abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215641455
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 10:24 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja, dan heb je wel een paar afslagen gemist hoor...
:')
Als je ruim 6 miljoen kunt uitgeven aan een kunstwerk?
Ik zou verdomd graag in de positie zitten dat te kunnen (al zou ik het eerder niet direkt aan dit werk doen)

... helaas zou ruim 6 miljoen ook vast niet voldoende zijn voor bv een eerste aanbetaling voor Magritte's "L’Empire des lumieres"
https://www.theguardian.c(...)nting-auction-record
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 21 november 2024 @ 11:28:27 #102
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215641903
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 10:24 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja, dan heb je wel een paar afslagen gemist hoor...
:')
Is gewoon een goede investering denk ik. Paar jaartjes later gaat ie voor 10 miljoen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_215641949
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 10:39 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Als je ruim 6 miljoen kunt uitgeven aan een kunstwerk?
Ik zou verdomd graag in de positie zitten dat te kunnen (al zou ik het eerder niet direkt aan dit werk doen)

... helaas zou ruim 6 miljoen ook vast niet voldoende zijn voor bv een eerste aanbetaling voor Magritte's "L’Empire des lumieres"
https://www.theguardian.c(...)nting-auction-record
Als je zovéél geld uitgeeft aan een banaan met ducktape....

Kom op zeg, dan ben je niet goed snik. Net als die figuren die hier "kunst" in zien. Een belediging voor echte kunstenaars...
:')

6 miljoen...
Geef het dan weg aan armlastige mensen...
pi_215641952
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2024 11:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Is gewoon een goede investering denk ik. Paar jaartjes later gaat ie voor 10 miljoen.
Je denkt dat die banaan er dan nog is?
:')
pi_215642367
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 11:35 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Als je zovéél geld uitgeeft aan een banaan met ducktape....

Kom op zeg, dan ben je niet goed snik. Net als die figuren die hier "kunst" in zien. Een belediging voor echte kunstenaars...
:')

6 miljoen...
Geef het dan weg aan armlastige mensen...
Nogmaals, iemand die dat kan doen heeft zoveel geld ook ter beschikking.
Net zoals de personen die enkele jaren terug 100.000 voor de aankoop van dit kunstwerk betaalden (de derde die verkocht werd kostte 150.000, er zijn er drie van verkocht)..
ook daarvan kun je stellen dat die 'niet goed snik waren' maar ook dat is gewoon een keuze en achteraf gezien een zeer slimme, het werk is in enkele jaren 60x zoveel waard geworden schijnbaar.

Waarom geef je jou eigen geld niet weg aan 'armlastige mensen' als je dat zo belangrijk vind?

quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2024 11:36 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Je denkt dat die banaan er dan nog is?
:')
Het werk is gewoon een concept kunstwerk, vergelijkbaar met de pindakaasvloer die Wim T. Schippers ooit maakte en aangekocht werd door het Boijmans Museum.
Je kunt 'Concept Art' ook wel vergelijken met bv een theater-uitvoering, dans of muziekstuk...

het bevat bepaalde instructies over hoe de banaan eruit moet zien, en hoe deze bevestigd moet worden (met wat voor tape en hoe die tape aangebracht moet worden) ...
in ruil daarvoor kan de eigenaar dus claimen dat dit dat specifieke kunstwerk (Comedian) van Maurizio Cattelan is.

de banaan zelf is uitwisselbaar, zal voortdurend vernieuwd worden (naar ik meen is de instructie wel dat een échte benaan gebruikt moet worden)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_215643112
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 12:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Nogmaals, iemand die dat kan doen heeft zoveel geld ook ter beschikking.
Net zoals de personen die enkele jaren terug 100.000 voor de aankoop van dit kunstwerk betaalden (de derde die verkocht werd kostte 150.000, er zijn er drie van verkocht)..
ook daarvan kun je stellen dat die 'niet goed snik waren' maar ook dat is gewoon een keuze en achteraf gezien een zeer slimme, het werk is in enkele jaren 60x zoveel waard geworden schijnbaar.

Waarom geef je jou eigen geld niet weg aan 'armlastige mensen' als je dat zo belangrijk vind?
[..]
Het werk is gewoon een concept kunstwerk, vergelijkbaar met de pindakaasvloer die Wim T. Schippers ooit maakte en aangekocht werd door het Boijmans Museum.
Je kunt 'Concept Art' ook wel vergelijken met bv een theater-uitvoering, dans of muziekstuk...

het bevat bepaalde instructies over hoe de banaan eruit moet zien, en hoe deze bevestigd moet worden (met wat voor tape en hoe die tape aangebracht moet worden) ...
in ruil daarvoor kan de eigenaar dus claimen dat dit dat specifieke kunstwerk (Comedian) van Maurizio Cattelan is.

de banaan zelf is uitwisselbaar, zal voortdurend vernieuwd worden (naar ik meen is de instructie wel dat een échte benaan gebruikt moet worden)

Pindakaasvloer...
Aangekocht met belastinggeld...
:')

quote:
Je kunt 'Concept Art' ook wel vergelijken met bv een theater-uitvoering, dans of muziekstuk...
Ja joh....
:')

quote:
Waarom geef je jou eigen geld niet weg aan 'armlastige mensen' als je dat zo belangrijk vind?
Heb ik zoveel geld om een banaan met tape van 6 miljoen te kopen?
Ja, dan geef ik het liever weg dan zoiets doms te kopen...
:')
pi_215643288
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 13:59 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Pindakaasvloer...
Aangekocht met belastinggeld...
:')
[..]
Ja joh....
:')
[..]
Heb ik zoveel geld om een banaan met tape van 6 miljoen te kopen?
Ja, dan geef ik het liever weg dan zoiets doms te kopen...
:')
Wat loop je nu te miepen... mensen die dat geld hebben doen er uiteindelijk zelf dingen mee die zij aantrekkelijk vinden..

de pindakaasvloer is niet met belastinggeld betaald, maar gefinancierd door een stichting, die de 30.001 euro financierde.
de eerste keer dat Boijmans deze tentoonstelde kende de tentoonstelling 54.000 betalende bezoekers.

Daarom gaat het natuurlijk, of een bepaald werk ook de intersse van toeschouwers opwekt... heirin is zowel de pindakaas-vloer erg succesvol, alswel ook het werk van de geplakte banaan van Maurizio Cattelan

Als jij verder dat geld er niet aan wil besteden is je goed recht, maar iemand die het geld wel heeft en dat eigen geld eraan wil uitgeven, heeft het volste recht dat te doen met hun eigen geld...
Dat is utieindelijk eerlijker dan iemand die 'claimt' zn geld aan 'armlastige weg te geven', maar eigenlijk dat helemaal niet doet met zijn geld, hooguit 'zegt' dat te willen doen als het om geld van andere mensen gaat
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_215644691
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 14:26 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Wat loop je nu te miepen... mensen die dat geld hebben doen er uiteindelijk zelf dingen mee die zij aantrekkelijk vinden..

de pindakaasvloer is niet met belastinggeld betaald, maar gefinancierd door een stichting, die de 30.001 euro financierde.
de eerste keer dat Boijmans deze tentoonstelde kende de tentoonstelling 54.000 betalende bezoekers.

Daarom gaat het natuurlijk, of een bepaald werk ook de intersse van toeschouwers opwekt... heirin is zowel de pindakaas-vloer erg succesvol, alswel ook het werk van de geplakte banaan van Maurizio Cattelan

Als jij verder dat geld er niet aan wil besteden is je goed recht, maar iemand die het geld wel heeft en dat eigen geld eraan wil uitgeven, heeft het volste recht dat te doen met hun eigen geld...
Dat is utieindelijk eerlijker dan iemand die 'claimt' zn geld aan 'armlastige weg te geven', maar eigenlijk dat helemaal niet doet met zijn geld, hooguit 'zegt' dat te willen doen als het om geld van andere mensen gaat
Tuurlijk heeft iemand het volste recht om dat te doen.

Net zoals ik het volste recht heb om het belachelijk te vinden....
pi_215645215
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2024 11:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Is gewoon een goede investering denk ik. Paar jaartjes later gaat ie voor 10 miljoen.
  vrijdag 29 november 2024 @ 14:13:05 #110
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215715722
quote:
10s.gif Op donderdag 21 november 2024 19:15 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Hij heeft hem opgegeten :D

https://www.nu.nl/cultuur(...)n-op-na-aankoop.html


quote:
Ik weet een leuke (matige) grap.
Het gaat zo.
Je koopt een banaan voor 6 miljoen dollar.

Vervolgens eet je hem gewoon op.

hehehe. Artiest helemaal flippen natuurlijk (mijn banaan wat doe je?)

jij zo van ja heb hem toch gekocht he! hehehehe
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_215715851
quote:
niet eens zo origineel, de (een) banaan is al eerder opgegeten die gebruikt werd voor dit kunstwerk (dat niet gebonden is aan één speifieke reele banaan, die worden uitgewisseld), toen hij in Miami tentoongsteld werd heeft een persoon exact hetzelfde gedaan
8 dec 2019: Banana artwork that fetched $120,000 is eaten by 'hungry' artist


Die heeft daarvoor niet eeens eerst 6 miljoen dolar betaald, maar enkel een kaartje voor de Art Basel in Miami (kost overigens ook tussen de $85 en $800 voor een premium ticket )...
maar aangezien hij claimde dat het opeten een 'perfomance art' was, kan hij misschien nu een rekening wegens auteursrecht naar die miljonair sturen, die nu wel plagiaat pleegde

[ Bericht 9% gewijzigd door RM-rf op 29-11-2024 15:05:27 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 29 november 2024 @ 14:47:33 #112
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_215715930
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 18:14 schreef Toine51 het volgende:
Net zoals ik het volste recht heb om het belachelijk te vinden....
Mede dankzij het feit dat jij het belachelijk vindt is mijn banaan zoveel geld waard.

Bedankt dus!

Grt grt Maurizio Cattelan
  maandag 1 juni 2026 @ 00:19:00 #113
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220932937
https://www.telegraaf.nl/(...)useum/154336958.html

vuile dieven

hadden honger zzeker ja ja, denk dat de suppoost ontdekt had dat ie verrot was
quote:
Met tape op muur geplakte banaan gestolen uit Frans museum
Metz- Een museum in de Oost-Franse stad Metz heeft zondag bij de politie aangifte gedaan van de diefstal van een banaan.

Een suppoost ontdekte zaterdag dat de vrucht, die met tape aan een muur was bevestigd als onderdeel van het kunstwerk Comedian van de Italiaanse kunstenaar Maurizio Cattelan, verdwenen was.
23:45 uur | 31 mei 2026
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220933096
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 00:19 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)useum/154336958.html

vuile dieven

hadden honger zzeker ja ja, denk dat de suppoost ontdekt had dat ie verrot was
[..]

Dat ding wordt sowieso elke paar dagen vefvangen omdat het anders begint te stinken in die ruimte, dus wat zou het
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_220933241
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 00:19 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)useum/154336958.html

vuile dieven

hadden honger zzeker ja ja, denk dat de suppoost ontdekt had dat ie verrot was
[..]

Ze moeten wat om dat kunstwerk relevant te houden, en de marktwaarde van Cattelans werk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')