Platform is ontwikkeld door zowel Ford, Mazda als Volvo engineers. Wel onder de vlag van Ford, van 1999 tot 2010 de eigenaar van Volvo. Ze deelden de onderdelen. Dus ook al is het platform gedeeld met Ford, ook gewoon wel door Volvo Engineers mede-ontwikkeld, vandaag de dag is het Chineesquote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad, anders heeft die Volvo v50 namelijk gewoon een Ford motor.
Ah ja, dat is redelijk normaal voor een auto van die leeftijd. En de wielkasten zijn een beetje de bekende plekjes. Als je de boel zo nu en dan schoonmaakt zodat er geen modder of pekel achterblijft, kan het nog wel een tijdje goed gaan. En als de rest nog goed is zou je t.z.t. ook nog kunnen overwegen er een nieuw stuk in te (laten) lassen. Het is maar net hoeveel je eraan gehecht bent.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:15 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Al moet ik toegeven hij begint qua caroserie wel slechter te worden, vooral in de wielkasten.
Maar ja wat wil je ook,na 25 jaar en die kilometers..
Als je tien jaar geleden zei dat ik in 2024 nog in deze auto zou rijden zou ik je voor gek verklaren. Ben er nog mee naar Praag en München op vakantie geweest. Toch bijna 800 km
Onmogelijk, zo'n oude Volvo kan nooit zo'n lage kilometerstand hebbenquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:46 schreef Captain_Ghost het volgende:
87890 km, bj: 2003 Volvo v40 1.8 Nordic Europe.
Vraag niet aan mij hoe dat kan. Ik ben tweede eigenaar van mijn auto.
Dat is echt iets van de jaren zeventig - tachtig en echt niet meer van toepassing op moderne auto's.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:05 schreef einzeinz het volgende:
Vaak is de 100.000km. ook een graadmeter dat er vanalles zal beginnen mankeren.
Tegenwoordig worden auto's echter niet meer gebouwd voor "de eeuwigheid", wat in de jaren 80 en 90 nog wel het geval was (op roestproblemen na dan). Tegenwoordig vinden autofabrikanten het best als een auto het maar 15 jaar en 200.000 kilometer volhoudt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 20:09 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Onmogelijk, zo'n oude Volvo kan nooit zo'n lage kilometerstand hebben
[..]
Dat is echt iets van de jaren zeventig - tachtig en echt niet meer van toepassing op moderne auto's.
Sterker nog, een auto 7-8 jaar oud heeft minstens net zo'n lange restlevensduur als destijds een gemiddelde hagelnieuwe wagen.
On-topic:
1: Mini Cooper uit 2006 met bijna 270.000 kilometer.
2: Classic Mini uit 1981 met bijna 30.000km op de teller. Teller hoort bij het motorblok uit 1998 en is twee keer klokje rond geweest en één keer gereviseerd. Hoeveel de carrosserie gerold heeft, is onbekend.
3: (auto van wederhelft) Fiat Punto uit 2016, 72000km
Niet in één keer hoor, het ene jaar zijn we in München geweest en het jaar daarop geloof ik naar Dresden en Praag.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 18:21 schreef classpc het volgende:
[..]
Ah ja, dat is redelijk normaal voor een auto van die leeftijd. En de wielkasten zijn een beetje de bekende plekjes. Als je de boel zo nu en dan schoonmaakt zodat er geen modder of pekel achterblijft, kan het nog wel een tijdje goed gaan. En als de rest nog goed is zou je t.z.t. ook nog kunnen overwegen er een nieuw stuk in te (laten) lassen. Het is maar net hoeveel je eraan gehecht bent.
Dat zijn mooie ritjes geweest trouwens, dan telt het wel op qua kilometers ja.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |