het nog strenger werd bestraft, het disproportioneel veel daders van kleur als uitkomst gaf.

Het is waarschijnlijk een kwestie van tijd voordat we zulke initiatieven ook in Europa gaan zien, wetten die geschrapt worden of aangepast als het disproportioneel veel mensen met een migratieachtergrond of moslims treft bijvoorbeeld.
Is al zo met bijvoorbeeld zorgfraude door Turken of gewoon het hele toeslagenschandaal
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_215418147
New York, het heette niet voor niets New Amsterdam...

Ook al losgeslagen qua ideeën..

:')
pi_215418188
Als je wilt weten wat een shithole New York is dan is dit wel een leuk youtube kanaaltje:
https://www.youtube.com/@CashJordan/videos

Volgens mij hebben ze daar wel wat ergere problemen dan alleen jaywalkers.
pi_215418224
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 13:19 schreef Cargeon het volgende:
Als je wilt weten wat een shithole New York is dan is dit wel een leuk youtube kanaaltje:
https://www.youtube.com/@:CashJordan/videos

T is natuurlijk wel een ''survival-of-the-fittest stad'', ik heb dan weer niet zo het idee dat ze van dat imago af willen komen.
pi_215418225
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 13:19 schreef Cargeon het volgende:
Jeetje, een stad met 8 miljoen inwoners heeft grotere problemen dan mensen die oversteken waar het niet mag. Ik sta even met mijn oren te klapperen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_215418344
Tsja de anti-trump users uit POL zullen dit wel goed praten
pi_215418377
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 13:25 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Jeetje, een stad met 8 miljoen inwoners heeft grotere problemen dan mensen die oversteken waar het niet mag. Ik sta even met mijn oren te klapperen.
Je verwacht het niet he? Maar RTL nieuws met een racebait sausje dus happen maar.
pi_215418388
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:49 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Er staat me iets van bij dat oversteken binnen 25 meter van een VOP wel degelijk verboden is.

Zal het zo wel ff terugzoeken als ik tijd heb, ben er niet zeker van
Dat is er al jaren geleden uitgehaald.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_215418466
quote:
Daarnaast kan er toch gewoon worden geconcludeerd dat New Yorkers van kleur deze regels meer overtreden?
Ik begreep dat bijna 90% van daklozen in NYC een kleurtje heeft (de wijken waar de meeste tickets uit worden geschreven zijn ook relatief goed gevuld met daklozen). Ik vermoed dat die wat vaker schijt hebben aan oversteken.
Andere mogelijkheid is dat het gros van de tickets door een paar overijverige agenten worden uitgeschreven omdat ze een schijthekel aan jaywalkers hebben en dat die agenten toevallig het vaakst in gekleurde wijken patrouilleren.
Een derde optie is zelfs nog dat wegen waar je al snel 'roekeloos' bent als je jaywalkt vanwege de inrichting ofzo zich toevallig in achterstandswijken bevinden.

Ben wel benieuwd wat de uiteindelijke oorzaak zal zijn. (kan overigens nog steeds wel degelijk racisme zijn natuurlijk)
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 30 oktober 2024 @ 14:22:32 #34
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_215418518
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:26 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Bizar!
Zitten twee kanten aan. Door het niet te registreren behandel je mensen meer gelijk, in theorie. En kun je bijvoorbeeld als overheid niet selecteren op bepaalde bevolkingsgroepen. Maar aan de andere kant kun je dan ook niet zien dat bepaalde bevolkingsgroepen heel erg achtergesteld of gediscrimineerd worden.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 14:24:05 #35
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215418522
quote:

Nog nooit in New York geweest? Als het even kan, steekt de voetganger over, rood of niet. Iedereen heeft altijd haast daar.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215418815
Verkrachting wordt dus straks ook legaal?
pi_215419013
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:22 schreef Nyamuk het volgende:
Klinkt als iets wat in een democratisch bolwerk zou kunnen gebeuren
Wat is jouw probleem met democraten?
pi_215419047
Wil men daar Trump nog een extra boost geven zo vlak voor 5 november?
pi_215420935
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 15:42 schreef VEM2012 het volgende:
Wil men daar Trump nog een extra boost geven zo vlak voor 5 november?
Harris staat 15% voor in New York
  Trouwste user 2022 woensdag 30 oktober 2024 @ 21:06:58 #40
7889 tong80
Spleenheup
pi_215423288
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:20 schreef rutger05 het volgende:
Nu je het zegt

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 30 oktober 2024 @ 21:10:02 #41
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215423314
Rechtse provinciaaljes die zich druk maken over 'illegaal' overstekende voetgangers :')
We have always been at war with Eastasia.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')