abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:34:32 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_215341898
Het Eredivisie-voetbal mag verdwijnen bij de NPO, zo vindt Taco Zimmerman. De algemeen directeur van AVROTROS geeft in gesprek met Spreekbuis.nl aan dat de bezuinigingen van de overheid consequenties gaan hebben voor ‘een aantal zenders en netten van de NPO’.

In het kader van de bezuinigingen bij de publieke omroep, circa honderd miljoen euro, stelt Zimmerman dat het Eredivisie-voetbal kan verdwijnen. Met het uit handen geven van de uitzendrechten van de Eredivisie-samenvattingen kan de NPO zo’n 20 tot 25 miljoen euro besparen, ondanks dat de publieke omroep op die manier reclame-inkomsten misloopt.

De algemeen directeur vraagt zich af wat de toegevoegde waarde van de samenvattingen is als er veel commerciële partijen zijn die graag willen betalen. “Het voetbal kost ontzaglijk veel geld”, zegt Zimmerman.
De bestuurder is overigens niet te spreken over de aangekondigde bezuinigingen vanuit de politiek en hij noemt die ‘een vorm van pesten’. “We zijn een speelbal geworden van de politiek.”

“Honderd miljoen eraf zie ik als een vorm van pesten. Men vindt kennelijk: inhoudelijk krijgen we er onze vinger niet achter, dan doen we het maar met geld. Het is symboolpolitiek”, besluit Zimmerman. Of de samenvattingen daadwerkelijk op korte termijn gaan verdwijnen, is niet duidelijk. In mei wist sportmarketeer Chris Woerts in het programma De Oranjezomer overigens te melden dat de Eredivisie-rechten vanaf het seizoen 2025/26 op de markt komen.

https://www.msn.com/nl-nl(...)6e6f179971d2eb&ei=25

"Paar" jaar geleden zou ik dat niet leuk vinden. Tegenwoordig wordt alles al elders uitgezonden en kan ik er niet echt meer mee zitten.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215341975
ik stream gewoon en ik loop ongeveer 5-10 sec voor ook!

ben daarom ook vaak sneller dan de rest van het topic met het juichen
graag op anoniem
pi_215342028
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 17:39 schreef KingRoland het volgende:
ik stream gewoon en ik loop ongeveer 5-10 sec voor ook!

ben daarom ook vaak sneller dan de rest van het topic met het juichen
niet sneller dan ik

ik loop altijd 20 seconde voor met het juisten dan de rest
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:48:49 #4
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215342051
Nu heb ik zin in Taco's
pi_215342086
Zo'n ¤600.000,- per speelronde. Belachelijk inderdaad.

Kun je beter aan de vrouweneredivisie schenken.

quote:
De algemeen directeur vraagt zich af wat de toegevoegde waarde van de samenvattingen is als er veel commerciële partijen zijn die graag willen betalen. “Het voetbal kost ontzaglijk veel geld”, zegt Zimmerman.
Komt ie nu mee.

[ Bericht 8% gewijzigd door Nober op 22-10-2024 18:07:00 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:38:56 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_215342444
Baasje van AVROTROS preekt voor eigen parochie.
Tis la jaren geleden dat ik met bord op schoot Studio Sport heb gezien. Dus ja niet echt een mening.

De vraag is wel of de commercielen (veel) geld willen betalen voor de rechten. Immers het valt niet echt meer terug te verdienen. Dus of de PO gaat minder betalen, een nieuwe John de Mol gaat niet op staan. Of het moet worden verrekend in een ESPN-deal en gaat het naar de zondagavond.

De (digitale) kabelkijker sterft langzaam uit.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 23 oktober 2024 @ 09:31:15 #7
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_215348146
Met dit soort argumentatie kan het Songfestival ook prima weg naar de commerciëlen. Maar dat zal het mannetje van de Tros wel anders zien.
pi_215348853
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:31 schreef maxi-mus het volgende:
Met dit soort argumentatie kan het Songfestival ook prima weg naar de commerciëlen. Maar dat zal het mannetje van de Tros wel anders zien.
Precies dat ja, al ben ik wel van mening dat de NOS zonder samenvattingen zou kunnen. Maar dit is gewoon typisch vingertjewijzen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')