abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 17:16:37 #251
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_216584686
Oh hello there.

U vraagt, wij draaien :)

Grote eeuwige vriend Fred, aka Freddelicious zoals ik hem inmiddels ben gaan noemen _O- komt sinds een poos weer dagelijks aangelopen met zijn eeuwig slome, slungelige postuur en altijd half dichte stoned-kijkende oogjes. :D

Ja, Fred is een eindbaas eerste klas die voorlopig niet kapot te krijgen lijkt.

Foto's zijn net genomen toen hij aankwam waggelen voor zijn middag hapje.

Beans komt overigens ook nog vrijwel dagelijks :*
  vrijdag 7 februari 2025 @ 17:25:59 #252
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216584793
Ah daar is Fredje Kroketje weer O+
Hij ziet er redelijk uit, z’n oogjes zijn inderdaad half dicht ;(
Komt hij nu vaak langs om te eten? Kun je hem ook aanhalen?
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 17:32:56 #253
Dick Laurent Is Dead
pi_216584870
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:25 schreef Boca_Raton het volgende:
Ah daar is Fredje Kroketje weer O+
Hij ziet er redelijk uit, z’n oogjes zijn inderdaad half dicht ;(
Komt hij nu vaak langs om te eten? Kun je hem ook aanhalen?
Vrijwel dagelijks ja.

En nee. Als ik mijn hand naar hem uitsteek deinst ie weg. Hij laat me wel op een meter ongeveer bij hem komen en zitten, dus ik kan wel redelijk makkelijk foto's van hem maken. Maar als ik mn hand uitsteek deinst ie meteen weg. Mogelijk nare ervaringen gehad vroeger, je weet t niet...
  vrijdag 7 februari 2025 @ 18:29:06 #254
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216585378
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:32 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Vrijwel dagelijks ja.

En nee. Als ik mijn hand naar hem uitsteek deinst ie weg. Hij laat me wel op een meter ongeveer bij hem komen en zitten, dus ik kan wel redelijk makkelijk foto's van hem maken. Maar als ik mn hand uitsteek deinst ie meteen weg. Mogelijk nare ervaringen gehad vroeger, je weet t niet...
Het moet niet erger worden met Fred :{

Hoe gaat het met de andere beeskes? 🧐
  Moderator maandag 10 februari 2025 @ 10:18:05 #255
Dick Laurent Is Dead
pi_216617335
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:29 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Het moet niet erger worden met Fred :{

Hoe gaat het met de andere beeskes? 🧐
Oh deze vraag ff gemist. Met andere beestjes bedoel je onze eigen katten denk ik? Daar hebben we ook wat hobbels in de weg gehad jah....
Falafel is van de week onder narcose geweest bij de vet, helaas. Duur grapje tevens ;(
De reden was dat ze al dagenlang enorm sacherijnig over kwam en bij alles gromde en blies. Echt zelfs als we haar aaiden ging ze grommen. Dus we hadden zoiets van, iets is niet oke...

Afijn, bij de vet was ze ook een "demoon" dus die had ook zoiets van, als we haar goed willen onderzoeken zal ze helaas een roesje moeten krijgen.
Maar, tijdens het onderzoek is er in 1e instantie gelukkig niks ernstigs naar boven gekomen. Ze hebben haar bekkie en keel geschecked, en bloed afgenomen. Enige wat daaruit kwam was een lichte ontsteking in de urinewegen. Daar heeft ze nu medicatie voor gekregen die we helemaal moeten afmaken en daarna moeten we haar plas opvangen en weer afgeven bij de vet voor controle. Pff, tis wat. Maar goed, er vanuit gaande dat dat met de medicatie goed komt hopen we daarna weer even klaar te zijn.
En KOEK wordt vandaag toevallig ge-snip-snipt. Zijn koekeballetjes gaan dr vandaag dus af :P
Vanmorgen heb ik hem gedropt bij de vet en om 17:30 mogen we hem weer ophalen. Is dat gelukkig ook achter de rug.
  maandag 10 februari 2025 @ 10:37:21 #256
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216617606
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:18 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Oh deze vraag ff gemist. Met andere beestjes bedoel je onze eigen katten denk ik? Daar hebben we ook wat hobbels in de weg gehad jah....
Falafel is van de week onder narcose geweest bij de vet, helaas. Duur grapje tevens ;(
De reden was dat ze al dagenlang enorm sacherijnig over kwam en bij alles gromde en blies. Echt zelfs als we haar aaiden ging ze grommen. Dus we hadden zoiets van, iets is niet oke...

Afijn, bij de vet was ze ook een "demoon" dus die had ook zoiets van, als we haar goed willen onderzoeken zal ze helaas een roesje moeten krijgen.
Maar, tijdens het onderzoek is er in 1e instantie gelukkig niks ernstigs naar boven gekomen. Ze hebben haar bekkie en keel geschecked, en bloed afgenomen. Enige wat daaruit kwam was een lichte ontsteking in de urinewegen. Daar heeft ze nu medicatie voor gekregen die we helemaal moeten afmaken en daarna moeten we haar plas opvangen en weer afgeven bij de vet voor controle. Pff, tis wat. Maar goed, er vanuit gaande dat dat met de medicatie goed komt hopen we daarna weer even klaar te zijn.
En KOEK wordt vandaag toevallig ge-snip-snipt. Zijn koekeballetjes gaan dr vandaag dus af :P
Vanmorgen heb ik hem gedropt bij de vet en om 17:30 mogen we hem weer ophalen. Is dat gelukkig ook achter de rug.
Nou Falafel een hoop geschreeuw en tot nog toe weinig wol :D Koek is de klos vandaag, geef hem maar een lekker visje of zo.
Zo te horen ben je kind aan huis bij de vet. Fijn dat die bestaat maar dat zijn dure grappen, die consulten.
  Moderator maandag 10 februari 2025 @ 10:43:30 #257
Dick Laurent Is Dead
pi_216617696
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:37 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nou Falafel een hoop geschreeuw en tot nog toe weinig wol :D Koek is de klos vandaag, geef hem maar een lekker visje of zo.
Zo te horen ben je kind aan huis bij de vet. Fijn dat die bestaat maar dat zijn dure grappen, die consulten.
Ja ik ben er ook wel ff klaar mee nu. We denken/vermoeden dat de komst van Koek bij Falafel toch wel veel stress heeft bezorgd, en ja veel stress kan ook leiden tot fysieke klachten, minder weerstand etc...
Afijn, nog weekje de medicatie en dan ff check-up en dan moet het idd echt even klaar zijn want onze bankrekening huilt :X
  zaterdag 22 februari 2025 @ 13:50:08 #258
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216793923
Hoi Dick, hoe is het met de beeskes? Is Fred nog lodderig? Is Falafel wat minder gestressed? Heb je de dierenarts nog gespekt? :)

@dick_laurent

[ Bericht 21% gewijzigd door Boca_Raton op 22-02-2025 13:55:40 ]
  Moderator zondag 23 februari 2025 @ 16:45:10 #259
Dick Laurent Is Dead
pi_216808566
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 13:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoi Dick, hoe is het met de beeskes? Is Fred nog lodderig? Is Falafel wat minder gestressed? Heb je de dierenarts nog gespekt? :)

@:dick_laurent
Hey hey. Nou Fred is weer “de hort op”. Blijft een apart patroon wat dat beest erop nahoudt. Hij was gedurende enkele weken iedere dag sochtends en smiddags hier in onze tuin. Wachtend op een maaltijd, elke dag zag ik hem.
En nu sinds een week ofzo, foetsie, nada. Dit heeft ie eerder gedaan dit patroon dus ik verwacht dat hij ergens wel weer een keer opduikt maar t blijft wel apart.
Beans is veel consistenter. Die slaat héél soms een dagje over maar verder zie ik die gewoon vrijwel elke dag terugkomen.

