Finnquote:Op maandag 6 januari 2025 15:57 schreef dick_laurent het volgende:
Zonder fotobewijs dit keer, ik had mijn mobiel niet in mijn zak, maar Fred heeft eergisteren weer bij ons in de tuin gegeten.Opeens was ie dr weer. Hij klinkt nog steeds als een asthma patient tho
Maar goed, zolang ie het blijft doen is het oke, I guess.
Tevens hebben we sinds een weekje een nieuwe nog naamloze klant. Wederom een zwart-wit kat (allemaal van t zelfde nest misschien ofzo?). Deze is al geholpen, dat kan ik aan het hapje uit zijn/haar oor zien.
Hij/zij komt niet elke dag maar nu en dan kom ik 'm tegen in de tuin en ik heb 'm ook gister voor het eerst eten gegeven. Dat vond ie uiteraard geen enkel probleem, dus ik verwacht dat ik deze nu ook vaker ga zien aangezien ie nu weet dat ie hier eten kan scoren
[ afbeelding ]
Hoe zullen we deze gaan noemen? Ik weet het geslacht dus niet, dus laten we een gender-neutrale naam bedenken
Een foto die alles zegt.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 12:49 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, hier even echt een duidelijke en wss minder leuke foto van Fred. Hij laat me echt vrij dichtbij komen dus ik gok dat ie zwak is.
[ afbeelding ]
Zoals jullie kunnen zien is zieke Fred echt zieke Fred. Ik hoor hem zwaar ademen en zijn ogen zijn helemaal nat en pussig. We blijven hem uiteraard voeren zolang als het kan, maar hoelang deze strijder het vol gaat houden is moeilijk te zeggen.
Kun je deze foto aan de dierenarts laten zien en antibiotica of zo krijgen voor door zijn voer?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 12:49 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, hier even echt een duidelijke en wss minder leuke foto van Fred. Hij laat me echt vrij dichtbij komen dus ik gok dat ie zwak is.
[ afbeelding ]
Zoals jullie kunnen zien is zieke Fred echt zieke Fred. Ik hoor hem zwaar ademen en zijn ogen zijn helemaal nat en pussig. We blijven hem uiteraard voeren zolang als het kan, maar hoelang deze strijder het vol gaat houden is moeilijk te zeggen.
quote:Op vrijdag 10 januari 2025 12:49 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 10 januari 2025 17:15 schreef dick_laurent het volgende:
Had ze zojuist in ieder geval weer eens alle drie tegelijk aan het eten
Fred voor, daarachter Beans en Bob half verstopt onder de auto
[ afbeelding ]
I know, tis sad. Maar even voor iedereen hier, besef even hoe-fucking-veel (zieke en niet zieke) straatkatten er rondlopen in Spanje. Het is wat dat betreft echt geen Nederland.quote:
Maar ernstig zieke katten die worden dus eigenlijk aan hun lot overgelaten. En dat vind ik erg. Die beestjes leven niet, ze lijden.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 11:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
I know, tis sad. Maar even voor iedereen hier, besef even hoe-fucking-veel (zieke en niet zieke) straatkatten er rondlopen in Spanje. Het is wat dat betreft echt geen Nederland.
Op bezoek bij vrienden in een stadje verderop zal ik er onlangs een stuk of 5 al bij een vuilniscontainer, zoekend naar etensresten….
Het feit dat Fred, ondanks zijn gezondheid, ons getroffen heeft en zolang hij het volhoudt elke dag een vers bakje vleesvoer hier krijgt, is eigenlijk al een lot uit de loterij voor hem. Duizenden straatkatten hier in de provincie hebben die luxe niet.
Dus laten we dat ook niet vergeten.
Yep, dat is helaas wat het is. Ik kan ze niet allemaal redden, hoe graag ik het zou willen.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:02 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar ernstig zieke katten die worden dus eigenlijk aan hun lot overgelaten. En dat vind ik erg. Die beestjes leven niet, ze lijden.
En waar gaan ze dan dood?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yep, dat is helaas wat het is. Ik kan ze niet allemaal redden, hoe graag ik het zou willen.
Ja ehhm, geen idee. Meeste dieren gaan instinctief naar een donker veilig plekje als ze voelen dat ze te zwak worden en het einde nabij is.quote:
Ik wou dat ernstig zieke dieren naar de dierenarts gebracht worden voor een spuitje. Dit kan niet zo. Die beeskes kunnen wel jaren lijden zo.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 13:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja ehhm, geen idee. Meeste dieren gaan instinctief naar een donker veilig plekje als ze voelen dat ze te zwak worden en het einde nabij is.
Dus ergens in beschutte bosjes ofzo gok ik. In het wild gaat dat toch ook gewoon zo zijn beloop, nietwaar?
Laat ik het zo zeggen, ik heb nog nooit een dode kat hier zo op straat gevonden.
Wie is dit Dick? Ik kan ze niet uit elkaar houden.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:19 schreef dick_laurent het volgende:
Zit ik hier op de veranda een beetje te genieten van de namiddagzon.... komt iemand even me aanstaren.
[ afbeelding ]
'Waar blijft mn maaltijd nou?!'
Daar heb je ook een paar goeie punten.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 11:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dus laten we dat ook niet vergeten.
Tsssquote:Op maandag 13 januari 2025 19:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wie is dit Dick? Ik kan ze niet uit elkaar houden.
Aaahhh Fredje ❤quote:Op maandag 13 januari 2025 21:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tsss![]()
Dit is je grote vriend Fred.
Ben wel weer toe aan een updatequote:Op maandag 13 januari 2025 21:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tsss![]()
Dit is je grote vriend Fred.
Dick, waar is u?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ben wel weer toe aan een update
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |