Ik begrijp ook wel dat je om je eigen veiligheid moet denken hoorquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tijdje terug al gedaan, de vet reageerde vrij kortaf van, je mag hem langsbrengen: kost 35 euro voor consult. Meer kunnen we niet doen. We komen hem niet halen dat sowieso niet.
As I said, het straatkatten probleem hier in Spanje is vrij heftig en de vets hebben het druk zat, de straatkatten boeit ze echt niet, daar hebben ze gewoon niet handjes genoeg voor.
Maar eerder wilde je hem toch wel naar de dierenarts brengen? Toen was hij ook niet gezond en had waarschijnlijk ook veel harder gevochten. Tetanusinfecties kun je ook van een beet van een gezond dier krijgen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:31 schreef dick_laurent het volgende:
Ja, it breaks my heart too....
Maar ik moet ook aan mijn eigen veiligheid denken. Ik kan idd wel tuinhandschoenen aantrekken en iets met lange mouwen en proberen hem te pakken, maar ik weet gewoon niet hoe dat zal gaan. Stel het beestje gaat toch heftig spartelen en weet me ergens te bijten of krabben, dan moet ik zelf naar de dokter om tetanus of weet ik het voor spuit te halen en daar zit ik echt niet op te wachten.
Er was eerder volgens mij sprake van vangen met een vangkooi.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Maar eerder wilde je hem toch wel naar de dierenarts brengen? Toen was hij ook niet gezond en had waarschijnlijk ook veel harder gevochten. Tetanusinfecties kun je ook van een beet van een gezond dier krijgen.
Klopt, dat was/is de missie. Het zijn en blijven straatkatten en die kan je niet zoals je gewone huiskat even benaderen en aaien of zelfs oppakken. En ook al zou dat misschien bij Fred nu mogelijk zijn door zijn zeer zieke staat, ik neem er wel echt een risico mee als ik dat doe en dat durf ik gewoon niet, sorry.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:15 schreef Verida het volgende:
[..]
Er was eerder volgens mij sprake van vangen met een vangkooi.
Dat gaat wel wat makkelijker als hij nog zou eten.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:15 schreef Verida het volgende:
[..]
Er was eerder volgens mij sprake van vangen met een vangkooi.
je hoeft tegen mij geen sorry te zeggen hoor, ik begrijp je helemaal.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Klopt, dat was/is de missie. Het zijn en blijven straatkatten en die kan je niet zoals je gewone huiskat even benaderen en aaien of zelfs oppakken. En ook al zou dat misschien bij Fred nu mogelijk zijn door zijn zeer zieke staat, ik neem er wel echt een risico mee als ik dat doe en dat durf ik gewoon niet, sorry.
Oké, duidelijk Hoop dat het snel gaat voor het beestje dan. Als hij niet meer eet en drinkt zal het niet meer zo lang duren.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Klopt, dat was/is de missie. Het zijn en blijven straatkatten en die kan je niet zoals je gewone huiskat even benaderen en aaien of zelfs oppakken. En ook al zou dat misschien bij Fred nu mogelijk zijn door zijn zeer zieke staat, ik neem er wel echt een risico mee als ik dat doe en dat durf ik gewoon niet, sorry.
Ik heb het hier niet gemeld omdat de gemoederen over Fred een beetje hoog in emotie werden merkte ik, maar ik heb Fred nog 1X gezien voor dat de regenbuien kwamen, ongeveer 3 dagen terug.quote:
Ontzettend lief dat je hem nog gevoerd hebt. Ondanks dat er een boete boven je hoofd hing. Ik zal maar niet vragen hoe Fredje er uitzag. Hopelijk komt ie nog terug en dan maar kijken wat en of er iets gedaan kan worden…quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb het hier niet gemeld omdat de gemoederen over Fred een beetje hoog in emotie werden merkte ik, maar ik heb Fred nog 1X gezien voor dat de regenbuien kwamen, ongeveer 3 dagen terug.
Hij liep verderop in ons straatje en ik heb toen een hand vol met brokjes neergelegd vlak bij hem.
In eerste instantie had hij geen interesse, maar..... toen ik paar meter wegliep en verderop ging toekijken, zag ik hem er toch van eten! Dus hij at wel nog in ieder geval.
Echter, voor jullie info, ik zit ook met "legale" kwesties hier. Ik mag wettelijk de straatkatten alleen voeren en vangen op eigen terrein
En geloof mij, veel buren hier hebben een schijthekel aan straatkatten en als die mij eentje zien voeren op straat dan zullen ze zeer waarschijnlijk snel de politie bellen om me aan te geven en kan ik in het slechtste geval een boete van 500 euro verwachten!
Het feit dat ik Fred bij uitzondering dus brokjes gaf op straat nam ik al een risico mee, dus keep that in mind.
Als Fred bij ons weer binnen de poort komt (zoals Beans dus keer op keer deed) heb ik vrij spel, het is immers dan binnen mijn eigen tuin/terrein. Maar ja, Fred kwam for some reason niet meer, dus dan kan ik vrij weinig.
Nu Beans gevangen is, is die missie voltooid en ga ik natuurlijk - mocht Fred toch op de een of andere manier weer opduiken - Fred proberen te vangen. Maar nogmaals, hij moet dan echt weer naar onze poort komen....
Tof! Hij haat je, maar het is voor een goed doel!quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:27 schreef dick_laurent het volgende:
Dames en heren, we hebben een succes geboekt:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |