abonnement Unibet Coolblue
pi_215268461
quote:
NOS Nieuws

vandaag, 03:51

CDA en D66: Hongarije tijdelijk uit Schengen weren vanwege dreiging Russen

D66 en CDA in de Tweede Kamer willen Hongarije tijdelijk uit Schengen weren vanwege de Russische dreiging. Ze stellen dat Hongarije te veel Russen zonder controles het land binnenlaat, die daarna naar andere landen in Europa kunnen reizen om te spioneren of te infiltreren. Zolang Hongarije de controle op de Russen niet verbetert, willen de partijen dat Nederland zich in Europa sterk maakt voor zo'n tijdelijke 'schorsing'.

In het Akkoord van Schengen staan afspraken over onder andere het vrije verkeer van personen tussen de 22 EU-lidstaten die aan Schengen meedoen (plus IJsland, Noorwegen, Zwitserland en Liechtenstein).

In een debat vanavond voorafgaand aan het overleg van de Europese Raad (waar ook premier Schoof zal aanschuiven) vroegen D66 en CDA aan Schoof om zich hard te maken voor zo'n schorsing. Mocht Hongarije worden geschorst, dan zijn paspoortcontroles aan de grenzen met Hongarije weer nodig en is er geen vrij verkeer van mensen en goederen.

Nog niet alle partijen in de Tweede Kamer hebben hun standpunt over het voorstel ingenomen, waardoor het mogelijk nog extra druk op de verhoudingen in de coalitie kan leggen. Het plan krijgt wellicht steun van de VVD maar die partij bezint zich ook nog op andere maatregelen om de controle in Hongarije te verscherpen. De PVV is tegen schorsing van Hongarije.
Bron: https://nos.nl/artikel/2540805-cda-en-d66-hongarije-tijdelijk-uit-schengen-weren-vanwege-dreiging-russen

Wat? PVV is toch zo van de grenscontroles? Maar nee, Victor Orban is een vriend van Geert Wilders en dit is natuurlijk weer een uitgelezen kans om de EU te verzwakken. Begint toch allemaal wel een beetje staatsgevaarlijk te worden zo.

Ik ben heel benieuwd wat PVV-stemmers hier van vinden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Niels0Kurovski op 15-10-2024 06:39:36 (Bron toegevoegd.) ]
Rule of Acquisition #48: "The bigger the smile, the sharper the knife."
pi_215268495
Go Hongarije Go. Weg met de EU. Jaaa.
U MAD?
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 07:10:28 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215268533
Dit komt niet echt als een verrassing. Hongarije heeft al vaker laten zien lak te hebben aan Europese afspraken en het belang van veiligheid. Het is ronduit belachelijk dat ze Russen zonder enige controle binnenlaten, terwijl de dreiging van Rusland voor heel Europa zo duidelijk is. Schengen is bedoeld voor landen die hun verantwoordelijkheid nemen, en als Hongarije dat niet doet, dan is een tijdelijke schorsing meer dan terecht.

En tja, dat de PVV hier tegen is, verbaast me ook al niet. Die partij kiest vaker de kant van autoritaire regimes dan dat ze opkomt voor de veiligheid van Nederland of Europa. Het is weer een teken aan de wand.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215268577
Het is op zich best begrijpelijk om Hongarije om deze reden tijdelijk uit Schengen te willen weren.
Hoewel CDA en D66 zich blijkbaar niet druk maken om allerlei potentiële ongewenste elementen die óók zonder controles binnenkomen via de asielstroom uit o.a Griekenland en Italië. Zeker zo gevaarlijk als Russische spionnen; we hebben daar nu al ettelijke voorbeelden van gezien in Europa, met meerdere doden tot gevolg.

Misschien moet de conclusie zijn dat het Schengen concept niet meer past bij de huidige zeer onzekere tijd. Een Schengen-stop gaat ons flinke economische schade opleveren, maar misschien moeten we dat maar accepteren.
pi_215268675
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 07:19 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Het is op zich best begrijpelijk om Hongarije om deze reden tijdelijk uit Schengen te willen weren.
Hoewel CDA en D66 zich blijkbaar niet druk maken om allerlei potentiële ongewenste elementen die óók zonder controles binnenkomen via de asielstroom uit o.a Griekenland en Italië. Zeker zo gevaarlijk als Russische spionnen; we hebben daar nu al ettelijke voorbeelden van gezien in Europa, met meerdere doden tot gevolg.

Misschien moet de conclusie zijn dat het Schengen concept niet meer past bij de huidige zeer onzekere tijd. Een Schengen-stop gaat ons flinke economische schade opleveren, maar misschien moeten we dat maar accepteren.
Schengen handhaven zou voldoende moeten zijn; buitengrenzen op slot en binnen de EU vrij verkeer van mensen en goederen. Maar dan zullen de landen aan de buitengrenzen wél die grenzen moeten bewaken en daar de middelen en ondersteuning voor moeten krijgen van EU lidstaten die zich niet aan die buitengrenzen bevinden.

Onderontwikkelde barbaren, vijandige volkeren en moslimterroristen dienen hoe dan ook buiten de deur gehouden te worden om te voorkomen dat de EU net zo'n derdewereld puinhoop wordt als de landen waar ze vandaan komen, of het nu om Syriërs, Russen of Eritreeërs gaat.
pi_215268692
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 07:19 schreef JaxStrumleyII het volgende:

De transportsector zal vele miljarden schade ondervinden door een Schengen-stop met al die vrachtwagens die dagelijks de landsgrenzen kruisen. Dan is het toch veel efficiënter en goedkoper om europese grenscontroles rondom Hongarije in te stellen.
Rule of Acquisition #48: "The bigger the smile, the sharper the knife."
pi_215268762
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 07:42 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
De transportsector zal vele miljarden schade ondervinden door een Schengen-stop met al die vrachtwagens die dagelijks de landsgrenzen kruisen. Dan is het toch veel efficiënter en goedkoper om europese grenscontroles rondom Hongarije in te stellen.
Eens, maar dan moet dat wellicht ook voor Italië en Griekenland.
pi_215268789
Via Hongarije komen teveel Russen zonder controle binnen:
D66 en CDA: TRAP HONGARIJE UIT SCHENGENZONE

Via Italië en Griekenland komen teveel mensen uit Afrika en midden-oosten zonder controles de EU binnen
D66 en CDA: zzzzzzzzzzzzzzzz
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_215268864
We zijn met de EU te hard gegaan. Er had een soort tussen vorm moeten komen voor landen die profiteren financieel maar weinig bijdragen aan dat stuk.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:08:34 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215268873
twitter

Orban heeft die hypocrisie (alweer) allang weerlegd in het Europarlement.
Gooi dan liever de Duitsland dicht
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:10:55 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215268893
quote:
16s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 07:10 schreef Starhopper het volgende:
Dit komt niet echt als een verrassing. Hongarije heeft al vaker laten zien lak te hebben aan Europese afspraken en het belang van veiligheid. Het is ronduit belachelijk dat ze Russen zonder enige controle binnenlaten, terwijl de dreiging van Rusland voor heel Europa zo duidelijk is. Schengen is bedoeld voor landen die hun verantwoordelijkheid nemen, en als Hongarije dat niet doet, dan is een tijdelijke schorsing meer dan terecht.
Ik zie Russen hier geen aanslagen plegen of de sharia prediken. Ook zijn het werk! Vergunningen ipv verblijfsvergunningen
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_215268970
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:08 schreef LXIV het volgende:
[ x ]

En hoeveel van die Russen zijn er gekomen na de inval van Oekraïne? Juist dat is het probleem. Hongarije wordt op deze manier een ingang van Russische agenten met kwade bedoelingen in de Schengenzone.
pi_215268985
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:10 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik zie Russen hier geen aanslagen plegen of de sharia prediken. Ook zijn het werk! Vergunningen ipv verblijfsvergunningen
https://www.demaasenwaler(...)en%20wakker%20gebeld.

Wie anders zit er achter dit soort aanslagen die je in heel Europa ziet?

https://www.nu.nl/buitenl(...)t-auto-minister.html
pi_215268995
Dus D'66 en het CDA 'stellen' iets?

Kom eerst maar eens met bewijs voor deze stelling.

Aan onderbuik hebben we niets.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_215268999
Je moet de mogelijkheid tot corruptie niet weggooien. Dat snappen orban en Wilders wel.
Dit, dus.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:24:01 #16
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_215269009
Viktor Orban is de enige, samen met Robert Fico, leider die vrede wil en tegen de oorlog is. De enige verstandige leider in de hele EU.

Robert Fico heeft ook nog kritische vragen gesteld aangaande de WHO, wat hem een aanslag op zijn leven opleverde.

Vrede, dat wil de EU natuurlijk niet.

Wat een verschrikkelijke man is Orban ook, vrede in Europa, dat kan natuurlijk niet.

In juni dit jaar is er in Boedapest nog een mega-grote vredesmanifestatie gehouden. Vroeger organiseerde linkse partijen vredesmarsen, tegenwoordig is links pro-oorlog, pro-VS en anti-Rusland.

Mooi dat Russen en Chinezen wel naar Hongarije mogen. Zijn in de regel heel toffe mensen, niet zo extreem woke, fijn in de omgang, welgemanierd, intelligent, gevoel voor humor. O+ Echt altijd leuke ontmoetingen in de regel met Chinezen en Russen.

China investeert nu in een hogesnelheidslijn van Boedapest naar Belgrado. Het traject Novi Sad-Beograd Centar is klaar en dit jaar wordt Subotica-Novi Sad opgeleverd. China en Rusland zijn prima zakenpartners.

Terwijl de EU graag, samen met de NAVO, huizen bombardeerd, bouwt China. Het westen bombardeert, China bouwt op. _O_ _O_ _O_

Orban heeft die heks Frau von der Leijen van heel mooie repliek gediend. Fantastische leider, Viktor! O+

Bovendien is er in de praktijk al vaak grenscontrole, bijvoorbeeld tussen Esztergom en Sturovo.
pi_215269024
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:24 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Viktor Orban is de enige, samen met Robert Fico, leider die vrede wil en tegen de oorlog is. De enige verstandige leider in de hele EU.

Robert Fico heeft ook nog kritische vragen gesteld aangaande de WHO, wat hem een aanslag op zijn leven opleverde.

Vrede, dat wil de EU natuurlijk niet.

Wat een verschrikkelijke man is Orban ook, vrede in Europa, dat kan natuurlijk niet.

In juni dit jaar is er in Boedapest nog een mega-grote vredesmanifestatie gehouden. Vroeger organiseerde linkse partijen vredesmarsen, tegenwoordig is links pro-oorlog, pro-VS en anti-Rusland.

Mooi dat Russen en Chinezen wel naar Hongarije mogen. Zijn in de regel heel toffe mensen, niet zo extreem woke, fijn in de omgang, welgemanierd, intelligent, gevoel voor humor. O+ Echt altijd leuke ontmoetingen in de regel met Chinezen en Russen.

China investeert nu in een hogesnelheidslijn van Boedapest naar Belgrado. Het traject Novi Sad-Beograd Centar is klaar en dit jaar wordt Subotica-Novi Sad opgeleverd. China en Rusland zijn prima zakenpartners.

Terwijl de EU graag, samen met de NAVO, huizen bombardeerd, bouwt China. Het westen bombardeert, China bouwt op. _O_ _O_ _O_

Orban heeft die heks Frau von der Leijen van heel mooie repliek gediend. Fantastische leider, Viktor! O+

Bovendien is er in de praktijk al vaak grenscontrole, bijvoorbeeld tussen Esztergom en Sturovo.
Ze willen dat Oekraïne capituleert. Dat is geen vrede. Dat betekent een guerilla oorlog en een genocide.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:27:53 #18
pi_215269043
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 06:56 schreef de_boswachter het volgende:
Go Hongarije Go. Weg met de EU. Jaaa.
Inderdaad. _O_
pi_215269076
quote:
[ x ]

Wat is de repliek die hij hierop krijgt?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:36:35 #20
pi_215269107
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:25 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ze willen dat Oekraïne capituleert. Dat is geen vrede. Dat betekent een guerilla oorlog en een genocide.
De Hongaren hebben nog een appeltje te schillen met het regime Zelensky vanwege de stelselmatige onderdrukking van de Hongaarse minderheid in het westen van Oekraine.
En ze willen dat de NAVO en het westen stopt met provocatie. Dat de wil van het volk van Oekraine gerespecteerd wordt, namelijk geen toetreding tot de NAVO en een bufferstaat tussen het westen en Rusland. Dat is namelijk voor iedereen beter. Voor het westen, voor Rusland en zeker ook voor Oekraine.

En nu het regime Zelensky de mensenrechten van de Russisch-taligen talloze malen heeft geschonden in de Volksrepublieken Donetsk, Luhansk, Krim en Odessa (laatste helaas nog onder bestuur van het regime in Kiev) en Russisch taligen heeft vermoord en verminkt, steden heeft verwoest, is het nu zaak dat deze gebieden onder Russisch bestuur komen te staan, daar de veiligheid van de Russisch-talige minderheid niet langer gewaarborgd kan worden onder het regime van Zelensky.

Orban is samen met Fico de enige leider die ook opkomt voor hen.

Als je door Zelensky aan gort geschoten wordt, omdat je Russisch talig bent, moet Zelensky niet verwachten dat je vervolgens nog aan zijn zijde staat. Logisch dat men in Rusland dan een bevrijder ziet.
pi_215269129
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:36 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
De Hongaren hebben nog een appeltje te schillen met het regime Zelensky vanwege de stelselmatige onderdrukking van de Hongaarse minderheid in het westen van Oekraine.
En ze willen dat de NAVO en het westen stopt met provocatie. Dat de wil van het volk van Oekraine gerespecteerd wordt, namelijk geen toetreding tot de NAVO en een bufferstaat tussen het westen en Rusland. Dat is namelijk voor iedereen beter. Voor het westen, voor Rusland en zeker ook voor Oekraine.

En nu het regime Zelensky de mensenrechten van de Russisch-taligen talloze malen heeft geschonden in de Volksrepublieken Donetsk, Luhansk, Krim en Odessa (laatste helaas nog onder bestuur van het regime in Kiev) en Russisch taligen heeft vermoord en verminkt, steden heeft verwoest, is het nu zaak dat deze gebieden onder Russisch bestuur komen te staan, daar de veiligheid van de Russisch-talige minderheid niet langer gewaarborgd kan worden onder het regime van Zelensky.

Als je door Zelensky aan gort geschoten wordt, omdat je Russisch talig bent, moet Zelensky niet verwachten dat je vervolgens nog aan zijn zijde staat. Logisch dat men in Rusland dan een bevrijder ziet.
Hoeveel Russische propaganda kun je in een post kwijt zeg man man man

De meerderheid in Oekraïne wil trouwens lid worden van de NAVO.

https://freepolicybriefs.(...)nato-public-opinion/

quote:
A recent survey on Ukrainians’ attitudes towards a Ukrainian NATO membership shows that 89 percent would support joining the military alliance in a referendum – the highest level of support in the country’s history
Die wens moeten we, zoals jij al opmerkte, respecteren. Dat Putler dat niet wil is zijn probleem.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:44:26 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215269147
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:19 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
En hoeveel van die Russen zijn er gekomen na de inval van Oekraïne? Juist dat is het probleem. Hongarije wordt op deze manier een ingang van Russische agenten met kwade bedoelingen in de Schengenzone.
Dat kan toch net zo goed via de Russen die nu in Duitsland werken?
pi_215269148
quote:
[ x ]

Dank, wou hem net toevoegen om de users hier te informeren die met de oogkleppen op alleen de voorgekauwde mening van de NPO slikken.

7000 Russen in Hongarije vs. 300000 in Duitsland, 100000 in Spanje en 60000 in Frankrijk.

Laat de dubbele agenda weer zien van partijtjes zoals D666 en het CDA.

Mensen uitsluiten op basis van hun afkomst. :')
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:45:00 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215269152
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat is de repliek die hij hierop krijgt?
Von der Leyen liep gewoon weg las ik ergens
pi_215269158
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:36 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215269169
Bericht uit juli: Hongaarse visumversoepeling voor Russen wekt woede en vrees in Brussel

quote:
Drie dagen na Orbáns bezoek aan Poetin besloot Hongarije op 8 juli dat Russen en Wit-Russen in aanmerking komen voor een Hongaars werkvisum. Met een Hongaarse ‘nationale kaart’ kunnen werknemers van buiten de EU versneld in Hongarije aan de slag en mogen hun families ook meekomen. Dat betekent ook dat ze vrij kunnen reizen door het Schengengebied, dat naast Hongarije nog 28 landen telt.
Ik heb niks op met D66 en ook niet met de EU, maar het lijkt me nogal wiedes dat Orbán hiermee woede wekt. Aan de andere kant:

quote:
De vraag is wat de EU kan doen tegen de Hongaarse visumversoepelingen. Nationale overheden gaan namelijk zelf over migratie en werkvergunningen. Bovendien is het Russen niet verboden om naar de EU te reizen.
Beetje raar om in het kader van migratie steeds te wijzen op het belang van bestaande verdragen en dan op dit vlak een bestaand verdrag op te willen schorten. Dan is het ineens wel wenselijk en mogelijk?
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:49:40 #27
pi_215269177
[quote]2s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Spasiba, tawarietsj! _O_

Bedankt, kameraad. :D
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:52:31 #28
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_215269194
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:48 schreef Claudia_x het volgende:
Bericht uit juli: Hongaarse visumversoepeling voor Russen wekt woede en vrees in Brussel
[..]
Ik heb niks op met D66 en ook niet met de EU, maar het lijkt me nogal wiedes dat Orbán hiermee woede wekt. Aan de andere kant:
[..]
Beetje raar om in het kader van migratie steeds te wijzen op het belang van bestaande verdragen en dan op dit vlak een bestaand verdrag op te willen schorten. Dan is het ineens wel wenselijk en mogelijk?
Uiteraard, dat is de hele hypocrisie van de EU en veel politici.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:59:09 #29
pi_215269226
Als Russen nu gewoon op een bootje de Middellandse Zee oversteken met wat geld van Soros op zak richting Spanje en zeggen dat ze bij de Taliban werken en dan hun paspoort 'per ongeluk' kwijtraken, hebben ze direct asiel in de EU. _O_ _O- _O- _O- *O*

Excuses voor deze sarcastische opmerking.

Maar de hypocrisie is gewoon stuitend. :{
pi_215269230
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:44 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat kan toch net zo goed via de Russen die nu in Duitsland werken?
Natuurlijk. Maar hoe meer Russen je binnen laat hoe groter het risico is. Net als met asielzoekers uit landen waar IS actief is. Hoe meer asielzoekers je uit die landen binnenlaat hoe groter het risico is dat je terroristen binnenhaalt
pi_215269245
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Als Russen nu gewoon op een bootje de Middellandse Zee oversteken met wat geld van Soros op zak richting Spanje en zeggen dat ze bij de Taliban werken en dan hun paspoort 'per ongeluk' kwijtraken, hebben ze direct asiel in de EU. _O_ _O- _O- _O- *O*

Van mij mogen ze jouw samen met die Talibanners het land uit zetten, Ik ben echt al die buitenlandse invloed van allerlei groepen echt behoorlijk zat, zowel moslims, russen en eu. Tegenwoordig kun je ook niet meer op een partij stemmen die voor zelfbehoud is, een partij die tegen de russen is en tergelijkertijd ook tegen alle migranten die naar hier komen. We moeten ons zelf proberen te blijven en ideeen uit Rusland, Afrika en midden oosten weren
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:06:55 #32
pi_215269257
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 09:00 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Natuurlijk. Maar hoe meer Russen je binnen laat hoe groter het risico is. Net als met asielzoekers uit landen waar IS actief is. Hoe meer asielzoekers je uit die landen binnenlaat hoe groter het risico is dat je terroristen binnenhaalt
Als Orban een hek bouwt in het zuiden van Hongarije bij de grens met Szeged-Horgos is de hele EU in rep en roer, terwijl hij juist probeert de migratiestroom te regulieren voor zover mogelijk dan en juist potentiele IS en Taliban strijders buiten de EU te houden en is iedereen boos op Orban en worden er sancties geheven op Hongarije.

Nu Orban zegt Russen binnen te laten is ook weer iedereen in rep en roer.

Dus de EU wil graag migranten, zolang het maar moslims zijn? :')

Russen die hier komen om iets bij te dragen, te werken, te studeren en een zinvolle bijdrage te leveren aan Europa (Rusland is Europa trouwens) die heeft men dan liever niet.

Beetje raar dit. Onnavolgbaar eigenlijk.
pi_215269261
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Toch een beetje raar dat elke Rus verdacht is, dat het onmogelijk is dat er ook Russen vluchten voor dat regime, maar het volk wat hier aanslagen pleegt, spioneert voor hun herkomstlanden en dag in dag uit misbruik maakt van de goedheid van de Europeanen steevast als onschuldigen worden gezien.

Maar van mij mogen ze, voeren ze dit door is het een koud kunstje om alle "asielzoekers" uit Midden-Oosterse en Afrikaanse landen te weren. Want wij maken in dit land geen onderscheid op afkomst.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:12:17 #34
pi_215269296
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 09:03 schreef StarTrek het volgende:

[..]
Van mij mogen ze jouw samen met die Talibanners het land uit zetten, Ik ben echt al die buitenlandse invloed van allerlei groepen echt behoorlijk zat, zowel moslims, russen en eu. Tegenwoordig kun je ook niet meer op een partij stemmen die voor zelfbehoud is, een partij die tegen de russen is en tergelijkertijd ook tegen alle migranten die naar hier komen. We moeten ons zelf proberen te blijven en ideeen uit Rusland, Afrika en midden oosten weren
Moet je op de gecontroleerde oppositiepartij Geertje stemmen met zijn eenmans-stichting de PVV.

Grijsgedraaide langspeelplaat over hoe slecht moslims wel niet zijn en ondertussen knuffelend op de foto met oorlogshitser Zelensky. Doet alsof hij het opneemt voor de Nederlanders, maar onder zijn bestuur gaan er weer miljoenen naar de bodemloze put en het corrupte Oekraïne en kunnen Henk en Ingrid het nakijken krijgen en hebben Henk en Ingrid nauwelijks te eten.
Maar goed alles voor Oekraïne toch? Dat mensen hier naar de voedselbank moeten zal ook Wilders een zorg zijn.

Forum is zeer zeker voor Rusland - en terecht - dus daar moet je dan niet op stemmen.
pi_215269313
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 09:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Als Orban een hek bouwt in het zuiden van Hongarije bij de grens met Szeged-Horgos is de hele EU in rep en roer, terwijl hij juist probeert de migratiestroom te regulieren voor zover mogelijk dan en juist potentiele IS en Taliban strijders buiten de EU te houden en is iedereen boos op Orban en worden er sancties geheven op Hongarije.

Nu Orban zegt Russen binnen te laten is ook weer iedereen in rep en roer.

Dus de EU wil graag migranten, zolang het maar moslims zijn? :')

Russen die hier komen om iets bij te dragen, te werken, te studeren en een zinvolle bijdrage te leveren aan Europa (Rusland is Europa trouwens) die heeft men dan liever niet.

Beetje raar dit. Onnavolgbaar eigenlijk.
Goh wat gek he dat we mensen uit een land dat al decennialang een hybride oorlog met ons voert we liever niet hebben
pi_215269324
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 09:14 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Goh wat gek he dat we mensen uit een land dat al decennialang een hybride oorlog met ons voert we liever niet hebben
Maar schijnbaar hebben we geen migratiestop voor Russen. Op grond waarvan kunnen deze werkvergunningen dan worden tegengehouden?
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:20:38 #37
pi_215269345
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 09:14 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Maar mensen die graag de Sha'ria ingevoerd willen hebben in de EU, is niet zo'n probleem dus? :')

Ik vind moslims tof in de regel, kan het goed met ze vinden, maar de hypocrisie is een beetje stuitend, is het niet? Zal wel aan mij liggen dan, maar wat sommige moslims doen en sommige moslim-landen is ook best hybride oorlogsvoering lijkt me.

Maar Sha'ria is dan wel weer tof blijkbaar volgens Frau von der Leijen.

Willen we meer of minder Russen in de EU?
Doe mij maar meer, meer meer! _O_ _O_ _O_ O+
Bazenland gewoon!
pi_215269382
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 09:20 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Willen we meer of minder Russen in de EU?
Doe mij maar meer, meer meer! _O_ _O_ _O_ O+
Bazenland gewoon!
Zolang ze hier maar niet hun politiestaat proberen te introduceren.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:32:07 #39
pi_215269426
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 09:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Zolang ze hier maar niet hun politiestaat proberen te introduceren.
Hoef je niet bang voor te zijn.

Politiestaat introduceren kunnen wij in de EU prima helemaal zelf, daar hebben we ongekozen leiders als von der Leijen al voor.

:')

Dus nee, gaan de Russen niet doen.

Ze hebben ons wel bevrijd in 1945, we zouden hen kunnen vragen dat weer te doen, maar ja we zijn niet erg dankbaar, dus geen idee of ze ons weer uit de stront gaan halen als we het weer eens verkloten. -O-
pi_215269439
PVV laat zich wel kennen als ze hierop tegen zijn.
pi_215269441
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 09:32 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Hoef je niet bang voor te zijn.

Politiestaat introduceren kunnen wij in de EU prima helemaal zelf, daar hebben we ongekozen leiders als von der Leijen al voor.
Als je dit werkelijk meent, zou Rusland je schrikbeeld moeten zijn.
pi_215269446
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 09:34 schreef Zoddie het volgende:
PVV laat zich wel kennen als ze hierop tegen zijn.
Dat kun je niet zo stellen zonder de motivatie te weten. Ik kan me bijv. voorstellen dat de PVV niet zit te wachten op inmenging in nationale kwesties.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:44:52 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215269498
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 09:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Maar schijnbaar hebben we geen migratiestop voor Russen. Op grond waarvan kunnen deze werkvergunningen dan worden tegengehouden?
Het argument is dat Russische spionnen dan via Hongarije naar de rest van de eu kunnen. Maar dat kunnen ze via Duitsland of Frankrijk net zo goed! De Russen daar kunnen ook gewoon vrij in-en uit reizen natuurlijk.

In werkelijkheid gaat het om zitbanken, die weigert in de maat te lopen, te irriteren. Grootschalige grenscontroles bij Hongarije zullen dat land natuurlijk schaden.

De motivatie is dus vals en daarom incongruent
pi_215269519
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 09:44 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het argument is dat Russische spionnen dan via Hongarije naar de rest van de eu kunnen. Maar dat kunnen ze via Duitsland of Frankrijk net zo goed! De Russen daar kunnen ook gewoon vrij in-en uit reizen natuurlijk.
Wat ik ervan begrijp, is dat de EU het niet kan verteren dat Hongarije de regels versoepelt en deze groep minder goed gaat controleren in plaats van extra waakzaam te zijn. Maar dat zou een nationale kwestie zijn en dus iets waar de EU zich niet mee kan bemoeien. Klopt dat?
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:50:28 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215269544
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 09:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat ik ervan begrijp, is dat de EU het niet kan verteren dat Hongarije de regels versoepelt en deze groep minder goed gaat controleren in plaats van extra waakzaam te zijn. Maar dat zou een nationale kwestie zijn en dus iets waar de EU zich niet mee kan bemoeien. Klopt dat?
Dat weet ik niet. Het is allemaal politiek natuurlijk en daar steekt altijd meer achter dan dat oppervlakkig gezegd wordt.
pi_215269580
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 09:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het gaat hier echter niet om de EU maar om Schengen. Dat is het helemaal hetzelfde. Niet elk EU lid is Schengenlid en Schengen bevat ook niet EU leden als Noorwegen. Het Schengenverdrag bevat mogelijkheden om een lid tijdelijk te schorsen in verband met veiligheidsrisico's.
pi_215269584
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 09:50 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat weet ik niet. Het is allemaal politiek natuurlijk en daar steekt altijd meer achter dan dat oppervlakkig gezegd wordt.
Teleurstellend vind ik dat, karige berichtgeving en vervolgens discussies op dit forum die nauwelijks inzicht bieden. Maar gebrek aan kennis lijkt geen obstakel te zijn om een ferm standpunt in te nemen.
pi_215269587
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 09:56 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Het gaat hier echter niet om de EU maar om Schengen. Dat is het helemaal hetzelfde. Niet elk EU lid is Schengenlid en Schengen bevat ook niet EU leden als Noorwegen. Het Schengenverdrag bevat mogelijkheden om een lid tijdelijk te schorsen in verband met veiligheidsrisico's.
Ah, interessant. Heb je daar meer informatie over?
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:59:34 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215269591
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 09:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Teleurstellend vind ik dat, karige berichtgeving en vervolgens discussies op dit forum die nauwelijks inzicht bieden. Maar gebrek aan kennis lijkt geen obstakel te zijn om een ferm standpunt in te nemen.
Nee. Maar dat laatste is natuurlijk typerend voor de social media. En dan valt fok nog mee in verhouding tot Twitter of GeenStijl
pi_215269608
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 09:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ah, interessant. Heb je daar meer informatie over?
Wel in het Engels:
https://verfassungsblog.d(...)ended-from-schengen/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')