abonnement Unibet Coolblue
pi_215360327
https://nos.nl/artikel/25(...)n-zich-welkom-voelen

quote:
Turkije blij met komst Chinese elektrische autofabriek: 'Ze moeten zich welkom voelen'

Graafmachines rijden af en aan over een braakliggend stuk land aan de rand van het industriepark van de stad Manisa. Ze scheppen en verplaatsen aarde waar de contouren van een weg langzaam zichtbaar worden. Er is nog geen Chinees te bekennen, maar zodra de infrastructuur is aangelegd, zal dat snel veranderen.

Manisa is een industriestad vlak bij Izmir, en de aangewezen plek voor het Chinese bedrijf BYD om een gigantische elektrische autofabriek neer te zetten. Vanaf daar is het een uur rijden naar de havens aan de Egeïsche Zee, waardoor de fabriek een soepele verbinding met Europa heeft. Het is dé reden waarom internationale bedrijven zich al jaren op het industrieterrein in Manisa vestigen.

"Over twee, drie maanden verwachten we de eerste arbeiders uit China", zegt burgemeester Ferdi Zeyrek. "Uiteindelijk zullen hier zo'n vijfduizend Chinezen komen werken." Vanuit zijn kantoor in het stadhuis, op de 13e verdieping, kijkt hij uit over de stad. Trots wijst hij naar het bedrijventerrein dat in de verte te zien is. "We zijn ontzettend enthousiast. Het is een belangrijk project voor Manisa. Zo'n grote investering is zeer welkom en ook broodnodig. Het zal veel banen opleveren voor onze mensen."

Poort naar Europa
Afgelopen zomer sloot het Chinese BYD een deal ter waarde van 1 miljard dollar met de Turkse regering. Resultaat was een fabriek op Turkse bodem, met de ambitie om eind volgend jaar de eerste elektrische auto's al van de band te laten rollen.

Voor welke markt die auto's zullen zijn, werd niet gespecificeerd. Maar er wordt van uitgegaan dat het Chinese bedrijf zich vooral zal richten op de Europese markt, denkt ook de burgemeester. "Turkije is een poort naar Europa", aldus Zeyrek. "En Manisa is qua locatie en connectiviteit dan een logische keuze. Dat is ongetwijfeld de reden dat BYD juist hiernaartoe komt."

Door zich in Turkije te vestigen, kan het Chinese bedrijf importtarieven die zijn ingesteld door de Europese Unie omzeilen. Die importtarieven werden vorige maand nog verhoogd en zijn bedoeld om de eigen Europese elektrische auto-industrie te beschermen. Nu de auto's zullen worden gemaakt in Turkije, gelden andere importregels. Turkije en de Europese Unie hebben onderling douane-afspraken, waardoor importeurs geen heffingen hoeven te betalen.

Geschenk uit de hemel
Voor Turkije is de mega-investering een geschenk uit de hemel. De Turkse economie zit al jaren in zwaar weer. Buitenlandse investeringen kunnen helpen de economie uit het slop te halen. Maar door economische en politieke instabiliteit als gevolg van het beleid van president Erdogan zijn investeerders huiverig geworden om geld in Turkije te steken. De afgelopen jaren vertrokken veel buitenlandse bedrijven juist uit Turkije, meestal wegens een gebrek aan vertrouwen in de markt.

Met deze grote Chinese investering haalt Turkije even opgelucht adem. De Chinese fabriek levert meer werkgelegenheid op in Manisa en haalt ook expertise en kennis het land in. En er is meer te winnen voor Turkije, zegt politiek analist Berkay Mandiraci van de International Crisis Group. "Men wil zich niet langer alleen focussen op de westerse markt, maar wedden op meerdere paarden."

Zo wil Turkije ook lid worden van samenwerkingsverband BRICS. Mandiraci: "Er zit een politieke boodschap in, waarbij Turkije tegen het Westen zegt: 'Als jullie de kansen niet grijpen, zullen anderen dat wel doen.'"

Campings voor Chinezen
In Manisa is het nieuws aan niemand voorbijgegaan. In de wijk naast het weiland waar de Chinese fabriek moet komen, is men overwegend positief. "Ze zeggen dat het goed is voor de toekomst", aldus een jonge man die een slagerij runt. "Een hoop jongens hier zijn werkloos. Ik hoop dat ze veel banen voor de lokale bevolking creëren."

Er is ook kritiek. De fabriek komt op landbouwgrond en boeren zijn al uitgekocht. De eigenaar van het lokale theehuis vindt het een slecht plan: "Waarom juist hier? Het is één van de meest vruchtbare plekken in de omgeving."

Volgens de burgemeester maakt de belofte van banen alles goed. Hij rekent op duizenden banen voor Turken, niet alleen in de fabriek zelf. De fabriek zal ook werkgelegenheid en bedrijvigheid eromheen creëren. De Chinezen zullen zich namelijk in Manisa gaan vestigen. De gemeente is al druk met de voorbereidingen.

"We hebben ontdekt dat Chinezen houden van kamperen in de natuur, dus we willen campings hier in de bergen opzetten. We willen een Chinese straat maken met Chinese restaurants," zegt Zeyrek. "De Chinezen moeten zich hier welkom voelen"
Geweldige ontwikkeling zo in dé poort van Europa. :)

Zal ook wel als een klap aankomen bij de EU, die een paar weken terug nog de importtarieven voor Chinese auto's had verhoogd. _O- faalhazen wel
Zal ook goed wezen voor de Turkse economie.

Zelf ook al aan het denken om een BYD te nemen :Y
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215360429
Schurkenstaten die flirten met Schurkenstaten, wat een kolder :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_215360517
Erdogan laat zich in het kontje nemen door PingPing

:)
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_215360530
Ik vind de snelheid waarmee zoiets gebeurt wel opvallend. Een maand na de importheffing zo'n deal gesloten om de EU-regels te omzeilen... Er zit meer achter dan alleen geld verdienen, dat weet ik zeker.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_215360588
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:27 schreef Ridocar het volgende:
Ik vind de snelheid waarmee zoiets gebeurt wel opvallend. Een maand na de importheffing zo'n deal gesloten om de EU-regels te omzeilen... Er zit meer achter dan alleen geld verdienen, dat weet ik zeker.
Mwuah, is gewoon een perfecte economische beslissing.
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 12:04:45 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215360747
Als ze zich bij BRICS aansluiten gaat die poort naar Europa waarschijnlijk snel dicht
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215360782
quote:
17s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:39 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Mwuah, is gewoon een perfecte economische beslissing.
"Ik verzoek den luisteraars dan ook om wanneer ze straks hunne legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als ze dat ook andere nachten doen. Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te zijn. En daarmee, geachte luisteraars, laat ik u over aan de verpozing die de radio u pleegt te bieden. Goedenavond."
pi_215360869
quote:
Uiteindelijk zullen hier zo'n vijfduizend Chinezen komen werken
Lekker veel Chinezen daar dus.
quote:
Hij rekent op duizenden banen voor Turken, niet alleen in de fabriek zelf.
Haha. Zie hierboven. Vergeet het maar.

Net als bij alle andere Chinese projecten zal de lokale bevolking berooid achtergelaten gaan worden.
pi_215360883
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 12:09 schreef Ridocar het volgende:

[..]
"Ik verzoek den luisteraars dan ook om wanneer ze straks hunne legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als ze dat ook andere nachten doen. Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te zijn. En daarmee, geachte luisteraars, laat ik u over aan de verpozing die de radio u pleegt te bieden. Goedenavond."
China is toch geen Nazi Duitsland joh _O-
blablablabla
  Redactie Frontpage donderdag 24 oktober 2024 @ 12:25:20 #10
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_215360889
Op dit topic kon je wachten.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 24 oktober 2024 @ 13:13:47 #11
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215361176
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 12:04 schreef sp3c het volgende:
Als ze zich bij BRICS aansluiten gaat die poort naar Europa waarschijnlijk snel dicht
Nee hoor. Vooral nu kunnen ze de relatie met Turkije niet verslechteren
  donderdag 24 oktober 2024 @ 13:14:21 #12
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215361181
quote:

[..]
:')
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 13:42:04 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215361380
quote:
17s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 13:13 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Kan makkelijk, Turkije is niet echt nodig
  donderdag 24 oktober 2024 @ 14:27:49 #14
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215361756
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 13:42 schreef sp3c het volgende:

[..]
Kan makkelijk, Turkije is niet echt nodig
Jawel. Zijn het belangrijkste land voor een stabiel Europa momenteel.
pi_215361854
quote:
17s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 13:13 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Waarom zou dat niet kunnen precies?
pi_215361857
quote:
17s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 14:27 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Jawel. Zijn het belangrijkste land voor een stabiel Europa momenteel.
Leg uit?
  donderdag 24 oktober 2024 @ 14:48:04 #17
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_215361879
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:27 schreef Ridocar het volgende:
Dit plan was al opgezet toen de eerste signalen over een importheffing bekend werden, ergens in July van dit jaar. Dus de beslissing is alleen maar makkelijker geworden toen die er definitief kwam.
The Admirals......1995-2007
pi_215361886
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 14:42 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Leg uit?
De 5 miljoen+ vluchtelingen in Turkije
pi_215361892
quote:
99s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:13 schreef bijdehand het volgende:
Je bedoelt de Nederlandse overheid die ondanks een verbod van de rechter nog steeds wapens verkoopt aan Israel die een mogelijke genocide veroorzaken?

Of bedoel je dat half politiek Nederland een keer bij Putin is geweest inclusief het staatshoofd
pi_215361899
Kunnen Chinese wagens wel lekker tütüren?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_215361941
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 14:50 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Je bedoelt de Nederlandse overheid die ondanks een verbod van de rechter nog steeds wapens verkoopt aan Israel die een mogelijke genocide veroorzaken?

Of bedoel je dat half politiek Nederland een keer bij Putin is geweest inclusief het staatshoofd
Nee
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_215361970
Natuurlijk komt er een leger Chinezen mee, om de zaak draaiende te houden.

Of de gewone Turk hier nou zo blij mee moet zijn betwijfel ik.
pi_215361995
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 10:57 schreef Mikeytt het volgende:
Geweldige ontwikkeling zo in dé poort van Europa
de mesthoop bedoel je
pi_215362294
quote:

[..]
Dit was uit een toepspraak van Colijn in maart 1936.

[ Bericht 1% gewijzigd door Idisrom op 24-10-2024 16:32:18 ]
pi_215362521
Hadden ze hier moeten doen, maar nee ze hangen liever aan de Mem van Google ed.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_215362625
quote:
"Uiteindelijk zullen hier zo'n vijfduizend Chinezen komen werken."
quote:
Hij rekent op duizenden banen voor Turken, niet alleen in de fabriek zelf.
Ja, dream on. Een Chinese fabriek, geleid door Chinezen, waar Chinezen aan de lopende band werken, die Chinees vreten, met toeleveranciers die ook Chinees zijn. Daar gaan werkloze onopgeleide Turken niets aan hebben.

Nou vooruit. Chinezen houden kennelijk van kamperen. Daar kan een lokale campinghouder misschien een paar grijpstuivers aan verdienen. Joepie.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 16:34:48 #27
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_215362632
quote:
89s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 12:22 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Lekker veel Chinezen daar dus.
[..]
Haha. Zie hierboven. Vergeet het maar.

Net als bij alle andere Chinese projecten zal de lokale bevolking berooid achtergelaten gaan worden.
Dit dus. Die Chinezen staan echt niet toe dat de Turken bedrijfsgeheimen te zien krijgen. De lokale bevolking mag hooguit een extra broodje döner verkopen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_215362673
quote:
17s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 13:14 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
:')
Welterusten.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 16:48:22 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215362699
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 12:04 schreef sp3c het volgende:
Turkije wil heel graag bij de EU en ik denk dat ze dat soort van proberen af te dwingen door nu met BRICS te flirten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 17:06:56 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215362799
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:48 schreef Leandra het volgende:

[..]
Turkije wil heel graag bij de EU en ik denk dat ze dat soort van proberen af te dwingen door nu met BRICS te flirten.
Klinkt als flirten met random vrouwen om grote liefde jaloers te maken

Volgens mij werkt dat niet
pi_215362805
quote:
99s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:13 schreef bijdehand het volgende:
Heel veel EU landen teren ook op Chinese investeringen. Zijn dat ook allemaal schurkenstaatjes?
Allah Al Watan Al Malik
pi_215362806
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

@Mortaxx Kim zou mij vermoorden
  donderdag 24 oktober 2024 @ 17:09:29 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215362815
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

Meestal raak je je grote liefde dan idd kwijt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215362928
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Heel veel EU landen teren ook op Chinese investeringen. Zijn dat ook allemaal schurkenstaatjes?
Het zijn in ieder geval geen zuivere landen die alles ophebben met de Europese economie. Iedereen weet dat China daar alleen zit voor zichzelf en loze beloftes doen als 'banen voor de lokale bevolking'. Waarom denk je dat er spontaan '5000 chineze werknemers' meekomen? Andersom hoef je dat echt niet te proberen...dat weigeren ze (en terecht).

Dus ja, op dat gebied mag je ze schurkenstaten noemen.

Tip voor je: kijk De wereld van de Chinezen seizoen 2 op de NPO. Kijk en huiver hoe de Chinezen met de lokale bevolking omgaan.
https://npo.nl/start/seri(...)reld-van-de-chinezen

[ Bericht 8% gewijzigd door Mutsaers__78 op 24-10-2024 17:36:36 ]
pi_215363484
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:30 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Het zijn in ieder geval geen zuivere landen die alles ophebben met de Europese economie. Iedereen weet dat China daar alleen zit voor zichzelf en loze beloftes doen als 'banen voor de lokale bevolking'. Waarom denk je dat er spontaan '5000 chineze werknemers' meekomen? Andersom hoef je dat echt niet te proberen...dat weigeren ze (en terecht).

Dus ja, op dat gebied mag je ze schurkenstaten noemen.

Tip voor je: kijk De wereld van de Chinezen seizoen 2 op de NPO. Kijk en huiver hoe de Chinezen met de lokale bevolking omgaan.
https://npo.nl/start/seri(...)reld-van-de-chinezen
Ja de serie ken ik, mijn punt was meer: is elk land dat economische banden heeft met China een schurkenstaat. Om de Chinezen kun je namelijk niet heen. En laten we wel wezen, de Europese landen hebben nog een keuze, de landen buiten de EU al een stuk minder. Dus kan je hen het kwalijk nemen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215363637
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
Ja, dream on. Een Chinese fabriek, geleid door Chinezen, waar Chinezen aan de lopende band werken, die Chinees vreten, met toeleveranciers die ook Chinees zijn. Daar gaan werkloze onopgeleide Turken niets aan hebben.

Nou vooruit. Chinezen houden kennelijk van kamperen. Daar kan een lokale campinghouder misschien een paar grijpstuivers aan verdienen. Joepie.
Doet me denken aan dat plaatsje in Italie waarvan de naam me even ontschoten is waar het gros van de "made in Italy" kleding wordt gemaakt. Dat is ook gewoon een stuk China in Italie
pi_215363811
De Chinezen hebben een technologische achterstand als het gaat om fossiele brandstofauto's/vrachtwagens omdat ze in de jaren 50 begonnen om die handel op kleine schaal in eigen land te produceren (het had ook geen markt overigens want de mensen waren extreem arm en de infrastructuur was nihil: zelfs in de jaren 90 had 99% van de populatie geen auto want te duur). Ze hebben die achterstand nooit meer goed gemaakt op landen die in de jaren 1890/1900 mee begonnen. Die 50 jaar headstart bleek onoverbrugbaar. Als het ging om elektrische auto's, elektrische vrachtwagens en andere elektrische voertuigen op 1 tot en met 25 wielen zagen ze ergens tussen 2000-2010 hun kans schoon om daar op in te duiken want een nieuwe industrie, het brengt meer geld in het laatje dan t-shirts en broeken naaien zeker als je het intellectueel eigendomsrecht hebt over de hele toeleveringsketen, iedereen begint weer netjes op 0 (grofweg bezien) en opeens hadden ze geen achterstanden meer als het gaat om rollend materieel op het asfalt en konden ze mee met de besten in deze sector. Als het gaat om transportmateriaal voor burgers dan is het enige waar ze in achterlopen passagiersvliegtuigen (letterlijk bagger/troep en dat komt uit de mond van Chinese vliegmaatschappijen), maar de rest kunnen ze in eigen land in elkaar flansen en met behoorlijke kwaliteit.

[ Bericht 7% gewijzigd door Peppert op 24-10-2024 19:22:13 ]
  donderdag 24 oktober 2024 @ 19:06:24 #38
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215363934
Graag onder dezelfde voorwaarden als onze fabrieken daar ook voor decennia gedraaid hebben. Kunnen we wat van die gestolen tech terugjatten.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_215364353
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 18:47 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Doet me denken aan dat plaatsje in Italie waarvan de naam me even ontschoten is waar het gros van de "made in Italy" kleding wordt gemaakt. Dat is ook gewoon een stuk China in Italie
Je kunt woorden natuurlijk strekken. Wat is een bos? Leg uit? Ik heb een lap grond van 15 hectaren met allemaal graven en maar 10 bomen op. Het is een bos. Wie ben jij om mij te vertellen dat het geen bos is. Ik heb dus recht op bosbouwvrijstelling van de BD. Nee, ambtenaartje. Hup, bezwaar achteraan en vervolgens naar de rechtbank. Hetzelfde met labels. Ik kan een paar knopen aan vastmaken in Albanië en het is Made in Albania. Overigens zit ook in kleding behoorlijk wat technologie en design achter: de soorten en kwaliteit van stoffen (veel mogelijkheden ook onderzoeksmogelijkheden om nieuwe kledingmateriaal te ontwikkelen en meer waar ik veel te dom voor ben en dus niet eens aan denk wie weet heeft Al materialen op het oog waar we nog niet aan gedacht hebben als primaten), design, apparatuur voor de fabriekshallen en meer. Niet afdoen als handnijverheid. Kijk naar topsporters en vergelijk de zwempakken van 1990 met 2024.

https://www.belastingdien(...)/bosbouwvrijstelling

[ Bericht 2% gewijzigd door Peppert op 24-10-2024 19:51:49 ]
pi_215364489
Maar hebben ze dan ook afhaalchinees in die fabriek?
pi_215364695
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 18:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ja de serie ken ik, mijn punt was meer: is elk land dat economische banden heeft met China een schurkenstaat. Om de Chinezen kun je namelijk niet heen. En laten we wel wezen, de Europese landen hebben nog een keuze, de landen buiten de EU al een stuk minder. Dus kan je hen het kwalijk nemen.
Ja, eigenlijk wel. Een prima voorbeeld van kortetermijn denken.

Het is in eerste instantie allemaal leuk, maar ik kan letterlijk geen enkel land noemen die beter is geworden van zo'n Chinees project.

En daarbij kun je nog steeds handel drijven met China, maar dan product X exporteren en product Y importeren.

Laat hen nooit iets fysieks opbouwen in jouw land.
pi_215364795
Ts is de grootste mongool ooit als hij een BYD neemt. Droevige autos zeg en lekker voor de EU
pi_215364837
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 19:59 schreef kurk_droog het volgende:
lekker voor de EU
Ik hoor de EU steeds vaker praten over een kapitaalmarktunie en het makkelijker maken voor start-ups om aan financiering te komen. De invloed van een zekere land. 100%. Het is een positieve invloed op dit specifieke gebied want hiervoor had het absolute idee bij de politieke, journalistieke en intellectuele top postgevat dat overheden niks hoeven te doen en dat de onzichtbare hand van Allah de Markt voor zorgt dat alles in kannen en kruiken wordt gegoten op technologisch en industrieel gebied. Je kon roepen en schreeuwen als Henk met de Wibra pet, maar de (financiële) media, denktanks en politici waakten als een priesterklasse over heidenen die vragen stelden bij de economische 'waarheden' (lees religie) van de laatste 30 jaar. Ik wilde dat ik met die onzichtbare hand een Godenlichaam van 6 sickpacks kon kweken met allemaal chicks die om mij heen zwoelen maar ondertussen zit ik als een mongool in mijn zolderkamer. Ah, de onzichtbare hand van Rutte en het kwartje van Kok.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Boost EU research spending to ¤220B or lose against US, China, experts warn

A new report cites areas where the EU is lagging behind its rivals, and recommends a spending boost.

The European Union should boost its next research and innovation budget to ¤220 billion -- more than double the current figure -- to stay competitive globally, a group of experts warned in a report seen by POLITICO ahead of its release.

The report, ordered by the European Commission's research department, rates Europe's research and innovation spending against geopolitical rivals, including the United States and China.

More investment in the Horizon Europe program "is not a subsidy or expense; it's an investment in our future," the experts said, asking for a twofold increase of the current ¤95 billion allocation for the next program from 2028 to 2034.

"Compared to the U.S., the EU fails to scale new innovative companies to become global giants," the report said. "Additionally, and partly as a result, the EU has developed undesirable dependencies in certain critical technologies," it said.

European Commission President Ursula von der Leyen in her political guidelines has promised to "put research and innovation at the heart of our economy."

Bron: https://www.politico.eu/a(...)port-horizon-europe/

[ Bericht 5% gewijzigd door Peppert op 24-10-2024 20:36:49 ]
  donderdag 24 oktober 2024 @ 20:26:12 #44
55801 Mutant01
pi_215365317
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 19:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ja, eigenlijk wel. Een prima voorbeeld van kortetermijn denken.

Het is in eerste instantie allemaal leuk, maar ik kan letterlijk geen enkel land noemen die beter is geworden van zo'n Chinees project.

En daarbij kun je nog steeds handel drijven met China, maar dan product X exporteren en product Y importeren.

Laat hen nooit iets fysieks opbouwen in jouw land.
Ze nemen het gewoon over. Denk aan de Griekse havens. Product x importeren levert de Chinezen alleen maar nog meer op trouwens.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 24 oktober 2024 @ 20:58:26 #45
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_215365824
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Zeg ik dat?
  woensdag 30 oktober 2024 @ 22:18:50 #46
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215423858
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 10:57 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)n-zich-welkom-voelen
[..]
Geweldige ontwikkeling zo in dé poort van Europa. :)

Zal ook wel als een klap aankomen bij de EU, die een paar weken terug nog de importtarieven voor Chinese auto's had verhoogd. _O- faalhazen wel
Zal ook goed wezen voor de Turkse economie.

Zelf ook al aan het denken om een BYD te nemen :Y
turkije zit niet in de EU.

ik vind de BYD seal wel duur is maar een gewone auto hoor

quote:
De Byd Seal begint bij ¤ 38.490,-. Dit instapmodel is aangedreven door een (plug-in) hybride motor met 218 pk. De Byd Seal prijzen lopen op tot ¤ 49.990,-.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')