abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215369899
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:38 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Tijdje terug al gedaan, de vet reageerde vrij kortaf van, je mag hem langsbrengen: kost 35 euro voor consult. Meer kunnen we niet doen. We komen hem niet halen dat sowieso niet.

As I said, het straatkatten probleem hier in Spanje is vrij heftig en de vets hebben het druk zat, de straatkatten boeit ze echt niet, daar hebben ze gewoon niet handjes genoeg voor.
Ik begrijp ook wel dat je om je eigen veiligheid moet denken hoor :Y

Al is een preventieve tetanusprik daar in Spanje misschien nieteens zo'n slecht idee.

Moest ik destijds toen ik naar Suriname ging, daar ging het dan meer om de zwerfhonden.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:47:02 #52
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215369933
Ik weet het even niet meer. ;(
  roze vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:50:51 #53
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215369963
Ik snap wel dat je ook aan je eigen veiligheid denkt. Het is lastig. Zou zelf ook weinig zin hebben in ruzie met een straatkat.
Your beauty never ever scared me.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:58:05 #54
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_215369999
Ja geloof me ik vind het ook kut. Maar ja we doen momenteel al wat we kunnen en Fred is helaas gewoon een lastig rot geval...

Beans oogt iig nog behoorlijk gezond en daarom wil ik op zn minst Beans wel snel proberen te vangen en naar de vet brengen. Morgen (zaterdag) gaan we de val zetten met nat vlees (dat vindt Beans nog lekkerder dan brokjes weet ik). Ik hoop enorm dat ie er in gaat en dat het lukt.

De reden dat ik het ook sowieso wil proberen voor maandag is omdat vanaf maandag hier echt bizarre onweersstormen verwacht worden met hoosbuien waar je bang van wordt. Dus ik wil iig Beans voor die tijd veilig binnen bij de vet proberen te krijgen.
  roze vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:59:40 #55
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215370010
@dick_laurent Je hebt in iig je best gedaan voor Fred. :* Genoeg mensen die niet eens zoveel moeite hadden genomen.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:20:20 #56
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_215370171
quote:
9s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:31 schreef dick_laurent het volgende:
Ja, it breaks my heart too.... :'(
Maar ik moet ook aan mijn eigen veiligheid denken. Ik kan idd wel tuinhandschoenen aantrekken en iets met lange mouwen en proberen hem te pakken, maar ik weet gewoon niet hoe dat zal gaan. Stel het beestje gaat toch heftig spartelen en weet me ergens te bijten of krabben, dan moet ik zelf naar de dokter om tetanus of weet ik het voor spuit te halen en daar zit ik echt niet op te wachten.
Maar eerder wilde je hem toch wel naar de dierenarts brengen? Toen was hij ook niet gezond en had waarschijnlijk ook veel harder gevochten. Tetanusinfecties kun je ook van een beet van een gezond dier krijgen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_215370567
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 12:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Maar eerder wilde je hem toch wel naar de dierenarts brengen? Toen was hij ook niet gezond en had waarschijnlijk ook veel harder gevochten. Tetanusinfecties kun je ook van een beet van een gezond dier krijgen.
Er was eerder volgens mij sprake van vangen met een vangkooi.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:28:23 #58
Dick Laurent Is Dead
pi_215370653
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:15 schreef Verida het volgende:

[..]
Klopt, dat was/is de missie. Het zijn en blijven straatkatten en die kan je niet zoals je gewone huiskat even benaderen en aaien of zelfs oppakken. En ook al zou dat misschien bij Fred nu mogelijk zijn door zijn zeer zieke staat, ik neem er wel echt een risico mee als ik dat doe en dat durf ik gewoon niet, sorry.
  roze vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:42:14 #59
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215370751
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:15 schreef Verida het volgende:

[..]
Dat gaat wel wat makkelijker als hij nog zou eten.
pi_215371700
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:28 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Klopt, dat was/is de missie. Het zijn en blijven straatkatten en die kan je niet zoals je gewone huiskat even benaderen en aaien of zelfs oppakken. En ook al zou dat misschien bij Fred nu mogelijk zijn door zijn zeer zieke staat, ik neem er wel echt een risico mee als ik dat doe en dat durf ik gewoon niet, sorry.
je hoeft tegen mij geen sorry te zeggen hoor, ik begrijp je helemaal.

Maar degene waar ik op reageerde was een beetje stellig dat je het eerder geen probleem had gevonden om hem te vangen maar nu wel.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:41:54 #61
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_215372220
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:28 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Oké, duidelijk :) Hoop dat het snel gaat voor het beestje dan. Als hij niet meer eet en drinkt zal het niet meer zo lang duren.

En van mij hoef je ook geen sorry te zeggen natuurlijk. Ik vroeg me alleen iets af.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Vis een optie? zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:41:31 #62
70532 loveli
N
pi_215382350
#teamFred
Zolang 'ie nog niet dood is.
crap in = crap out
pi_215383595
Kun je niet bij je dierenarts vragen of ze een set extra handschoenen hebben? Daar komen zelfs kleine papegaaien heel moeilijk doorheen. (En als je er een dikke deken tussen propt, zelfs geen serval.)

Snap dat het wel heel moeilijk en ook eng is hoor, als je het nooit hebt gedaan. (Ik woon een beetje te ver weg, anders had ik je wel willen komen helpen).

Is het mogelijk om in zijn oude hokje bij de ingang een sleuf te maken, waar je een stevige plaat in kunt schuiven naar beneden toe? Dat je geen misschien zo toch kunt vangen zonder hem zelf te moeten pakken?

Een fijn dat jullie de missie voor Beans&co willen opzetten!
  Moderator zondag 27 oktober 2024 @ 16:22:52 #64
Dick Laurent Is Dead
pi_215391831
Well, het weer is hier momenteel behoorlijk omgeslagen. Sinds vannacht regent het vrijwel onafgebroken en de temperatuur is ook enorm gedaald. De regen gaat sowieso tot en met dinsdag door.

In dit weer ga ik uiteraard geen straatkat tegen komen, die hebben een plekje gezocht ergens om te schuilen.

Ergens hoop ik dat dit weer de genadeklap is voor Fred, hoe zielig het ook is. Hij was al enorm zwak dus ik betwijfel of hij plots 3 dagen lang zeer slecht weer zal overleven. Dan heeft ie eindelijk rust...

Beans heb ik gisteravond voor het laatst gezien, toen het nog droog was. Omdat ik wist dat er regen aan kwam heb ik een flinke lading mix droog en natvoer gegeven en hij heeft zn buikje vol gegeten. Morgen ga ik alsnog even kijken bij de poort of ik Beans zie. Het plan is iig om hem op zeer korte termijn te gaan vangen en naar de vet te brengen. Dan is de eerste 'overwinning' hopelijk een feit. :)
  Moderator dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:50:28 #65
Dick Laurent Is Dead
pi_215408471
Nou, de ergste regenbuien liggen nu achter ons. Vannacht keihard onweer en stortbuien gehad, was ruig nachtje.

Net ben ik ff naar onze poort gelopen en ja hoor... daar stond ie alweer, mister Beans :P

Maar dit keer gebeurde er iets anders, hij leek naar me te mauwen, of misschien was het blazen? Ik kon het niet zo goed inschatten want er kwam geen geluid uit haha (onze kat Falafel mauwt gewoon met vol volume namelijk). Maar zodra hij me zag toen ik de poort open deed ging zijn bekkie een paar keer duidelijk open, zonder geluid.

Misschien toch een soort van herkenning dat begint op te treden en dat ie blij was dat de poort open ging en hij eten ging krijgen?
Morgen gaan we de val zetten om hem naar de vet te gaan brengen. Zal het "vertrouwen" dat er nu is opgebouwd helaas geen goed doen vrees ik, maar ja het moet nu eenmaal. Wish us luck.
  Moderator woensdag 30 oktober 2024 @ 10:27:58 #66
Dick Laurent Is Dead
pi_215416953
Dames en heren, we hebben een succes geboekt:

Vanmorgen de val gezet met een lekker bakje vlees in het kooitje, en hongerige Beans heeft het niet kunnen weerstaan.

Dus toen hadden we een hele bange en boze gevangen Beans.
We hebben hem zojuist meteen naar de vet gereden en afgegeven onder de gegevens van de stichting die dit financiert 🙏🏼

Vandaag gaat ie onder het mes en rond 18:00 mogen we hem weer komen ophalen werd ons verteld.

Arm beest zal voorlopig ff getraumatiseerd zijn door deze ervaring, maar ja, het is voor het grotere goed zullen we maar zeggen ❤️
pi_215416960
Jaa *O*
Sicker than your average.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 10:33:05 #68
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215416994
Ik ben nog niet over Fred heen… ;(
  Vis een optie? woensdag 30 oktober 2024 @ 10:44:09 #69
70532 loveli
N
pi_215417088
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:33 schreef Boca_Raton het volgende:
9 levens..
crap in = crap out
  Moderator woensdag 30 oktober 2024 @ 10:44:12 #70
Dick Laurent Is Dead
pi_215417092
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:33 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik heb het hier niet gemeld omdat de gemoederen over Fred een beetje hoog in emotie werden merkte ik, maar ik heb Fred nog 1X gezien voor dat de regenbuien kwamen, ongeveer 3 dagen terug. :@

Hij liep verderop in ons straatje en ik heb toen een hand vol met brokjes neergelegd vlak bij hem.

In eerste instantie had hij geen interesse, maar..... toen ik paar meter wegliep en verderop ging toekijken, zag ik hem er toch van eten! Dus hij at wel nog in ieder geval.

Echter, voor jullie info, ik zit ook met "legale" kwesties hier. Ik mag wettelijk de straatkatten alleen voeren en vangen op eigen terrein
En geloof mij, veel buren hier hebben een schijthekel aan straatkatten en als die mij eentje zien voeren op straat dan zullen ze zeer waarschijnlijk snel de politie bellen om me aan te geven en kan ik in het slechtste geval een boete van 500 euro verwachten! :X
Het feit dat ik Fred bij uitzondering dus brokjes gaf op straat nam ik al een risico mee, dus keep that in mind.

Als Fred bij ons weer binnen de poort komt (zoals Beans dus keer op keer deed) heb ik vrij spel, het is immers dan binnen mijn eigen tuin/terrein. Maar ja, Fred kwam for some reason niet meer, dus dan kan ik vrij weinig. :{

Nu Beans gevangen is, is die missie voltooid en ga ik natuurlijk - mocht Fred toch op de een of andere manier weer opduiken - Fred proberen te vangen. Maar nogmaals, hij moet dan echt weer naar onze poort komen....
  woensdag 30 oktober 2024 @ 10:49:39 #71
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215417129
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:44 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ik heb het hier niet gemeld omdat de gemoederen over Fred een beetje hoog in emotie werden merkte ik, maar ik heb Fred nog 1X gezien voor dat de regenbuien kwamen, ongeveer 3 dagen terug. :@

Hij liep verderop in ons straatje en ik heb toen een hand vol met brokjes neergelegd vlak bij hem.

In eerste instantie had hij geen interesse, maar..... toen ik paar meter wegliep en verderop ging toekijken, zag ik hem er toch van eten! Dus hij at wel nog in ieder geval.

Echter, voor jullie info, ik zit ook met "legale" kwesties hier. Ik mag wettelijk de straatkatten alleen voeren en vangen op eigen terrein
En geloof mij, veel buren hier hebben een schijthekel aan straatkatten en als die mij eentje zien voeren op straat dan zullen ze zeer waarschijnlijk snel de politie bellen om me aan te geven en kan ik in het slechtste geval een boete van 500 euro verwachten! :X
Het feit dat ik Fred bij uitzondering dus brokjes gaf op straat nam ik al een risico mee, dus keep that in mind.

Als Fred bij ons weer binnen de poort komt (zoals Beans dus keer op keer deed) heb ik vrij spel, het is immers dan binnen mijn eigen tuin/terrein. Maar ja, Fred kwam for some reason niet meer, dus dan kan ik vrij weinig. :{

Nu Beans gevangen is, is die missie voltooid en ga ik natuurlijk - mocht Fred toch op de een of andere manier weer opduiken - Fred proberen te vangen. Maar nogmaals, hij moet dan echt weer naar onze poort komen....
Ontzettend lief dat je hem nog gevoerd hebt. Ondanks dat er een boete boven je hoofd hing. Ik zal maar niet vragen hoe Fredje er uitzag. Hopelijk komt ie nog terug en dan maar kijken wat en of er iets gedaan kan worden…
pi_215417289
Ik voel dat we Fred nog wel gaan zien
Sicker than your average.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 18:13:58 #74
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_215420350
quote:
14s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:27 schreef dick_laurent het volgende:
Dames en heren, we hebben een succes geboekt:

[ afbeelding ]

Tof! Hij haat je, maar het is voor een goed doel!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_215421253
Held. _O_
Stiekem hoop ik dat Fredje ook nog een keer zo boos vanachter de tralies naar je gaat kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')