De betreffende collega ook in de ochtend groeten en een fijne avond wensen; verder accepteren dat dit gewoon een collega is.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:32 schreef popke352 het volgende:
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Dit! Meer is het niet en zal het ook niet worden.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:34 schreef SwJ het volgende:
[..]
De betreffende collega ook in de ochtend groeten en een fijne avond wensen; verder accepteren dat dit gewoon een collega is.
Ik ben niet zo diplomatiek dus ik zou vooral de hele dag proberen niet zo naar die collega te kijkenquote:Op maandag 21 oktober 2024 17:32 schreef popke352 het volgende:
Zij geeft aan dat ze het een lastige situatie vind en het een plekje moet geven.
Ja precies dit.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:59 schreef maily het volgende:
De collega moet het een plekje geven?
Dat je je twee dagen hebt ziekgemeld vanwege slaapproblemen?
Ga ik voortaan ook gebruikenquote:Op maandag 21 oktober 2024 17:59 schreef maily het volgende:
Klopt, ik ben openhartig geweest naar haar toe. De situatie heb ik aan haar uitgelegd. In eerste instantie was ze meedenkend. Totdat ze vond dat ik er te weinig mee deed. Sindsdien negeert ze mij.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:59 schreef maily het volgende:
quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:03 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ga ik voortaan ook gebruiken
"Sorry dat ik 5 minuten te laat ben"
"Hmm ja dit moet ik een plekje geven"
Geheel vrij geinterpreteerd op basis van de weinig info: je hebt slaapproblemen en daarnaast nog tal van psychische en/of lichamelijke problemen waardoor je de helft van de tijd het werk niet kunt doen en de verantwoordelijkheid van je afschuift? Je collega probeert tips te geven om met je klachten om te gaan dan wel te functioneren, maar daar doe je niks mee. Dus is je collega er klaar mee.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:03 schreef popke352 het volgende:
[..]
Klopt, ik ben openhartig geweest naar haar toe. De situatie heb ik aan haar uitgelegd. In eerste instantie was ze meedenkend. Totdat ze vond dat ik er te weinig mee deed. Sindsdien negeert ze mij.
We zitten met zijn tweeën op 1 kantoor, dus het geeft een hele nare sfeer.
Nee, ik heb me enkel 2 dagen ziek gemeld. Die nachten had ik echt niet geslapen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:05 schreef ZarB het volgende:
[..]
Geheel vrij geinterpreteerd op basis van de weinig info: je hebt slaapproblemen en daarnaast nog tal van psychische en/of lichamelijke problemen waardoor je de helft van de tijd het werk niet kunt doen en de verantwoordelijkheid van je afschuift? Je collega probeert tips te geven om met je klachten om te gaan dan wel te functioneren, maar daar doe je niks mee. Dus is je collega er klaar mee.
Maar je beseft wel dat het dan wel heel vreemd is dat je collega zo reageert he? Wat heb je haar verteltd toen je openhartig was?quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:09 schreef popke352 het volgende:
[..]
Nee, ik heb me enkel 2 dagen ziek gemeld. Die nachten had ik echt niet geslapen.
Tot nu toe heeft ze geen werk hoeven over te nemen. Ik loop hiervoor bij de huisarts.
Aangezien we daarvoor een hele goede band hadden, had ik haar de inhoud vertelt van de gesprekken die ik had bij de huisarts.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:26 schreef ZarB het volgende:
[..]
Maar je beseft wel dat het dan wel heel vreemd is dat je collega zo reageert he? Wat heb je haar vertelt toen je openhartig was?
Wat is er dan zo erg van wat je de HA verteld hebt?quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:32 schreef popke352 het volgende:
[..]
Aangezien we daarvoor een hele goede band hadden, had ik haar de inhoud vertelt van de gesprekken die ik had bij de huisarts.
Ik merkte al vrij snel dat ze haar mening probeerde door te drukken.
Terwijl ik alleen maar haar wilde informeren / begrip kweken over de situatie.
Hoe heb je toen gereageerd toen ze haar mening gaf?quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:32 schreef popke352 het volgende:
[..]
Aangezien we daarvoor een hele goede band hadden, had ik haar de inhoud vertelt van de gesprekken die ik had bij de huisarts.
Ik merkte al vrij snel dat ze haar mening probeerde door te drukken.
Terwijl ik alleen maar haar wilde informeren / begrip kweken over de situatie.
Volgens TS:quote:Op maandag 21 oktober 2024 22:46 schreef valentijn101 het volgende:
Ik mis volgens mij een heel deel van het verhaal. Maar als je je ziek meld elke keer als je een nacht slecht geslapen hebt kan ik me voorstellen dat je collega zich hier aan ergert. Zeker als je aangedragen oplossingen niet serieus neemt.
Zonder de rest van het verhaal te kennen is dit lastig.quote:Op maandag 21 oktober 2024 23:09 schreef maily het volgende:
[..]
Volgens TS:
tot nu toe twee dagen ziekgemeld op een paar maanden tijd.
Inderdaad. Het is een compleet onlogisch verhaal. Welke situatie is in hemelsnaam lastig te accepteren? Een collega heeft zich twee dagen ziekgemeld, so what? Die dingen gebeuren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 06:28 schreef Seven. het volgende:
Of TS verzwijgt 90% van de context die er toe leidt dat zijn collega hem negeert, óf de collega van TS is een gestoord wijf.
Op basis van de beschikbare informatie, onthou ik mij van het vellen van een oordeel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |