Nu nog wel democratisch min of meerquote:
Dus het Duitsland van nu is nog steeds een dictatuur?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 10:24 schreef timmmmm het volgende:
Of heulen wij nu ook met Duitsland en Scholz en zijn we vergeten dat onze grootvaders gevochten hebben tegen hun soldaten?
Ik kan me best voorstellen dat het als land in die contreien wel praktisch is als je met zowel het westen als het oosten bondgenoot ben. Lekker makkelijk om dat als heulen met de 70 jaar geleden overwonnen vijand te omschrijven, maar dat is even dom als onze bondgenootschap met Duitsland om die reden af te schrijven.
Het is een grote ramp voor Oekraine wat er nu aan de hand is daar, maar als Hongarije ervoor kiest om daar geen halszaak van de maken en gewoon bondgenoot te blijven van Rusland is dat vanuit hun oogpunt best begrijpelijk. Ik kan me zo ook voorstellen dat landen in het Midden-Oosten hetzelfde naar Nederlands bondgenootschap met Israel kijken.
En waar zijn de wolven en strontweilanden?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 10:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Is het nu oktober 1956 of kan dit niet beter naar C&H ofzo?
Denk jij dat de inwoners van Wit Rusland nu nog vrij zijn om te kiezen??quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 10:24 schreef timmmmm het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat het als land in die contreien wel praktisch is als je met zowel het westen als het oosten bondgenoot ben.
Het is een grote ramp voor Oekraine wat er nu aan de hand is daar, maar als Hongarije ervoor kiest om daar geen halszaak van de maken
Een stuk minder vrij dan voor Orban in ieder geval. Denk o.a. aan persvrijheid.quote:
Inderdaad. Duitsland is namelijk net België binnengevallen en wij vinden dat de normaalste zaak van de wereld en hopen vooral dat we op dezelfde voet voort kunnen met onze fijne oosterburen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 10:24 schreef timmmmm het volgende:
Of heulen wij nu ook met Duitsland en Scholz en zijn we vergeten dat onze grootvaders gevochten hebben tegen hun soldaten?
Ik kan me best voorstellen dat het als land in die contreien wel praktisch is als je met zowel het westen als het oosten bondgenoot ben. Lekker makkelijk om dat als heulen met de 70 jaar geleden overwonnen vijand te omschrijven, maar dat is even dom als onze bondgenootschap met Duitsland om die reden af te schrijven.
Het is een grote ramp voor Oekraine wat er nu aan de hand is daar, maar als Hongarije ervoor kiest om daar geen halszaak van de maken en gewoon bondgenoot te blijven van Rusland is dat vanuit hun oogpunt best begrijpelijk. Ik kan me zo ook voorstellen dat landen in het Midden-Oosten hetzelfde naar Nederlands bondgenootschap met Israel kijken.
Als de Hongaren er voor kiezen om met een misdadig volk als de Russen te heulen is dat hun goed recht, maar dan horen ze eenvoudigweg niet thuis in de EU.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 10:24 schreef timmmmm het volgende:
Het is een grote ramp voor Oekraine wat er nu aan de hand is daar, maar als Hongarije ervoor kiest om daar geen halszaak van de maken en gewoon bondgenoot te blijven van Rusland is dat vanuit hun oogpunt best begrijpelijk.
Volgens het freedom house is het een deels vrije samenleving, dus niet volledig nee. Terwijl ze dat in 2017 nog wel waren.quote:
Vertel.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 10:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een stuk minder vrij dan voor Orban in ieder geval. Denk o.a. aan persvrijheid.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:01 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Als de Hongaren er voor kiezen om met een misdadig volk als de Russen te heulen is dat hun goed recht, maar dan horen ze eenvoudigweg niet thuis in de EU.
Maar waar komt die fictie vandaan dat Orban bondgenoot zou zijn van Poetin?!quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 10:24 schreef timmmmm het volgende:
Want?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:03 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Volgens het freedom house is het een deels vrije samenleving, dus niet volledig nee. Terwijl ze dat in 2017 nog wel waren.
Erosie van politieke en civiele vrijheden. Link staat hieronder, ik ga het niet voor je voorlezen.quote:
De Fransen, Britten en Duitsers een neutrale plek geven om op elkaar te schieten is de enige reden dat die fopstaat bestaat, dus lijkt me inderdaad helemaal prima.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Inderdaad. Duitsland is namelijk net België binnengevallen en wij vinden dat de normaalste zaak van de wereld en hopen vooral dat we op dezelfde voet voort kunnen met onze fijne oosterburen.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:36 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Erosie van politieke en civiele vrijheden. Link staat hieronder, ik ga het niet voor je voorlezen.
https://freedomhouse.org/country/hungary/freedom-world/2024
Ok waaruit blijkt dat heb je beeldmateriaal?quote:In April and May, student protests against the proposed Status Law were met with disproportionate force by police, including tear gas and physical violence. The law would abolish the public servant status of teachers, thereby removing certain labor protections. Opponents of the law, which was passed in July, said it was adopted in retaliation for teachers’ strikes and protests over low salaries and demanding workloads.
Dit is toch iedere keer zo een puntje m.b.t. Russische inmenging enzo? Maar als Hongarije dat implementeert is het fout?quote:In December, Prime Minister Viktor Orbán enacted the controversial Defense of National Sovereignty Act, which provides for the creation of a National Sovereignty Defense Office with vaguely defined yet extensive powers to investigate and report on any activity suspected of serving foreign interests. Rights defenders have expressed fear that the law will empower authorities to target anyone critical of the government.
Damzzz hier zelfs covid bijhalenquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Ok waaruit blijkt dat heb je beeldmateriaal?
Nederland heeft wel beeldmateriaal van de Covid periode waarin duidelijk te zien was dat er excessief gewelddadig werd opgetreden door de politie.
[..]
Dit is toch iedere keer zo een puntje m.b.t. Russische inmenging enzo? Maar als Hongarije dat implementeert is het fout?
Goed voorbeeld, immers, hoorde je niemand over.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:41 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Damzzz hier zelfs covid bijhalen
Ze houden daar gewoon verkiezingen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 10:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Denk jij dat de inwoners van Wit Rusland nu nog vrij zijn om te kiezen??
ga er eens heen dan, vraag het hen
iedere dictator begint met het maken van zijn eigen prive leger, Putin, Kim il Un en ook Orbanquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Nederland heeft wel beeldmateriaal van de Covid periode waarin duidelijk te zien was dat er excessief gewelddadig werd opgetreden door de politie.
[..]
Dit is toch iedere keer zo een puntje m.b.t. Russische inmenging enzo? Maar als Hongarije dat implementeert is het fout?
Dit soort teksten geen bewijs te noemen ze daar fout bezig zijn.
Misdadig volk nog wel.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:01 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Als de Hongaren er voor kiezen om met een misdadig volk als de Russen te heulen is dat hun goed recht, maar dan horen ze eenvoudigweg niet thuis in de EU.
Waaruit blijkt dan dat hij zo een bedorven crimineel is? Iedere keer als hij spreekt zegt die verstandige dingen, iedere keer als ursula spreekt hoor ik gesproken gif.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iedere dictator begint met het maken van zijn eigen prive leger, Putin, Kim il Un en ook Orban
Waarom moet ik beeldmateriaal hebben? Dit is een club die al 75 jaar de civiele en politieke vrijheden onderzoekt met degelijk onderzoek en zonder vooringenomen houding. Die gaan niet over 1 nacht ijs of over een incidentje hoor.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dit soort teksten geen bewijs te noemen ze daar fout bezig zijn.
Volgens mij kan je hier in Nederland elke politieke kleur hebben.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Goed voorbeeld, immers, hoorde je niemand over.
Als feiten ten nadele spreken van je eigen politieke kleur moet je zwijgen?
Het punt is dat we Hongarije de maat nemen op punten waar we zelf niet heilig in zijn, maar dat soort onwelgevallige feitelijkheden moeten we maar negeren ofzo?
Hongarije is echt een fantastisch land. Orban doet het volgens mij prima. Hij pleit voor vrede, waar andere leiders in de EU graag oorlog zien.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dan dat hij zo een bedorven crimineel is? Iedere keer als hij spreekt zegt die verstandige dingen, iedere keer als ursula spreekt hoor ik gesproken gif.
Woke links vindt het zelfs acceptabel om een eeuwenoud fundamenteel basisrecht als vrijheid van meningsuiting aan te passen.
Wie valt de rechtsstaat nou precies aan? Orban heeft de stem van zijn volk, zie verkiezingsuitslag.
Ik zie nog geen één incidentje, het is allemaal gevoel, geen enkel praktijkvoorbeeld waarin concreet te lezen valt dat Orban een boefje is en 54% van de Hongaren knettergek is.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:47 schreef tizitl2 het volgende:
Waarom moet ik beeldmateriaal hebben? Dit is een club die al 75 jaar de civiele en politieke vrijheden onderzoekt met degelijk onderzoek en zonder vooringenomen houding. Die gaan niet over 1 nacht ijs of over een incidentje hoor.
"ze"quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:47 schreef tizitl2 het volgende:
maar om je covid verhaal even te ontmantelen, dit schreef men in 2022 over Nederland:
"Numerous protests took place across the country during the year, many of which were marked by violent confrontations between demonstrators and police. In several instances, police were accused of using disproportionate force to disperse demonstrations, resulting in criminal charges being filed against at least three officers by year’s end."
Dus ook dat benoemen ze gewoon, alleen hadden wij geen leider die de democratie, vrije media etc sloopt en dat scheelt nogal.
Hongarije heeft een absolute zekerheid dat Orban ook in 2026 weer president gaat worden net als Poetin , daar staat Poetin garant voor,quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Goed voorbeeld, immers, hoorde je niemand over.
Als feiten ten nadele spreken van je eigen politieke kleur moet je zwijgen?
Het punt is dat we Hongarije de maat nemen op punten waar we zelf niet heilig in zijn, maar dat soort onwelgevallige feitelijkheden moeten we maar negeren ofzo?
Jij was sowieso af met je Putinverheerlijken.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Hongarije is echt een fantastisch land. Orban doet het volgens mij prima. Hij pleit voor vrede, waar andere leiders in de EU graag oorlog zien.
Wat?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hongarije heeft een absolute zekerheid dat Orban ook in 2026 weer president gaat worden net als Poetin , daar staat Poetin garant voor,
die zekerheid hebben wij niet, kan wilders zijn of timmermans of iemand anders
Iedereen met ook maar een beetje interesse in de Europese geschiedenis is bekend met de misdadige aard van het Russische volk en hun minderwaardigheid op moreel, ethisch en cultureel vlak.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Misdadig volk nog wel.
Komt een beetje racistisch over. Elke Rus is slecht op basis van iets waar iemand niets aan kan doen, namelijk geboorteplek.
Maar goed, dit is wel wat de westerse media elke dag ons vertelt, dus ik snap waar je conclusie van daar komt. Ook als je het niet eens met de beslissingen genomen in het Kremlin, kan je nog niet elke Rus hiervoor verantwoordelijk houden.
Denk niet dat dit proportioneel was en je dat ook niet mag verwachten in onze rechtsstaat, dusseh... Dacht dat jij de rechtsstaat van belang vond?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:49 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Volgens mij kan je hier in Nederland elke politieke kleur hebben.
Je kan hier ook prima je mening uiten.
Kijk als je dan zo stom bent om een waterkanon te koppen terwijl er was gezegd weg te wezen???
Eigen schuld met een hele dikke bult
in iedere rechtstast ben ja twee termijnen president en dan komt er een anderquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dan dat hij zo een bedorven crimineel is? Iedere keer als hij spreekt zegt die verstandige dingen, iedere keer als ursula spreekt hoor ik gesproken gif.
Woke links vindt het zelfs acceptabel om een eeuwenoud fundamenteel basisrecht als vrijheid van meningsuiting aan te passen.
Wie valt de rechtsstaat nou precies aan? Orban heeft de stem van zijn volk, zie verkiezingsuitslag.
Vquote:Orbán gaat rechten studeren in de Hongaarse hoofdstad Boedapest en werkt daarna een tijdje voor het ministerie van Landbouw. In 1988 is hij medeoprichter van de partij Fidesz, die dan nog de Bond van Jonge Democraten heet.
Hongarije is op dat moment een satellietstaat van de Sovjet-Unie, maar staat op het punt het IJzeren Gordijn te openen.
Overal in Oost-Europa groeit het verzet tegen het communisme. In Hongarije is het de groep jonge intellectuelen van Fidesz die af wil van de Sovjet dominantie en pleit voor vrij burgerschap, een liberaal economisch en sociaal beleid. Op 2 mei 1989, nog voor de val van de Berlijnse muur later datzelfde jaar, knippen de ministers van Buitenlandse Zaken van Hongarije en Oostenrijk het hek dat hun landen van elkaar scheidt door. Het is een van de historische gebeurtenissen die het einde van het communisme inluiden.
Orbán verwerft grote bekendheid als hij in 1989 bij de herbegrafenis van Imre Nagy, de communistische politicus en premier van Hongarije tijdens de Hongaarse Opstand in 1956, in het openbaar oproept tot vrije verkiezingen en de terugtrekking Sovjettroepen.
quote:En dat gebeurt ook. Orbán voert omstreden hervormingen door.
Hij perkt de macht van het Hooggerechtshof in, bemoeit zich met de benoeming van rechters, vermindert het aantal parlementsleden flink en komt uiteindelijk met een nieuwe Grondwet[2]en een hervormd kiesstelsel.
Mede dankzij dat nieuwe kiesstelsel wint Orbán de opeenvolgende verkiezingen met overtuiging en behoudt hij telkens weer de absolute meerderheid.
De democratie die in Hongarije vanaf de jaren 90 begon te ontluiken, breekt Orbán geleidelijk weer af.
Je hebt echt geen flauw benul waar je over praat hč?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hongarije heeft een absolute zekerheid dat Orban ook in 2026 weer president gaat worden net als Poetin , daar staat Poetin garant voor,
die zekerheid hebben wij niet, kan wilders zijn of timmermans of iemand anders
Orbán is premier, geen president.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
in iedere rechtstast ben ja twee termijnen president en dan komt er een ander
[..]
van der leijden is met de laatste termijn bezig, Orban gaat net als Poetin NOOOIIT meer wegquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:02 schreef ludovico het volgende:
Anyhow, dit topic vindt zijn aanleiding waarschijnlijk in de volgende twee speeches:
[ x ]
Als je het mij vraagt is Von der Leyen hier de giftige draak, en Orban het realistische figuur die in de EU een corrupt zooitje ziet.
Een Europese vrede die alleen gewaarborgd is wanneer men de Russische horde zijn zin geeft is geen (stabiele) vrede.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Hongarije is echt een fantastisch land. Orban doet het volgens mij prima. Hij pleit voor vrede, waar andere leiders in de EU graag oorlog zien.
Hoe precies? Als rechters politiek bedrijven is het toch goed dat ze worden teruggefloten?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:57 schreef michaelmoore het volgende:
En dat gebeurt ook. Orbán voert omstreden hervormingen door.
Hij perkt de macht van het Hooggerechtshof in, bemoeit zich met de benoeming van rechters, vermindert het aantal parlementsleden flink en komt uiteindelijk met een nieuwe Grondwet[2]en een hervormd kiesstelsel.
Mede dankzij dat nieuwe kiesstelsel wint Orbán de opeenvolgende verkiezingen met overtuiging en behoudt hij telkens weer de absolute meerderheid.
De democratie die in Hongarije vanaf de jaren 90 begon te ontluiken, breekt Orbán geleidelijk weer af.
Als je wordt gezegd weg te wezen en je blijft gewoon staan dan is het verder toch wel je eigen schuld als je een waterkanon op je gericht krijgt.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Denk niet dat dit proportioneel was en je dat ook niet mag verwachten in onze rechtsstaat, dusseh... Dacht dat jij de rechtsstaat van belang vond?
Hongarije is een shithole als je verder kijkt dan je neus breed is.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Want!?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:57 schreef michaelmoore het volgende:
Want?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:57 schreef michaelmoore het volgende:
een president die het hooggerechtshof kan terug fluitenquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoe precies? Als rechters politiek bedrijven is het toch goed dat ze worden teruggefloten?
Kan toch efficienter zijn? Tot meer resultaat leiden?
Hongarije kent 199 zetels, meer dan Nederland, met een kleiner inwonertal. Dwaal niet zo!
Oh wel onrechtsstatelijk gehandeld, maar dan nogmaals, die interesseert je niet zo dus?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:10 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Als je wordt gezegd weg te wezen en je blijft gewoon staan dan is het verder toch wel je eigen schuld als je een waterkanon op je gericht krijgt.
Had gewoon een blokje omgelopen naar je huis.
Het was duidelijk dat daar gereld werd.
Geen medelijden mee.
Politie/ME heeft prima gehandeld.
Uiteraard, als hier in dit land door de hoge raad wordt gesteld dat Shell 50% van zijn assets moet verkopen is dat beleid.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een president die het hooggerechtshof kan terug fluiten
Hoingarije is in de pocket van de Kremlin Propagandaquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:10 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Hongarije is een shithole als je verder kijkt dan je neus breed is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |