abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:49:36 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_215378732
René van der Gijp en Johan Derksen hebben een slechte beurt gemaakt bij veel kijkers van Vandaag Inside. De oud-voetballers en analisten speculeerden live op televisie over de doodsoorzaak van Johan Neeskens. Neeskens overleed ruim twee weken geleden op 73-jarige leeftijd in Algerije, waar hij aanwezig was voor een evenement van de KNVB.

Neeskens werd onwel en overleed uiteindelijk. Verdere details over het overlijden van de voormalig Oranje-international werden niet gecommuniceerd, maar dat weerhield Van der Gijp en Derksen er niet van om volop te speculeren over de doodsoorzaak van Neeskens. “Ik vind het overlijden van Johan Neeskens zó erg”, begon Van der Gijp zijn verhaal. “Ik zit dan een beetje te kijken, maar in Algerije is voedselvergiftiging doodsoorzaak nummer één, hè.”

Presentator Wilfred Genee reageerde met: “Nee, echt waar?” Van der Gijp: “Ja, want koelingen en zo doen ze niet aan in hotels. Als je in het ziekenhuis belandt, dan kun je beter in een buurland in een ziekenhuis belanden. Als je in Algerije wat krijgt, dan ben je weg.” Genee vroeg: “Zo is hij dus ook aan zijn einde gekomen?” Van der Gijp antwoordde met: “Waarschijnlijk wel, ja.”

Vervolgens mengde Derksen zich in de discussie: “Johan Neeskens heeft bij het Nederlands elftal en Barcelona altijd in tophotels gezeten. Hij wordt door de KNVB naar Algerije gestuurd en weet nergens van. Hij gaat daar water drinken uit de kraan en zijn tanden poetsen en eten.” Van der Gijp: “Als je in het ziekenhuis belandt, kun je beter naar de omringende landen gaan.”

“Dus zo is hij uiteindelijk aan zijn einde gekomen?”, vroeg tafelgast Albert Verlinde. Van der Gijp nuanceert zichzelf vervolgens: “Nee, weet ik niet!” Genee: “Het is onduidelijk, maar hij zat wel in een soort van eenzaamheid. Er was niemand bij hem.” Derksen: “Er waren eerst twee mensen bij hem, maar die zijn weggegaan.”

Op het YouTube-kanaal van Vandaag Inside werd een dag na de uitzending een videofragment geplaatst van het gesprek. Onder de video regent het reacties van kijkers die walgen van het gespeculeerd van de heren aan tafel. “Lekker chic dit. Beetje speculeren over iemands dood. Hou toch op man. Nare mensen”, luidt een van de topcomments (14 likes op het moment van schrijven).

Iemand anders reageert met: “Waarom zou je speculeren over zijn dood. Respectloos gedrag. Je weet er helemaal niks van.” Een ander reageert weer met: “Op de site van het Ministerie van Buitenlandse Zaken staat geen enkele vermelding over wat de heren van Vandaag Inside beweren, zoals slechte medische zorg en of een onveilige voedselsituatie. Kwalijk om zoiets te verkondigen naar aanleiding van de dood van Johan Neeskens.”

https://www.msn.com/nl-nl(...)c3011f981e50b6e&ei=6

Totaal de weg kwijt deze twee gasten. Beledigen al tijden iedereen en z'n ouwe moer. Denken als voetbalkenners de wereldpolitiek te kunnen duiden. Derksen schuurt daarmee tegen extreem rechts aan. Heeft zonder schroom op FvD gestemd, en trapt in elk populistisch praatje van "foute" politici. Ontkent door zijn simpele wereldbeeld en ondeskundigheid complete rapporten van vooraanstaande onderzoekers en weterschappers. Volgens Derksen is er geen stikstof probleem want er zitten nog bladeren aan de boom als ie zijn hond uitlaat. Dan komt hij ook geen wolven tegen, dus daar is ook geen gevaar van te duchten. Als toetje houdt hij de hand boven het hoofd van mannen die schuldig worden bevonden aan seksuele en mentale intimidatie en seksueel overschrijdend gedrag.

Gijp zegt met een dildo op z'n hoofd dat homofielen niet voetballen en schaterlacht op de vreemdste en pijnlijkste momenten. Roxanne Knetemann: 'Het is vandaag 20 jaar geleden dat mijn vader overleed.' Gijp: 'Lache man ha ha ha, ouwe pik. Laat het gaan joh. Ha ha ha.' Het voorbeeld in de OP staat niet op zichzelf. Zonder feiten en kennis van zaken roepen ze, onder het mom van kantinepraat, de vreemdste en walgelijkste dingen. Dan kijk je toch niet, zeggen ze dan. Dat is het hem juist. Toen ze het nog alleen over voetbal hadden, keek ik alle uitzendingen. Samen met vaste analisten, Kieft, Boskamp, Kraaij Jr. was het 't beste en leukste voetbalprogramma op tv. Ik kijk nu niet meer alle uitzendingen, maar nog steeds minimaal één keer per week. Steeds word ik weer teleurgesteld. Als ik niet kijk, komen er vaak fragmenten of citaten van ze op internet. Meestal is het dan van het zelfde laken een pak. De vaste gasten die de plaats van de vroegere analisten hebben ingenomen zijn meestal van rechtste signatuur. Wierd Duk bijvoorbeeld, de aanhanger van Donald Trump. Een tegengeluid hoor je zelden. Ik wilde hier al eerder een topic over openen, ik liet het bij het VI-topic in TV. Nu dus toch maar gedaan, met deze OP over Johan Neeskens. Tenenkrommend dat ze hier over durven te speculeren. Doe dat thuis of achter de schermen. Of helemaal niet natuurlijk. :(

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:55:23 #2
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215378766
Wie kijkt deze zooi dan ook
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:57:41 #3
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_215378780
Hoge klachtwaardigheid.
pi_215378784
wie de neuk is johan neeskens en wat boeit het iemand
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:00:42 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_215378787
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 09:58 schreef Jahr00n het volgende:
wie de neuk is johan neeskens en wat boeit het iemand
Johannes Jacobus (Johan) Neeskens (Heemstede, 15 september 1951 – Algerije, 6 oktober 2024) was een Nederlands profvoetballer en voetbaltrainer. Hij speelde onder andere bij Ajax en FC Barcelona. Als speler was hij internationaal erg succesvol. Met Ajax won hij driemaal de Europacup I, tweemaal de Europese Supercup, eenmaal de wereldbeker en met FC Barcelona eenmaal de Europacup II. Met het Nederlands elftal werd hij tweemaal WK-finalist en eenmaal derde op het EK.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215378796
Het blijft opvallend dat mensen nog steeds niet lijken in te zien dat VI weinig meer biedt dan een platform voor oppervlakkig gezwets en provocaties. Hoewel het programma zichzelf presenteert als luchtige voetbalpraat, blijkt het in werkelijkheid vaak een podium voor ongefundeerde meningen, harde uitspraken en sensatiezucht te zijn. Het programma kent al talloze dieptepunten, maar het recente incident is misschien wel het meest trieste voorbeeld. Dat ze zich nu verlagen tot het speculeren over het overlijden van iemand zoals Johan Neeskens, een icoon en voorbeeld in de voetbalwereld, toont een diep disrespect. Het is niet alleen smakeloos en onnodig kwetsend, maar laat ook zien hoe weinig het programma werkelijk met de sport of het respect voor personen te maken heeft.

Deze actie heeft mijn eerdere besluit om nooit meer naar VI te kijken alleen maar bevestigd. Na zo'n dieptepunt weet ik zeker dat ik dit programma definitief de rug toekeer.
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:06:41 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_215378816
@Canopus, mooi omschreven. Ik was al een tijd zeer kritisch. Ook op FOK!. Daarna kreeg ik zelf kritiek. Nu hebben gelukkig meer users dezelfde mening.

Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:09:45 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215378827
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 09:49 schreef tong80 het volgende:
“Ik zit dan een beetje te kijken, maar in Algerije is voedselvergiftiging doodsoorzaak nummer één, hè.”
Gijp is niet zo van het daadwerkelijk iets opzoeken ipv gewoon wat onzin in de ether gooien. Dertig seconden op Google, ik zie een heel duidelijk lijstje met een ernstig gebrek aan 'food poisoning' erin.

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_215379124
Hoeveel slechte beurten hebben die twee al niet gemaakt over de jaren? Het is een beetje zoals Trump he. Kijkers/stemmers blijven toch wel terugkomen. Simpel volk
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:08:19 #10
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_215379284
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:50 schreef Fok-it het volgende:
Hoeveel slechte beurten hebben die twee al niet gemaakt over de jaren? Het is een beetje zoals Trump he. Kijkers/stemmers blijven toch wel terugkomen. Simpel volk
Dom onzinnig gelul lijkt me juist de reden om naar dat programma te kijken, lekker belangrijk of dat allemaal waarheidsgetrouw is.
pi_215379545
Een seniele bejaarde maakt zich druk over een seniele bejaarde.
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:58:56 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_215379645
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 11:08 schreef Nobu het volgende:

[..]
Dom onzinnig gelul lijkt me juist de reden om naar dat programma te kijken, lekker belangrijk of dat allemaal waarheidsgetrouw is.
Ze lokken wel kiezers naar (extreem) rechts. Kiezers die alles geloven. Of zich bevestigd zien in hun vooroordelen.

Moderator zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:07:33 #13
505534 crew  Flitsbezorger
Binnen een kwartier bij je!
pi_215379698
Ik snap niet waarom mensen niet gewoon naar een willekeurige bruine kroeg in een Vogelaarwijk gaan, daar heb je precies hetzelfde soort dom gelul aan de bar + je kan meelullen als je daar zin in hebt.
Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Flitsbezorger en Bezsen niet
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:58:48 #14
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_215380134
Gijpvogel is de domste man van Nederland en Johan zegt alles om het maar niet om met de rest van de mensen eens te zijn zodat hij kan pronken met zijn originele mening. Het is echt een wonder dat die studio elke dag vol zit met mensen.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:46:22 #15
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_215380444
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 09:55 schreef MMaRsu het volgende:
Wie kijkt deze zooi dan ook
pi_215380944
Dat feestje van Genee, met Keyl, van Royen en die haram kech, dat was pas misdadig.
-nee-
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:17:23 #17
78498 classpc
I don't like change
pi_215380954
Die tweede foto, hoe lang geleden is dat?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_215381010
Bijzonder wel hoeveel mensen er een hekel aan hebben maar het wel kijken/volgen.
No bitch to me
pi_215381023
Het is me allemaal wat. Gewoon prima amusement, niets meer aan doen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
The Roots _O_ - Live @ AFAS 02-07-2025
pi_215381224
Dit lijkt me toch bij uitstek kantinepraat.

Niet helemaal geschikt voor tv, dus, maar wel degelijk kantinepraat. Lekker ongenegeerd speculeren over de dood van een voetballer die alleen relevant was voor 40 plussers, je niet laten tegenhouden door enige vorn van kennis, heerlijk. Bitterballetje erbij, niks mee mee.

Dit is waarom er een miljoen mensen naar blijven kijken. Er gebeurt tenminste nog wat. Bij Jinek of al die andere zeurprogramma's hoef je niet te rekenen op iets spraakmakends.
-nee-
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 oktober 2024 @ 16:42:09 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_215381481
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:58 schreef Näsenbar het volgende:
Gijpvogel is de domste man van Nederland en Johan zegt alles om het maar niet om met de rest van de mensen eens te zijn zodat hij kan pronken met zijn originele mening. Het is echt een wonder dat die studio elke dag vol zit met mensen.
En Derksen noemt zich muziekliefhebber en kenner. Hij waardeert maar één genre de rest deugt niet.

Trouwste user 2022 zaterdag 26 oktober 2024 @ 16:44:01 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_215381485
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 15:17 schreef classpc het volgende:
Die tweede foto, hoe lang geleden is dat?
Toen die partij uit het niets zoveel zetels won. Derksen is een opportunist en trapte in de propaganda. Deze foto is exemplarisch voor hem. Want daarna koos ie voor BBB, NSC en daarna dacht ik VVD.

Trouwste user 2022 zaterdag 26 oktober 2024 @ 16:49:03 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_215381513
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 16:03 schreef Marsenal het volgende:
Dit lijkt me toch bij uitstek kantinepraat.

Niet helemaal geschikt voor tv, dus, maar wel degelijk kantinepraat. Lekker ongenegeerd speculeren over de dood van een voetballer die alleen relevant was voor 40 plussers, je niet laten tegenhouden door enige vorn van kennis, heerlijk. Bitterballetje erbij, niks mee mee.

Dit is waarom er een miljoen mensen naar blijven kijken. Er gebeurt tenminste nog wat. Bij Jinek of al die andere zeurprogramma's hoef je niet te rekenen op iets spraakmakends.
:D

zaterdag 26 oktober 2024 @ 16:53:15 #24
65846 Bocaj
47th President.
pi_215381554
Ik kijk elke dag! En ook nog de OranjeZondag. ;)

Jullie zijn veel te links en kijken liever buitenhof of bar laat. :')
Jullie kunnen platte humor niet eens meer handelen! :D
pi_215381607
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 16:53 schreef Bocaj het volgende:
Ik kijk elke dag! En ook nog de OranjeZondag. ;)

Jullie zijn veel te links en kijken liever buitenhof of bar laat. :')
Jullie kunnen platte humor niet eens meer handelen! :D
Elke dag een uur vrijmaken voor dom gelul _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')