abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 21 oktober 2024 @ 10:58:24 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_215329305

quote:
Weer actie XR bij sluis IJmuiden, ook tegendemonstratie

Actievoerders van Extinction Rebellion hebben de sluizen bij IJmuiden opnieuw geblokkeerd in een poging cruiseschip MSC Virtuosa tegen te houden. Tegelijkertijd verzamelden zich zo'n honderd mensen voor een tegenprotest, schrijft omroep NH.

Vier demonstranten ketenden zich vanochtend vast aan de sluizen. De actievoerders willen aandacht vragen voor de vervuilende impact van cruiseschepen. XR blokkeerde de sluizen bij IJmuiden dit jaar al meerdere keren.

Rond 10.00 uur heeft de politie de eerste demonstranten van XR verwijderd en aan handen en voeten naar een politiebusje gesleept of gedragen. De vastgeketende actievoerders moeten nog worden losgemaakt.

'XR has to go'
De tegendemonstranten zijn sinds vannacht bij de sluis en hebben spandoeken opgehangen waar onder andere 'Hi ha ho, XR has to go' op staat. De tegenstanders komen vooral uit IJmuiden zelf.

"Het zijn bezorgde IJmuidenaren die eigenlijk zeggen: van ons dorpje blijf je af", zegt Joost Broekman, woordvoerder van de tegendemonstranten. Volgens de inwoners levert de sluis juist inkomsten op voor het dorp. De groep benadrukt dat het gaat om een vreedzaam tegenprotest.
https://nos.nl/artikel/25(...)ok-tegendemonstratie

POLL

[ Bericht 14% gewijzigd door Paul op 21-10-2024 11:21:02 ]
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_215329352
Wat een helden zijn dit. Mensen die inzien dat er iets mis is met het klimaat en beseffen dat we eigenlijk al te laat zijn. Toch blijven ze zich onvermoeibaar inzetten om het publiek wakker te schudden...geweldloos en vastberaden. _O_
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
pi_215329356
Klein groepje vandaag, maar ja herfstvakantie, de andere helft zal zich wel weer aan het "ontdekken" zijn tijdens hun rondreis door toeristisch Afrika, of misschien vertraagd omdat hun cruiseschip vertraging had.

:')
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_215329380
Het ligt aan de instanties zelf
pi_215329392
Gelukkig zit de Koninklijke Marechaussee in de buurt zullen we maar zeggen.
pi_215329393
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 11:05 schreef Tekaschi het volgende:
Klein groepje vandaag, maar ja herfstvakantie, de andere helft zal zich wel weer aan het "ontdekken" zijn tijdens hun rondreis door toeristisch Afrika, of misschien vertraagd omdat hun cruiseschip vertraging had.

:')
Deze mensen hebben volgens mij altijd vakantie
pi_215329434
IJmuiden. Niet Ijmuiden.

En 'ik word moe van ze'.
pi_215329436
Volgens GeenStijl is de 'burgerwacht' tegengehouden door de politie. Misschien een raar idee, maar kan de politie dat niet met XR doen en zo voorkomen dat de 'demonstranten' zich überhaupt vastketenen? Dan zou zo'n burgerwacht zich ook niet geroepen voelen om in te grijpen. Of gebruik ik dan te zeer mijn gezonde verstand?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 21 oktober 2024 @ 11:26:13 #9
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215329499
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 11:15 schreef Claudia_x het volgende:
Volgens GeenStijl is de 'burgerwacht' tegengehouden door de politie. Misschien een raar idee, maar kan de politie dat niet met XR doen en zo voorkomen dat de 'demonstranten' zich überhaupt vastketenen? Dan zou zo'n burgerwacht zich ook niet geroepen voelen om in te grijpen. Of gebruik ik dan te zeer mijn gezonde verstand?
Dat zou je denken inderdaad.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  maandag 21 oktober 2024 @ 11:26:31 #10
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215329500
quote:
Je kunt spreken van willekeur.

Maar als deze willekeur alleen in bepaalde gevallen op treedt, dan is het dus geen willekeur meer.

Ergo; de handhaving in Nederland voert politiek uit.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215329502
quote:
XR heeft een demonstratie, en vrijheid van demonstratie moet beschermd blijven.
Geweldsmonopolie en handhaving van de wet ligt bij de overheid, dus burgerwachten moet je niet willen.

Heel zwart/wit en genoeg over te disccusieren, maar dat is wel wat het nu is. En dus volkomen logisch dat XR niet (direct) wordt tegenhouden en burgerwacht wel.
pi_215329504
Dit genereert nog nauwelijks aandacht. Misschien moeten ze soep over boten gooien en schilderijen blokkeren. Deze vervelio's kunnen best wat meer variëren als ze wat meer hun best doen.
  maandag 21 oktober 2024 @ 11:27:19 #13
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_215329505
Dodelijk vermoeiende club niksnutten dat XR (ik zal maar niet zeggen hoe ik echt over ze denk :X ). En drammend kind is er niks bij
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_215329511
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 11:26 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Je kunt spreken van willekeur.

Maar als deze willekeur alleen in bepaalde gevallen op treedt, dan is het dus geen willekeur meer.

Ergo; de handhaving in Nederland voert politiek uit.
Maar dat mag, het is de juiste politiek die ze uitvoeren, dan is het geen probleem. Kijk als dit nu Hongarije was, die de XR relschoppers hadden verwijderd dan was het wederom een fascistisch regime geweest die hun politieke kleur teveel laat doorschemeren. Maar zolang het linkse stemgeluid de klok staat bij de beïnvloeding van onze rechtsstaat dan is dat iets "goeds" blijkbaar.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_215329525
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 11:27 schreef Piles het volgende:

[..]
Geweldsmonopolie en handhaving van de wet ligt bij de overheid, dus burgerwachten moet je niet willen.

Heel zwart/wit en genoeg over te disccusieren, maar dat is wel wat het nu is. En dus volkomen logisch dat XR niet (direct) wordt tegenhouden en burgerwacht wel.
Je vast ketenen en schepen blokkeren is geen demonstratie, dat is eco terrorisme, meent links wederom een monopolie te hebben over wat wel en geen terrorisme is. De politie staat erbij en faalt, de rechtstaat wordt niet gehandhaafd, ik zie zelfs opruiing waaronder hier in dit topic van mensen die misdaden en crimineel gedrag toejuichen en aansporen.

Het mag allemaal in dit land, zolang het links is die het doet.

Blokkeer de stoomboot maar eens vanwege de roetveegpieten, dan kan er wel zeer hardhandig opgetreden worden.
pi_215329567
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 11:28 schreef Tekaschi het volgende:
Kijk als dit nu Hongarije was, die de XR relschoppers hadden verwijderd dan was het wederom een fascistisch regime geweest die hun politieke kleur teveel laat doorschemeren.
Lees het bericht anders even:
quote:
Rond 10.00 uur heeft de politie de eerste demonstranten van XR verwijderd en aan handen en voeten naar een politiebusje gesleept of gedragen. De vastgeketende actievoerders moeten nog worden losgemaakt.
pi_215329592
quote:

[..]
XR heeft een demonstratie,
Nee.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215329604
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2024 11:34 schreef Piles het volgende:

[..]
Lees het bericht anders even:
[..]

Ik lees het bericht morgen pas zodra uitkomt dat deze criminelen wederom 250 meter verderop zijn vrijgelaten zonder hun naam te noteren en zonder gevolgen.
pi_215329628
quote:
En dan moeten we dus maar met lede ogen toezien hoe multinationals de wereld onleefbaar maken voor de jongere generaties?
pi_215329635
Anders namelijk; Ik word moe van ze en toch goed dat ze het doen.

Alleen de goodwill bij veel mensen begint te dalen.
pi_215329665
quote:
4s.gif Op maandag 21 oktober 2024 11:11 schreef ChrisCarter het volgende:
Gelukkig zit de Koninklijke Marechaussee in de buurt zullen we maar zeggen.
schieten ze met scherp?
pi_215329694
xr labelen als een terreurorganisatie
  maandag 21 oktober 2024 @ 11:54:35 #23
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215329760
quote:

[..]

Maar XR demonstreert niet vreedzaam. Althans ik kan andermans inkomen aantasten moeilijk zien als vreedzaam. Die aso´s hebben mij al verschillende tours gekost en elke keer dat er geen cruise schip in Amsterdam komt, dan scheelt dat al zo´n 24K liggeld en dan negeer ik nog de additionele inkomsten van de horeca en winkels in de binnenstad. En dan gaat mijn gemeentebelasting met 25% omhoog.

Aan zulke aso´s heb ik geen boodschap.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215329847
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 11:54 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Maar XR demonstreert niet vreedzaam. Althans ik kan andermans inkomen aantasten moeilijk zien als vreedzaam. Die aso´s hebben mij al verschillende tours gekost en elke keer dat er geen cruise schip in Amsterdam komt, dan scheelt dat al zo´n 24K liggeld en dan negeer ik nog de additionele inkomsten van de horeca en winkels in de binnenstad. En dan gaat mijn gemeentebelasting met 25% omhoog.

Aan zulke aso´s heb ik geen boodschap.
Nee, de vraag was: Waarom houdt de politie op voorhand XR niet tegen.
Nou, omdat demonstratierecht. Dat ze vervolgens overtredingen begaan, zorgt ervoor dat de politie achteraf ingrijpt.
  maandag 21 oktober 2024 @ 12:06:00 #25
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215329854
Tijd dat ze dat tuig eens keihard aanpakken en desnoods gedwongen aan het werk zetten.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')