Nou dat het logisch LIJKT dat er op elk drielandenpunt drie friettenten en een rodelbaan zijn, maar dat dat dus nergens logisch IS.quote:
Ja, een iets grotere steen en twee bankjes. Poe poe.quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:30 schreef noodgang het volgende:
Hongarije, Oostenrijk, Slovenië lijkt wel een punt te hebben:
[ afbeelding ]
https://www.google.nl/maps/place/The+Westernmost+Point+of+Hungary/@:46.8691305,16.1135356,3a,75y,90t/data=!3m8!1e2!3m6!1sAF1QipMt745aE8k1fkY0_rD79vOUA0v_Fwjx7BO2St8W!2e10!3e12!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipMt745aE8k1fkY0_rD79vOUA0v_Fwjx7BO2St8W%3Dw203-h152-k-no!7i4032!8i3024!4m7!3m6!1s0x476f1fc18177a7c1:0x70ca57a33a01f91f!8m2!3d46.8691305!4d16.1135356!10e5!16s%2Fg%2F11q22fh2y_?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTAyMy4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Voorbeeld: Hou je mond dicht en eet door!!!quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:30 schreef Hiddendoe het volgende:
Een paradox heeft een andere betekenis.
Hoeft niet van elk ook hoor. Maar er zou toch IETS meer mee gedaan kunnen worden dan nu het geval is. Denk ik.quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:35 schreef Hiddendoe het volgende:
Weer ontopic: ik vind het een slecht idee om van elk drielandenpunt een toeristische attractie te maken.
Ja, dat kan. Maar nogmaals: waarom? En vooral in deze tijd waar het toerisme steeds meer negatieve associaties oproept.quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoeft niet van elk ook hoor. Maar er zou toch IETS meer mee gedaan kunnen worden dan nu het geval is. Denk ik.
Oh is toerisme fout tegenwoordig ja? OKee, weer een memo gemist.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:05 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Maar nogmaals: waarom? En vooral in deze tijd waar het toerisme steeds meer negatieve associaties oproept.
Zie de berichten waar toeristen eeuwenoude monumenten verzieken door deze vol te kliederen of te bekrassen.
In Vaals is anders ook geen rodelbaanquote:Op maandag 28 oktober 2024 11:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat het logisch LIJKT dat er op elk drielandenpunt drie friettenten en een rodelbaan zijn, maar dat dat dus nergens logisch IS.
Ben je daar ooit geweest in Vaals? Eén deceptie is een betere verwoording, hoezo hartstikke leuk?quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Je zou denken, hey, een drielandenpunt, da's leuk, daar kun je in 10 seconden door drie landen lopen! Dat vinden toeristen leuk, komen mensen naartoe, geld verdienen, heujjj
En dan ga je naar Vaals: Restaurant, uitkijktoren, doolhofje, speeltuintje, souvenirwinkeltje, hartstikke leuk. En dan denk je: dat moet op veel meer plekken kunnen. Want er zijn best heel veel drielandenpunten in de wereld. Okee die in zee liggen tellen natuurlijk niet. Maar de rest: nou, dat blijkt dus bitter tegen te vallen. Soms is er een grenssteen (maar ja die staan langs de hele grens) en soms een iets grotere grenssteen of een ander monument, soms een bankje, of twee. Maar echt een toeristisch geldverdienpunt ervan maken? Nergens. Waarom niet?
Het blijkt dat er best een unieke set condities voor nodig is. Veel landsgrenzen volgen grenzen die door de natuur "gesuggereerd" worden: rivieren of bergkammen. Meestal geen punten waar je makkelijk iets kunt bouwen, of waar je makkelijk kunt komen. En verder zijn er buiten Europa ongeveer nul drielandenpunten in gebied dat zowel vreedzaam als ontwikkeld is. Mensen zijn druk zat met in leven blijven en hebben geen tijd voor een friettent op het drielandenpunt tussen Kameroen, Nigeria en Tsjaad, om maar eens wat te noemen. Da's toch jammer? Is dat niet jammer?
Het enige enigszins vergelijkbare aantrekkelijke drielandenpunt wat ik heb kunnen vinden is tussen Polen, Tsjechië en Slowakije. Daar is een hotelletje binnen een kilometer vandaan. Verder alleen borden, bankjes, grensstenen, of gewoon helemaal niks.
Motivatie voor een Drielandenpuntentocht: Leek een leuk idee, op dit moment nul. Jullie al eens naar zoiets zitten kijken toevallig?
Ja ik ben er geweest, een jaar of 3 geleden nog. En je kunt er van zeggen wat je wilt, noem het kitsch, noem het vergane glorie, is het aan jou niet besteed, prima. Maar er is tenminste van alles en dat had ik op (veel) meer zulke plekken verwacht.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:30 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Ben je daar ooit geweest in Vaals? Eén deceptie is een betere verwoording, hoezo hartstikke leuk?
Ik vind juist het mooie ervan dat je een flink stuk moet reizen om er te komen (voor mij dan) en dat het dan eigenlijk niets voorstelt. Dat kan je vergelijken met het leven zelf, het gaat niet om het doel maar om de reis. Aangekomen bij het drielandenpunt denk je vooral aan de reis erheen, wat je gezien hebt. Net als dat je op je sterfbed je leven overdenkt. Het drielandenpunt staat voor mij symbool voor het leven. Mooier kan niet.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:30 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Ben je daar ooit geweest in Vaals? Eén deceptie is een betere verwoording, hoezo hartstikke leuk?
Ja, een grote steen. Boeiender wordt het dus niet.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:59 schreef Da_Sandman het volgende:
Finland, Zweden en Noorwegen hebben een hele leuke: https://nl.wikipedia.org/wiki/Treriksr%C3%B6set
Ja dan niet hé.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, een grote steen. Boeiender wordt het dus niet.
Deceptie is ook wat @Dr_Flash voelde toen bleek dat de meeste drielandenpunten niet zoveel voorstellen. Hij dacht een leuke nieuwe reden te hebben om te reizen, maar helaas.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:30 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Sorry hoor, wist niet dat je kwaad werd.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh is toerisme fout tegenwoordig ja? OKee, weer een memo gemist.
En nee, die anderhalve mongool die een monument bekrast is natuurlijk niet de norm en ook geen reden om toerisme maar uit te bannen.
Nogmaals: ik verbaas me er alleen maar over dat er niet meer Drielandenpunten zijn zoals ons Drielandenpunt. Gewoon omdat het zo voor de hand liggend lijkt.
Zitten Slowaken en Tsjechen er echt op te wachten om die grens als een soort feestpunt te zien?quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Nogmaals: ik verbaas me er alleen maar over dat er niet meer Drielandenpunten zijn zoals ons Drielandenpunt. Gewoon omdat het zo voor de hand liggend lijkt.
Ja, daar moest ik ook gelijk aan denken.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:24 schreef herverwijderd het volgende:
Geen drie landen, maar in Amerika heb je wel het Four Corner Monument, waar vier staten aan elkaar grenzen. Daar is wel een heel toeristending omheen gemaakt, met een markt waar je voornamelijk Native American gerelateerde zaken kan kopen (want valt onder het beheer van de Navajo).
quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh jullie kennen het woord paradox niet. Okee.
Hmm okee dat ziet er ook wel interessant uit jaquote:Op maandag 28 oktober 2024 18:26 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik ben bij het drielandenpunt geweest van Paraguay, Argentinië en Brazilië, dat is heel toeristisch met allemaal shows, het ligt ook dicht bij de Iguaįú watervallen.
Daar ben ik in 2010 geweest tijdens het tweede dobbelsteenavontuur. Ligt midden in het bos met behalve dit monument helemaal niets. Vanaf de weg in Oostenrijk stond vrijwel niets aangegeven. Geen parkeerplaats zelfs. Dit was destijds de enige aanwijzing die we hadden:quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:30 schreef noodgang het volgende:
Hongarije, Oostenrijk, Slovenië lijkt wel een punt te hebben:
[ afbeelding ]
https://www.google.nl/maps/place/The+Westernmost+Point+of+Hungary/@:46.8691305,16.1135356,3a,75y,90t/data=!3m8!1e2!3m6!1sAF1QipMt745aE8k1fkY0_rD79vOUA0v_Fwjx7BO2St8W!2e10!3e12!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipMt745aE8k1fkY0_rD79vOUA0v_Fwjx7BO2St8W%3Dw203-h152-k-no!7i4032!8i3024!4m7!3m6!1s0x476f1fc18177a7c1:0x70ca57a33a01f91f!8m2!3d46.8691305!4d16.1135356!10e5!16s%2Fg%2F11q22fh2y_?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTAyMy4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Ik kan er 4 in een dag doen, wordt wel een lange dagquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 14:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind eigenlijk dat we er toch eens een keertje wat mee moeten doen. Kijken hoeveel je er aan kunt doen in een week of zo.
Ja drie in het waterquote:Op zaterdag 2 november 2024 19:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik kan er 4 in een dag doen, wordt wel een lange dag
Knap, want dat moet dan wel een rondje rond Tsjechië of Slowakije zijn zeker. Er bestaat wel zoiets als een 7 landen fietstocht binnen de 24 uur. Starten in Italië en eindigen in Polenquote:Op zaterdag 2 november 2024 19:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Rondje Luxemburg en Vaals erbij pakken. Heel goed haalbaar.quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:57 schreef kwiwi het volgende:
Mijn rondje zou in Zwitserland zijn.quote:Op maandag 4 november 2024 09:36 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Rondje Luxemburg en Vaals erbij pakken. Heel goed haalbaar.
NL-B-D
B-D-L
B-F-L
D-F-L
Wees blij dat ze niet overal een commerciële kermis van gemaakt hebben.quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat het logisch LIJKT dat er op elk drielandenpunt drie friettenten en een rodelbaan zijn, maar dat dat dus nergens logisch IS.
En dit.quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:30 schreef Hiddendoe het volgende:
Een paradox heeft een andere betekenis.
Gebeurt al genoeg.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Zitten Slowaken en Tsjechen er echt op te wachten om die grens als een soort feestpunt te zien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |