Geen idee. Als er geen kinderen en koophuis zijn en je bent in gemeenschap van goederen getrouws, kun je volgens mij samen een en ander verdelen en op de gemeente je huwelijk laten ontbinden. Heb je geen advocaat voor nodig.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:07 schreef Eerdmans020 het volgende:
[..]
Dank voor je reactie.
Hoe gaat zo een proces te werk? Ik heb even iemand opgebeld, een advocaat, die rekent 250 euro ex btw en denkt dat mijn zaak ongeveer 10 tot 15 uur zal duren. Is dat redelijk? Ik heb geen kinderen en koophuis. Enige wat wij hebben is spaargeld en een auto die gedeeld moet worden.
Je mag als partner toch je voorkeuren aangeven. Je kiest toch voor elkaar in een bepaalde hoedanigheid en als zij ineens anders gaat opmaken, dan mag ik toch aangeven dat dit er niet uitziet en of het een onsje minder mag.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:11 schreef Marsenal het volgende:
Zoals jij over haar make-up begint, dan ben je er nog niet aan toe om een vaste relatie te hebben, laat staan een huwelijk. En zoals zij reageert, laat haar maar lekker doodvallen.
Ga scheiden.
Zij wil daar niet aan meewerken. Zij zegt als je wil scheiden, zie ik de brief van je advocaat wel verschijnen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geen idee. Als er geen kinderen en koophuis zijn en je bent in gemeenschap van goederen getrouws, kun je volgens mij samen een en ander verdelen en op de gemeente je huwelijk laten ontbinden. Heb je geen advocaat voor nodig.
Ik zou er nog meer tijd insteken dan lezen we over 2 maanden wel weer wat je nu weer overkomen is en of je ouders nog steeds toeterend langs rijden.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:12 schreef Eerdmans020 het volgende:
[..]
Haar reactie, dat geweld, is dat te verhelpen? Moet ik daar tijd in steken als partner?
Waar slaat deze opmerking op?quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:11 schreef Marsenal het volgende:
Zoals jij over haar make-up begint, dan ben je er nog niet aan toe om een vaste relatie te hebben, laat staan een huwelijk.
Het is natuurlijk wel hoe je het brengt. Als iemand een smerige dot aan make up aanbrengt, doen zij dit niet omdat ze zo'n fris beeld van zichzelf hebben. Dat is pure onzekerheid. Heb je daar rekening mee gehouden, toen je er over begon? Dat elke woord er over haar waarschijnlijk al kwetst en haar kwetsbaarheden blootlegt? Want daarom reageert ze natuurlijk zo debiel, omdat ze zich keihard aangevallen voelt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:12 schreef Eerdmans020 het volgende:
[..]
Je mag als partner toch je voorkeuren aangeven. Je kiest toch voor elkaar in een bepaalde hoedanigheid en als zij ineens anders gaat opmaken, dan mag ik toch aangeven dat dit er niet uitziet en of het een onsje minder mag.
Haar reactie, dat geweld, is dat te verhelpen? Moet ik daar tijd in steken als partner?
Nu wat jij zegt, zegt zij over mij. Ik zou haar niet waarderen, nooit hebben gezegd dat ze leuk eruit ziet, al een lange tijd geen bloemen heb gekocht. Ze wil continu iets ervoor terug als zij wat voor mij doet. Bijvoorbeeld als ik vrienden uitnodig, zij heeft dan gekookt, is ze de volgende dag sip. Ik vraag wat is er? Zegt ze, ik doe zoveel voor jou, maar jij neemt niet eens de moeite om rozen voor mij te kopen. Het gaat mij niet om de rozen, maar dat ze alles voor mij met tegenzin doet en pas gelukkig is als ze er iets voor terugkrijgt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:12 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik denk dat je vrouw een diagnose heeft. Soort van narcisme lijkt het. Ze kan en wil niks met jouw perceptie. Vroeg of laat zal deze relatie klappen. Met zo iemand valt niet samen te leven. Jij gaat jezelf steeds kleiner maken om haar maar te pleasen en de goede vrede te bewaren. Op een gegeven ogenlik is er niks meer van je over. En dan verlaat ze je omdat je geen man bent. Terwijl ze daar zelf de oorzaak van is. Maar dat ziet ze niet. Wegwezen!
Niet te doen dit.²
Dank voor je structurele bijdrage.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:14 schreef Lienekien het volgende:
Dit was trouwens het vorige topic.
Lees en huiver.
R&P / Handen in het haar
Ik wist wel dat dit mij bekend voorkwam.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:14 schreef Lienekien het volgende:
Lees en huiver.
R&P / Handen in het haar
Nou BansheeBoy, heb jij verkering? Want ik kan je vertellen, als jij graag een goede gelijkwaardige relatie voor lange termijn in stand wilt houden, kan ik je vertellen, dan besef je je in elk geval dat er 250 manieren zijn waarop je kritiek kan leveren. En als de uitkomst complete hysterie is, dan heb je niet de juiste manier gevonden.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waar slaat deze opmerking op?
Ik snap de meeste reacties echt niet. De beste man zit met een groot probleem en we stellen irrelevante vragen of geven hem de schuld. Daarvoor is hij niet hier gekomen met zijn verhaal.²
Het ziet er niet uit en mag het een onsje minder is iets heel anders dan op een aardige manier aangeven dat voor jou die make-up niet zo nodig hoeft, en dat je haar zonder nog veel mooier vindt. Maar dat het natuurlijk helemaal prima is dat zij die make-up wel draagt als zij dat mooi vindt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:12 schreef Eerdmans020 het volgende:
[..]
