Misschien moeten jullie maar eens wat minder bij je moeder gaan eten en wat mindere alle sociale afspraken gezamelijk willen doen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:04 schreef Eerdmans020 het volgende:
[..]
Ik herken bijna al symptomen bij haar. Ze is een dag heel gelukkig en doet leuk mee, de andere dag zit ze sip op de bank en zegt dat ik niks voor haar beteken terwijl zij zoveel voor mij zou doen.
Ze is ook heel negatief in relatie met anderen. Bijvoorbeeld mijn moeder zegt: 18:00 is te vroeg kom 18:30 bij ons eten. Zegt ze; je moeder is niet helemaal enthousiast dat wij komen. Mijn moeder zou nooit een etentje verplaatsen en super blij zijn als wij komen. Ik zeg dan dat mijn moeder gewoon fulltime werkt en die van jou niet. Gaat ze cynisch lachen en zeggen dat ik gelijk heb.
Omdat we continu ruzie hebben om niets. Zeggen wij ook heel veel afspraken af. Als vrienden of familie bij ons komen eten of wij gaan daarheen. Of zelfs verjaardagen. Dan hebben wij een discussie om niets die opeens heel naar wordt. Wij zeggen dan of gaan dan niet. Want zij gaat dan ineens uitkleden en in bed liggen of naar de supermarkt lopen.
Ik heb echt heel veel geduld gehad als ik het zo allemaal lees. En ik erken: ik ben dominant. Ik ben soms moeilijk benaderbaar, maar nooit onredelijk, vals of onrechtvaardig.
Een bekende actie van borderliners is hun partner (lees: slachtoffer) te isoleren van zijn/ haar sociale omgeving.quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Misschien moeten jullie maar eens wat minder bij je moeder gaan eten en wat mindere alle sociale afspraken gezamelijk willen doen.
Lijkt alsof jullie in elkaars nek lopen te hijgen. En nog steeds dat gedoe van jou en je moeder en het verplichte op bezoek gaan. Niet gezond.
Elkaar een beetje meer vrij laten en leven en laten leven is wel zo prettig.
Uitgekleed naar de supermarkt lopen is wel apart jaquote:Op maandag 21 oktober 2024 20:04 schreef Eerdmans020 het volgende:
[..]
Ik herken bijna al symptomen bij haar. Ze is een dag heel gelukkig en doet leuk mee, de andere dag zit ze sip op de bank en zegt dat ik niks voor haar beteken terwijl zij zoveel voor mij zou doen.
Ze is ook heel negatief in relatie met anderen. Bijvoorbeeld mijn moeder zegt: 18:00 is te vroeg kom 18:30 bij ons eten. Zegt ze; je moeder is niet helemaal enthousiast dat wij komen. Mijn moeder zou nooit een etentje verplaatsen en super blij zijn als wij komen. Ik zeg dan dat mijn moeder gewoon fulltime werkt en die van jou niet. Gaat ze cynisch lachen en zeggen dat ik gelijk heb.
Omdat we continu ruzie hebben om niets. Zeggen wij ook heel veel afspraken af. Als vrienden of familie bij ons komen eten of wij gaan daarheen. Of zelfs verjaardagen. Dan hebben wij een discussie om niets die opeens heel naar wordt. Wij zeggen dan of gaan dan niet. Want zij gaat dan ineens uitkleden en in bed liggen of naar de supermarkt lopen.
Ik heb echt heel veel geduld gehad als ik het zo allemaal lees. En ik erken: ik ben dominant. Ik ben soms moeilijk benaderbaar, maar nooit onredelijk, vals of onrechtvaardig.
Als ts inderdaad meerdere topics hier over heeft open gegooid, zij het onder deze naam of een andere, heb je daar gelijk in. Heeft geen enkel nut. mits het natuurlijk waar is.quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:12 schreef capricia het volgende:
Maar goed. Dat is je in de andere topics ook al verteld.
Dus dat heeft weinig zin om hier weer te herhalen.
Dat zal dan andersom zijn aangezien hij in een van de andere topics woest wordt omdat zij geen zin heeft om iedere week met hem bij zijn moeder te gaan eten en zijn hele familie af te toeren qua feesten en partijen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:11 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Een bekende actie van borderliners is hun partner (lees: slachtoffer) te isoleren van zijn/ haar sociale omgeving.
Dat houd dus in banden familie en vrienden te saboteren en te ondermijnen.
TS hangt nogal aan zijn moeder. En vindt dat zijn vrouw dat ook maar moet doen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:15 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Als ts inderdaad meerdere topics hier over heeft open gegooid, zij het onder deze naam of een andere, heb je daar gelijk in. Heeft geen enkel nut. mits het natuurlijk waar is.
Wat is eigenlijk het bewijs dat ts hierover meerdere topics heeft geopend? Ik heb het topic niet helemaal gelezen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zal dan andersom zijn aangezien hij in een van de andere topics woest wordt omdat zij geen zin heeft om iedere week met hem bij zijn moeder te gaan eten en zijn hele familie af te toeren qua feesten en partijen.
De borderliner in het verhaal is TS zelf, steeds wat in andere vorm en naam een verhaal in elkaar gieten waarin hij de slachtofferrol speelt in een relatie waar hij al lang zelf uit kan stoppen en zelf jaren in blijft hangen en al de adviezen hier negeertquote:Op maandag 21 oktober 2024 20:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zal dan andersom zijn aangezien hij in een van de andere topics woest wordt omdat zij geen zin heeft om iedere week met hem bij zijn moeder te gaan eten en zijn hele familie af te toeren qua feesten en oartijen.
Zie hierboven, heeft het ook toegegevenquote:Op maandag 21 oktober 2024 13:26 schreef Lienekien het volgende:
En hier nog een account, met een aantal topics van TS over zijn falende huwelijk.
R&P / Naar hotel?
Waaronder deze, over zijn vriendin die niet naar zijn moeder wilde zwaaien: R&P / Scheiden..
Mischien is zijn moeder wel hulpbehoevend en/of risicopatiënt. Ik denk dat vrouwen dan hetzelfde zouden doen. Namelijk de band hecht houden.quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
TS hangt nogal aan zijn moeder. En vindt dat zijn vrouw dat ook maar moet doen.
In dat geval kan ik dit topic niet serieus nemen inderdaad.quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:22 schreef Droopie het volgende:
[..]
Zie hierboven, heeft het ook toegegeven
Omdat de topics steeds dezelfde kernwoorden bevatten.quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:20 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk het bewijs dat ts hierover meerdere topics heeft geopend? Ik heb het topic niet helemaal gelezen.
Tja, inderdaad verloren tijd.quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat de topics steeds dezelfde kernwoorden bevatten.
Ik noem er een paar:
Eten bij zijn moeder.
Schelden naar elkaar.
De adviezen van zijn vader.
Het uit elkaar willen.
En nog wat meer.
Tevens gebruikt hij steeds dezelfde woorden voor wat hij voelt.
Deze reeks loopt al een tijdje onder diverse namen.
Een advocaat die 250,- p/u rekent ?quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:07 schreef Eerdmans020 het volgende:
[..]
Dank voor je reactie.
Hoe gaat zo een proces te werk? Ik heb even iemand opgebeld, een advocaat, die rekent 250 euro ex btw en denkt dat mijn zaak ongeveer 10 tot 15 uur zal duren. Is dat redelijk? Ik heb geen kinderen en koophuis. Enige wat wij hebben is spaargeld en een auto die gedeeld moet worden.
In beginsel heb je natuurlijk helemaal gelijk hč… Maar het is aannemelijk dat TS - of wie dan ook in zo’n situatie - niet daadwerkelijk ineens een heel groot probleem maakt van iets heel kleins. Zoiets gebeurt pas als je eigenlijk al niet meer in speaking terms bent door 1000 andere incidenten/meningsverschillen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het ziet er niet uit en mag het een onsje minder is iets heel anders dan op een aardige manier aangeven dat voor jou die make-up niet zo nodig hoeft, en dat je haar zonder nog veel mooier vindt. Maar dat het natuurlijk helemaal prima is dat zij die make-up wel draagt als zij dat mooi vindt.
Ik denk dat de relatie TS al een hele tijd zit in het stadium waarin het nooit inhoudelijk ergens over gaat, maar ze elkaar wel het leven zuur maken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 07:57 schreef De_Pel het volgende:
[..]
In beginsel heb je natuurlijk helemaal gelijk hč… Maar het is aannemelijk dat TS - of wie dan ook in zo’n situatie - niet daadwerkelijk ineens een heel groot probleem maakt van iets heel kleins. Zoiets gebeurt pas als je eigenlijk al niet meer in speaking terms bent door 1000 andere incidenten/meningsverschillen.
Of ga je mij nu met droge ogen vertellen dat jij nog nooit stevige ruzie hebt gehad naar aanleiding van iets wat eigenlijk inhoudelijk compleet nergens over gaat?
Haar helpen met haar "woedebeheersing"?quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:03 schreef Eerdmans020 het volgende:
[..]
Gelijk heb je. Mijn uitdaging zit in: wil ik haar helpen met haar woedebeheersing? Heb ik zin in nog eens jaren aan te verspillen en dat het mogelijk niet goed komt. Ik wil ook stappen maken in het leven, denk aan: huis kopen, kinderen hebben. Op deze manier lukt het gewoon niet.
Ik vind ook heftig dat zij na een ruzie buiten, naar huis komt en meteen deuren kapot trapt, schoenen naar mij gooit en met een stoel op mij inslaat. Dit is toch gewoon bewust iemand willen ijn doen. Hoe boos je ook bent.
Stel dat ik ook een gek zou zijn, en ik zou terugslaan. Wat dan? Ik kan mij zelf nog verdedigen, maar tegen mij zou zij dat niet kunnen. Ik ben bang dat zij mij een keer echt veel pijn gaat doen en ik ga terugslaan.
Ja, je mag je voorkeur aangeven, maar dat betekent niet dat de ander vervolgens moet doen wat jouw voorkeur is.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:12 schreef Eerdmans020 het volgende:
[..]
Je mag als partner toch je voorkeuren aangeven. Je kiest toch voor elkaar in een bepaalde hoedanigheid en als zij ineens anders gaat opmaken, dan mag ik toch aangeven dat dit er niet uitziet en of het een onsje minder mag.
Haar reactie, dat geweld, is dat te verhelpen? Moet ik daar tijd in steken als partner?
Dat huwelijk is al 2 jaar klaar, maar op een of andere manier blijven ze maar doormodderen, en de eerste reactie als het over scheiden gaat is een opsomming van de advocaatkosten.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:26 schreef MissButterflyy het volgende:
Op een gegeven moment is het gewoon klaar. En dat is het tussen jullie. Zet die scheiding in gang. Jullie hebben toch geld genoeg, waarom dan nu miepen over dat een advocaat duur is?
En haar ouders mag ze zelf inlichten.
En is er wellicht inmiddes een kind in het spel.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 09:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat huwelijk is al 2 jaar klaar, maar op een of andere manier blijven ze maar doormodderen, en de eerste reactie als het over scheiden gaat is een opsomming van de advocaatkosten.
Ondertussen emmert TS op deze manier nog 2 jaar door en dan wordt scheiden een nog duurder verhaal, want dan mag hij ook 5 jaar alimentatie aftikken.
Hij stipt hier een reden aan:quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 09:08 schreef Boca_Raton het volgende:
Kansloos x 3.
Tenzij TS het nu eens gaat hebben over de reden waarom hij bij deze vrouw blijft. Want het is oorlog.
In het vorige topic, onder een andere usernaam, gaat hij daar nog uitgebreider op in. Dan wordt het verhaal ernstiger als de kinderwens ook aan de orde komt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:47 schreef Eerdmans020 het volgende:
[..]
Niet te trots. Ik denk altijd bij een ruzie, wat heb ik fout gedaan en denk ook aan haar goede kanten. Ik ben ook een beetje bang dat de volgende meid, erger zal zijn en ik beter bij deze kon blijven. Misschien ben ik wel bang om alleen te blijven.
Oké… Maar hij zal er zelf over moeten beginnen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 09:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij stipt hier een reden aan:
[..]
In het vorige topic, onder een andere usernaam, gaat hij daar nog uitgebreider op in. Dan wordt het verhaal ernstiger als de kinderwens ook aan de orde komt.
Ik bedoel dus dat hij redeneert dat een nieuwe partner misschien nog wel erger is dan zij. En dat gekoppeld aan (zie dat topic) dat hij kinderen wil en dat hem mogelijk te lang duurt als daar eerst een andere partner voor gevonden moet worden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 09:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oké… Maar hij zal er zelf over moeten beginnen.
Met kind een extra bonus, 12 jaar alimentatie.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 09:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En is er wellicht inmiddes een kind in het spel.
Hoe eerder dit echt eindigt, hoe beter.
Als een volgende partner net zo of nog erger is moet TS misschien ook toegeven dat hij er een grote rol in heeft.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 09:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik bedoel dus dat hij redeneert dat een nieuwe partner misschien nog wel erger is dan zij. En dat gekoppeld aan (zie dat topic) dat hij kinderen wil en dat hem mogelijk te lang duurt als daar eerst een andere partner voor gevonden moet worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |