abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215378857
quote:
Asieldeal PVV en NSC uitgelekt: geen noodrecht, wel vergaande maatregelen

De inzet van het omstreden staatsnoodrecht gaat van tafel. Dat hebben PVV, NSC en premier Schoof afgesproken, blijkt uit een conceptbrief van Schoof, die is ingezien door de NOS. De afgelopen dagen voerden PVV, NSC en de premier zelf overleg over de kwestie.

Vanmiddag sluiten de andere twee coalitiepartijen, VVD en BBB, aan bij het asieloverleg in het Catshuis. Volgens de conceptbrief komt er een gewone wet, die in tegenstelling tot noodrecht wel aan het parlement voorgelegd moet worden, en een aantal andere maatregelen.

In de nieuwe wet, die in de brief "asielnoodmaatregelenwet" genoemd, moet komen te staan dat asielvergunningen voor onbepaalde tijd helemaal worden afgeschaft en dat vergunningen voor bepaalde tijd nog maar voor drie jaar gelden. Nu is dat vijf jaar.

De vergunning voor drie jaar is volgens het document "meer in lijn met omliggende landen". Deze voornemens stonden voor een groot deel ook al in het hoofdlijnenakkoord van de vier partijen, maar nu wordt meer duidelijk over de invullingen en hoe het geregeld moet worden.

Taakstelling statushouders
In de nieuwe wet, die volgens de conceptbrief "zo snel mogelijk" wordt uitgewerkt en ingediend bij de Tweede Kamer, staat ook dat nareizen van meerderjarige kinderen en ongehuwde partners onmogelijk moet worden. Ook regelt de wet dat mensen makkelijker "ongewenst" kunnen worden verklaard na een veroordeling.

In de kabinetsbrief naar aanleiding van de gesprekken met PVV en NSC staan ook andere voornemens op het gebied van asiel, die voor een deel al bekend waren. Schoof schrijft bijvoorbeeld dat de Spreidingswet snel moet worden ingetrokken, "zo mogelijk dit jaar". Dat de coalitie van die wet af wil, was al bekend, maar tot nu toe was het voornemen om dat later te doen.

Verder staat in de conceptbrief dat de 'taakstelling statushouders' voor gemeenten wordt geschrapt. Dat betekent dat gemeenten geen opdracht van het Rijk meer krijgen om een bepaald aantal mensen met een asielvergunning een huis te geven. Om de statushouders toch te laten doorstromen uit asielzoekerscentra komen er "sobere voorzieningen". Statushouders mogen de aangeboden woonruimte niet weigeren.

Delen Syrië veilig
Verder wordt volgens de plannen het landenbeleid voor Syrië "aanzienlijk aangescherpt". Bepaalde delen van dat land worden mogelijk "nog dit jaar" als veilig bestempeld. Asielzoekers uit die gebieden die nog geen status hebben, kunnen dan worden teruggestuurd. En volgens de plannen kan dan ook worden "gekeken" naar het terugsturen van Syriërs die al wel een verblijfsvergunning hebben.

In het document staat verder dat er vanaf eind november grenscontroles komen. Dat kan door een beroep te doen op artikel 25 van de Schengengrenscode. "Irreguliere migranten", bijvoorbeeld mensen die in een ander land al asiel hebben aangevraagd, worden dan direct teruggestuurd naar Duitsland of België.

Op tafel liggen ook het voornemen om dwangsommen in het vreemdelingenrecht af te schaffen, het voornemen om nog maar 200 vluchtelingen per jaar op te nemen in VN-verband (nu zijn dat er nog 500), en het plan voor 50 tot 100 extra cellen om "uitgeprocedeerde asielzoekers of illegalen" op te sluiten "teneinde deze mensen uit te zetten". Verder wordt er nog een aantal maatregelen genoemd die de asielprocedure strenger en soberder moeten maken.

Over deze ideeën spreken de coalitiepartijen vandaag dus met zijn vieren, onder leiding van Schoof. Als BBB en VVD instemmen met deze plannen, is de verwachting dat het kabinet er komende vrijdag in de ministerraad over besluit.

'Asielsysteem onhoudbaar'
NSC en PVV onderhandelden de afgelopen tijd over asiel, omdat ze verschillend dachten over het noodrecht. De inzet daarvan om snel maatregelen te kunnen treffen, was voor de zomer afgesproken in het hoofdlijnenakkoord.

Maar NSC bleek toch bezwaren te hebben, omdat de partij vindt dat het noodrecht niet bedoeld is voor maatregelen die je ook met gewone wetgeving kunt nemen. PVV-leider Wilders hield lange tijd vol dat er voor hem geen andere optie was dan staatsnoodrecht, maar heeft dat nu toch losgelaten.

Met het noodrecht hadden de Tweede en Eerste Kamer pas achteraf goedkeuring moeten geven aan de asielmaatregelen. Voor de plannen waarover PVV en NSC het nu eens zijn geworden, geldt dat niet. Beide Kamers moeten er van tevoren hun goedkeuring aan geven.

Dat het noodrecht is losgelaten, betekent volgens Schoof niet dat de situatie niet nijpend is. Zijn (concept)brief begint met de opmerking dat Nederland in een asielcrisis zit en dat het asielsysteem "in de huidige vorm onhoudbaar" is.

https://nos.nl/artikel/25(...)ergaande-maatregelen
Zo dan, daar zitten een aantal hele mooie punten tussen. Dat heeft Geertje mooi uitonderhandeld. Hier hebben we een stuk meer aan dan die noodwet.
pi_215378866
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 09:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Charlatan Lucassen is na ontmaskering door Jan van de Beek met de staart tussen de benen gevlucht:

[ x ]

Nadat het schoolkrantstukje wat hij schreef gisteren echt compleet en finaal gefileerd is, niet alleen door Van de Beek maar door meer deskundigen, is het masker van Lucassen definitief gevallen. Het is geen wetenschapper maar een propagandist die ten eerste niet kan rekenen en ten tweede gewoon kennis mist.

Nog los van het feit dat je wel bijzonder dom of bijzonder ingenomen met jezelf moet zijn als je denkt dat je het als een historicus op kan nemen tegen een wiskundige als het om cijfers, rekenen en interpretatie van cijfers gaat. Dan kan je natuurlijk op je klompen aanvoelen dat je gefileerd gaat worden dus als je dan een stuk in de krant laat plaatsen om de wiskundige in diskrediet te brengen met als titel: migranten krijgen overal de schuld van.maar kijk eens goed naar de cijfers.

Dan ben je gewoon oerdom en zelfoverschattend. Want: kijk eens goed naar de cijfers, dat hoef je een wiskundige natuurlijk geen 2 keer te zeggen en daar leg je het als historicus gewoon zwaar tegen af.

Top vermaak.
Wat goed dat die Leo mafkees nu eens het deksel op de neus krijgt.

Maar hij heeft zijn doel toch al bereikt? Reputatieschade via een opiniestuk in de krant. Of gaat de krant nu ook rectificeren?
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:16:27 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215378869
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215378887
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:16 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Wat goed dat die Leo mafkees nu eens het deksel op de neus krijgt.

Maar hij heeft zijn doel toch al bereikt? Reputatieschade via een opiniestuk in de krant. Of gaat de krant nu ook rectificeren?
Ik denk eerlijk gezegd dat dit artikel vooral reputatieschade voor Lucassen heeft opgeleverd, en ik denk dat hij dat vanmorgen bij het opstaan besefte en daarom nu van twitter is.

Je bent de deskundige van het land, en dan schrijf je een artikel vol fouten en dat wordt finaal gefileerd. Dat doet wat met een mens.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_215378907
Waar komt jullie obsessie met die Lucassen in hemelsnaam vandaan?
pi_215379399
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:20 schreef KareldeStoute het volgende:
Waar komt jullie obsessie met die Lucassen in hemelsnaam vandaan?
omdat figuren zoals jij deze nepnieuws verspreidende druiloor steeds opvoeren als "deskundige" om te bepleiten dat het allemaal wel meevalt met de problematiek en deze charlatan nu eindelijk publiekelijk door de mand valt.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_215379566
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 11:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
omdat figuren zoals jij deze nepnieuws verspreidende druiloor steeds opvoeren als "deskundige" om te bepleiten dat het allemaal wel meevalt met de problematiek en deze charlatan nu eindelijk publiekelijk door de mand valt.
Waar heb ik hem als zodanig opgevoerd?
Zie hier eigenlijk alleen de altijd boze rechtse figuren hem steeds aanhalen ter verdediging van hun favoriete charlatan Van de Beek.
pi_215379684
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 11:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zie hier eigenlijk alleen de altijd boze rechtse figuren hem steeds aanhalen ter verdediging van hun favoriete charlatan Van de Beek.
Wat maakt Van Beek een charlatan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215379694
quote:

[..]
Het is toch ook best apart dat een hoogleraar migratiegeschiedenis de cijfers de hele tijd door elkaar haalt? Wanneer de samenleving betaalt voor expertise – een zeer wenselijk principe – dan mogen we toch wel enige kwaliteit verwachten? Daarnaast mijdt Luccassen de publiciteit beslist niet en gebruikt hij zijn maatschappelijke positie om op te treden als spreekbuis voor een politieke koers. Het zou niet eens kwalijk zijn voor een hoogleraar zich politiek uit te spreken als het maar zou gebeuren op basis van correcte aannames.
pi_215379707
quote:

[..]
Hier bijvoorbeeld:

quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat van meerdere kanten is bewezen dat hij zijn data wel heel creatief uitkiest maakt dan ook niet uit ? Of dat hij zich laat betalen door een partij als FvD?

Normaalgesproken wordt iemand die creatief data zoekt om zijn eigen stelling te bewijzen niet erg serieus genomen als wetenschapper. Je wilt hem gewoon heel graag geloven, dan maakt wat hij roept inhoudelijk vermoedelijk niks meer uit :s).
Want hoewel je zijn naam niet noemt zijn er precies 2 figuren die dat beweren (zonder onderbouwing). En laten dat nu net Hein de Haas en Leo Lucassen zijn, de twee flaterdeskundigen die as we speak publiekelijk gefileerd worden omdat ze er dik naast blijken te zitten.

Overigens is er nog geen enkel steekhoudend argument voorbij gekomen waarom Jan van de Beek een charlatan zou zijn. Ieder argument is of een ad hominem of argument dat zich beroept op moraal. Maar er is nog niemand geweest die hard kan maken waarom zijn berekeningen niet zouden kloppen.

Sommige mensen hebben moeite met feiten en gaan bij gebrek aan steekhoudende argumentatie de boodschapper proberen in diskrediet te brengen. Leo Lucassen is zo iemand.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:11:05 #11
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215379715
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat van meerdere kanten is bewezen dat hij zijn data wel heel creatief uitkiest maakt dan ook niet uit ? Of dat hij zich laat betalen door een partij als FvD?

Normaalgesproken wordt iemand die creatief data zoekt om zijn eigen stelling te bewijzen niet erg serieus genomen als wetenschapper. Je wilt hem gewoon heel graag geloven, dan maakt wat hij roept inhoudelijk vermoedelijk niks meer uit :s).
Welke meerdere kanten Karel? Noem ze eens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215379749
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Hier bijvoorbeeld:
[..]
Want hoewel je zijn naam niet noemt zijn er precies 2 figuren die dat beweren (zonder onderbouwing).
Oh je hebt je dus niet ingelezen, kan gebeuren. Kan me eerlijk gezegd niet heugen wanneer ik iets van Lucassen heb gelezen.
quote:
En laten dat nu net Hein de Haas en Leo Lucassen zijn, de twee flaterdeskundigen die as we speak publiekelijk gefileerd worden omdat ze er dik naast blijken te zitten.

Overigens is er nog geen enkel steekhoudend argument voorbij gekomen waarom Jan van de Beek een charlatan zou zijn. Ieder argument is of een ad hominem of argument dat zich beroept op moraal. Maar er is nog niemand geweest die hard kan maken waarom zijn berekeningen niet zouden kloppen.
“Creatief” omgaan met het logo van een universiteit, je door een extreemrechtse club als FvD laten betalen en onwetenschappelijke methodes gebruiken lijken mij typisch iets voor charlatans ;).
quote:
Sommige mensen hebben moeite met feiten en gaan bij gebrek aan steekhoudende argumentatie de boodschapper proberen in diskrediet te brengen. Leo Lucassen is zo iemand.
Je obsessie met Lucassen lijkt ook wel heel erg op dat gedrag ;).
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:17:24 #13
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215379772
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Oh je hebt je dus niet ingelezen, kan gebeuren. Kan me eerlijk gezegd niet heugen wanneer ik iets van Lucassen heb gelezen.
[..]
“Creatief” omgaan met het logo van een universiteit, je door een extreemrechtse club als FvD laten betalen en onwetenschappelijke methodes gebruiken lijken mij typisch iets voor charlatans ;).
[..]
Ik ben wel benieuwd, welke meerdere kanten je bedoelt.

Welke onwetenschappelijke methodes.

Als het zo'n minkukel is, moet daar toch bewijs voor zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215379860
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welke meerdere kanten Karel? Noem ze eens.
Een uitgebreide factcheck met een heel aantal deskundigen en bronnen bijvoorbeeld.
https://pointer.kro-ncrv.(...)iljard-euro-per-jaar

Ook hier gaat het over de nogal ondoorzichtige methode die hij hanteert https://sargasso.nl/het-o(...)van-jan-van-de-beek/

Maar ook de hoofdeconoom van het CBS, Peter Hein van Mulligen haalde heel wat onderuit.

Of de UvA voor onterecht gebruik van hun logo voor een door FvD betaalt rapport, dat niet aan hun wetenschappelijke standaarden voldoet.

Maar hij krijgt ook volop steun hoor, van FvD, PVV en Ongehoord Nederland bijvoorbeeld.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:28:48 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215379871
Ik vind Arjen Lucassen ook veel beter.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_215379898
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
[..]
[..]
O ok, ik heb me niet ingelezen. Daarmee impliceer je dus dat er andere deskundigen zijn die zouden hebben "bewezen" dat Jan van de Beek aan het cherrypicken is? Deskundigen waarmee ik nog niet bekend ben en me niet op heb ingelezen?

Nou, kom maar op dan. Wie zijn die deskundigen die dat "bewezen" hebben. Noem hun namen en publicaties maar zodat ik me in kan gaan lezen.

Ik wilde vanmiddag lekker Migratiemagneet Nederland gaan lezen, van Jan van de Beek. Maar ik hoor nu dat hij zijn informatie bij elkaar cherrypickt en dat dat bewezen schijnt te zijn. Je begrijpt dat ik me daar grondig op in wil lezen zodat ik door alle vuige trucs van Jan van de Beek heen kan prikken wanneer ik zijn boek lees.
pi_215379899
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:27 schreef KareldeStoute het volgende:
Maar ook de hoofdeconoom van het CBS, Peter Hein van Mulligen haalde heel wat onderuit.
Die van Mulligen blijkt anders zelf ook geen expert te zijn op het gebied van immigratie. Hij geeft er bovendien ook geen onderbouwing voor. Maar goed, voor de goede zaak mag alles bij elkaar verzonnen worden natuurlijk.

twitter
pi_215379916
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:33 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Die van Mulligen blijkt anders zelf ook geen expert te zijn op het gebied van immigratie. Hij geeft er bovendien ook geen onderbouwing voor. Maar goed, voor de goede zaak mag alles bij elkaar verzonnen worden natuurlijk.

[ twitter ]
Hij heeft dan ook vooral kritiek op de methode en de cijfers en conclusies die Van de Beek daar op baseert. Daar lijkt hij me prima gekwalificeerd voor.
pi_215379931
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
O ok, ik heb me niet ingelezen. Daarmee impliceer je dus dat er andere deskundigen zijn die zouden hebben "bewezen" dat Jan van de Beek aan het cherrypicken is? Deskundigen waarmee ik nog niet bekend ben en me niet op heb ingelezen?

Nou, kom maar op dan. Wie zijn die deskundigen die dat "bewezen" hebben. Noem hun namen en publicaties maar zodat ik me in kan gaan lezen.

Ik wilde vanmiddag lekker Migratiemagneet Nederland gaan lezen, van Jan van de Beek. Maar ik hoor nu dat hij zijn informatie bij elkaar cherrypickt en dat dat bewezen schijnt te zijn. Je begrijpt dat ik me daar grondig op in wil lezen zodat ik door alle vuige trucs van Jan van de Beek heen kan prikken wanneer ik zijn boek lees.
Begin hier maar mee, zitten heel wat linkjes in de artikelen waar je je op uit kan leven.
quote:

[..]
Een uitgebreide factcheck met een heel aantal deskundigen en bronnen bijvoorbeeld.

Ook hier gaat het over de nogal ondoorzichtige methode die hij hanteert https://sargasso.nl/het-o(...)van-jan-van-de-beek/

pi_215379934
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hij heeft dan ook vooral kritiek op de methode en de cijfers en conclusies die Van de Beek daar op baseert. Daar lijkt hij me prima gekwalificeerd voor.
In het draadje daaronder blijkt juist dat hij niet kan aandragen waarom de Beek een ‘charlatan’ zou zijn. Ik moet wel zeggen, het is een intrigerend inkijkje in de episteme van de academische wereld!
pi_215379956
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:37 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
In het draadje daaronder blijkt juist dat hij niet kan aandragen waarom de Beek een ‘charlatan’ zou zijn. Ik moet wel zeggen, het is een intrigerend inkijkje in de episteme van de academische wereld!
Heeft hij hiermee wel een punt of is dit ook onzin?
quote:
“De Haas stelt het heel scherp: migratie is niet iets waar je voor of tegen kunt zijn, maar een fenomeen om te bestuderen. Dat maakt hem een wetenschapper. Iemand met de premisse dat migratie slecht is en daar vervolgens cijfers bij zoekt is dat niet. Een essentieel verschil.”
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:43:33 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215379982
quote:

[..]
Vreemd, want in je geleverde bronnen lees ik nergens iets over 'charlatan' of schimmige praktijken. Er heerst onenigheid over definities.

Verder:

Het rapport zelf is meer dan 200 pagina’s dik. We beperken ons daarom tot de tabel op pagina 125 waar de PVV naar verwijst. Die geeft de totale netto bijdrage van immigratie weer. Van de Beek gebruikt voor zijn berekeningen data van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS): CBS-statline en CBS-microdata. Dat laatste maakt het voor ons lastig om zijn werk te controleren. Microdata bevat namelijk persoonsgegevens en om die in te zien moet eerst een aanvraag worden ingediend bij het CBS, waarna de aanvraag wordt getoetst en het project aangevraagd. Kortom, een procedure die veel tijd kost.

Maar wat wel kan, zoals Van Beek ook aangeeft.

En dan de oh zo inhoudelijke kritiek van, verrassend, Leo Lucassen:

legitimatie van de xenofobe opvattingen van Baudet en de zijnen"

Plus:

Het voert voor dit artikel te ver om zijn complete verweer (een PDF van acht pagina’s) te citeren, daarom hebben we het document hier geupload.

Onderdelen daarvan aanhalen in de hoofdtekst zelf was kennelijk te veel gevraagd.

Met 'charlatan' zou ik zaken verwachten als gesjoemel met cijfers, aantoonbaar leugenachtige uitspraken, a priori bias of iets dergelijks.

Heb je daar voorbeelden van?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215380001
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:33 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]

[ twitter ]
Is dit serieus een argument? Een ad hominem van Twitter?
pi_215380036
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vreemd, want in je geleverde bronnen lees ik nergens iets over 'charlatan' of schimmige praktijken. Er heerst onenigheid over definities.

Verder:

Het rapport zelf is meer dan 200 pagina’s dik. We beperken ons daarom tot de tabel op pagina 125 waar de PVV naar verwijst. Die geeft de totale netto bijdrage van immigratie weer. Van de Beek gebruikt voor zijn berekeningen data van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS): CBS-statline en CBS-microdata. Dat laatste maakt het voor ons lastig om zijn werk te controleren. Microdata bevat namelijk persoonsgegevens en om die in te zien moet eerst een aanvraag worden ingediend bij het CBS, waarna de aanvraag wordt getoetst en het project aangevraagd. Kortom, een procedure die veel tijd kost.

Maar wat wel kan, zoals Van Beek ook aangeeft.

En dan de oh zo inhoudelijke kritiek van, verrassend, Leo Lucassen:

legitimatie van de xenofobe opvattingen van Baudet en de zijnen"

Plus:

Het voert voor dit artikel te ver om zijn complete verweer (een PDF van acht pagina’s) te citeren, daarom hebben we het document hier geupload.

Onderdelen daarvan aanhalen in de hoofdtekst zelf was kennelijk te veel gevraagd.

Met 'charlatan' zou ik zaken verwachten als gesjoemel met cijfers, aantoonbaar leugenachtige uitspraken, a priori bias of iets dergelijks.

Heb je daar voorbeelden van?
Even doorlezen in de linkjes zou ik zeggen ;). Deze bijvoorbeeld gaf ik ook aan. https://sargasso.nl/migra(...)van-jan-van-de-beek/

En dat komt allemaal nog maar van de eerste pagina van Google.

Maar vertel eens, wat spreekt je zo aan aan zijn methode?
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:49:12 #25
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215380042
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Even doorlezen in de linkjes zou ik zeggen ;). Deze bijvoorbeeld gaf ik ook aan. https://sargasso.nl/migra(...)van-jan-van-de-beek/

En dat komt allemaal nog maar van de eerste pagina van Google.

Maar vertel eens, wat spreekt je zo aan aan zijn methode?
Mij gaat het niet om Van Beek, mij gaat het om de gretigheid waarmee jij hem een charlatan noemt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215380066
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:45 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Is dit serieus een argument? Een ad hominem van Twitter?
Van Mulligen's tweet bedoel je? Het is toch echt KarelDeStoute die hem als expert opvoert.
pi_215380072
quote:

[..]

:')

Wie wordt er opgevoerd als deskundige? Juist. Leo Lucassen. (Alsof een historicus de aangewezen persoon is om een wiskundige zijn berekeningen te checken, maar dat terzijde.

Conclusie ook gelezen?

quote:
Omdat we geen toegang hebben tot de CBS-microdata en, zoals Verbon aangeeft, aannames niet te verifiëren zijn, kunnen we geen duidelijk oordeel geven.
Niet weerlegd dus. Weet je wie er wel toegang heeft tot de CBS microdata? Juist: Jan van de Beek

quote:
Niet waar.
quote:
Of de UvA voor onterecht gebruik van hun logo voor een door FvD betaalt rapport, dat niet aan hun wetenschappelijke standaarden voldoet.
Ook niet waar. UvA kon geen steekhoudende argumenten leveren waarom het er niet op mocht en het logo staat er nog steeds op en blijft er op.
quote:
Maar hij krijgt ook volop steun hoor, van FvD, PVV en Ongehoord Nederland bijvoorbeeld.
En bij mensen die zich liever door feiten dan emotie laten leiden.

Maar wat een treurige reactie was dit van je. Werkelijk alles is onderuit geveegd. Er is niks weerlegd van Jan van de Beek, het UvA logo staat er nog steeds op (alsof dat enige invloed op zijn berekeningen en conclusies zou hebben)

Hoe vind je zelf dat het gaat Karel?
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:51:30 #28
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215380073
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
[..]

Lucassen heeft precies dezelfde bias, alleen is daar migratie vooral goed en wenselijk.

Hoe we dat weten?

Omdat hij net als jij er als de kippen bij is om met termen als xenofobie en racisme te strooien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215380082
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mij gaat het niet om Van Beek, mij gaat het om de gretigheid waarmee jij hem een charlatan noemt.
Dat doe ik op basis van de uitgebreide kritiek die is geleverd op zijn werkje en zijn reactie daar weer op.
Maar wat vind jij van het werk van Van de Beek?
pi_215380087
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Lucassen heeft precies dezelfde bias, alleen is daar migratie vooral goed en wenselijk.

Hoe we dat weten?

Omdat hij net als jij er als de kippen bij is om met termen als xenofobie en racisme te strooien.
Maar heeft Van Milligen hier een punt?
Is dat zo lastig te beantwoorden zonder weer aan Lucassen te denken?
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:53:41 #31
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215380096
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat doe ik op basis van de uitgebreide kritiek die is geleverd op zijn werkje en zijn reactie daar weer op.
Welk werkje?

Welke heb je zelf gelezen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215380106
quote:

[..]
[..]

Hier heeft van de Beek op gereageert. Toont wederom aan dat wetenschappers zoals de Haas, Luccassen en een ambtenaar als van Mulligen simpelweg niet nauwkeurig te werk gaan. Zijn zij nu 'charlatans'?

twitter
pi_215380107
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
:')

Wie wordt er opgevoerd als deskundige? Juist. Leo Lucassen. (Alsof een historicus de aangewezen persoon is om een wiskundige zijn berekeningen te checken, maar dat terzijde.

Conclusie ook gelezen?
[..]
Niet weerlegd dus. Weet je wie er wel toegang heeft tot de CBS microdata? Juist: Jan van de Beek
[..]
Niet waar.
[..]
Ook niet waar. UvA kon geen steekhoudende argumenten leveren waarom het er niet op mocht en het logo staat er nog steeds op en blijft er op.
[..]
En bij mensen die zich liever door feiten dan emotie laten leiden.

Maar wat een treurige reactie was dit van je. Werkelijk alles is onderuit geveegd. Er is niks weerlegd van Jan van de Beek, het UvA logo staat er nog steeds op (alsof dat enige invloed op zijn berekeningen en conclusies zou hebben)

Hoe vind je zelf dat het gaat Karel?
Haha, dan neem jij een door de FvD bestelt, betaalt en bepaalt werkje lekker kritiekloos voor waarheid aan. Moet je vooral zelf weten hoor. Snap het ook wel omdat je anders even verder moet kijken dan je ideologie ;).

En nu ga ik lekker buitenspelen, veel plezier met obsessie vanmiddag!
pi_215380127
Serieus debatteren met Kapitein_Scheurbuik :')
pi_215380148
quote:

[..]
Waar kan ik die kritiek vinden? Die hersenscheet op twitter beschouw je toch hoop ik niet als gedegen kritiek?
pi_215380163
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Haha, dan neem jij een door de FvD bestelt, betaalt en bepaalt werkje lekker kritiekloos voor waarheid aan. Moet je vooral zelf weten hoor. Snap het ook wel omdat je anders even verder moet kijken dan je ideologie ;).

En nu ga ik lekker buitenspelen, veel plezier met obsessie vanmiddag!
Ik neem een onderzoek van een wiskundige en antropoloog inderdaad voor waar aan totdat iemand met steekhoudende argumenten komt waarom de conclusies en methoden uit dat onderzoek niet deugen.

Hint: "het onderzoek is betaald door iemand die ik niet leuk vind" is geen steekhoudend argument.
pi_215380169
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:58 schreef Origami94 het volgende:
Serieus debatteren met Kapitein_Scheurbuik :')
Moeilijk is dat he? Bij iedere poging die jij daartoe ondernam werd de vloer met je aangeveegd dus beperk je je nu maar tot even snel je diarree in een topic spuiten en je dan uit de voeten maken.
pi_215380227
quote:

[..]
Maar heeft Van Milligen hier een punt?
Is dat zo lastig te beantwoorden zonder weer aan Lucassen te denken?
Nee. Het enige wat van Mulligen aantoont is dat hij het boek niet gelezen heeft want letterlijk de eerste zin van de hoofdtekst begint met: "immigratie is van alle tijden en niet op voorhand goed of slecht".

Dus wie is er nou vooringenomen?

[ Bericht 12% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 26-10-2024 13:30:41 ]
pi_215380245
quote:

[..]
Welke kritiek? Je hebt het steeds over de kritiek maar je vertelt ons niet waar we die kunnen vinden? Of bedoel je die factcheck waar je naar verwees? Waar nota bene in de conclusie staat dat ze geen toegang hebben tot de informatie waar Van de Beek wel toegang toe had en dat ze zijn beweringen niet konden weerleggen. Bedoel je die kritiek?

Het is overigens volstrekt duidelijk dat jij je helemaal niet ingelezen hebt, geen enkel idee hebt waar die gedegen kritiek te vinden is en dat je gewoon je deugendlinkse opiniemakers napraat.
pi_215380362
quote:

[..]
[..]

Ja, dat is onzin. Zie pagina 1 van de inleiding:

Daar staat echt EXACT het tegenovergestelde van wat hij beweert in zijn tweet. Dus als dat geen onzin is in jouw woordenboek dan weet ik niet wat jij verstaat onder onzin.
pi_215381230
"kwaliteitskrant" NRC gaat ook nat:
twitter
pi_215383754
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 16:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[ x ]
Iedereen is gek, behalve jij!
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 21:14:52 #43
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215383791
https://www.trouw.nl/binn(...)an-de-baan~b4026058/

Ach, ach, ach. Maar ze zijn wel lekker aan het werk.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215383938
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 21:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Iedereen is gek, behalve jij!
Jij bent wat men noemt; feitenresistent.
pi_215384262
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 21:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Jij bent wat men noemt; feitenresistent.
Welke feiten heb je het dan concreet over?
pi_215384406
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 16:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[ x ]
Deugend Nederland is de controle volledig kwijt. Ze weten bij God niet meer wat te doen.

Ik hoop alleen dat het twitteren van Van de Beek bereik genoeg heeft. Als je maar vaak genoeg bullshit in de krant neerschrijft zijn er altijd naïevelingen die daar in tuinen.
pi_215384549
quote:
[ x ]
NRC was al door de mand gevallen als Hamas propaganda outlet.
pi_215384562
twitter

Lekker gewerkt hoor! _O_
pi_215384621
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 22:34 schreef KoningWouter het volgende:
[ x ]

Lekker gewerkt hoor! _O_
Deze pik :')
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_215384710
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 22:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Welke feiten heb je het dan concreet over?
Het feit dat "kwaliteitscourant" NRC een stuk plaatst om een uitspraak over asielmigranten vanaf 2005 te "fact checken" waarbij gebruik wordt gemaakt van een cbs tabel die gaat over asielmigranten vanaf 2014 tot 2023.

Of een van de vele andere voor jou ongemakkelijke feiten die genoemd zijn in dit topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')