abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 oktober 2024 @ 19:45:06 #1
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215393851
https://www.telegraaf.nl/(...)stelling-in-aantocht

quote:
Controversieel kunstwerk ’banaan met ducttape’ te koop voor meer dan een miljoen euro: wereldtentoonstelling in aantocht
Aangepast: 1 min geleden5 min geledenin Buitenland

De wereldberoemde banaan met ducttape werd in 2019 voor zo’n 111.150 euro verkocht, maar blijkt inmiddels veel meer waard te zijn. Vrijdag kondigde een veilinghuis namelijk aan dat een van de drie versies van het ’kunstwerk’ opnieuw te koop wordt aangeboden. Deze keer zou die nog veel meer kunnen opleveren.

quote:
Mensen kijken naar het bijzondere kunstwerk van de Italiaanse beeldende kunstenaar Maurizio Cattelan, getiteld 'Comedian', tijdens een persmoment in veilinghuis Sotheby's in New York op 25 oktober 2024
.
Er zijn drie versies gemaakt
iedere tentoonstelling wordt het fysieke materiaal vervangen
quote:
Het veilinghuis Sotheby's hoopt een versie van het kunstwerk te verkopen voor zo'n 1 tot 1.5 miljoen euro.
Voor dat geld krijgt de winnende bieder een rol ducttape en een banaan alsook een certificaat van echtheid en officiële instructies om het werk te installeren.
,,Comedian is een conceptueel kunstwerk en het fysieke materiaal wordt bij elke installatie vervangen", liet een woordvoerder van de veiling via e-mail weten aan CNN.

Vijf jaar geleden zorgde het kunstwerk al voor verontwaardiging.
Het origineel was gemaakt van een banaan, die in een supermarkt in Miami was gekocht.
quote:
'Hij had honger'
,,De student vertelde het museum dat hij de banaan had opgegeten omdat hij honger had", zei een woordvoerder van de galerij tegen CNN na het incident in 2023.

Het museum verving de opgegeten banaan later met een verse.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 27 oktober 2024 @ 19:47:31 #2
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215393887
Moderne kunst :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215393903
Tuurlijk hoor. Ik geloof dat meteen.
  zondag 27 oktober 2024 @ 19:48:47 #4
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215393905
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
Moderne kunst :') :')
het is mogelijk om meerdere versies te kopen :7 O-)
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215394012
quote:
maar blijkt inmiddels veel meer waard te zijn.
Nee hoor, de veiling is immers nog niet geweest.
  roze zondag 27 oktober 2024 @ 19:59:21 #6
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215394045
Ik doe iets verkeerd. Maar goed dat denk ik ook wel eens als ik sommige schilderijen zie.
Your beauty never ever scared me.
  zondag 27 oktober 2024 @ 20:00:04 #7
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215394055
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 19:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Nee hoor, de veiling is immers nog niet geweest.
er in meerdere versies, maart wel steeds met een andere banaan.

quote:
De wereldberoemde banaan met ducttape werd in 2019 voor zo’n 100.000 euro verkocht, maar blijkt inmiddels veel meer waard te zijn.

Vrijdag kondigde een veilinghuis namelijk aan dat een van de drie versies van het ’kunstwerk’ opnieuw te koop wordt aangeboden, voor ongeveer een miljoen euro.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 27 oktober 2024 @ 20:00:53 #8
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215394065
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 19:59 schreef Ama het volgende:
Ik doe iets verkeerd. Maar goed dat denk ik ook wel eens als ik sommige schilderijen zie.
je zou iets met een peer en een spijker kunnen doen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215394081
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 20:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er in meerdere versies, maart wel steeds met een andere banaan.
[..]

Ja, precies. Hun estimate, en de veiling is nog niet geweest.
  zondag 27 oktober 2024 @ 20:16:13 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215394207
Wat de gek er voor geeft
pi_215394253
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 19:59 schreef Ama het volgende:
Ik doe iets verkeerd. Maar goed dat denk ik ook wel eens als ik sommige schilderijen zie.
Plak jij een appel aan de muur, dan kan je zeggen; het is weliswaar geen Karel Appel, maar het is wel p(l)akkende kunst van mijn hand.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zondag 27 oktober 2024 @ 20:21:40 #12
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215394273
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 20:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja, precies. Hun estimate, en de veiling is nog niet geweest.
nee dat klopt, en die eerste verkoop is een schijntje , i s nu veel meer waard
quote:
De wereldberoemde banaan met ducttape werd in 2019 voor zo’n 111.150 euro verkocht,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 27 oktober 2024 @ 20:22:48 #13
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215394288
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 19:48 schreef Hiddendoe het volgende:
Tuurlijk hoor. Ik geloof dat meteen.
Tis niet zo gek. Dit kunstwerk is nog steeds een beetje de wereldbekende versie van Wim T Schippers pindakaas vloer.

Ik hoor meerdere keren per jaar deze banaan voorbij komen lol. In de zin van dat mensen zeggen oh je hebt geen werk? Je kan altijd nog een banaan aan de muur plakken, bijvoorbeeld :P

Dus in die zin is het meer waard dan andere kunstwerken waar niemand meer over praat nadat je het gezien hebt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Trouwste user 2022 zondag 27 oktober 2024 @ 20:23:38 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_215394300


:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215394321
Ik had graag een aubergine die ik toevallig nog in de koelkast heb liggen geducttaped aan mijn muur, een foto ervan gemaakt en als grap hier geplaatst.
Maar ik bedenk net dat een hagelwitte stucmuur en ducttape niet heel goed samengaan :X
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 27 oktober 2024 @ 20:27:50 #16
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215394357
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 20:24 schreef Knipoogje het volgende:
Ik had graag een aubergine die ik toevallig nog in de koelkast heb liggen geducttaped aan mijn muur, een foto ervan gemaakt en als grap hier geplaatst.
Maar ik bedenk net dat een hagelwitte stucmuur en ducttape niet heel goed samengaan :X
plak hem op de koelkast dan gaat de koelkast ook gelijk mee , voor 123.000 euro ofzoiets
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 27 oktober 2024 @ 21:17:31 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215395400
Dit is toch gewoon een gat in de markt?

Ik ga gewoon bij zo'n veiling na een slechte maaltijd tegen een muur schijten en vraag daar miljoenen voor.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_215395859
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 19:59 schreef Ama het volgende:
Ik doe iets verkeerd. Maar goed dat denk ik ook wel eens als ik sommige schilderijen zie.


¤143.000.000,- :`)
pi_215396006
Ik zie dat de ruggengraat van Wilders inmiddels internationale bekendheid geniet?
  zondag 27 oktober 2024 @ 21:45:55 #20
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_215396270
Laatst een kilo bananen gehaald voor ¤1 op de markt. Kan ik die wellicht doorverkopen voor een paar miljoen? Werkt het zo? Of gaat het om een hele speciale banaan?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_215396685
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 21:32 schreef 111210 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

¤143.000.000,- :`)
Het strand van Jakarta.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_215396725
Intresse
pi_215396737
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 19:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het is mogelijk om meerdere versies te kopen :7 O-)
Doe mij maar een trosje.
  zondag 27 oktober 2024 @ 22:13:49 #24
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215396771
Stukje belastingontwijking.
pi_215397276
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 21:17 schreef Harvest89 het volgende:
Dit is toch gewoon een gat in de markt?

