abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 oktober 2024 @ 14:32:45 #1
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_215261614
Als iemand die in het buitenland woont, maar nog regelmatig voor langere tijd in Nederland of in een ander land is, loop ik tegen problemen met appstores aan.

Sommige apps kan je enkel in geografische gebieden downloaden zoals de app voor mijn zorgverzekeraar hier in Zwitserland. Aangezien mijn account nog op Nederland staat lukt dit dus niet. Hem ergens anders op zetten zou enkel het probleem omdraaien.

Is hier een oplossing voor? Ik zal vast niet de enige zijn die regelmatig in diverse landen woont/werkt er hier tegen aan loopt.
The more debt, the better
pi_215261784
Een simpele 2e smartphone aanschaffen met een sim-only / pre-paid kaartje en die voor je Zwitserse zaken gebruiken?
  maandag 14 oktober 2024 @ 14:59:40 #3
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_215261863
Al een dual sim (1 NL/1 Zwitsers) telefoon, zodat ik niet met twee telefoons (prive/zakelijk) hoef te lopen. Het moet toch wel mogelijk zijn omdat gewoon met 1 telefoon te kunnen?
pi_215262043
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 14:59 schreef flyguy het volgende:
Al een dual sim (1 NL/1 Zwitsers) telefoon, zodat ik niet met twee telefoons (prive/zakelijk) hoef te lopen. Het moet toch wel mogelijk zijn omdat gewoon met 1 telefoon te kunnen?
Je hoeft er niet mee te lopen. Hoe vaak moet je in die apps zijn? Gewoon een 2e telefoon in een lade of nachtkastje voor bepaalde zaken.

Maar misschien is het wat complexer dan wat ik uit je OP haal.
pi_215262067
Android of iphone? Je kan in android meerdere users aanmaken, waartussen je kan switchen, en per user kun je dan volgens mij ook inloggen in verschillende google accounts. Zelf nooit geprobeerd, maar wellicht is het een oplossing die werkt.
pi_215262090
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 15:18 schreef Farenji het volgende:
Android of iphone? Je kan in android meerdere users aanmaken, waartussen je kan switchen, en per user kun je dan volgens mij ook inloggen in verschillende google accounts. Zelf nooit geprobeerd, maar wellicht is het een oplossing die werkt.
Ik ben zelf wel van de iPhones maar als je een budget telefoon zoekt, dan is Android wellicht wat praktischer.
Hoe het met accounts zit weet ik niet.
  maandag 14 oktober 2024 @ 17:31:06 #7
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_215262988
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 15:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je hoeft er niet mee te lopen. Hoe vaak moet je in die apps zijn? Gewoon een 2e telefoon in een lade of nachtkastje voor bepaalde zaken.

Maar misschien is het wat complexer dan wat ik uit je OP haal.
Hangt er vanaf. Zoals begin dit jaar had ik een medisch geval (geen nood, wel spoed) en moest je blijkbaar eerst via de zorgverzekering app contact opnemen. Gelukkig kon was mijn vrouw bij mij en kon het via haar telefoon. Dus het is wel handig om het altijd te kunnen. Zelfde als bijvoorbeeld apps van bankieren, etc.

Overigens betreft het Andriod.
pi_215263479
Vroeger had ik een Belgisch en een Nederlands account bij Apple. Daar kon je toen nog tussen switchen. Dat kan nu ook nog maar dan moet je wel eerst het tegoed van je app-store opmaken. In de praktijk dus nogal onhandig. 😕

Een goedkoop mobieltje met de “buitenlandse” apps er op is dus de simpelste oplossing volgens mij. (simkaart is meestal niet nodig)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 14 oktober 2024 @ 19:00:19 #9
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_215263680
VPN :?
  maandag 14 oktober 2024 @ 23:01:37 #10
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_215267877
quote:
5s.gif Op maandag 14 oktober 2024 19:00 schreef Kopiko het volgende:
Nee, werkt ook niet. Blijkbaar kan je slechts eenmaal per jaar switchen tussen je land met je Google (Play) account. Heb Google eens een berichtje gedaan om te zien waar ze mee terugkomen.

Blijkbaar is het enige waar de Google helpdesk mee terugkomt een 'we begrijpen dat blabla' gevolgd door knip-plak van hun FAQ page met dus inderdaad dat er eens per jaar geswitched kan worden en dat het niet mogelijk is om twee landen te kiezen of sneller te switchen...

[ Bericht 16% gewijzigd door flyguy op 16-10-2024 15:42:32 ]
pi_215337800
quote:
5s.gif Op maandag 14 oktober 2024 19:00 schreef Kopiko het volgende:
Nee VPN werkt niet gezien de app-store ook kijkt naar wat voor telefoonnummer in je telefoon zit en wat je primaire adres is wat je in Google hebt ingesteld. Daarnaast kun je, wat er al gezegd is, maar 1x per maar wisselen van locatie/adres.

Mijn vrouw en ik zijn een maand in de VS geweest maar konden van een supermarkt de app niet downloaden waarmee je enorme kortingen kon krijgen "want niet beschikbaar in mijn land".

Wat @TheFreshPrince al zei je kunt beter een tweede toestel nemen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')