abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:17:40 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215243652
ze weten niet meer hoe hun vader en moeder / opa en oma in 1956 hebben gevochten als Oekrainers tegen de soldaten van de USSR om vrij te kunnen zijn

EU moet er voor kiezen om Hongarije uit de EU te zetten voor het paard van troje binnen s

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 12-10-2024 10:48:29 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:18:39 #2
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_215243661
Zijn ze nu niet vrij meer dan?
Laffe huichelaar
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:20:24 #3
323876 michaelmoore
pi_215243688
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 10:18 schreef timmmmm het volgende:
Nu nog wel democratisch min of meer
niet meer als Orban net als Poetin en Lukashenko steeds herkozen gaat worden en een echte galeislaaf dictator van Poetin is
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_215243719
Is het nu oktober 1956 of kan dit niet beter naar C&H ofzo?
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:24:13 #5
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_215243721
Of heulen wij nu ook met Duitsland en Scholz en zijn we vergeten dat onze grootvaders gevochten hebben tegen hun soldaten? :?

Ik kan me best voorstellen dat het als land in die contreien wel praktisch is als je met zowel het westen als het oosten bondgenoot ben. Lekker makkelijk om dat als heulen met de 70 jaar geleden overwonnen vijand te omschrijven, maar dat is even dom als onze bondgenootschap met Duitsland om die reden af te schrijven.

Het is een grote ramp voor Oekraine wat er nu aan de hand is daar, maar als Hongarije ervoor kiest om daar geen halszaak van de maken en gewoon bondgenoot te blijven van Rusland is dat vanuit hun oogpunt best begrijpelijk. Ik kan me zo ook voorstellen dat landen in het Midden-Oosten hetzelfde naar Nederlands bondgenootschap met Israel kijken.
Laffe huichelaar
pi_215243953
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 10:24 schreef timmmmm het volgende:
Of heulen wij nu ook met Duitsland en Scholz en zijn we vergeten dat onze grootvaders gevochten hebben tegen hun soldaten? :?

Ik kan me best voorstellen dat het als land in die contreien wel praktisch is als je met zowel het westen als het oosten bondgenoot ben. Lekker makkelijk om dat als heulen met de 70 jaar geleden overwonnen vijand te omschrijven, maar dat is even dom als onze bondgenootschap met Duitsland om die reden af te schrijven.

Het is een grote ramp voor Oekraine wat er nu aan de hand is daar, maar als Hongarije ervoor kiest om daar geen halszaak van de maken en gewoon bondgenoot te blijven van Rusland is dat vanuit hun oogpunt best begrijpelijk. Ik kan me zo ook voorstellen dat landen in het Midden-Oosten hetzelfde naar Nederlands bondgenootschap met Israel kijken.
Dus het Duitsland van nu is nog steeds een dictatuur?
pi_215244006
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 10:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Is het nu oktober 1956 of kan dit niet beter naar C&H ofzo?
En waar zijn de wolven en strontweilanden? :(
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:54:02 #8
323876 michaelmoore
pi_215244012
quote:

Ik kan me best voorstellen dat het als land in die contreien wel praktisch is als je met zowel het westen als het oosten bondgenoot ben.

Het is een grote ramp voor Oekraine wat er nu aan de hand is daar, maar als Hongarije ervoor kiest om daar geen halszaak van de maken
Denk jij dat de inwoners van Wit Rusland nu nog vrij zijn om te kiezen??

ga er eens heen dan, vraag het hen
pi_215244054
quote:
Een stuk minder vrij dan voor Orban in ieder geval. Denk o.a. aan persvrijheid.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:01:09 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215244068
quote:

Inderdaad. Duitsland is namelijk net België binnengevallen en wij vinden dat de normaalste zaak van de wereld en hopen vooral dat we op dezelfde voet voort kunnen met onze fijne oosterburen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_215244074
quote:

Het is een grote ramp voor Oekraine wat er nu aan de hand is daar, maar als Hongarije ervoor kiest om daar geen halszaak van de maken en gewoon bondgenoot te blijven van Rusland is dat vanuit hun oogpunt best begrijpelijk.
Als de Hongaren er voor kiezen om met een misdadig volk als de Russen te heulen is dat hun goed recht, maar dan horen ze eenvoudigweg niet thuis in de EU.
pi_215244090
quote:
Volgens het freedom house is het een deels vrije samenleving, dus niet volledig nee. Terwijl ze dat in 2017 nog wel waren.
pi_215244298
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 10:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Een stuk minder vrij dan voor Orban in ieder geval. Denk o.a. aan persvrijheid.
Vertel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:31:35 #14
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215244310
We moeten die Hongaren gewoon koloniseren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_215244312
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 11:01 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Als de Hongaren er voor kiezen om met een misdadig volk als de Russen te heulen is dat hun goed recht, maar dan horen ze eenvoudigweg niet thuis in de EU.
quote:

Maar waar komt die fictie vandaan dat Orban bondgenoot zou zijn van Poetin?!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215244323
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 11:03 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Volgens het freedom house is het een deels vrije samenleving, dus niet volledig nee. Terwijl ze dat in 2017 nog wel waren.
Want?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215244352
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 11:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Want?
Erosie van politieke en civiele vrijheden. Link staat hieronder, ik ga het niet voor je voorlezen.

https://freedomhouse.org/country/hungary/freedom-world/2024
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:37:27 #18
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_215244357
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 11:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Inderdaad. Duitsland is namelijk net België binnengevallen en wij vinden dat de normaalste zaak van de wereld en hopen vooral dat we op dezelfde voet voort kunnen met onze fijne oosterburen.
De Fransen, Britten en Duitsers een neutrale plek geven om op elkaar te schieten is de enige reden dat die fopstaat bestaat, dus lijkt me inderdaad helemaal prima.
pi_215244380
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 11:36 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Erosie van politieke en civiele vrijheden. Link staat hieronder, ik ga het niet voor je voorlezen.

https://freedomhouse.org/country/hungary/freedom-world/2024
quote:
In April and May, student protests against the proposed Status Law were met with disproportionate force by police, including tear gas and physical violence. The law would abolish the public servant status of teachers, thereby removing certain labor protections. Opponents of the law, which was passed in July, said it was adopted in retaliation for teachers’ strikes and protests over low salaries and demanding workloads.
Ok waaruit blijkt dat heb je beeldmateriaal?
Nederland heeft wel beeldmateriaal van de Covid periode waarin duidelijk te zien was dat er excessief gewelddadig werd opgetreden door de politie.

quote:
In December, Prime Minister Viktor Orbán enacted the controversial Defense of National Sovereignty Act, which provides for the creation of a National Sovereignty Defense Office with vaguely defined yet extensive powers to investigate and report on any activity suspected of serving foreign interests. Rights defenders have expressed fear that the law will empower authorities to target anyone critical of the government.
Dit is toch iedere keer zo een puntje m.b.t. Russische inmenging enzo? Maar als Hongarije dat implementeert is het fout?

Dit soort teksten geen bewijs te noemen ze daar fout bezig zijn.
pi_215244402
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 11:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
[..]
Nederland heeft wel beeldmateriaal van de Covid periode waarin duidelijk te zien was dat er excessief gewelddadig werd opgetreden door de politie.
[..]
Dit is toch iedere keer zo een puntje m.b.t. Russische inmenging enzo? Maar als Hongarije dat implementeert is het fout?
Damzzz hier zelfs covid bijhalen :')
pi_215244406
quote:
15s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 11:41 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Damzzz hier zelfs covid bijhalen :')
Goed voorbeeld, immers, hoorde je niemand over.

Als feiten ten nadele spreken van je eigen politieke kleur moet je zwijgen?
Het punt is dat we Hongarije de maat nemen op punten waar we zelf niet heilig in zijn, maar dat soort onwelgevallige feitelijkheden moeten we maar negeren ofzo?
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:43:40 #22
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_215244421
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 10:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Denk jij dat de inwoners van Wit Rusland nu nog vrij zijn om te kiezen??

ga er eens heen dan, vraag het hen
Ze houden daar gewoon verkiezingen.

Het is een bijzonder mooi land, schoon, heel veel natuur, vriendelijke mensen. Culinair alleen wat minder. Alles is goed geregeld, treinen rijden punctueel, veilig je kunt er midden in de nacht wandelen en je wordt niet beroofd.

Prima land om te bezoeken, nog beter land om te wonen.

Rusland gewoon verkiezingen gehouden.
Hongarije ook.

Ursula von der Leijen is dan weer wat minder democratisch aan te macht gekomen.

Ik zou zeggen, pak de trein en ga zelf kijken in Minsk, of Brest. Vitebsk. :D
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:44:48 #23
323876 michaelmoore
pi_215244435
quote:

[..]
[..]
[..]

iedere dictator begint met het maken van zijn eigen prive leger, Putin, Kim il Un en ook Orban
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:46:07 #24
pi_215244448
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 11:01 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Misdadig volk nog wel.
Komt een beetje racistisch over. Elke Rus is slecht op basis van iets waar iemand niets aan kan doen, namelijk geboorteplek.
Maar goed, dit is wel wat de westerse media elke dag ons vertelt, dus ik snap waar je conclusie van daar komt. Ook als je het niet eens met de beslissingen genomen in het Kremlin, kan je nog niet elke Rus hiervoor verantwoordelijk houden.
pi_215244454
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 11:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
iedere dictator begint met het maken van zijn eigen prive leger, Putin, Kim il Un en ook Orban
Waaruit blijkt dan dat hij zo een bedorven crimineel is? Iedere keer als hij spreekt zegt die verstandige dingen, iedere keer als ursula spreekt hoor ik gesproken gif.

Woke links vindt het zelfs acceptabel om een eeuwenoud fundamenteel basisrecht als vrijheid van meningsuiting aan te passen.

Wie valt de rechtsstaat nou precies aan? Orban heeft de stem van zijn volk, zie verkiezingsuitslag.
pi_215244462
quote:

[..]
[..]
[..]

Waarom moet ik beeldmateriaal hebben? Dit is een club die al 75 jaar de civiele en politieke vrijheden onderzoekt met degelijk onderzoek en zonder vooringenomen houding. Die gaan niet over 1 nacht ijs of over een incidentje hoor.

maar om je covid verhaal even te ontmantelen, dit schreef men in 2022 over Nederland:

"Numerous protests took place across the country during the year, many of which were marked by violent confrontations between demonstrators and police. In several instances, police were accused of using disproportionate force to disperse demonstrations, resulting in criminal charges being filed against at least three officers by year’s end."

Dus ook dat benoemen ze gewoon, alleen hadden wij geen leider die de democratie, vrije media etc sloopt en dat scheelt nogal.
pi_215244476
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 11:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het punt is dat we Hongarije de maat nemen op punten waar we zelf niet heilig in zijn, maar dat soort onwelgevallige feitelijkheden moeten we maar negeren ofzo?
Volgens mij kan je hier in Nederland elke politieke kleur hebben.
Je kan hier ook prima je mening uiten.

Kijk als je dan zo stom bent om een waterkanon te koppen terwijl er was gezegd weg te wezen???

Eigen schuld met een hele dikke bult :')
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:49:29 #28
pi_215244478
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 11:47 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waaruit blijkt dan dat hij zo een bedorven crimineel is? Iedere keer als hij spreekt zegt die verstandige dingen, iedere keer als ursula spreekt hoor ik gesproken gif.

Woke links vindt het zelfs acceptabel om een eeuwenoud fundamenteel basisrecht als vrijheid van meningsuiting aan te passen.

Wie valt de rechtsstaat nou precies aan? Orban heeft de stem van zijn volk, zie verkiezingsuitslag.
Hongarije is echt een fantastisch land. Orban doet het volgens mij prima. Hij pleit voor vrede, waar andere leiders in de EU graag oorlog zien.
pi_215244488
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 11:47 schreef tizitl2 het volgende:
Waarom moet ik beeldmateriaal hebben? Dit is een club die al 75 jaar de civiele en politieke vrijheden onderzoekt met degelijk onderzoek en zonder vooringenomen houding. Die gaan niet over 1 nacht ijs of over een incidentje hoor.
Ik zie nog geen één incidentje, het is allemaal gevoel, geen enkel praktijkvoorbeeld waarin concreet te lezen valt dat Orban een boefje is en 54% van de Hongaren knettergek is.
pi_215244499
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 11:47 schreef tizitl2 het volgende:
maar om je covid verhaal even te ontmantelen, dit schreef men in 2022 over Nederland:

"Numerous protests took place across the country during the year, many of which were marked by violent confrontations between demonstrators and police. In several instances, police were accused of using disproportionate force to disperse demonstrations, resulting in criminal charges being filed against at least three officers by year’s end."

Dus ook dat benoemen ze gewoon, alleen hadden wij geen leider die de democratie, vrije media etc sloopt en dat scheelt nogal.
"ze"

Ze?
Welke groep heb je het over?

Ik heb het meer over de mainstream media, de kanalen die veel kijkers hebben, de politieke instituten in dit land en de EU.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:51:52 #31
323876 michaelmoore
pi_215244505
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 11:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hongarije heeft een absolute zekerheid dat Orban ook in 2026 weer president gaat worden net als Poetin , daar staat Poetin garant voor,

die zekerheid hebben wij niet, kan wilders zijn of timmermans of iemand anders
pi_215244506
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 11:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Hongarije is echt een fantastisch land. Orban doet het volgens mij prima. Hij pleit voor vrede, waar andere leiders in de EU graag oorlog zien.
Jij was sowieso af met je Putinverheerlijken.

Mee eens dat Hongarije een mooi land is. Ook het meest armoedige land wat ik ooit heb bezocht.
pi_215244510
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 11:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Hongarije heeft een absolute zekerheid dat Orban ook in 2026 weer president gaat worden net als Poetin , daar staat Poetin garant voor,

Wat?
pi_215244541
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 11:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Misdadig volk nog wel.
Komt een beetje racistisch over. Elke Rus is slecht op basis van iets waar iemand niets aan kan doen, namelijk geboorteplek.
Maar goed, dit is wel wat de westerse media elke dag ons vertelt, dus ik snap waar je conclusie van daar komt. Ook als je het niet eens met de beslissingen genomen in het Kremlin, kan je nog niet elke Rus hiervoor verantwoordelijk houden.
Iedereen met ook maar een beetje interesse in de Europese geschiedenis is bekend met de misdadige aard van het Russische volk en hun minderwaardigheid op moreel, ethisch en cultureel vlak.
pi_215244557
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 11:49 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Volgens mij kan je hier in Nederland elke politieke kleur hebben.
Je kan hier ook prima je mening uiten.

Kijk als je dan zo stom bent om een waterkanon te koppen terwijl er was gezegd weg te wezen???

Eigen schuld met een hele dikke bult :')
Denk niet dat dit proportioneel was en je dat ook niet mag verwachten in onze rechtsstaat, dusseh... Dacht dat jij de rechtsstaat van belang vond?
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:57:16 #36
323876 michaelmoore
pi_215244562
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 11:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

in iedere rechtstast ben ja twee termijnen president en dan komt er een ander

quote:
Orbán gaat rechten studeren in de Hongaarse hoofdstad Boedapest en werkt daarna een tijdje voor het ministerie van Landbouw. In 1988 is hij medeoprichter van de partij Fidesz, die dan nog de Bond van Jonge Democraten heet.
Hongarije is op dat moment een satellietstaat van de Sovjet-Unie, maar staat op het punt het IJzeren Gordijn te openen.

Overal in Oost-Europa groeit het verzet tegen het communisme. In Hongarije is het de groep jonge intellectuelen van Fidesz die af wil van de Sovjet dominantie en pleit voor vrij burgerschap, een liberaal economisch en sociaal beleid. Op 2 mei 1989, nog voor de val van de Berlijnse muur later datzelfde jaar, knippen de ministers van Buitenlandse Zaken van Hongarije en Oostenrijk het hek dat hun landen van elkaar scheidt door. Het is een van de historische gebeurtenissen die het einde van het communisme inluiden.

Orbán verwerft grote bekendheid als hij in 1989 bij de herbegrafenis van Imre Nagy, de communistische politicus en premier van Hongarije tijdens de Hongaarse Opstand in 1956, in het openbaar oproept tot vrije verkiezingen en de terugtrekking Sovjettroepen.
V
quote:
En dat gebeurt ook. Orbán voert omstreden hervormingen door.

Hij perkt de macht van het Hooggerechtshof in, bemoeit zich met de benoeming van rechters, vermindert het aantal parlementsleden flink en komt uiteindelijk met een nieuwe Grondwet[2]en een hervormd kiesstelsel.

Mede dankzij dat nieuwe kiesstelsel wint Orbán de opeenvolgende verkiezingen met overtuiging en behoudt hij telkens weer de absolute meerderheid.

De democratie die in Hongarije vanaf de jaren 90 begon te ontluiken, breekt Orbán geleidelijk weer af.

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 12-10-2024 12:04:14 ]
pi_215244611
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 11:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Je hebt echt geen flauw benul waar je over praat hč?
pi_215244620
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 11:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
in iedere rechtstast ben ja twee termijnen president en dan komt er een ander
[..]

Orbán is premier, geen president.
pi_215244624
Anyhow, dit topic vindt zijn aanleiding waarschijnlijk in de volgende twee speeches:

twitter

Als je het mij vraagt is Von der Leyen hier de giftige draak, en Orban het realistische figuur die in de EU een corrupt zooitje ziet.
pi_215244657
Wat is dat toch met users die weglopen met o zo fout volk? Geen geschiedenis gehad op school? :')
Het is koud, het is guur....
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:08:13 #41
323876 michaelmoore
pi_215244666
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 12:02 schreef ludovico het volgende:
Anyhow, dit topic vindt zijn aanleiding waarschijnlijk in de volgende twee speeches:

[ x ]

Als je het mij vraagt is Von der Leyen hier de giftige draak, en Orban het realistische figuur die in de EU een corrupt zooitje ziet.
van der leijden is met de laatste termijn bezig, Orban gaat net als Poetin NOOOIIT meer weg

ALs Orban zo over de EU denkt dan heeft hij de mogeloijkjheid om te gaan , met het hooggerechtshof en iedereen in de pocket kan hij dat zo doen

ik zou zeggen daaaaaag Orban

echter een giftige buur die gaat niet weg
pi_215244678
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 11:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Een Europese vrede die alleen gewaarborgd is wanneer men de Russische horde zijn zin geeft is geen (stabiele) vrede.

De enige wijze waarop je met zulke onderontwikkelde barbaren als buren in vrede kunt samenleven is wanneer je een grotere stok hebt om hen mee te slaan. Het zou dan ook een goede ontwikkeling zijn wanneer, naast Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, meerdere Europese landen (Duitsland, Italië, Spanje) zelfstandig over een nucleair arsenaal zouden komen te beschikken.
pi_215244681
quote:
En dat gebeurt ook. Orbán voert omstreden hervormingen door.

Hij perkt de macht van het Hooggerechtshof in, bemoeit zich met de benoeming van rechters, vermindert het aantal parlementsleden flink en komt uiteindelijk met een nieuwe Grondwet[2]en een hervormd kiesstelsel.

Mede dankzij dat nieuwe kiesstelsel wint Orbán de opeenvolgende verkiezingen met overtuiging en behoudt hij telkens weer de absolute meerderheid.

De democratie die in Hongarije vanaf de jaren 90 begon te ontluiken, breekt Orbán geleidelijk weer af.
Hoe precies? Als rechters politiek bedrijven is het toch goed dat ze worden teruggefloten?

Kan toch efficienter zijn? Tot meer resultaat leiden?
Hongarije kent 199 zetels, meer dan Nederland, met een kleiner inwonertal. Dwaal niet zo!
pi_215244685
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 11:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
Denk niet dat dit proportioneel was en je dat ook niet mag verwachten in onze rechtsstaat, dusseh... Dacht dat jij de rechtsstaat van belang vond?
Als je wordt gezegd weg te wezen en je blijft gewoon staan dan is het verder toch wel je eigen schuld als je een waterkanon op je gericht krijgt.

Had gewoon een blokje omgelopen naar je huis.

Het was duidelijk dat daar gereld werd.

Geen medelijden mee.

Politie/ME heeft prima gehandeld.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:10:37 #45
503043 Kukelecucktsju10
Bitches ain't shit.
pi_215244686
quote:

[..]
Hongarije is een shithole als je verder kijkt dan je neus breed is.
Long Dreaded Iced Tea.
pi_215244691
quote:
Want!?
quote:
Want?
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:12:42 #47
323876 michaelmoore
pi_215244705
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 12:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hoe precies? Als rechters politiek bedrijven is het toch goed dat ze worden teruggefloten?

Kan toch efficienter zijn? Tot meer resultaat leiden?
Hongarije kent 199 zetels, meer dan Nederland, met een kleiner inwonertal. Dwaal niet zo!
een president die het hooggerechtshof kan terug fluiten _O- :W :W :W
pi_215244706
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 12:10 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Als je wordt gezegd weg te wezen en je blijft gewoon staan dan is het verder toch wel je eigen schuld als je een waterkanon op je gericht krijgt.

Had gewoon een blokje omgelopen naar je huis.

Het was duidelijk dat daar gereld werd.

Geen medelijden mee.

Politie/ME heeft prima gehandeld.
Oh wel onrechtsstatelijk gehandeld, maar dan nogmaals, die interesseert je niet zo dus?
pi_215244709
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 12:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
een president die het hooggerechtshof kan terug fluiten _O- :W :W :W
Uiteraard, als hier in dit land door de hoge raad wordt gesteld dat Shell 50% van zijn assets moet verkopen is dat beleid.

Dat hoort niet bij de hoge Raad maar bij de politiek.
Waarom is een machtsgreep vanuit de juridische tak geoorloofd?
Ze zullen het allemaal leuk kunnen verwoorden en zien, maar de facto blijft het politiek en de politiek als die een duidelijk andere mening heeft, zal links of rechtsom dit soort uitspraken moeten kunnen corrigeren.

Danwel niet met nieuwe wetten die - uiteraard voorwaarts in tijd - zo een uitspraak defacto onklaar maakt.

Kijk, ik mis hier echt steeds de detail, hoe moet orban het gerechtshof precies terugfluiten dan?
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:14:08 #50
323876 michaelmoore
pi_215244720
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 12:10 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
Hongarije is een shithole als je verder kijkt dan je neus breed is.
Hoingarije is in de pocket van de Kremlin Propaganda

1956 komt weer terug of nooit meer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')