abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215351301
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 15:24 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Inderdaad, anders heeft die Volvo v50 namelijk gewoon een Ford motor. :)
Platform is ontwikkeld door zowel Ford, Mazda als Volvo engineers. Wel onder de vlag van Ford, van 1999 tot 2010 de eigenaar van Volvo. Ze deelden de onderdelen. Dus ook al is het platform gedeeld met Ford, ook gewoon wel door Volvo Engineers mede-ontwikkeld, vandaag de dag is het Chinees :P
  donderdag 24 oktober 2024 @ 18:21:20 #52
78498 classpc
I don't like change
pi_215363401
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:15 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Al moet ik toegeven hij begint qua caroserie wel slechter te worden, vooral in de wielkasten.

Maar ja wat wil je ook,na 25 jaar en die kilometers..

Als je tien jaar geleden zei dat ik in 2024 nog in deze auto zou rijden zou ik je voor gek verklaren. Ben er nog mee naar Praag en München op vakantie geweest. Toch bijna 800 km
Ah ja, dat is redelijk normaal voor een auto van die leeftijd. En de wielkasten zijn een beetje de bekende plekjes. Als je de boel zo nu en dan schoonmaakt zodat er geen modder of pekel achterblijft, kan het nog wel een tijdje goed gaan. En als de rest nog goed is zou je t.z.t. ook nog kunnen overwegen er een nieuw stuk in te (laten) lassen. Het is maar net hoeveel je eraan gehecht bent.

Dat zijn mooie ritjes geweest trouwens, dan telt het wel op qua kilometers ja.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:57:59 #53
306296 angels_on_the_sideline
Wat doe je hier. Ga weg.
pi_215371454
Heb een ouwe Kia met nu 215K op de teller. Ding is verder geen drol meer waard maar hij blijft het maar doen dus ik zie geenreden om hem weg te doen nog
pi_215373458
Rond de 520.000...Volvo V70 D5 met goed onderhoud. Kan nog wel even mee..
Gvd...sorry. Is dezelfde roffel als Winterstorm666...Communicatie mag even wat beter....

Afijn,m'n Citroen C4 heeft net de 190.000 gehaald. 1.6 16v-tje. 2007

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2024 19:31:22 ]
pi_215374447
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 09:46 schreef Captain_Ghost het volgende:
87890 km, bj: 2003 Volvo v40 1.8 Nordic Europe.

Vraag niet aan mij hoe dat kan. Ik ben tweede eigenaar van mijn auto.
Onmogelijk, zo'n oude Volvo kan nooit zo'n lage kilometerstand hebben ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 16:05 schreef einzeinz het volgende:
Vaak is de 100.000km. ook een graadmeter dat er vanalles zal beginnen mankeren.
Dat is echt iets van de jaren zeventig - tachtig en echt niet meer van toepassing op moderne auto's.

Sterker nog, een auto 7-8 jaar oud heeft minstens net zo'n lange restlevensduur als destijds een gemiddelde hagelnieuwe wagen.


On-topic:

1: Mini Cooper uit 2006 met bijna 270.000 kilometer.

2: Classic Mini uit 1981 met bijna 30.000km op de teller. Teller hoort bij het motorblok uit 1998 en is twee keer klokje rond geweest en één keer gereviseerd. Hoeveel de carrosserie gerold heeft, is onbekend.

3: (auto van wederhelft) Fiat Punto uit 2016, 72000km
pi_215374649
Kia Rio, heb zo'n 240.000 km op de teller waarvan ik zelf zo'n 100.000 gereden heb.
  zondag 27 oktober 2024 @ 16:09:59 #57
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_215391705
Ford Focus 2.0 EcoBlue 150pk ST-Line Business (diesel uit 2020). Vorig jaar aangeschaft met 65.000 op de teller. Zit nu rond de 90.000.

Hiervoor had ik een Ford Focus (benzine) uit 2002 die ik van 100.000 naar 350.000 heb gereden.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_215424364
Suzuki SX4 Shogun 1.6 (M16A blok) uit 2007, 293.000km
pi_215424563
Honda hr-v 1.6l 16v non v-tec awd drive .
CvT automaat.
Bouwjaar 1999 klm stand 225k
Rijd nog steeds alleen binnen kort aandrijving ass vervangen.
Kosten 300euro.
pi_215434389
Ford Fiesta ST Mk8 uit 2018, nu ongeveer 51.000 gereden :).
Fingerspitzgefühl
  Moderator vrijdag 1 november 2024 @ 08:34:05 #61
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215434579
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:37 schreef derLudolf het volgende:
247.800
Renault Clio 1.5dCi 2011
Vanavond 249.000
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_215434750
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 20:09 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Onmogelijk, zo'n oude Volvo kan nooit zo'n lage kilometerstand hebben ;)
[..]
Dat is echt iets van de jaren zeventig - tachtig en echt niet meer van toepassing op moderne auto's.

Sterker nog, een auto 7-8 jaar oud heeft minstens net zo'n lange restlevensduur als destijds een gemiddelde hagelnieuwe wagen.

On-topic:

1: Mini Cooper uit 2006 met bijna 270.000 kilometer.

2: Classic Mini uit 1981 met bijna 30.000km op de teller. Teller hoort bij het motorblok uit 1998 en is twee keer klokje rond geweest en één keer gereviseerd. Hoeveel de carrosserie gerold heeft, is onbekend.

3: (auto van wederhelft) Fiat Punto uit 2016, 72000km
Tegenwoordig worden auto's echter niet meer gebouwd voor "de eeuwigheid", wat in de jaren 80 en 90 nog wel het geval was (op roestproblemen na dan). Tegenwoordig vinden autofabrikanten het best als een auto het maar 15 jaar en 200.000 kilometer volhoudt.

Je ziet bij moderne auto's wel dat vanaf pakweg 120.000 a 150.000 km er van alles begint te mankeren en aan vervanging toe is. Deels natuurlijk logisch vanwege slijtage, maar heb wel het idee dat onderdelen tegenwoordig sneller verslijten dan voorheen (zaken als veren en schokdempers bijvoorbeeld).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_215434810
Polo, 1 week oud, 200 km
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_215434823
223.500 km momenteel.

Golf 6 1.4 tsi met chip naar 210pk

We rijden hem vanaf 140.000 km en afgezien van normaal onderhoud geen rare dingen gehad.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  Moderator vrijdag 1 november 2024 @ 22:22:29 #65
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_215442681
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 18:21 schreef classpc het volgende:

[..]
Ah ja, dat is redelijk normaal voor een auto van die leeftijd. En de wielkasten zijn een beetje de bekende plekjes. Als je de boel zo nu en dan schoonmaakt zodat er geen modder of pekel achterblijft, kan het nog wel een tijdje goed gaan. En als de rest nog goed is zou je t.z.t. ook nog kunnen overwegen er een nieuw stuk in te (laten) lassen. Het is maar net hoeveel je eraan gehecht bent.

Dat zijn mooie ritjes geweest trouwens, dan telt het wel op qua kilometers ja.
Niet in één keer hoor, het ene jaar zijn we in München geweest en het jaar daarop geloof ik naar Dresden en Praag.
Het vergt op zulke afstanden wel een bepaalde rijstijl hoor, doordat ik maar 75 pk heb kom je al snel wat te kort zodra er ook maar iets van een heuvel in de weg zit ;)

Hij begint inmiddels helaas wel stevig te roesten op de wat bekendere plekken, en inmiddels heeft hij alle standaard Peugeot 306 problemen al wel gehad :+

- Slechte elektrische verbindingen in de slang die van de carrosserie richting de deur gaat met sluiting en allerlei vreemde elektrische problemen. Uiteindelijk zelf gerepareerd door de beschadigde bedrading te vervangen.
- Slechte uitlaatophanging waardoor ik twee keer met een uitlaatpijp los onder de auto stil heb gestaan.
- De bekende pakkingproblemen van het onderblok.

Verder weinig narigheid eigenlijk :P
pi_215444818
Werkauto: VW Crafter 103 kW, 3L3H, diesel, 112245 km.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_215513425
Opel Çorsa D 1.2 Enjoy 2009

204.000
  vrijdag 8 november 2024 @ 05:07:52 #68
436242 Donkergroen
is het nieuwe grijs
pi_215515205
206 CC 2.0, 269153.
pi_215515232
Ford Smax 2.0 ecoboost powershift

2010, 235000 km
  vrijdag 8 november 2024 @ 06:25:06 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215515249
Ik ben ruim 400 km voorbij de laatste tankbeurt, dus zo'n 276.000 km.

Saab 9-3 cabrio, benzine, handgeschakeld, uit 1999.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 8 november 2024 @ 14:08:39 #71
72712 Rene
Dabadee dabadaa
pi_215519889
plm 80.000.
Audi Q5 uit 2020
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 1 december 2024 @ 19:10:00 #72
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_215739913
290.000 km. BMW 1 serie uit 2008 met 3.0 benzinemotor (260pk), automaat.
Dagelijkse auto, sinds 2016 en met 165d km in bezit.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_216302821
Toyota C-HR 2.0 uit 2022 175.358km :)
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  woensdag 15 januari 2025 @ 07:42:28 #74
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_216304296
114.xxx Alfa Giulia Quadrifoglio uit 2017 *O*
236.xxx Alfa GT 3.2 uit 2004 *O*
pi_216304465
+/- 350k, 2007 Renault Grand scenic 2.0 op LPG.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')