Binnen gaat het eigenlijk nagenoeg nog hetzelfde. Misschien 5% beter, als ik zo positief mogelijk probeer te zijn. Als Falafel binnen is dan zit ze 99% van de tijd op bed in de slaapkamer, weg van Koek. Zodra ze elkaar wél kruisen doet Falafel nog steeds the usual, grommen, blazen en uithalen naar hem.
Ze zit tevens nog steeds aan medicatie voor haar bekkie, ondanks dat de vet niks heeft kunnen ontdekken aan haar bekkie. Daardoor zijn de symptomen nu soort van weg, maar ja… mijn angst en vermoeden is dat zodra die medicatie op is (is namelijk gwoon soort van pijnstiller ook) haar symptomen meteen weer terug gaan komen.

Dus ja, een volgend bezoek van honderden euros aan de vet verwacht ik binnen enkele weken alweer.

Yay. :')
  zondag 23 februari 2025 @ 17:13:19 #260
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216808958
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:45 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Hey hey. Nou Fred is weer “de hort op”. Blijft een apart patroon wat dat beest erop nahoudt. Hij was gedurende enkele weken iedere dag sochtends en smiddags hier in onze tuin. Wachtend op een maaltijd, elke dag zag ik hem.
En nu sinds een week ofzo, foetsie, nada. Dit heeft ie eerder gedaan dit patroon dus ik verwacht dat hij ergens wel weer een keer opduikt maar t blijft wel apart.
Beans is veel consistenter. Die slaat héél soms een dagje over maar verder zie ik die gewoon vrijwel elke dag terugkomen.

Binnen gaat het eigenlijk nagenoeg nog hetzelfde. Misschien 5% beter, als ik zo positief mogelijk probeer te zijn. Als Falafel binnen is dan zit ze 99% van de tijd op bed in de slaapkamer, weg van Koek. Zodra ze elkaar wél kruisen doet Falafel nog steeds the usual, grommen, blazen en uithalen naar hem.
Ze zit tevens nog steeds aan medicatie voor haar bekkie, ondanks dat de vet niks heeft kunnen ontdekken aan haar bekkie. Daardoor zijn de symptomen nu soort van weg, maar ja… mijn angst en vermoeden is dat zodra die medicatie op is (is namelijk gwoon soort van pijnstiller ook) haar symptomen meteen weer terug gaan komen.

Dus ja, een volgend bezoek van honderden euros aan de vet verwacht ik binnen enkele weken alweer.

Yay. :')
Da’s ook vervelend, als die medicatie maar tijdelijk zou helpen. Dan weet je nog niets. Wel een geluk dat Falafel en Koek in hetzelfde huis kunnen wonen. Voor hetzelfde geld hissen ze elkaar de tent uit.
En had ik nou op een foto van Fredje gehoopt, is die schurk weer de hort op. Hij is een globetrotter. Nu weet ik ook niet of zijn neus wat beter is.
Tot de volgende keer :Y)

PS Is die dierenarts nog vrijgezel?
pi_216836394
OMG @Boca_Raton is helemaal verliefd op Fred. En je hebt competitie.
Geweldig wat @dick_laurent doet voor die arme zwervers.

Maar vergeet niet dat Nederlandse asiels óók vol zitten met zielige dieren die zo graag ergens willen wonen waar ze verzorgd en van ze gehouden wordt
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 08:57:21 #262
Dick Laurent Is Dead
pi_216837419
Klopt wat Majoraan zegt over de overvolle asiels, dat is ook in Nederland een probleem. Tja, we doen wat we kunnen. Er gaat momenteel een heleboel niet 'goed' in de wereld als je het mij vraagt :X maar het enige wat je als individu kan doen is in je eigen kleine kring helpen waar je kan O~)
  vrijdag 28 februari 2025 @ 02:54:33 #263
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216859195
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 08:57 schreef dick_laurent het volgende:
Klopt wat Majoraan zegt over de overvolle asiels, dat is ook in Nederland een probleem. Tja, we doen wat we kunnen. Er gaat momenteel een heleboel niet 'goed' in de wereld als je het mij vraagt :X maar het enige wat je als individu kan doen is in je eigen kleine kring helpen waar je kan O~)
Daarom is het ook zo geweldig dat jullie de katjes helpen. ^O^
pi_216930027
Ik wil mijn laatste commentaar over Nederlandse dierenasielen even toelichten.
Het was eigenlijk een reactie door mijn zusje die de zoveelste hond en kat uit Spanje adopteerde.
En iedereen wil overhalen een dier uit Spanje of Tsjechië of waar dan ook, behalve uit Nederland te importeren.
Ik zeg doneer dan geld en laat iedere dierenliefhebber in eigen land zijn best doen..
Hier zitten ook veel dieren die zo graag een liefhebbend thuis willen hebben.
Maar dat klinkt misschien ultra rechts, eigen dieren eerst. Maar die willen toch ook liefde?

