abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8583910
Vanavond neem ik Tijs mee uit eten. Eens een keer geen pizza of Indisch, maar Grieks. Ik heb net twee plaatsjes gereserveerd en hij weet nog van niets, behalve dat we 'iets' gaan eten.

Heeft er nog iemand tips? Wat is aan te raden op de kaart? Ik heb maar 1 vega-hoofdgerecht gespot, zag er best okee uit, maar what about vega-voorgerechten?

En wat moet ik aantrekken???

Oh gosh, ik ben ineens zenuwachtig!

Mon 'en!
pi_8583941
Zo speciaal is de Griek nu ook weer niet hoor. .
Gewoon net kleden, zoals het hoort.

Ik weet niet of je een visliefhebber bent, maar als ik ga uiteten met zijn 2-en, ga ik altijd voor de visschotel. Mits de medegegadigde het daar mee eens is uiteraard. .

Wie?
  woensdag 19 februari 2003 @ 15:05:09 #3
29429 Dissection
King of all kings
pi_8583946
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 15:03 schreef bloempjuh het volgende:
Vanavond neem ik Tijs mee uit eten. Eens een keer geen pizza of Indisch, maar Grieks. Ik heb net twee plaatsjes gereserveerd en hij weet nog van niets, behalve dat we 'iets' gaan eten.

Heeft er nog iemand tips? Wat is aan te raden op de kaart? Ik heb maar 1 vega-hoofdgerecht gespot, zag er best okee uit, maar what about vega-voorgerechten?

Mmz, grieks staat bij mij altijd gelijk aan VEEL VLEES.
Ze hebben inderdaad ook wat vegetarische hoofdgerechten, en uiteraard wat voorgerechten.
Bij de griek kun je heerlijke salades bestellen, en die zijn meestal vegetarisch, ook wil er wel eens een vegetarische soep bestaan etcetc.
en als dessert--> IJS!
Weet je zeker dat je Tijs en niet Thijs meeneemt?
Bij ons in Roosendaal maakt het ze echt geen klap uit of je in skatekleding of in pak binnen komt. Uiteraard zijn er wat kledingeisen: Broek, shirt, schoenen, sokken, maar daar houd het dan ook mee op.
Of je nu een shirt met bloed en een dik omgekeerd kruis erop aandoet, maakt hun nix uit, maar je zult wel veel andere kijkende eters hebben, en ik heb niet zo graag dat ze het eten van mijn bord afkijken, dus doe ik altijd een nette Lotto trui aan

[Dit bericht is gewijzigd door Dissection op 19-02-2003 15:07]

woensdag 19 februari 2003 @ 15:05:22 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_8583947
Tzaziki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_8583951
Sakangi
ex-Graz stalker
pi_8583967
Tijs? Die ene? Dan zou ik extra goed oppassen

En ontopic, gewoon jezelf zijn lijkt me het beste qua non-etensonzekerheden.

Ook het woord 'cent' spreken wij eerbiedig uit - DD
pi_8583973
gevulde wijnbladeren en tzaziki!! !
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_8583977
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 15:05 schreef katjaschuurman het volgende:
Sakangi
Katja Schuurman
pi_8583978
TIP!

niet met borden gaan gooien als je klaar bent met eten...

"Eminem is so street, I guess that's why I feel so comfortable pooping on him."
pi_8583991
yummie griek is lekker maar heb er nog nooit iets vegetarisch gezien, alleen een boel vlees en het ijs met vruchtjes is ook super lekker
  woensdag 19 februari 2003 @ 15:07:37 #11
29429 Dissection
King of all kings
pi_8583996
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 15:06 schreef Triumph_The_Insult_Comic het volgende:
TIP!

niet met borden gaan gooien als je klaar bent met eten...

pi_8584009
Midia (gebakken mosselen) vooraf, een echte aanrader ...
pi_8584023
Ik neem zeker weten Tijs mee ja

En veel vlees -> daar is Tijs wel voor, daarom heb ik voor de verandering de Griek uitgezocht. Ik ben dus wel zo vega als het maar zijn kan..

Tsatsiki.. wat een klotewoord trouwens, is wel erg lekker op flatbread met feta. Maar wat zit er in het voorgerecht met deze naam, behalve knoflookyoghurt?

Mon 'en!
pi_8584078
waarom laat je je niet gewoon verrassen door de kaart
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_8584100
Tzaziki zou ik alleen nemen als jullie het allebei nemen.
Vergeleken hiermee stelt een broodje shoarma met knoflooksaus weinig voor.

[Dit bericht is gewijzigd door Roellio op 19-02-2003 15:12]

pi_8584108
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 15:11 schreef DarkElf het volgende:
waarom laat je je niet gewoon verrassen door de kaart
Daar ben ik niet zo goed in
Na een keer vegetarische schotel te hebben besteld bij een chique restaurant waar inktvis in was gedaan, vertrouw ik het niet zo erg meer
Mon 'en!
pi_8584130
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 15:03 schreef bloempjuh het volgende:

Grieks eten en vega? Dat zou wel eens heel moeilijk kunnen worden.
Met wat geluk kun je een aubergine / courgette schotel of vegetarische moussaka of iets dergelijks krijgen en Tzaziki [komkommer in yoghurt] hebben ze ook altijd wel, maar verder.... Het is vooral [lams]vlees en spiesjes wat de griekse pot schaft.
A clean house is a sign of a wasted life.
pi_8584132
Meestal krijg je gewoon tzatziki met stokbrood. ( )

Andere lekkere dingen : souzouki (zal je vast niet zo schrijven), giros, suflaki..

Meestal zijn hun salades ook heel lekker. Ze hebben meestal ook wel een aantal vega-voorgerechten. Hoofdgerechten vaak wat minder, maar een vriendin van mij neemt altijd 2 of 3 vega-voorgerechtjes en dan kom je ook een eind.

Bord olijfjes.

Veel plezier iig en gewoon een leuke spijkerbroek en een truitje zijn ook okay, hoor.

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_8584211
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 15:13 schreef zwijntje het volgende:

[..]

Grieks eten en vega? Dat zou wel eens heel moeilijk kunnen worden.
Met wat geluk kun je een aubergine / courgette schotel of vegetarische moussaka of iets dergelijks krijgen en Tzaziki [komkommer in yoghurt] hebben ze ook altijd wel, maar verder.... Het is vooral [lams]vlees en spiesjes wat de griekse pot schaft.

Daarom heb ik ook stiekem de menukaart opgezocht op de website van het restaurant
Ik quote: "100. Griekse salade, witte bonen, rijst, bladerdeeg gevuld met kaas, gekookte sperciebonen"

Ach, als het maar lekker is

Mon 'en!
pi_8584252
Ouzeri Eleni in Utrecht is echt top! Soort tapas, maar dan op zn Grieks.
pi_8584298
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 15:06 schreef DarkElf het volgende:
Dolmadakia!
pi_8584348
Je kunt heel goed vega eten bij de griek, ik doe het vaak genoeg. Als voorgerecht raad ik veta kaas aan, lekkere zoute geitekaas. En als dessert ook veta!!!
quote:
Daarom heb ik ook stiekem de menukaart opgezocht op de website van het restaurant
Ik quote: "100. Griekse salade, witte bonen, rijst, bladerdeeg gevuld met kaas, gekookte sperciebonen"
Ja, die is wel lekker. Alleen niet zo'n heel groot gerecht (tneminste bij de Grieken waar ik totnutoe heb gegeten), maar ja, ik ben ook een stukje groter dan de rest van Nederland. Veel plezier
pi_8584468
Ik neem bij de Griek bijna altijd een stoofschoteltje met rundvlees, aardappels, sjalotjes, zwarte pepertjes en Griekse kaas. Diezelfde schotel heb je ook met gamba's, ik weet niet of je dat wel eet.
Bij ons heb je volgens mij ook wel vegetarische gerechten, maar "onze" Griek heeft wel veel meer traditionele gerechten dan de gemiddelde Griek, waar ze meestal meer toeristische dingen hebben.

Volgens mij zijn er altijd sowieso wel maaltijdsalades die vegetarisch zijn, misschien ook wel van die stoofpotjes en zeker heel veel vis, als je dat wel eet. -edit- dat je eet je dus ook niet geloof ik. Voorgerechten zijn er sowieso wel in het vegetarisch, soep en ook inderdaad tzaziki, wat je ook met brood kan bestellen.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  woensdag 19 februari 2003 @ 15:29:31 #24
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_8584497
* Quintony is groot voorstander van de grieke keuken
maar da's dan vooral door de gigantische bergen vlees die ze je voorschotelen. vegatarisch eten kon wel eens een probleem zijn. Ik weet dat ze bij de griek waar wij meestal gaan een of twee vegetarische gerechten gaan (eentje heeft ma ooit eens gehad, was gevulde paprika). Maar stel je er niet teveel van voor. Kan natuurlijk bij elke griek anders zijn.

en wat je ook doet als je vriend iets met knoflook pakt doe dat ook. (hint in zo goed als alle sauzen bij de griek zit knoflook)

Live from the USA
pi_8584547
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 15:06 schreef DarkElf het volgende:
I agree !!! mijn favoriet...heb ze afgelopen zaterdag nog bij de griek gegeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')