abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215363371
Na het debacle van afgelopen jaar zeiden een aantal mensen (waaronder ikzelf) ziedend dat ze wel klaar waren met de EBU en het ESF en niet meer gaan kijken volgend jaar (of nooit meer). Nu de gemoederen iets zijn bedaard en het bekend is geworden dat we weer meedoen in 2025 (zonder Joost), vraag ik me af hoe men er nu tegenaan kijkt?

POLL
Koel en donker bewaren
pi_215363406
Wat mezelf betreft, ik neig nu naar niet. Ik ben de afgelopen drie jaar, met dit jaar als dieptepunt, telkens teleurgesteld achtergebleven, dus ik ga er voor komende editie sowieso wel véél minder tijd en energie in steken. Ik blijf het wel interessant vinden hoe dingen zich ontwikkelen en ik blijf hier ook wel meelezen merk ik. Dus wellicht dat ik het toch niet kan laten om het een beetje te volgen.
Koel en donker bewaren
  donderdag 24 oktober 2024 @ 19:11:59 #3
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_215364022
Ik ga alleen kijken als Nederland duidelijk een zero tolerance anti-geweld policy hanteert. Dus niet iemand naar voren schuiven die bijvoorbeeld in verband wordt gebracht met geweld tegen vrouwen. Zeker met afgelopen editie in het achterhoofd.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 19:12:31 #4
2681 Dave
Aardig op drave
pi_215364031
Ik mis “Nu denk ik van niet, maar t.z.t. zit ik vast achter de buis”, dus maar voor c gestemd.
:o)
pi_215364174
Ja, want ik houd niet zo van blijven hangen in negatieve sferen. En eerlijk, het ESF is ook af en toe best wel een uitweg als ik het mentaal zelf lastig heb. Leuke afleiding, en zo. Daarom ga ik vooral met positieve moed het nieuwe seizoen tegemoet. Het eerste bericht, over het niet achter de schermen zomaar mogen filmen, is al een goed teken. Ik heb er voor nu nog vertrouwen in dat ze wéten dat er iets moet gebeuren. Schaden ze dat vertrouwen, dan zie ik in 2026 wel opnieuw of ik wel of niet kijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215365665
Ik kijk het nog even aan. Het klinkt een beetje overdreven maar ESF is al jaren mijn grootste passie en de diskwalificatie heeft mij echt pijn gedaan. Dit bleek nog eens onterecht te zijn maar een excuses van de EBU blijft uit. Dat maakt het gewoon heel lastig om naar het ESF te kijken. Ik merk zelfs dat ik geen behoefte meer heb om een oude editie te kijken. Maar ik haal ook moed uit met wat Bambie Thug zei: Eurovision is niet de EBU. Eurovision is de muziek, de artiesten en de fancommunity. Daar heeft hen helemaal gelijk in. Hiervoor heb ik de komende maanden eerst nog de nationale finales en de feestjes zoals EIC en het Grote Songfestivalfeest. Wat ik in mei ga doen ligt aan de situatie hoe het dan is. Misschien is mijn eurovisiehart dan wel weer grotendeels geheeld.
pi_215366046
Ik ben klaar voor een nieuw seizoen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_215366564
Zelfde zoals ik het altijd doe. Ik pik de liedjes eruit die ik echt leuk vind en die omarm ik. Die support ik. Maar ik engageer verder niet echt met alles eromheen. Dat doe ik eigenlijk al jaren niet meer.

Mijn piek ESF fangirl periode was echt 2017-2020. Daarna is het echt sterk gedaald. Ik voel al heel lang niet meer hetzelfde voor het ESF als dat ik in het begin deed, maar het is en blijft wel een event wat echt speciaal voor mij en voor iedereen hier voelt. Voetbalsupporters hebben bijna het hele jaar door wel iets om te volgen, wij hebben in principe alleen maar dit voor 5 maanden lang. Dat wil ik toch blijven koesteren, ook al is het niet meer hetzelfde.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_215367361
Lastige het zit mij stiekem allemaal nog best wel dwars wat er is gebeurd en ik verbaas me er eigenlijk over dat de avrotros nu doodleuk zegt van we gaan gewoon weer meedoen. Niet verbaast als in dat ze gewoon meedoen, want realistisch gezien had ik nooit verwacht dat ze zouden overslaan. Maar verbaast als in dat ze hier nog bij willen horen. Prima dat ze allemaal leuke afspraken hebben gemaakt, maar ze zijn nog steeds gewoon keihard genaaid en te kakken gezet. Zowel de avrotros als Joost. Het voelt gewoon niet goed om dan volgend jaar daar doodleuk weer met een inspiratieloze Engels ballad op dat podium te staan en misschien er in de halve finale wel weer uit te vliegen (ik ben er bang voor). Ik heb er gewoon geen zin in en misschien als Joost wel ja het gezegd dan was het verhaal toch rond, maar omdat Joost niet meer wil volgend jaar had de avrotros collectief nee moeten zeggen. Geeft ook een enorm zwak signaal af dat de ebu blijkbaar dit gewoon kan flikken en dat de omroepen toch wel mee blijven doen. Naja misschien krijg ik er vanzelf nog wel zin in en anders maar niet. Wat mij betreft hadden ze over 5 jaar maar weer meegedaan ofzo.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 23:11:36 #10
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215367396
Ja hoor, geen problemen mee.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_215367699
NOOIT meer
pi_215378770
Yup, ik heb net als iedereen een enorme zure nasmaak aan Malmo 24 overgehouden, maar we moeten ook weer vooruit en laten we hopen dat het weer om de muziek en artiesten gaat in Basel.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:18:40 #13
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_215382162
Ja ik ga kijken.

[ Bericht 90% gewijzigd door Mishu op 26-10-2024 19:37:03 ]
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:30:21 #14
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_215382270
Allicht. Als er leuke liedjes zijn.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_215514869
Weet ik nog niet. Ik zit er vooralsnog niet in iig.

Er is een goede kans dat ik niet ga kijken. Vooral omdat Israël meedoet.
Hotapnyc
pi_215524107
Ik denk dat ik wel ga kijken. Maar ik merk wel dat het me tot nu toe behoorlijk koud laat. Als ik bijvoorbeeld lees in het selectie-topic, dan boeit het me totaal niet wie er een inzending heeft gedaan. Ik vermoed dat dit voor mij qua enthousiasme en betrokkenheid een soort van tussenjaar wordt.
Fuck the EBU
pi_215534513
De EBU is het probleem, niet Eurovisie.

Dat betekent dat ik sowieso het Nationale Finale seizoen ga volgen. En ook het ESF zelf ga zien.

Als ik iets boycot, is het de social media van de EBU.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')