Je mag als partner toch je voorkeuren aangeven. Je kiest toch voor elkaar in een bepaalde hoedanigheid en als zij ineens anders gaat opmaken, dan mag ik toch aangeven dat dit er niet uitziet en of het een onsje minder mag.
Nee, jij bedankt, want ik vermaak me weer prima.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:17 schreef Eerdmans020 het volgende:
[..]
Dank voor je structurele bijdrage.
Ja en kap nu naar met die act, genoeg aandacht gehad weer, de herftstvakantie is nog een paar dagenquote:Op maandag 21 oktober 2024 13:17 schreef Eerdmans020 het volgende:
[..]
Dat heeft ze van tvquote:Op maandag 21 oktober 2024 13:13 schreef Eerdmans020 het volgende:
[..]
Zij wil daar niet aan meewerken. Zij zegt als je wil scheiden, zie ik de brief van je advocaat wel verschijnen.
Ik heb daar ook aan gedacht, maar dat gaat niet helpen omdat zij weinig zelfreflectie heeft. Ze praat continu alsof alles mijn schuld is en ik als man deze relatie zo heb gevormd. Als wij een professioneel gaan inschakelen, dan is het wel belangrijk dat je reflectie toont, dat doet zij niet. Dan speelt ze mooi weer en zijn we na zo een sessie terug bij af.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:16 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel hoe je het brengt. Als iemand een smerige dot aan make up aanbrengt, doen zij dit niet omdat ze zo'n fris beeld van zichzelf hebben. Dat is pure onzekerheid. Heb je daar rekening mee gehouden, toen je er over begon? Dat elke woord er over haar waarschijnlijk al kwetst en haar kwetsbaarheden blootlegt? Want daarom reageert ze natuurlijk zo debiel, omdat ze zich keihard aangevallen voelt.
Dat ze dan gaat meppen en debiel gaat doen, dat is niet oke. Maar dat ga jij niet veranderen voorlopig, dasr kan momenteel alleen een buitenstaander mee helpen, iemand die er niet zo diep in zit.
O, deze. Ja, ik vond het allemaal al heel bekend klinken.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:14 schreef Lienekien het volgende:
Lees en huiver.
R&P / Handen in het haar
Ik ben allergisch voor hysterie. Als een vrouw tijdens een normaal gesprek al gaat gillen en slopen ben ik snel klaar. Zo los je niks op. Sterker nog, je begint met een een relatief klein probleem en het wordt juist gigantisch door dat soort gedrag.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:16 schreef Eerdmans020 het volgende:
[..]
Nu wat jij zegt, zegt zij over mij. Ik zou haar niet waarderen, nooit hebben gezegd dat ze leuk eruit ziet, al een lange tijd geen bloemen heb gekocht. Ze wil continu iets ervoor terug als zij wat voor mij doet. Bijvoorbeeld als ik vrienden uitnodig, zij heeft dan gekookt, is ze de volgende dag sip. Ik vraag wat is er? Zegt ze, ik doe zoveel voor jou, maar jij neemt niet eens de moeite om rozen voor mij te kopen. Het gaat mij niet om de rozen, maar dat ze alles voor mij met tegenzin doet en pas gelukkig is als ze er iets voor terugkrijgt.
Nou, ik vind dat je dit wel even had kunnen vermelden.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:17 schreef Eerdmans020 het volgende:
[..]
Oh man, Aziatisch of Oostblok, wat ik je brom.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:20 schreef Eerdmans020 het volgende:
[..]
Ik heb daar ook aan gedacht, maar dat gaat niet helpen omdat zij weinig zelfreflectie heeft. Ze praat continu alsof alles mijn schuld is en ik als man deze relatie zo heb gevormd. Als wij een professioneel gaan inschakelen, dan is het wel belangrijk dat je reflectie toont, dat doet zij niet. Dan speelt ze mooi weer en zijn we na zo een sessie terug bij af.
Heel veel mensen wilden helpen. Zij heeft continu aan dat niemand ons kan helpen, behalve wij zelf. Zij staat niet open voor hulp vanuit buiten.
Je mag je voorkeuren hebben en uitspreken. En welke aanleiding heb jij om te denken dat hij dit o peen onjuiste manier kenbaar heeft gemaakt?quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:18 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Nou BansheeBoy, heb jij verkering? Want ik kan je vertellen, als jij graag een goede gelijkwaardige relatie voor lange termijn in stand wilt houden, kan ik je vertellen, dan besef je je in elk geval dat er 250 manieren zijn waarop je kritiek kan leveren. En als de uitkomst complete hysterie is, dan heb je niet de juiste manier gevonden.
En volgens jou is het allemaal haar schuld.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:20 schreef Eerdmans020 het volgende:
[..]
Ik heb daar ook aan gedacht, maar dat gaat niet helpen omdat zij weinig zelfreflectie heeft. Ze praat continu alsof alles mijn schuld is en ik als man deze relatie zo heb gevormd. Als wij een professioneel gaan inschakelen, dan is het wel belangrijk dat je reflectie toont, dat doet zij niet. Dan speelt ze mooi weer en zijn we na zo een sessie terug bij af.
Heel veel mensen wilden helpen. Zij heeft continu aan dat niemand ons kan helpen, behalve wij zelf. Zij staat niet open voor hulp vanuit buiten.
Zoals hij het in zijn post omschrijft, en hoe zij reageert, dan denk ik wel te weten hoe de vlag hangt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je mag je voorkeuren hebben en uitspreken. En welke aanleiding heb jij om te denken dat hij dit o peen onjuiste manier kenbaar heeft gemaakt?²
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |