Dat gaat min of meer op voor alle gelovigen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:36 schreef Nielsch het volgende:
Maar hee, Christenen die de vrijheid van anderen willen beperken. What else is new?
Ook voor ongelovigen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:25 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat gaat min of meer op voor alle gelovigen.
Ten tijde van het ontstaan van de Nadere Reformatie bestond de USA nog niet. Verder eens.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:22 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Net als de nadere reformatie, het charismatisch evangelisme (dat ook voet aan de grond krijgt onder de jongere lichting in de biblebelt, via o.a. de EO-Jongerendag) en de cancelcultuur uit Amerika zijn geïmporteerd.
Ik heb het liefst een buurt vol kale gevels in december, met hooguit een versierde kerstboom in de woonkamer en eventueel zo’n trapje met lampjes in de vensterbank, maar in je tuin ben je vrij om die in te richten, met alleen de wet als grens. De buren hebben het recht om er schande van te spreken, maar daarmee houdt het wel op.
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:18 schreef michiel_merk het volgende:
Dat is Nederland, een dag niet gezeurd een dag niet geleefd.
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:20 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
op zondag vooraan in de kerk en de weeks de grootste rotzakken.
Halloween is alles behalve Christelijk makker.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niet eens weten dat Halloween (All Hallows' Eve) een Christelijk feest is![]()
![]()
Slopen?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:03 schreef bianconeri het volgende:
Dit is toch ook echt belachelijk. Wie zit er nou te wachten op dat achterlijke Halloween? Behalve winkels die wat willen verkopen.
Overigens die zogenaamde christenen.... walgelijk.
Leuk dat je voor iets wilt opkomen, maar echt... Dingen slopen gaat weer lijnrecht tegen je eigen geloof in, dus beetje krom of niet dan.
Een kerk zou een huis van God zijn, maar God is er nooit. Tenminste ik heb op verschillende tijdstippen bij heel veel kerken gekeken en heb daar nog nooit God zien staan, maar wel groter volk.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:20 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Ik heb daar inderdaad ook ervaring mee. Ik sprak een keer samen met een vriend een paar ouders aan in een wegrestaurant van kinderen die even verderop betonnen paaltjes op de afrit van een snelweg hadden gelegd.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:20 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Het is geen christelijk feest maar heeft verwantschap met het katholieke feest Allerheiligen. De protestantse kerk heeft dat verworpen. M.i. tot zover allemaal prima.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niet eens weten dat Halloween (All Hallows' Eve) een Christelijk feest is![]()
![]()
Als het gewoon bij zeuren bleef, helemaal prima. Maar eieren gooien, vernielingen aanrichten en Jezus opdringen middels een in andermans geplaatst bord? Niet prima en wel helemaal prima dat dit even aangekaart wordt in het nieuws.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:18 schreef michiel_merk het volgende:
Dat is Nederland, een dag niet gezeurd een dag niet geleefd.
Terwijl jij op FOK! het meest en felst discussieert wat betreft Trump.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:35 schreef Nober het volgende:
Buitenlandse aangelegenheden verbieden.
851 resultaten op Trump van tong80.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Terwijl jij op FOK! het meest en felst discussieert wat betreft Trump.
Ik onderschat mezelf weer eens. Er kan er op alle terreinen natuurlijk maar één de 1e zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:34 schreef Nober het volgende:
[..]
851 resultaten op Trump van tong80.
367 resultaten op Trump van Nober.
https://mycroft.fok.nl/in(...)ortby=post_date_desc
Heb ook nog 10 keer Twramp gebruikt op z'n Eva Jineks.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik onderschat mezelf weer eens. Er kan er op alle terreinen natuurlijk maar één de 1e zijn.
Ikquote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Heb ook nog 10 keer Twramp gebruikt op z'n Eva Jineks.
Waarbij die charismatische evangelisten weer heel erg bezig zijn met demonen. Hier in de Bible Belt zie ik dan ook vooral kritiek op Halloween vanuit de Charismatische/Pinkster hoek.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:22 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Net als de nadere reformatie, het charismatisch evangelisme (dat ook voet aan de grond krijgt onder de jongere lichting in de biblebelt, via o.a. de EO-Jongerendag) en de cancelcultuur uit Amerika zijn geïmporteerd.
Ik heb het liefst een buurt vol kale gevels in december, met hooguit een versierde kerstboom in de woonkamer en eventueel zo’n trapje met lampjes in de vensterbank, maar in je tuin ben je vrij om die in te richten, met alleen de wet als grens. De buren hebben het recht om er schande van te spreken, maar daarmee houdt het wel op.
Nouja dat roep je vooral over jezelf af door je focus radicale moslims en vervolgens bij te gaan houden of mensen daar net zo vaak schande van spreken dan over christenradicalen omdat ze anders selectief zouden zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je weet het niet - want je blijft hiermee doorgaan - maar je bevestigt met dit soort oppervlakkige en in de kern ook gewoon feitenvrije one-liners steeds mijn punt.
Niet sterk, Hex... al jaren niet meer.
Je 'buitenlander-hater' gereutel was al vakkundig afgeserveerd toen bleek dat mijn eigen familie diverser is dan heel jouw postcodegebied bij elkaar, thans gooi je het maar over de 'moslim-haat' boeg.
Qua inhoud en argumenten heb je niets. Nooit gehad ook inzake dit. Gewoon mensen afserveren als haters, en je hebt je deugplicht weer vervult.
Tot straks
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |