abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215397319
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 21:32 schreef 111210 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

¤143.000.000,- :`)
Geen liefhebber van het werk van Pollock?
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_215397439
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215397442
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 19:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het is mogelijk om meerdere versies te kopen :7 O-)
Een tros bananen en twee rollen ducttape? :+
pi_215397854
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 20:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
plak hem op de koelkast dan gaat de koelkast ook gelijk mee , voor 123.000 euro ofzoiets
zwart mat greeploos, nog zo'n faal van mijn kant indertijd. Ook daar wil je geen ducttape op :')
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 00:03:57 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215397974
Clown world man :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215398138
ik ben gek, ik spoor niet, het ligt echt aan mij
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_215398266
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2024 20:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Tis niet zo gek. Dit kunstwerk is nog steeds een beetje de wereldbekende versie van Wim T Schippers pindakaas vloer.

Ik hoor meerdere keren per jaar deze banaan voorbij komen lol. In de zin van dat mensen zeggen oh je hebt geen werk? Je kan altijd nog een banaan aan de muur plakken, bijvoorbeeld :P

Dus in die zin is het meer waard dan andere kunstwerken waar niemand meer over praat nadat je het gezien hebt.
Nee, nou ben ik helemaal om. Zeer overtuigend wat hier beweerd wordt.
pi_215398268
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 22:52 schreef YoopY het volgende:

[..]
Een tros bananen en twee rollen ducttape? :+
Beetje dom. Een tros druiven brengt dan veel meer op.
pi_215398396
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 21:32 schreef 111210 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

¤143.000.000,- :`)
Pollock is heel indrukwekkend, als dit in het echt eens kan zien. En gewoon maar geklieder zoals je op jouw foto lijkt..... maar goed......
pi_215398435
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 22:07 schreef 215 het volgende:

[..]
Het strand van Jakarta.
Welk strand in Jakarta :X
Heel veel sambal
pi_215398437
Wanneer je op deze manier een aantal ultra rijken kunt oplichten heb ik er best waardering voor. Dat is namelijk een kunst opzich. ;)
Heel veel sambal
pi_215398455
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 07:09 schreef Nyamuk het volgende:
Wanneer je op deze manier een aantal ultra rijken kunt oplichten heb ik er best waardering voor. Dat is namelijk een kunst opzich. ;)
De rijken worden er enkel rijker door.
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 07:42:47 #38
138438 crew  Pizzakoppo
Verwijderen aub
pi_215398568
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 06:57 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Pollock is heel indrukwekkend, als dit in het echt eens kan zien. En gewoon maar geklieder zoals je op jouw foto lijkt..... maar goed......
Ik begrijp niks van deze comment.
<a href="https://elonmusk.today/" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://elonmusk.today/</a>
pi_215398692
Dat er figuren zijn die iets in deze "kunst" zien is 1, maar dat er totaalidoten zijn die hier óók nog geld voor betalen is helemaal bezopen...

:')
pi_215398743
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 22:46 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Geen liefhebber van het werk van Pollock?
Nope, ooit kunstgeschiedenis gehad, verschrikkelijke om iedere week weer dat gelul aan te horen over hoe geweldig pollock en de kooning wel niet zijn
pi_215398755
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 06:57 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Pollock is heel indrukwekkend, als dit in het echt eens kan zien. En gewoon maar geklieder zoals je op jouw foto lijkt..... maar goed......
Zoals hier boven weet ik best hoe een pollock eruit ziet, idd indrukwekkend omdat het een vrij groot formaat heeft, maar blijf dit soort kunst bagger vinden voor die miljoenen die er voor neergeteld worden.
pi_215398906
Is dat ding nog niet weggerot?
pi_215398959
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:07 schreef 111210 het volgende:

[..]
Zoals hier boven weet ik best hoe een pollock eruit ziet, idd indrukwekkend omdat het een vrij groot formaat heeft, maar blijf dit soort kunst bagger vinden voor die miljoenen die er voor neergeteld worden.
Tja, het gaat niet langer om techniek, arbeidsuren of wat dan ook. Je hoeft het niet eens zelf te vervaardigen. Kunst is een kwestie van, naam, enige vernieuwing/originaliteit en betekenis in een wereld van de kunstpolitiek, puur een experiment, kan ik dit als kunst verkopen. Uiteindelijk moet het je gewoon gegund worden door de elitaire kunstwereld.

Op zich een logische ontwikkeling, wanneer zo'n beetje alles al gemaakt is. Van leegte en abstractie naar hyperrealisme.
pi_215399054
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:07 schreef 111210 het volgende:

[..]
Zoals hier boven weet ik best hoe een pollock eruit ziet, idd indrukwekkend omdat het een vrij groot formaat heeft, maar blijf dit soort kunst bagger vinden voor die miljoenen die er voor neergeteld worden.
Het is juist niet zomaar geklieder, en dit zie je duidelijker in reallife. Beetje als 5.1 dolby surround beoordelen op nokia 3310. Net zoals een Rembrandt niet gewoon maar beetje licht en donker kleuren verf gebruiken is of een Van Gogh wat penseelstrepen wat toevallig dan iets lijkt.