Neemt niet weg dat ik @dick_laurent geweldig vind en de avonturen volg. _O_
Mijn hart maakt een sprongetje als het over dapper charmeurtje Fred gaat. *;
En Koek is inmiddels ook een favoriet. O+
  Moderator woensdag 5 maart 2025 @ 10:08:13 #265
Dick Laurent Is Dead
pi_216931563
Ja het gaat hier over het algemeen zn gangetje. Fred zie ik iets meer sporadisch nu. Hij is er nu en dan en dan krijgt ie uiteraard zijn maaltijd. Beans ook bijna elke dag.

Enige waar we redelijk voor vrezen is Bob. Weet niet of jullie die nog herinneren? Was een donkergrijze kat met kleine oortjes. Kwam een poosje ook vaak langs maar hebben we nu al weken niet meer gezien. En laatste keer dat we hem zagen (paar weken terug dus) zag die er erg slecht uit. Mager en liep ook mank...
Grote kans dat die inmiddels een stil plekje heeft gezocht en daar is gaan hemelen. Tsja, dat hoort er helaas ook bij.

Binnen gaat het ook redelijk. Met nadruk op redelijk. Falafel en Koek zijn nog steeds verre van vrienden, maar ik heb wel het gevoel dat Falafel iiiieeeeeets relaxter is tegenover hem. Ze blaast en gromt wel nog naar hem maar niet continue, zoals enkele weken geleden. Meer af en toe nu...

Koek is verder wel een hilarische klojo. Echt een puber-kitten. Wilt vaak 'vechten' en grijpt mn hand dan. Dan voel ik dat ie wel nagels en tanden inzet, maar hij houdt zich wel in. Hij is inmiddels sterk genoeg om me met gemak te kunnen verwonden dus ik merk dat hij het echt speels houdt. Al gaat het soms iets te hard en dan roep ik KOEK, AU!!! en dan voel ik hem meteen zn grip minderen en loslaten. Dus hij weet het wel gelukkig ;)
Tevens valt ie vaak na zo'n stoei sessie direct in slaap. Hier een mooie collage van hoe die volgorde dan meestal gaat:

_O-
  woensdag 5 maart 2025 @ 11:32:51 #266
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216932425
Ik kan me Bob niet herinneren. Maar hij was/is? dus ook gehavend. Weten we dan maar zeker dat hij naar Boven is maar dat weten we niet. Voor hetzelfde geld ligt hij ergens te lijden. Misschien maar goed dat ik de verwondingen van hem niet op foto zie :{
Majoraan las ik, is ook al gevallen voor Fred. Hoe doet ie het toch? :D

En Koekie is een prachtig snoepie O+
  Moderator vrijdag 7 maart 2025 @ 10:59:40 #267
441859 crew  Lenny77
pi_216959192
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 01:34 schreef Majoraan het volgende:
Ik wil mijn laatste commentaar over Nederlandse dierenasielen even toelichten.
Het was eigenlijk een reactie door mijn zusje die de zoveelste hond en kat uit Spanje adopteerde.
En iedereen wil overhalen een dier uit Spanje of Tsjechië of waar dan ook, behalve uit Nederland te importeren.
Ik zeg doneer dan geld en laat iedere dierenliefhebber in eigen land zijn best doen..
Hier zitten ook veel dieren die zo graag een liefhebbend thuis willen hebben.
Maar dat klinkt misschien ultra rechts, eigen dieren eerst. Maar die willen toch ook liefde?

Neemt niet weg dat ik @:dick_laurent geweldig vind en de avonturen volg. _O_
Mijn hart maakt een sprongetje als het over dapper charmeurtje Fred gaat. *;
En Koek is inmiddels ook een favoriet. O+
Ergens begrijp ik dit wel.
De asiels daar zijn schrijnend. De zorg (lees: vooral geen zorg, integendeel agressie) door mensen op straat ook. De asiels hier zijn een 7 sterren hotel tov de asiels daar.
Waar ik niet mee wil zeggen dat de diertjes hier geen huisje verdienen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 13 maart 2025 @ 13:37:13 #268
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_217031229
Wordt het nou richting de zomer veel lastiger voor de katten bij jou in de buurt of maakt dat niet veel uit tov de winter?
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  donderdag 13 maart 2025 @ 15:59:15 #269
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217033036
Dick, heb je nog foto’s? *O*
  Moderator vrijdag 14 maart 2025 @ 12:54:57 #270
Dick Laurent Is Dead
pi_217045603
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:37 schreef Sjechov het volgende:
Wordt het nou richting de zomer veel lastiger voor de katten bij jou in de buurt of maakt dat niet veel uit tov de winter?
Eerlijk gezegd denk ik juist makkelijker, in ieder geval in de zin van het 24/7 buiten moeten overleven. In de winter is het hier s'nachts ook gewoon koud. Katten zijn woestijndieren he, het is niet voor niets dat ze continu onder een deken willen kruipen in de wintermaanden. Ze houden van warm. :P
In de winter moeten ze hier dus ook echt de kou overleven, ondanks dat het hier niet vriest... maar ja rond de 6 graden s'nachts is nou ook niet bepaald 'warm'.
  Moderator vrijdag 14 maart 2025 @ 12:56:42 #271
Dick Laurent Is Dead
pi_217045622
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 15:59 schreef Boca_Raton het volgende:
Dick, heb je nog foto’s? *O*
Nee, geen nieuwe foto's gemaakt laatste tijd. Ben ook een klein weekje weg geweest voor een werk-trip. Zal binnenkort wel weer eens wat plaatjes schieten.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 19:30:13 #272
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_217049993
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 12:54 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd denk ik juist makkelijker, in ieder geval in de zin van het 24/7 buiten moeten overleven. In de winter is het hier s'nachts ook gewoon koud. Katten zijn woestijndieren he, het is niet voor niets dat ze continu onder een deken willen kruipen in de wintermaanden. Ze houden van warm. :P
In de winter moeten ze hier dus ook echt de kou overleven, ondanks dat het hier niet vriest... maar ja rond de 6 graden s'nachts is nou ook niet bepaald 'warm'.
Fijn dat het dan nu weer warmer is :)
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  Moderator maandag 17 maart 2025 @ 11:53:43 #273
Dick Laurent Is Dead
pi_217083314
Kleine update! We hebben een nieuwe straatklojo te pakken sinds vanmorgen. We hebben hem maar even Herman genoemd :P
Herman kwam eigenlijk pas sinds een aantal dagen bij ons aan lopen en we zagen al meteen dat hij een oog heeft wat waarschijnlijk blind is. Geen idee hoe dat gekomen is, kan door infectie, kan door een gevecht... who knows.

Anyway mijn vrouw was deze week vrij dus vanmorgen heeft ze de val weer gezet, om te kijken of Herman zou 'happen' ...en ja hoor. Hij zat er binnen een half uur al in _O-

Foto is screenshot van kort filmpje dat m'n vrouw gemaakt had dus matige kwaliteit, maar goed.
Herman is vanmorgen dus bij de vet in Guardamar gedropt en vanavond mogen we hem geholpen en wel weer ophalen en weer vrijlaten.

En nee, ik verwacht niet dat ze iets aan/met zijn oog zullen doen helaas. De "service" van de organisatie vergoed echt alleen de castratie/sterilizatie.
  maandag 17 maart 2025 @ 12:08:53 #274
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217083461
Ach wat een snuitje O+ die is makkelijk te herkennen. Hermannnnn *;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')