Ik ben nu in Hanoi en Vietinbank rekende 4 euro transactie kosten, maar je kan ook met je pinpas afrekenen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:18 schreef vjjjj het volgende:
Hi !
Volgende maand vlieg ik naar Vietnam(HCM), en 2 maand later weer terug vanuit Hanoi. Nu vroeg ik me af wat het handigste is qua pinnen.
Allereerst vroeg ik me af of het nog uitmaakt bij welke maatschappij ik een simkaartje koop, en of het handig is om dit direct op het vliegveld te doen, of beter elders in 711-achtige winkels?
Ook vroeg ik me af bij welke bank pinnen het voordeligste is qua kosten en maximale opname?
Is het de moeite (en het geld) waard om een Wise of Revolut rekening te openen en een pasje te kopen ?
Of iemand een handig (actueel) linkje met handige praktische tips ?
Dank allemaal !
Thanks! Zitten er aan die pinbetalingen ook nog kosten ?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:04 schreef gijsman het volgende:
[..]
Ik ben nu in Hanoi en Vietinbank rekende 4 euro transactie kosten, maar je kan ook met je pinpas afrekenen.
op localvietnam.nl las ik dat vib bank geen transactie kosten rekent maar dat artikel is uit 2022
Als je een mobiel heb die esim accepteert zou je airalo of sally kunnen downloaden.
Met betrekking tot betalen, neem aan dat je sowieso met een creditcard kan betalen bij je hotel. Dat ging bij mij met zo'n ouderwetse creditcard doordruk blaadje.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 15:32 schreef vjjjj het volgende:
Thanks Droopie!
Wat een geluk inderdaad dat het aan het einde van je vakantie gebeurde, anders zit je wel met een probleem.
Ik heb een Rabobank pasje, een Skrill pasje en heb net een Wise pasje aangevraagd. Hopelijk is dat voldoende.
75 euro per dag is niet veel lijkt me, ik heb mijn hotel in HCM al geboekt maar kon (helaas) niet betalen nog via Booking.com. Of ik kijk eroverheen.
Dat moet dan ter plekke dus, dan mag ik dus direct 3 keer achter elkaar pinnen ? Wat een gedoe haha!
Had je verder nog voorkeur bij welke bank je pinde? Of maakt dat niet zoveel uit?
Thanks!
Die 200 euro is beperkt tot 2x per maand. En Wise rekent geen kosten dan, maar als je een ongunstige bank kiest, rekent de bank zelf wel kosten.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:57 schreef vjjjj het volgende:
Thanks Droopie en Bucketlist!
@:Bucketlist, ik heb Skrill, dat is ook een prepaid creditcard, en inmiddels Wise aangevraagd. Ook zal ik wat euro's meenemen voor de zekerheid.
Even een vraagje over Wise.
Klopt het dat je geld van je bankrekening naar je Wise-rekening kunt overboeken, en dat je daar dan gratis mee kunt pinnen in Vietnam, tot 200 euro. Dus zonder transactiekosten.
En dat je ook met je Wisepasje kan betalen in de supermarkt bijvoorbeeld ? Pinbetalingen dus. Ook gratis tot een bepaalde limiet?
Klopt het beeld dat ik schets over Wise of ? Werkt het heel anders en zit ik mis?
Thanks again !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |