Ik ben net de trotse eigenaar van een gietijzeren pan geworden (ja, ik weet het, lekker hip ! ), maar nu loop ik tegen een klein probleem aan. In de advertentie stond dat het een 'pre-seasoned' koekenpan was, maar ik kreeg instructies die eigenlijk leken op een tutorial voor een DIY-project. En toen moest ik ook nog een flesje seasoning kopen, wat gewoon olie bleek te zijn? Wtf olie heb ik thuis ook.
Heeft iemand hier ervaring met het seasoning van een gietijzeren pan? Ik heb online allerlei methodes gevonden, maar ik weet echt niet waar ik moet beginnen, of welke het beste is. Een uur in de oven vind ik wel lang, kan dat niet gewoon op het vuur?
Alle tips zijn welkom! Hoe heb jij je pan voorbereid en welke olie gebruik je? En is er een soort geheim recept mixje van olieën om het allemaal goed te laten gaan?
het enige waar je op moet letten bij gietijzer is dat je de pan langzaam laat opwarmen, warm je te snel op dan kan de pan breken. waar je ook op moet letten is roest. gietijzer roest snel, dus daarom adviseert men om de pan licht in te smeren met olie na gebruik.
[ Bericht 0% gewijzigd door sturmpie op 31-10-2024 16:01:35 ]