Mooi vinden en / of er 143.000.000 miljoen voor betalen is natuurlijk een hele andere discussie😋.
pi_215399091
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:40 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Tja, het gaat niet langer om techniek, arbeidsuren of wat dan ook. Je hoeft het niet eens zelf te vervaardigen. Kunst is een kwestie van, naam, enige vernieuwing/originaliteit en betekenis in een wereld van de kunstpolitiek, puur een experiment, kan ik dit als kunst verkopen. Uiteindelijk moet het je gewoon gegund worden door de elitaire kunstwereld.

Op zich een logische ontwikkeling, wanneer zo'n beetje alles al gemaakt is. Van leegte en abstractie naar hyperrealisme.
Het gaat juist om techniek, en vooral Pollock. Maar je moet wel weten waar je op moet letten om het te kunnen 'lezen'.

Want veel kunst is ook net als een literaire roman lezen, je moet de taal machtig zijn om het als'kunst' ("verkregen vaardigheid in het een of ander") te kunnen beoordelen, zodat het kunstwerk zelf "het vermogen heeft om schoonheid te scheppen en esthetisch genot op te wekken" (andere definitie voor kunst uit de vandale.)
  maandag 28 oktober 2024 @ 09:14:49 #46
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215399167
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 04:37 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, nou ben ik helemaal om. Zeer overtuigend wat hier beweerd wordt.
Punt is; mensen praten nog steeds over dit kunstwerk, jaren nadat het 'onthult' was. Dat kan je van veel andere dingen niet zeggen.

Maakt dat het zoveel waard? Niet in mijn ogen. Maar voor sommige mensen is een miljoen euro hetzelfde als 1 cent voor ons.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_215399209
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Punt is; mensen praten nog steeds over dit kunstwerk, jaren nadat het 'onthult' was. Dat kan je van veel andere dingen niet zeggen.

Maakt dat het zoveel waard? Niet in mijn ogen. Maar voor sommige mensen is een miljoen euro hetzelfde als 1 cent voor ons.
Dat snap ik.

Wat ik niet snap is dat iemand blijkbaar hier een miljoen voor over had.
Waar zit het begrip kunst in deze dan precies?

Niet in de banaan op zich, maar gewoon het feit dat deze banaan tegen de muur is geplakt.
Heeft de 'kunstkenner' dan betaald voor dat stukje muur waar die banaan tegenaan is geplakt en moet vervolgens dan dit stukje muur worden uitgehakt en meegenomen.

Of wordt de banaan na betaling van de muur gehaald, in een papieren zakje van de AH of Jumbo gedaan?
Vragen, vragen... :? :? :?
  maandag 28 oktober 2024 @ 09:36:53 #48
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215399317
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:20 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat snap ik.

Wat ik niet snap is dat iemand blijkbaar hier een miljoen voor over had.
Waar zit het begrip kunst in deze dan precies?

Niet in de banaan op zich, maar gewoon het feit dat deze banaan tegen de muur is geplakt.
Heeft de 'kunstkenner' dan betaald voor dat stukje muur waar die banaan tegenaan is geplakt en moet vervolgens dan dit stukje muur worden uitgehakt en meegenomen.

Of wordt de banaan na betaling van de muur gehaald, in een papieren zakje van de AH of Jumbo gedaan?
Vragen, vragen... :? :? :?
Denk niet dat het een kunstkenner is. Eerder een miljardair die op een feestje thuis even wil grappen voor 10 minuten met zijn gasten. Paar uurtjes 'werken' en de kosten zijn er alweer uit.

Oja, kunst is ook nog eens aftrekbaar geloof ik? Dus het kost eigenlijk nog minder.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_215399793
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:35 schreef Cockwhale het volgende:
Is dat ding nog niet weggerot?
Hele goede vraag. Zo'n ding trekt toch op den duur fruitvliegjes en ander ongedierte aan.
  maandag 28 oktober 2024 @ 10:50:26 #50
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215399967
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:33 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hele goede vraag. Zo'n ding trekt toch op den duur fruitvliegjes en ander ongedierte aan.
Volgens mij wordt ie steeds vervangen.

Het draait dan ook niet zozeer om de banaan zelf maar meer het idee.

Het is eigenlijk een soort sarcasme in de kunstwereld. Net als de pindakaas vloer. Bedoelt als 'als alles als kunst bestempelt kan worden, waarom dan geen banaan met tape aan de muur hihaho'. En dus was er iemand die dat deed.

Juist door het heel serieus te nemen speel je eigenlijk mee ;)

Dit topic, is eigenlijk dus onderdeel van het kunstwerk, als het ware.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')