Ik ga gewoon bij zo'n veiling na een slechte maaltijd tegen een muur schijten en vraag daar miljoenen voor.
https://www.tate.org.uk/art/artworks/manzoni-artists-shit-t07667

Oplage van 90.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_215397319
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 21:32 schreef 111210 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

¤143.000.000,- :`)
Geen liefhebber van het werk van Pollock?
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_215397439
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215397442
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 19:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het is mogelijk om meerdere versies te kopen :7 O-)
Een tros bananen en twee rollen ducttape? :+
pi_215397854
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 20:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
plak hem op de koelkast dan gaat de koelkast ook gelijk mee , voor 123.000 euro ofzoiets
zwart mat greeploos, nog zo'n faal van mijn kant indertijd. Ook daar wil je geen ducttape op :')
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 00:03:57 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215397974
Clown world man :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215398138
ik ben gek, ik spoor niet, het ligt echt aan mij
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_215398266
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2024 20:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Tis niet zo gek. Dit kunstwerk is nog steeds een beetje de wereldbekende versie van Wim T Schippers pindakaas vloer.

Ik hoor meerdere keren per jaar deze banaan voorbij komen lol. In de zin van dat mensen zeggen oh je hebt geen werk? Je kan altijd nog een banaan aan de muur plakken, bijvoorbeeld :P

Dus in die zin is het meer waard dan andere kunstwerken waar niemand meer over praat nadat je het gezien hebt.
Nee, nou ben ik helemaal om. Zeer overtuigend wat hier beweerd wordt.
pi_215398268
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 22:52 schreef YoopY het volgende:

[..]
Een tros bananen en twee rollen ducttape? :+
Beetje dom. Een tros druiven brengt dan veel meer op.
pi_215398396
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 21:32 schreef 111210 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

¤143.000.000,- :`)
Pollock is heel indrukwekkend, als dit in het echt eens kan zien. En gewoon maar geklieder zoals je op jouw foto lijkt..... maar goed......
pi_215398435
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 22:07 schreef 215 het volgende:

[..]
Het strand van Jakarta.
Welk strand in Jakarta :X
Heel veel sambal
pi_215398437
Wanneer je op deze manier een aantal ultra rijken kunt oplichten heb ik er best waardering voor. Dat is namelijk een kunst opzich. ;)
Heel veel sambal
pi_215398455
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 07:09 schreef Nyamuk het volgende:
Wanneer je op deze manier een aantal ultra rijken kunt oplichten heb ik er best waardering voor. Dat is namelijk een kunst opzich. ;)
De rijken worden er enkel rijker door.
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 07:42:47 #38
138438 crew  Pizzakoppo
Verwijderen aub
pi_215398568
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 06:57 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Pollock is heel indrukwekkend, als dit in het echt eens kan zien. En gewoon maar geklieder zoals je op jouw foto lijkt..... maar goed......
Ik begrijp niks van deze comment.
<a href="https://elonmusk.today/" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://elonmusk.today/</a>
pi_215398692
Dat er figuren zijn die iets in deze "kunst" zien is 1, maar dat er totaalidoten zijn die hier óók nog geld voor betalen is helemaal bezopen...

:')
pi_215398743
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 22:46 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Geen liefhebber van het werk van Pollock?
Nope, ooit kunstgeschiedenis gehad, verschrikkelijke om iedere week weer dat gelul aan te horen over hoe geweldig pollock en de kooning wel niet zijn
pi_215398755
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 06:57 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Pollock is heel indrukwekkend, als dit in het echt eens kan zien. En gewoon maar geklieder zoals je op jouw foto lijkt..... maar goed......
Zoals hier boven weet ik best hoe een pollock eruit ziet, idd indrukwekkend omdat het een vrij groot formaat heeft, maar blijf dit soort kunst bagger vinden voor die miljoenen die er voor neergeteld worden.
pi_215398906
Is dat ding nog niet weggerot?
pi_215398959
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:07 schreef 111210 het volgende:

[..]
Zoals hier boven weet ik best hoe een pollock eruit ziet, idd indrukwekkend omdat het een vrij groot formaat heeft, maar blijf dit soort kunst bagger vinden voor die miljoenen die er voor neergeteld worden.
Tja, het gaat niet langer om techniek, arbeidsuren of wat dan ook. Je hoeft het niet eens zelf te vervaardigen. Kunst is een kwestie van, naam, enige vernieuwing/originaliteit en betekenis in een wereld van de kunstpolitiek, puur een experiment, kan ik dit als kunst verkopen. Uiteindelijk moet het je gewoon gegund worden door de elitaire kunstwereld.

Op zich een logische ontwikkeling, wanneer zo'n beetje alles al gemaakt is. Van leegte en abstractie naar hyperrealisme.
pi_215399054
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:07 schreef 111210 het volgende:

[..]
Zoals hier boven weet ik best hoe een pollock eruit ziet, idd indrukwekkend omdat het een vrij groot formaat heeft, maar blijf dit soort kunst bagger vinden voor die miljoenen die er voor neergeteld worden.
Het is juist niet zomaar geklieder, en dit zie je duidelijker in reallife. Beetje als 5.1 dolby surround beoordelen op nokia 3310. Net zoals een Rembrandt niet gewoon maar beetje licht en donker kleuren verf gebruiken is of een Van Gogh wat penseelstrepen wat toevallig dan iets lijkt.

Mooi vinden en / of er 143.000.000 miljoen voor betalen is natuurlijk een hele andere discussie😋.
pi_215399091
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:40 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Tja, het gaat niet langer om techniek, arbeidsuren of wat dan ook. Je hoeft het niet eens zelf te vervaardigen. Kunst is een kwestie van, naam, enige vernieuwing/originaliteit en betekenis in een wereld van de kunstpolitiek, puur een experiment, kan ik dit als kunst verkopen. Uiteindelijk moet het je gewoon gegund worden door de elitaire kunstwereld.

Op zich een logische ontwikkeling, wanneer zo'n beetje alles al gemaakt is. Van leegte en abstractie naar hyperrealisme.
Het gaat juist om techniek, en vooral Pollock. Maar je moet wel weten waar je op moet letten om het te kunnen 'lezen'.

Want veel kunst is ook net als een literaire roman lezen, je moet de taal machtig zijn om het als'kunst' ("verkregen vaardigheid in het een of ander") te kunnen beoordelen, zodat het kunstwerk zelf "het vermogen heeft om schoonheid te scheppen en esthetisch genot op te wekken" (andere definitie voor kunst uit de vandale.)
  maandag 28 oktober 2024 @ 09:14:49 #46
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215399167
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 04:37 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, nou ben ik helemaal om. Zeer overtuigend wat hier beweerd wordt.
Punt is; mensen praten nog steeds over dit kunstwerk, jaren nadat het 'onthult' was. Dat kan je van veel andere dingen niet zeggen.

Maakt dat het zoveel waard? Niet in mijn ogen. Maar voor sommige mensen is een miljoen euro hetzelfde als 1 cent voor ons.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_215399209
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Punt is; mensen praten nog steeds over dit kunstwerk, jaren nadat het 'onthult' was. Dat kan je van veel andere dingen niet zeggen.

Maakt dat het zoveel waard? Niet in mijn ogen. Maar voor sommige mensen is een miljoen euro hetzelfde als 1 cent voor ons.
Dat snap ik.

Wat ik niet snap is dat iemand blijkbaar hier een miljoen voor over had.
Waar zit het begrip kunst in deze dan precies?

Niet in de banaan op zich, maar gewoon het feit dat deze banaan tegen de muur is geplakt.
Heeft de 'kunstkenner' dan betaald voor dat stukje muur waar die banaan tegenaan is geplakt en moet vervolgens dan dit stukje muur worden uitgehakt en meegenomen.

Of wordt de banaan na betaling van de muur gehaald, in een papieren zakje van de AH of Jumbo gedaan?
Vragen, vragen... :? :? :?
  maandag 28 oktober 2024 @ 09:36:53 #48
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215399317
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:20 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat snap ik.

Wat ik niet snap is dat iemand blijkbaar hier een miljoen voor over had.
Waar zit het begrip kunst in deze dan precies?

Niet in de banaan op zich, maar gewoon het feit dat deze banaan tegen de muur is geplakt.
Heeft de 'kunstkenner' dan betaald voor dat stukje muur waar die banaan tegenaan is geplakt en moet vervolgens dan dit stukje muur worden uitgehakt en meegenomen.

Of wordt de banaan na betaling van de muur gehaald, in een papieren zakje van de AH of Jumbo gedaan?
Vragen, vragen... :? :? :?
Denk niet dat het een kunstkenner is. Eerder een miljardair die op een feestje thuis even wil grappen voor 10 minuten met zijn gasten. Paar uurtjes 'werken' en de kosten zijn er alweer uit.

Oja, kunst is ook nog eens aftrekbaar geloof ik? Dus het kost eigenlijk nog minder.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_215399793
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:35 schreef Cockwhale het volgende:
Is dat ding nog niet weggerot?
Hele goede vraag. Zo'n ding trekt toch op den duur fruitvliegjes en ander ongedierte aan.
  maandag 28 oktober 2024 @ 10:50:26 #50
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215399967
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:33 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hele goede vraag. Zo'n ding trekt toch op den duur fruitvliegjes en ander ongedierte aan.
Volgens mij wordt ie steeds vervangen.

Het draait dan ook niet zozeer om de banaan zelf maar meer het idee.

Het is eigenlijk een soort sarcasme in de kunstwereld. Net als de pindakaas vloer. Bedoelt als 'als alles als kunst bestempelt kan worden, waarom dan geen banaan met tape aan de muur hihaho'. En dus was er iemand die dat deed.

Juist door het heel serieus te nemen speel je eigenlijk mee ;)

Dit topic, is eigenlijk dus onderdeel van het kunstwerk, als het ware.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_215399983
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Volgens mij wordt ie steeds vervangen.

Het draait dan ook niet zozeer om de banaan zelf maar meer het idee.

Het is eigenlijk een soort sarcasme in de kunstwereld. Net als de pindakaas vloer. Bedoelt als 'als alles als kunst bestempelt kan worden, waarom dan geen banaan met tape aan de muur hihaho'. En dus was er iemand die dat deed.

Juist door het heel serieus te nemen speel je eigenlijk mee ;)
Ik snap het. Ik zal in het vervolg een gepast stilzwijgen bewaren bij dit soort onderwerpen.

:X
  maandag 28 oktober 2024 @ 11:08:16 #52
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_215400121
Een banaan geplakt aan de muur voor 1,5 miljoen is 1 ding maar.. kan IEMAND hier mij uitleggen wat duck tape is?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 28 oktober 2024 @ 11:16:16 #53
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_215400206
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 11:08 schreef SpecialK het volgende:
kan IEMAND hier mij uitleggen wat duck tape is?
Om de altijd ZIEDENDE @Boze_Loopeend op z'n plaats te houden.
pi_215400286
Net langs de groentenboer en de Praxis geweest. Nu multimiljonair.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_215400681
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:00 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Het gaat juist om techniek, en vooral Pollock. Maar je moet wel weten waar je op moet letten om het te kunnen 'lezen'.

Want veel kunst is ook net als een literaire roman lezen, je moet de taal machtig zijn om het als'kunst' ("verkregen vaardigheid in het een of ander") te kunnen beoordelen, zodat het kunstwerk zelf "het vermogen heeft om schoonheid te scheppen en esthetisch genot op te wekken" (andere definitie voor kunst uit de vandale.)
Pollock's werk is ouddddd. Ik heb het over nu.
pi_215400710
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Volgens mij wordt ie steeds vervangen.

Het draait dan ook niet zozeer om de banaan zelf maar meer het idee.

Het is eigenlijk een soort sarcasme in de kunstwereld. Net als de pindakaas vloer. Bedoelt als 'als alles als kunst bestempelt kan worden, waarom dan geen banaan met tape aan de muur hihaho'. En dus was er iemand die dat deed.

Juist door het heel serieus te nemen speel je eigenlijk mee ;)

Dit topic, is eigenlijk dus onderdeel van het kunstwerk, als het ware.

Mja, er waren al velen de banaan voorgegaan in dit idee, van wasmiddeldozen tot een wc. Ja, de context van de omgeving verandert hoe iemand naar iets kijkt... maar dat kennen we ondertussen toch wel?
pi_215400755
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Volgens mij wordt ie steeds vervangen.

Het draait dan ook niet zozeer om de banaan zelf maar meer het idee.

Het is eigenlijk een soort sarcasme in de kunstwereld. Net als de pindakaas vloer. Bedoelt als 'als alles als kunst bestempelt kan worden, waarom dan geen banaan met tape aan de muur hihaho'. En dus was er iemand die dat deed.

Juist door het heel serieus te nemen speel je eigenlijk mee ;)

Dit topic, is eigenlijk dus onderdeel van het kunstwerk, als het ware.

Mja, het idee kopen is eigenlijk nog achterlijker.

Ik heb ook nog een paar briljante ideeën voor kunst. Helaas heb ik het netwerk niet.
pi_215401783
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 19:45 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)stelling-in-aantocht
[..]
[ afbeelding ]
[..]
.
Er zijn drie versies gemaakt
iedere tentoonstelling wordt het fysieke materiaal vervangen
[..]
[..]

Mooi.
  maandag 28 oktober 2024 @ 16:28:22 #59
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215402540
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 19:59 schreef Ama het volgende:
Ik doe iets verkeerd. Maar goed dat denk ik ook wel eens als ik sommige schilderijen zie.
Bij die van Ruud de Wild, die wat vegen en krabbels voor de hoofdprijs verkoopt, denk ik dat weleens.
  Trouwste user 2022 maandag 28 oktober 2024 @ 17:03:35 #60
7889 tong80
Spleenheup
pi_215402800
Sinds wanneer mogen bananen op FOK! worden besproken :?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 28 oktober 2024 @ 17:14:43 #61
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_215402907
Het is duct tape Michael.

Duct: a pipe, tube, or channel that conveys a substance.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_215403068
Dit is wat je krijgt met een postmodernisme, nihilisme en cultureel en moreel relativisme. Troep wordt als kunst gezien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Trouwste user 2022 maandag 28 oktober 2024 @ 17:52:07 #63
7889 tong80
Spleenheup
pi_215403207


:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 28 oktober 2024 @ 17:53:44 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215403225
quote:
13s.gif Op maandag 28 oktober 2024 17:33 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is wat je krijgt met een postmodernisme, nihilisme en cultureel en moreel relativisme. Troep wordt als kunst gezien.
Nee hoor, jouw post hier wordt niet gezien als kunst.
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 17:56:39 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215403250
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 17:03 schreef tong80 het volgende:
Sinds wanneer mogen bananen op FOK! worden besproken :?

:T
Bananen mogen wel besproken worden, een banaan vragen kan wel een ban opleveren

Grt grt, de mods
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Trouwste user 2022 maandag 28 oktober 2024 @ 17:58:41 #66
7889 tong80
Spleenheup
pi_215403265
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 17:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
Bananen mogen wel besproken worden, een banaan vragen kan wel een ban opleveren

Grt grt, de mods
En pruimen ?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 18:00:25 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215403280
Sommige posts zijn niet te pruimen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215403294
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:20 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat snap ik.

Wat ik niet snap is dat iemand blijkbaar hier een miljoen voor over had.
Waar zit het begrip kunst in deze dan precies?

Niet in de banaan op zich, maar gewoon het feit dat deze banaan tegen de muur is geplakt.
Heeft de 'kunstkenner' dan betaald voor dat stukje muur waar die banaan tegenaan is geplakt en moet vervolgens dan dit stukje muur worden uitgehakt en meegenomen.

Of wordt de banaan na betaling van de muur gehaald, in een papieren zakje van de AH of Jumbo gedaan?
Vragen, vragen... :? :? :?
Iemand heeft er een miljoen voor over omdat de (artificiële gecreëerde) verwachting is dat het over een paar jaar twee miljoen waard is.

Hoe lang zo'n spelletje doorgaat is de vraag, maar de komende tijd (onze generatie) zal het nog wel doorlopen.

Verder heeft het weinig met kunst te maken, enkel marketing en geld schuiven.

Er is een verzamelaar die heeft een gigantisch berg Warhols en controleert de markt daarmee, doordat hij het grootste deel van de werken in bezit heeft kan hij de prijs kunstmatig hoog houden. Als de prijs van een werk van Warhol op een veiling voor een te laag bedrag lijkt weg te gaan, biedt die gast extreem over.

Een klein investering voor deze multi-100-millionairs/miljardairs, maar zo blijft de prijs van zijn verzameling wel stabiel, en wordt niet plotseling ondergewaardeerd.

De meest bekenden werken die van eigenaar wisselen worden zelfs niet eens verplaatst, die liggen in een kluis in een vrijhaven, bijv. in Genève. Bij doorverkoop wordt zo de belasting omzeild. Een duistere wereld, en de beerput is enorm diep.
  maandag 28 oktober 2024 @ 18:34:57 #69
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215403526
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 18:02 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Iemand heeft er een miljoen voor over omdat de (artificiële gecreëerde) verwachting is dat het over een paar jaar twee miljoen waard is.

Hoe lang zo'n spelletje doorgaat is de vraag, maar de komende tijd (onze generatie) zal het nog wel doorlopen.

Verder heeft het weinig met kunst te maken, enkel marketing en geld schuiven.

Er is een verzamelaar die heeft een gigantisch berg Warhols en controleert de markt daarmee, doordat hij het grootste deel van de werken in bezit heeft kan hij de prijs kunstmatig hoog houden. Als de prijs van een werk van Warhol op een veiling voor een te laag bedrag lijkt weg te gaan, biedt die gast extreem over.

Een klein investering voor deze multi-100-millionairs/miljardairs, maar zo blijft de prijs van zijn verzameling wel stabiel, en wordt niet plotseling ondergewaardeerd.

De meest bekenden werken die van eigenaar wisselen worden zelfs niet eens verplaatst, die liggen in een kluis in een vrijhaven, bijv. in Genève. Bij doorverkoop wordt zo de belasting omzeild. Een duistere wereld, en de beerput is enorm diep.
maar als ik een tros bananen koop en een rolletje ducktape kan ik er wel 10 maken morgen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Trouwste user 2022 maandag 28 oktober 2024 @ 19:23:02 #70
7889 tong80
Spleenheup
pi_215403972
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 18:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar als ik een tros bananen koop en een rolletje ducktape kan ik er wel 10 maken morgen
Wat let je. Je gaat binnenlopen man. _O_

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215408762
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 20:16 schreef Hexagon het volgende:
Wat de gek er voor geeft
Of eerder de slimme belegger.

Huidige moderne Kunst kan een zeer goede investering zijn, die juist een enorm rendement kent (en is dat ook al altijd geweest).
Zeker bepaalde 'opvallende' namen die zowel een popster-status weten te bereiken en de verbeelding van het publiek sterk weten op te wekken en bezig te houden, en vaak ook allerhande 'schandaaltjes' om hun persoon zien ontstaan

Maurizio Cattelan is dat natuurlijk al veel langer, en weet goed wat hij doet, evengoed zullen de mensen die zijn werk aangekocht hebben dat niet gedaan hebben omdat ze heel erg dom zijn...
Hij is iemand die altijd beelden weet te maken die veel aandacht krijgen, en waarbij mensen volop ook hun eigen meningen kunnen ventileren of soms hun eigen mening in zijn beeld denken terug te zien


LOVE ("Libertà, Odio, Vendetta, Eternità" = Vrijheid, Haat, Wraak, Eeuwigheid) - 2010 Catellan, voor de Beurs van Milaan
https://en.wikipedia.org/wiki/L.O.V.E._%28sculpture%29

quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 18:02 schreef Jed1Gam het volgende:
Verder heeft het weinig met kunst te maken, enkel marketing en geld schuiven.
Waarom zou 'kunst' niks te maken mogen hebben met marketing en geld schuiven? Is het zo 'verkeerd' als een kunstenaar geld verdient met zijn werk?

Kun je een kunstwerk opnoemen dat niet met geld maken en marketing te maken heeft?
Dat er een kunstenaar zou zijn die niet ongekend graag wil dat er mensen bereid zijn dit aan te kopen als ultieme 'erkenning'

Banksy is juist bv ook 100% marketing... alhoewel hij beweert nooit iets voor geld te doen en tegen de kunstmarkt te zijn, zijn er een aantal critici die aangeven dat hij voor de 'aktie' van de Girl with Balloon die door Sotheby's geveild werd en direkt na de verkoop ervan toen een ingebouwde shredder aangezet werd, waardoor het schilderij zelf half versneden werd (en de de waarde in een paar seconden meerdere miljoenen meer werd) medewerking bij het veilinghuis moet hebben gehad, omdat het anders onmogelijk is zulk een apparaat zomar door de controles te laten komen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_215408831
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 19:45 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)stelling-in-aantocht
[..]
[ afbeelding ]
[..]
.
Er zijn drie versies gemaakt
iedere tentoonstelling wordt het fysieke materiaal vervangen
[..]
[..]

Leuke vorm van geld witwassen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:48:24 #73
3542 Gia
User under construction
pi_215409012
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:20 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat snap ik.

Wat ik niet snap is dat iemand blijkbaar hier een miljoen voor over had.
Waar zit het begrip kunst in deze dan precies?

Niet in de banaan op zich, maar gewoon het feit dat deze banaan tegen de muur is geplakt.
Heeft de 'kunstkenner' dan betaald voor dat stukje muur waar die banaan tegenaan is geplakt en moet vervolgens dan dit stukje muur worden uitgehakt en meegenomen.

Of wordt de banaan na betaling van de muur gehaald, in een papieren zakje van de AH of Jumbo gedaan?
Vragen, vragen... :? :? :?
Ik vermoed dat het een idee is waar je voor betaalt en dat inderdaad een banaan met ducttape tegen een lege muur in jouw woning geplakt wordt en je daar dan een miljoen voor betaalt.

Dan is het wachten op de rechtzaken tegen plagiaatplegers: Mensen die het wel wat vinden, zo'n banaan tegen een lege muur, want het is kunst. Dat is dan diefstal van het idee.

Zoiets, dus. Neem ook aan dat de bewuste banaan regelmatig vervangen moet worden in het museum waar hij hangt.
pi_215409200
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:48 schreef Gia het volgende:
Zoiets, dus. Neem ook aan dat de bewuste banaan regelmatig vervangen moet worden in het museum waar hij hangt.
Hij hangt momenteel helemaal niet in een museum..
Er zijn 3 versies van Comedia verkocht ... waarbij de eerste twee 120.000 dollar betaalden en de derde versie 150.000 kostte omdat er een enorme vraag naar was, veel kopers hadden zich bij de gallery gemeld met de wens het te kopen, maar er was besloten geen verdere versie ervan te verkopen, dus moest men veel geintersseerden teleurstellen.

Daadwerkelijk heeft een van de drie kopers dit werk aan het Solomon Guggenheim museum in New York gegeven, en het bevind zich dus nu in de collectie daar, maar wordt niet tentoon gesteld.
Het Guggenheim heeft wel twee werken van cattelan in bezit die ze wel tentoonstellen, eentje zelf permanent omdat het in de toegang bevind.
daarnaast hebben ze meer werken die ze niet tentoon stellen, maar bv wel soms uitlenen, een bekend voorbeeld is 'America' van Maurizio Cattelan uit 2016, een goudentoiletpot die bij een tentoonstelling als werkend geinstalleerd moet worden (en dus aangesloten aan een water-voorziening) https://en.wikipedia.org/wiki/America_(Cattelan)

Veelal kunnen zulke werken handig zijn om uit te lenen, maar daadwerkelijk tentoonstellen heeft soms ook behoorlijke kosten. zoals hiervoor uitgelegd, Cattelan's gouden tiletpot moet dan volledig werkend geinstalelerd worden.
in geval van Comedian, de met tape vastgeplakte banaan moet deze iedere dag ververst worden, edere dag hangt er dus een nieuwe, verse banaan.

Het is eerder zo dat het een 'concept' kunstwerk is, waarbij men deze volgens vaste regels tentoon moet stellen aan eventuele kijkers... de 'eigenaar' koopt vooral een 'recht' dit werk als dusdanig tentoon te stellen (mits men aan de vastgelegde regels daarbij voldoet).

Een nederlands voorbeeld is bv de Pindakaasvloer van de Fluxus kunstenaar Wim T Schippers uit 1969: https://en.wikipedia.org/wiki/Pindakaasvloer die in bezit is van het Boijmans museum, maar ook deze wordt relatief weinig daadwerkelijk tentoongesteld (cq opgebouwd)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:16:55 #75
3542 Gia
User under construction
pi_215409225
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 12:14 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Hij hangt helemaal niet in een museum..
Er zijn 3 versies van Comedia verkocht ... waarbij de eerste twee 120.000 dollar betaalden en de derde versie 150.000 kostte omdat er een enorme vraag naar was, veel kopers hadden zich bij de gallery gemeld met de wens het te kopen, maar er was besloten geen verdere versie ervan te verkopen, dus moest men veel geintersseerden teleurstellen.

Daadwerkelijk heeft een van de drie kopers dit werk aan het Solomon Guggenheim museum in New York gegeven, en het bevind zich dus nu in de collectie daar, maar wordt niet tentoon gesteld.
Het Guggenheim heeft wel twee werken van cattelan in bezit die ze wel tentoonstellen, eentje zelf permanent omdat het in de toegang bevind.
daarnaast hebben ze meer werken die ze niet tentoon stellen, maar bv wel soms uitlenen, een bekend voorbeeld is 'America' van Maurizio Cattelan uit 2016, een goudentoiletpot die bij een tentoonstelling als werkend geinstalleerd moet worden (en dus aangesloten aan een water-voorziening) https://en.wikipedia.org/wiki/America_(Cattelan)

Veelal kunnen zulke werken handig zijn om uit te lenen, maar daadwerkelijk tentoonstellen heeft soms ook behoorlijke kosten. zoals hiervoor uitgelegd, Cattelan's gouden tiletpot moet dan volledig werkend geinstalelerd worden.
in geval van Comedian, de met tape vastgeplakte banaan moet deze iedere dag ververst worden, edere dag hangt er dus een nieuwe, verse banaan
Dank je voor de info!

Maar, is het dan plagiaat als iemand een lege muur in zijn woning opleukt door er een banaan tegenaan te ducttapen?
pi_215409259
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 12:16 schreef Gia het volgende:

[..]
Dank je voor de info!

Maar, is het dan plagiaat als iemand een lege muur in zijn woning opleukt door er een banaan tegenaan te ducttapen?
Als hij of zij beweert dat dit dan het Cattelan kunstwerk zou zijn (en er misschien een toegangskaartje voor zou verkopen), zou het dat zijn... maar verder kan niemand je verbieden een banaan aan je muur te ductapen en niemand zal er zich erg druk om maken.


Overigens was er wel ook een moderne kunstenares die bekend geworden is omdat ze redelijk exacte kopieen van moderne kunstwerken maakte en deze tentoonstelde: Elaine Sturtevant
https://en.wikipedia.org/wiki/Elaine_Sturtevant
Ze deed dit wel gewoon onder haar eigen naam, en na grondige bestudering van de oorspronkelijke kunstwerken... Hiermee had ze erg veel respect bij de oorspronkelijke kunstenaars (Warhol, Keith Haring, Jasper Johns, Robert Rauschenberg, Frank Stella) die ook graag zagen dat ze dit deed, omdat ze vaak heel nauw de te kopieren kunstwerken bestudeerde en de kunstenaars juist haar kopieren zagen als een teken van groot respect.


Bij Moderne Kunst kan ook de vraag naar 'of iets origineel' is, zelf deel zijn van de Kunst en soms al het beginpunt van de maker; bv wat Marcel Duchamp ooit deed toen hij een pissoir liet tentonstellen dat 'ondertekent' was met een gefingeerde kunstenaarsnaam R. Mutt en het pissoir zo plots tot 'kunstwerk' werd (en uiteindelijk nu ook als hoogtepunt van de 20e eeuwse kunst is gaan gelden)
(En dat wat Duchamp deed, is weer iets dat Maurizio Cattelan zelf ook veelvuldig lijkt aan te halen als 'inspiratie')

[ Bericht 12% gewijzigd door RM-rf op 29-10-2024 12:34:07 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_215409338
Dit blijft zo'n briljant kunstwerk hè.
OH NOES!!!!1*&@@!!
pi_215409704
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Of eerder de slimme belegger.

Huidige moderne Kunst kan een zeer goede investering zijn, die juist een enorm rendement kent (en is dat ook al altijd geweest).
Zeker bepaalde 'opvallende' namen die zowel een popster-status weten te bereiken en de verbeelding van het publiek sterk weten op te wekken en bezig te houden, en vaak ook allerhande 'schandaaltjes' om hun persoon zien ontstaan

Maurizio Cattelan is dat natuurlijk al veel langer, en weet goed wat hij doet, evengoed zullen de mensen die zijn werk aangekocht hebben dat niet gedaan hebben omdat ze heel erg dom zijn...
Hij is iemand die altijd beelden weet te maken die veel aandacht krijgen, en waarbij mensen volop ook hun eigen meningen kunnen ventileren of soms hun eigen mening in zijn beeld denken terug te zien

[ afbeelding ]
LOVE ("Libertà, Odio, Vendetta, Eternità" = Vrijheid, Haat, Wraak, Eeuwigheid) - 2010 Catellan, voor de Beurs van Milaan
https://en.wikipedia.org/wiki/L.O.V.E._%28sculpture%29
[..]
Waarom zou 'kunst' niks te maken mogen hebben met marketing en geld schuiven? Is het zo 'verkeerd' als een kunstenaar geld verdient met zijn werk?

Kun je een kunstwerk opnoemen dat niet met geld maken en marketing te maken heeft?

Genoeg kunst is en wordt gemaakt waarbij de primaire reden niet marketing (hype) en het prijskaartje is dat van belang is om de waarde van het object vast te stellen, loop een gemiddeld belangrijk museum binnen.

Die banaan heeft enkel waarde vanwege de prijs, het idee is alweer 100 jaar oud, (Duchamps urinoir, 1917, en nog eens Piero Manzoni, Artist's Shit, 1961). Maargoed we leven in een tijd van reboots, en weinig inspiratievolle ideeën.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:11:46 #79
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215409712
Prachtig. Meteen een tros bananen en een rol ductape gekocht. Mijn hele huis hangt nu vol met kunst.
Graag op anoniem
pi_215409819
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 13:10 schreef Jed1Gam het volgende:
Genoeg kunst is en wordt gemaakt waarbij de primaire reden niet marketing (hype) en het prijskaartje is dat van belang is om de waarde van het object vast te stellen, loop een gemiddeld belangrijk museum binnen.
:? welk museum ken jij dat geen bedrijfsmatige instelling is... en alle kunst die er te zien is gemaakt door professionals die er gewoon ok betaald voor zijn, of dat zeker als doel hadden om hun kunst te maken...

sorry, maar het idee van hobby-matige kunstenaars die uit een soort van oncontroleerbare 'drang' zouden werken zijn gewoon fantasievolle onwaarheden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:28:48 #81
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_215410315
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 13:10 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Genoeg kunst is en wordt gemaakt waarbij de primaire reden niet marketing (hype) en het prijskaartje is dat van belang is om de waarde van het object vast te stellen, loop een gemiddeld belangrijk museum binnen.
Ik moet zeggen. Als ik in het stedelijk rondloop dan bekruipt mij het gevoel dat een groot gedeelte van wat daar hangt een motivatie had van "ik verzin wat zogenaamd dieps wat ik in 50 minuten op een canvas kan kliederen.. en ... zal vast ergens een sukkel zijn die daar in trapt en voor mijn maaltijden gaat betalen".
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:17:57 #82
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215411448
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:26 schreef ludovico het volgende:

[..]
Leuke vorm van geld witwassen.
nee het materiaal van de vorige tentoonstelling wordt dan geconsumeerd

weliswaar gewassen eerst , maar niet wit

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:48 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik vermoed dat het een idee is waar je voor betaalt en dat inderdaad een banaan met ducttape tegen een lege muur in jouw woning geplakt wordt en je daar dan een miljoen voor betaalt.

Dan is het wachten op de rechtzaken tegen plagiaatplegers: Mensen die het wel wat vinden, zo'n banaan tegen een lege muur, want het is kunst. Dat is dan diefstal van het idee.

Zoiets, dus. Neem ook aan dat de bewuste banaan regelmatig vervangen moet worden in het museum waar hij hangt.
ik had het stiekem nagedaan in de keuken, maar ik heb het inmiddels verwijderd
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:20:23 #83
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215411469
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 13:11 schreef Twiitch het volgende:
Prachtig. Meteen een tros bananen en een rol ductape gekocht. Mijn hele huis hangt nu vol met kunst.
daar kun je problemen mee krijgen he, tenzij je 100.000 dollar stort naar de artist , iedere maand

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 29-10-2024 17:44:09 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215411671
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 17:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
daar kun je problemen mee krijgen he, tenzij je 100.000 dollar stort naar de artist , iedere maand
Hoezo?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:56:16 #85
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215411709
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 17:49 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Hoezo?
je steelt een idee
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215411772
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 17:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
je steelt een idee
En wat is daarop tegen? Alles wat je doet is dat
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:06:42 #87
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215411788
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:03 schreef RM-rf het volgende:

[..]
En wat is daarop tegen? Alles wat je doet is dat
er kan patent op zitten of auteursrechten en dan ga je naar het wolvenplein voor een jaar of zes
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215411822
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er kan patent op zitten of auteursrechten en dan ga je naar het wolvenplein voor een jaar of zes
Is dat dan zo? Waarom suggereer je dat?
Ik durf te wedden dat er zeker geen patent op berust en een auteursrechtenclaim kan hooguit waargemaakt worden als iemand claimt dat hij daadwerkelijk dat specifieke Catellan kunstwerk expliciet na te maken...

Een banaan aan de muur plakken is dat zeker niet...
De kunstenaar die in 2000 een kunstwerk gemaakt had waarbij een banaan met een ducttape vastgeplakt werd, verloor ook de auteursrechtenclaimzaak die hij na de media ophef aanspande tegen Maurizio Cattelan.

[ Bericht 6% gewijzigd door RM-rf op 29-10-2024 18:18:48 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_215411983
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 13:31 schreef RM-rf het volgende:

[..]
:? welk museum ken jij dat geen bedrijfsmatige instelling is... en alle kunst die er te zien is gemaakt door professionals die er gewoon ok betaald voor zijn, of dat zeker als doel hadden om hun kunst te maken...

sorry, maar het idee van hobby-matige kunstenaars die uit een soort van oncontroleerbare 'drang' zouden werken zijn gewoon fantasievolle onwaarheden
Dat zeg ik toch niet. Die banaan heeft enkel waarde omdat iemand er een ton of een miljoen voor wilt betalen. Dat komt in het nieuws. Als iemand er een stuiver voor over zou hebben (en er keihard op zou stampen) dan had je er nergens over gelezen, behalve op Fok.

Het kan net zo goed een zak gebakken lucht zijn, of een halfvol glas bier met een oranje rietje.

De steenrijke verzamelaars van het werk van Catellan hebben er baat bij dat zijn naam in het nieuws blijft. Als de banaan veel waarde heeft, zal de rest ook veel waarde moeten hebben (toch, toch). Een spelletje tussen veilinghuizen, rijke lui en de media.

Een Rembrandt, Cezanne of een Van Gogh heeft niet enkel waarde omdat iemand er miljoenen voor wilt betalen. Die werken die in bezit zijn van musea komen niet eens op de markt, vanwege cultuurhistorische betekenis.

En er is ook daadwerkelijk iets uitzonderlijks, een artefact dat enkel die kunstenaar kon maken. Een Mondriaan is dan weer op een andere manier betekenisvol, aangezien je het moet betrachten in de tijd waarin het gecreëerd werd, het was daadwerkelijk iets nieuws.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jed1Gam op 29-10-2024 19:33:16 ]
pi_215521938
Kunstwerk van humanoide robot verkocht op veiling voor een miljoen euro

quote:
Kunstwerk van humanoide robot verkocht op veiling voor een miljoen euro
Jippie 08-11-2024 15:45 print
Een schilderij gemaakt door een robot is op een veiling in Londen verkocht voor het equivalent van ongeveer een miljoen euro.

Eén bieder kocht het schilderij voor 1,1 miljoen Amerikaanse dollar, zo maakte het Londense veilinghuis Sotheby's bekend.
wie het meeste geld kan printen, zonder in de problemen te komen, die heeft gewonnen
pi_215523022
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 13:31 schreef RM-rf het volgende:

[..]
:? welk museum ken jij dat geen bedrijfsmatige instelling is... en alle kunst die er te zien is gemaakt door professionals die er gewoon ok betaald voor zijn, of dat zeker als doel hadden om hun kunst te maken...

sorry, maar het idee van hobby-matige kunstenaars die uit een soort van oncontroleerbare 'drang' zouden werken zijn gewoon fantasievolle onwaarheden
Loop eens het Gemeentemuseum in Den Haag binnen. Die hebben een hele collectie outsider art.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_215528266
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 07:15 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
De rijken worden er enkel rijker door.
jij verdeeld de wereld in rijk en arm he

rijk als in een rijke geest of in heel veel geld op de bank ?
wie het meeste geld kan printen, zonder in de problemen te komen, die heeft gewonnen
pi_215528739
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:38 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Loop eens het Gemeentemuseum in Den Haag binnen. Die hebben een hele collectie outsider art.
“Gewoon binnenlopen” zal niet gaan... het gemeentemuseum is gewoon een commerciële instelling en vraagt betaling voor entree.

De betreffende ‘Outsider Art’ is veelal gemaakt door bekende outsider-artiesten wiens werk ook prima prijzen op de markt haalt...

Nu is ‘Outsider Art’ misschien deels wel ontstaan uit de gedachte dat bv psychiatrische patiënten, geestelijk gehandicapten of mensen zonder directe opleiding als kunstenaar ook zeer interessante werken kunnen maken...
Echter vervolgens gebeurt er precies hetzelfde mee als met alle andere commerciële kunst, namelijk dat er een markt omheen ontstaat, waarbij de Entertainment-waarde een flinke rol speelt;
En de verhalen eromheen drijven soms de prijzen meer omhoog dan enkel hoe ‘goed’ of kundig iets geschilderd is...
Juist Outsider Art heeft een flink gehalte van “dat kan ik ook”


Dat is verder ook niet erg... de commerciële waarde van een kunstwerk is gewoon ook een weergave hoe goed iets het doet bij het publiek én op de markt.
Ook wat er in museum komt, wat op beurzen veel aandacht krijgt of waarover de media veel schrijven zijn gewoon dingen die de verbeelding aanspreken en dat is zeker een doel dat heel goed past bij kunst.

Dat geld voor werk van Maurizio Cattelan net zo goed als voor outsider kunstenaars....
Ook outsider art is een handel waarbij de meest aansprekende outsider artistiek gewoon de hoogste prijzen halen en die werken ook in museums komen te hangen en daar het grootste publiek trekken.

[ Bericht 3% gewijzigd door RM-rf op 09-11-2024 14:26:17 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_215528807
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er kan patent op zitten of auteursrechten en dan ga je naar het wolvenplein voor een jaar of zes
[ afbeelding ]
Het Wolvenplein is omgebouwd naar ateliers en werkruimtes voor beginnend kunstenaars dus dit lijkt me top.
-nee-
pi_215639985
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_215640240
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 20:16 schreef Hexagon het volgende:
Wat de gek er voor geeft
Makkelijk witwassen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215640245
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:34 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch niet. Die banaan heeft enkel waarde omdat iemand er een ton of een miljoen voor wilt betalen. Dat komt in het nieuws. Als iemand er een stuiver voor over zou hebben (en er keihard op zou stampen) dan had je er nergens over gelezen, behalve op Fok.

Het kan net zo goed een zak gebakken lucht zijn, of een halfvol glas bier met een oranje rietje.

De steenrijke verzamelaars van het werk van Catellan hebben er baat bij dat zijn naam in het nieuws blijft. Als de banaan veel waarde heeft, zal de rest ook veel waarde moeten hebben (toch, toch). Een spelletje tussen veilinghuizen, rijke lui en de media.

Een Rembrandt, Cezanne of een Van Gogh heeft niet enkel waarde omdat iemand er miljoenen voor wilt betalen. Die werken die in bezit zijn van musea komen niet eens op de markt, vanwege cultuurhistorische betekenis.

En er is ook daadwerkelijk iets uitzonderlijks, een artefact dat enkel die kunstenaar kon maken. Een Mondriaan is dan weer op een andere manier betekenisvol, aangezien je het moet betrachten in de tijd waarin het gecreëerd werd, het was daadwerkelijk iets nieuws.
Tulpenmanie was er niks bij.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215640905
"The world has gone bananas". Dat is wel een mooie.
  Trouwste user 2022 donderdag 21 november 2024 @ 10:14:02 #99
7889 tong80
Spleenheup
pi_215641177
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 09:43 schreef Bargehassus het volgende:
"The world has gone bananas". Dat is wel een mooie.
Bekijk deze YouTube-video

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215641326
quote:
Ja, dan heb je wel een paar afslagen gemist hoor...
:')
pi_215641455
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 10:24 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja, dan heb je wel een paar afslagen gemist hoor...
:')
Als je ruim 6 miljoen kunt uitgeven aan een kunstwerk?
Ik zou verdomd graag in de positie zitten dat te kunnen (al zou ik het eerder niet direkt aan dit werk doen)

... helaas zou ruim 6 miljoen ook vast niet voldoende zijn voor bv een eerste aanbetaling voor Magritte's "L’Empire des lumieres"
https://www.theguardian.c(...)nting-auction-record
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 21 november 2024 @ 11:28:27 #102
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215641903
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 10:24 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja, dan heb je wel een paar afslagen gemist hoor...
:')
Is gewoon een goede investering denk ik. Paar jaartjes later gaat ie voor 10 miljoen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_215641949
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 10:39 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Als je ruim 6 miljoen kunt uitgeven aan een kunstwerk?
Ik zou verdomd graag in de positie zitten dat te kunnen (al zou ik het eerder niet direkt aan dit werk doen)

... helaas zou ruim 6 miljoen ook vast niet voldoende zijn voor bv een eerste aanbetaling voor Magritte's "L’Empire des lumieres"
https://www.theguardian.c(...)nting-auction-record
Als je zovéél geld uitgeeft aan een banaan met ducktape....

Kom op zeg, dan ben je niet goed snik. Net als die figuren die hier "kunst" in zien. Een belediging voor echte kunstenaars...
:')

6 miljoen...
Geef het dan weg aan armlastige mensen...
pi_215641952
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2024 11:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Is gewoon een goede investering denk ik. Paar jaartjes later gaat ie voor 10 miljoen.
Je denkt dat die banaan er dan nog is?
:')
pi_215642367
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 11:35 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Als je zovéél geld uitgeeft aan een banaan met ducktape....

Kom op zeg, dan ben je niet goed snik. Net als die figuren die hier "kunst" in zien. Een belediging voor echte kunstenaars...
:')

6 miljoen...
Geef het dan weg aan armlastige mensen...
Nogmaals, iemand die dat kan doen heeft zoveel geld ook ter beschikking.
Net zoals de personen die enkele jaren terug 100.000 voor de aankoop van dit kunstwerk betaalden (de derde die verkocht werd kostte 150.000, er zijn er drie van verkocht)..
ook daarvan kun je stellen dat die 'niet goed snik waren' maar ook dat is gewoon een keuze en achteraf gezien een zeer slimme, het werk is in enkele jaren 60x zoveel waard geworden schijnbaar.

Waarom geef je jou eigen geld niet weg aan 'armlastige mensen' als je dat zo belangrijk vind?

quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2024 11:36 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Je denkt dat die banaan er dan nog is?
:')
Het werk is gewoon een concept kunstwerk, vergelijkbaar met de pindakaasvloer die Wim T. Schippers ooit maakte en aangekocht werd door het Boijmans Museum.
Je kunt 'Concept Art' ook wel vergelijken met bv een theater-uitvoering, dans of muziekstuk...

het bevat bepaalde instructies over hoe de banaan eruit moet zien, en hoe deze bevestigd moet worden (met wat voor tape en hoe die tape aangebracht moet worden) ...
in ruil daarvoor kan de eigenaar dus claimen dat dit dat specifieke kunstwerk (Comedian) van Maurizio Cattelan is.

de banaan zelf is uitwisselbaar, zal voortdurend vernieuwd worden (naar ik meen is de instructie wel dat een échte benaan gebruikt moet worden)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_215643112
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 12:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Nogmaals, iemand die dat kan doen heeft zoveel geld ook ter beschikking.
Net zoals de personen die enkele jaren terug 100.000 voor de aankoop van dit kunstwerk betaalden (de derde die verkocht werd kostte 150.000, er zijn er drie van verkocht)..
ook daarvan kun je stellen dat die 'niet goed snik waren' maar ook dat is gewoon een keuze en achteraf gezien een zeer slimme, het werk is in enkele jaren 60x zoveel waard geworden schijnbaar.

Waarom geef je jou eigen geld niet weg aan 'armlastige mensen' als je dat zo belangrijk vind?
[..]
Het werk is gewoon een concept kunstwerk, vergelijkbaar met de pindakaasvloer die Wim T. Schippers ooit maakte en aangekocht werd door het Boijmans Museum.
Je kunt 'Concept Art' ook wel vergelijken met bv een theater-uitvoering, dans of muziekstuk...

het bevat bepaalde instructies over hoe de banaan eruit moet zien, en hoe deze bevestigd moet worden (met wat voor tape en hoe die tape aangebracht moet worden) ...
in ruil daarvoor kan de eigenaar dus claimen dat dit dat specifieke kunstwerk (Comedian) van Maurizio Cattelan is.

de banaan zelf is uitwisselbaar, zal voortdurend vernieuwd worden (naar ik meen is de instructie wel dat een échte benaan gebruikt moet worden)

Pindakaasvloer...
Aangekocht met belastinggeld...
:')

quote:
Je kunt 'Concept Art' ook wel vergelijken met bv een theater-uitvoering, dans of muziekstuk...
Ja joh....
:')

quote:
Waarom geef je jou eigen geld niet weg aan 'armlastige mensen' als je dat zo belangrijk vind?
Heb ik zoveel geld om een banaan met tape van 6 miljoen te kopen?
Ja, dan geef ik het liever weg dan zoiets doms te kopen...
:')
pi_215643288
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 13:59 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Pindakaasvloer...
Aangekocht met belastinggeld...
:')
[..]
Ja joh....
:')
[..]
Heb ik zoveel geld om een banaan met tape van 6 miljoen te kopen?
Ja, dan geef ik het liever weg dan zoiets doms te kopen...
:')
Wat loop je nu te miepen... mensen die dat geld hebben doen er uiteindelijk zelf dingen mee die zij aantrekkelijk vinden..

de pindakaasvloer is niet met belastinggeld betaald, maar gefinancierd door een stichting, die de 30.001 euro financierde.
de eerste keer dat Boijmans deze tentoonstelde kende de tentoonstelling 54.000 betalende bezoekers.

Daarom gaat het natuurlijk, of een bepaald werk ook de intersse van toeschouwers opwekt... heirin is zowel de pindakaas-vloer erg succesvol, alswel ook het werk van de geplakte banaan van Maurizio Cattelan

Als jij verder dat geld er niet aan wil besteden is je goed recht, maar iemand die het geld wel heeft en dat eigen geld eraan wil uitgeven, heeft het volste recht dat te doen met hun eigen geld...
Dat is utieindelijk eerlijker dan iemand die 'claimt' zn geld aan 'armlastige weg te geven', maar eigenlijk dat helemaal niet doet met zijn geld, hooguit 'zegt' dat te willen doen als het om geld van andere mensen gaat
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_215644691
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 14:26 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Wat loop je nu te miepen... mensen die dat geld hebben doen er uiteindelijk zelf dingen mee die zij aantrekkelijk vinden..

de pindakaasvloer is niet met belastinggeld betaald, maar gefinancierd door een stichting, die de 30.001 euro financierde.
de eerste keer dat Boijmans deze tentoonstelde kende de tentoonstelling 54.000 betalende bezoekers.

Daarom gaat het natuurlijk, of een bepaald werk ook de intersse van toeschouwers opwekt... heirin is zowel de pindakaas-vloer erg succesvol, alswel ook het werk van de geplakte banaan van Maurizio Cattelan

Als jij verder dat geld er niet aan wil besteden is je goed recht, maar iemand die het geld wel heeft en dat eigen geld eraan wil uitgeven, heeft het volste recht dat te doen met hun eigen geld...
Dat is utieindelijk eerlijker dan iemand die 'claimt' zn geld aan 'armlastige weg te geven', maar eigenlijk dat helemaal niet doet met zijn geld, hooguit 'zegt' dat te willen doen als het om geld van andere mensen gaat
Tuurlijk heeft iemand het volste recht om dat te doen.

Net zoals ik het volste recht heb om het belachelijk te vinden....
pi_215645215
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2024 11:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Is gewoon een goede investering denk ik. Paar jaartjes later gaat ie voor 10 miljoen.
  vrijdag 29 november 2024 @ 14:13:05 #110
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215715722
quote:
10s.gif Op donderdag 21 november 2024 19:15 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Hij heeft hem opgegeten :D

https://www.nu.nl/cultuur(...)n-op-na-aankoop.html


quote:
Ik weet een leuke (matige) grap.
Het gaat zo.
Je koopt een banaan voor 6 miljoen dollar.

Vervolgens eet je hem gewoon op.

hehehe. Artiest helemaal flippen natuurlijk (mijn banaan wat doe je?)

jij zo van ja heb hem toch gekocht he! hehehehe
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_215715851
quote:
niet eens zo origineel, de (een) banaan is al eerder opgegeten die gebruikt werd voor dit kunstwerk (dat niet gebonden is aan één speifieke reele banaan, die worden uitgewisseld), toen hij in Miami tentoongsteld werd heeft een persoon exact hetzelfde gedaan
8 dec 2019: Banana artwork that fetched $120,000 is eaten by 'hungry' artist


Die heeft daarvoor niet eeens eerst 6 miljoen dolar betaald, maar enkel een kaartje voor de Art Basel in Miami (kost overigens ook tussen de $85 en $800 voor een premium ticket )...
maar aangezien hij claimde dat het opeten een 'perfomance art' was, kan hij misschien nu een rekening wegens auteursrecht naar die miljonair sturen, die nu wel plagiaat pleegde

[ Bericht 9% gewijzigd door RM-rf op 29-11-2024 15:05:27 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 29 november 2024 @ 14:47:33 #112
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_215715930
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 18:14 schreef Toine51 het volgende:
Net zoals ik het volste recht heb om het belachelijk te vinden....
Mede dankzij het feit dat jij het belachelijk vindt is mijn banaan zoveel geld waard.

Bedankt dus!

Grt grt Maurizio Cattelan
  maandag 1 juni 2026 @ 00:19:00 #113
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220932937
https://www.telegraaf.nl/(...)useum/154336958.html

vuile dieven

hadden honger zzeker ja ja, denk dat de suppoost ontdekt had dat ie verrot was
quote:
Met tape op muur geplakte banaan gestolen uit Frans museum
Metz- Een museum in de Oost-Franse stad Metz heeft zondag bij de politie aangifte gedaan van de diefstal van een banaan.

Een suppoost ontdekte zaterdag dat de vrucht, die met tape aan een muur was bevestigd als onderdeel van het kunstwerk Comedian van de Italiaanse kunstenaar Maurizio Cattelan, verdwenen was.
23:45 uur | 31 mei 2026
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220933096
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 00:19 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)useum/154336958.html

vuile dieven

hadden honger zzeker ja ja, denk dat de suppoost ontdekt had dat ie verrot was
[..]

Dat ding wordt sowieso elke paar dagen vefvangen omdat het anders begint te stinken in die ruimte, dus wat zou het
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_220933241
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 00:19 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)useum/154336958.html

vuile dieven

hadden honger zzeker ja ja, denk dat de suppoost ontdekt had dat ie verrot was
[..]

Ze moeten wat om dat kunstwerk relevant te houden, en de marktwaarde van Cattelans werk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')