Misschien heeft de dierenarts iets van medicijn of antibiotica dat je door zijn eten kan geven? Kan het kattenproject daar mee helpen?quote:Op woensdag 18 december 2024 18:07 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, ik heb zojuist de Fred weer etend hier beneden gehad.
Maar poeh... het beessie klinkt niet best hoor. Ik kan hem van 3 meter afstand horen ademen. Hij ademt heel zwaar en het klinkt alsof zijn neus helemaal verstopt is. Zwaar verkouden klinkt ie zeg maar.
Voordat we hem 'geholpen' hadden, klonk ie ook al een beetje zo moet ik zeggen... Echter nu lijkt het nog heviger te zijn geworden.
Anyway ik kan niet veel meer voor 'm doen dan ik nu doe, hem nu en dan voeren.
Hier in ieder geval weer eens een foto van onze eeuwig zieke Fred:
[ afbeelding ]
Ach Fred toch…quote:Op woensdag 18 december 2024 18:07 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, ik heb zojuist de Fred weer etend hier beneden gehad.
Maar poeh... het beessie klinkt niet best hoor. Ik kan hem van 3 meter afstand horen ademen. Hij ademt heel zwaar en het klinkt alsof zijn neus helemaal verstopt is. Zwaar verkouden klinkt ie zeg maar.
Voordat we hem 'geholpen' hadden, klonk ie ook al een beetje zo moet ik zeggen... Echter nu lijkt het nog heviger te zijn geworden.
Anyway ik kan niet veel meer voor 'm doen dan ik nu doe, hem nu en dan voeren.
Hier in ieder geval weer eens een foto van onze eeuwig zieke Fred:
[ afbeelding ]
Zeker is er nog interessequote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:55 schreef dick_laurent het volgende:
Jemig, die topic is een beetje aan het verstoffen... Weet niet of men er nog überhaupt interesse in heeft? Maar goed, kleine update maar weer
Met de eigen beessies Floef en Koek gaat het goed. Als in, fysiek gaat het met beiden goed.... Qua "vriendjes worden" ....mmmmmeh. Het ding is dat Koek nog steeds een kitten is en het energie level heeft van een hysterisch kind en continu wilt spelen/vechten met Falafel.
Falafel is uiteraard volwassen, veel minder hyper en vooral langzamer dan Koek. Dus Koek springt dan werkelijk als een soort ninja hysterisch om Falafel heen (to be honest, het ziet er wel hilarisch uit moet ik bekennen) en Floef is dat vrij snel zat en geeft Koek dan wel wat meppen maar rent daarna snel (meestal al blazend en grommend) weg van hem, zo van fuck off man. Koek denkt dan "EYOOOOO achtervolgen!!!!" en rent achter haar aan, waardoor Floef nog meer pissed off raakt...En nouja, je snapt het wel denk ik.
Goed, we hebben het wel echt zitten bekijken en het lijkt, ondanks de irritatie bij Floef wel bij 'play-fighting' te blijven. Er wordt niet volle bak gemept en gebeten door beide partijen en ze verwonden elkaar dus ook niet. We laten het dus maar voor wat het is en hopen dat het beetje bij beetje zal gaan afnemen als Koek wat "normaler" wordt![]()
Vaak valt Koek na zo'n stoei/vecht sessie heel schattig in slaap. Ze zijn zo schattig...... ALS ZE SLAPEN!![]()
[ afbeelding ]
Bij de straatkatten is er wederom niet heel veel nieuws. Beans zie ik nog steeds vrijwel iedere dag in onze tuin en die krijgt dan z'n hapje van me.
[ afbeelding ]
Fred komt nauwelijks meer, maar ik zag hem wel enkele dagen geleden aan het begin van onze straat chillen in de bosjes.Heb hem even redelijk dichtbij bekeken en hij zag er voor zover ik kon zien wel oke uit. Geen infecties meer rond zijn ogen, leek ook iets voller te zijn geworden. Mijn vermoeden is dat hij gevoerd wordt door andere buren hier in het blok. Dus Fredje handhaaft zich wel zonder ons geloof ik
Yes, Floef is verbastering van Falafel, we noemen haar eigenlijk meestal Floef, of Floefelquote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:57 schreef Salina het volgende:
Raak wel in de war van al die namen. Floef is toch gewon Falafel @:dick_laurent?
Tevens:
Sinds gisteren ook weer een nieuw huisgenootje in huis gehaald. Ook uit het asiel, nog geen 2 jaar oud. Wel nog erg schuw maar dat was te verwachten; was ze in het asiel ook al. Komende dagen/weken/maanden zal wel wennen worden voor haar - en voor mij.
Voorlopig heet ie (nog) Chewy, maar denk dat ik een andere naam ga uitkiezen. Nog even definitieve keuze maken.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yes, Floef is verbastering van Falafel, we noemen haar eigenlijk meestal Floef, of Floefel
En leuk man, adopt don't shop! Dat heb je goed gedaan
Heeft het beessie ook al een naam?
Leuk!quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:18 schreef Salina het volgende:
[..]
Voorlopig heet ie (nog) Chewy, maar denk dat ik een andere naam ga uitkiezen. Nog even definitieve keuze maken.
@:Mammietje @:Oriente @:Pisces29 @:bloodymary1 tkn.
Lilyquote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:18 schreef Salina het volgende:
[..]
Voorlopig heet ie (nog) Chewy, maar denk dat ik een andere naam ga uitkiezen. Nog even definitieve keuze maken.
@:Mammietje @:Oriente @:Pisces29 @:bloodymary1 tkn.
Nooit floefzilla gedaan? Gemiste kans. Ik noem mijn beestje graag vanalles met 'zilla' erachter.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yes, Floef is verbastering van Falafel, we noemen haar eigenlijk meestal Floef, of Floefel
En leuk man, adopt don't shop! Dat heb je goed gedaan
Heeft het beessie ook al een naam?
Strijder Fredquote:Op maandag 6 januari 2025 15:57 schreef dick_laurent het volgende:
Zonder fotobewijs dit keer, ik had mijn mobiel niet in mijn zak, maar Fred heeft eergisteren weer bij ons in de tuin gegeten.Opeens was ie dr weer. Hij klinkt nog steeds als een asthma patient tho
Maar goed, zolang ie het blijft doen is het oke, I guess.
Tevens hebben we sinds een weekje een nieuwe nog naamloze klant. Wederom een zwart-wit kat (allemaal van t zelfde nest misschien ofzo?). Deze is al geholpen, dat kan ik aan het hapje uit zijn/haar oor zien.
Hij/zij komt niet elke dag maar nu en dan kom ik 'm tegen in de tuin en ik heb 'm ook gister voor het eerst eten gegeven. Dat vond ie uiteraard geen enkel probleem, dus ik verwacht dat ik deze nu ook vaker ga zien aangezien ie nu weet dat ie hier eten kan scoren
[ afbeelding ]
Hoe zullen we deze gaan noemen? Ik weet het geslacht dus niet, dus laten we een gender-neutrale naam bedenken
Kittenmoves zijn altijd zo prachtigquote:Op maandag 6 januari 2025 16:20 schreef dick_laurent het volgende:
Oh en als bonus even een gifje gemaakt van hoe Koek Floef regelmatig 'aanvalt'.
https://giphy.com/gifs/rkn5lxpm4npRvhEjBn
Ik zei toch dat het een soort ninja was
Beans heeft een zwarte neus, dus zo kan je deze twee makkelijk uit elkaar halen.quote:Op maandag 6 januari 2025 16:27 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Strijder Fredmoest ook echt even naarboven scrollen, want ik zag hier gewoon weer een Beans in. René is schijnbaar heel genderneutraal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 6 januari 2025 16:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Beans heeft een zwarte neus, dus zo kan je deze twee makkelijk uit elkaar halen.Jij zit er ook wat meer betrokken in dan ik natuurlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zag het verschil ook direct toen ik weer even een foto van Beans zocht.
Ik ken ook geen enkele goede René, dus dat zal wel met de naam te maken hebben.Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |