abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215242060
Donderdag krijg ik 10 mensen te eten en ik wil het zo gemakkelijk mogelijk krijgen.
Ik ben geen keukenprinses, daarom vraag ik advies.
Aanvankelijk wilde ik een mega pan goulash maken, met daarbij een schaal gefrituurde of gebakken aardappelschijfjes, een schaal patat , een schaal rijst, een schaal sperziebonen en stokbrood + roomkaas en een salade. En voor de 2 kleinkinderen die niet van stoofvlees houden een broodje shoarma of kipsaté. Maar al die bijlages en keuzemenu heb ik dan eigenlijk geen tijd of ruimte voor. En dan ook nog een verjaardagstaart bakken en er nog niet over uit wat als dessert.

Nu heb ik iets bedacht waarbij ik donderdag minimaal in de keuken hoef te staan terwijl er gasten zijn, maar het moet natuurlijk wel lekker zijn.

Dinsdag: 1.2 kilo rundvlees / Goulash in de slow cooker en dan in de koelkast.
Woensdag: 1.2 kilo rundvlees / Goulash in de slow cooker, het vocht flink inkoken of binden en dan in de koelkast.
Donderdagochtend: 600 gram (mag best meer) aardappelpartjes in schil bakken en eenmaal afgekoeld in de pan met 3+ kilo goulash doen. En 600 gram (mag best meer) sperziebonen koken en eenmaal afgekoeld aan de pan toevoegen. (eventueel ook wat plakjes winterwortel???).
En gewoon i.p.v. taart op moeten maken, een ordinaire (wel lekkere) cake bakken, eventueel ook simpele cupcakes.

Dan ‘s avonds alleen de pan stoofpot opwarmen, rijst in de rijstkoker, diepvries pom duchesse zoveel als er op mijn bakplaat past in de oven en kant en klare saté voor de kleinkinderen in de magnetron.
Een kant en klare grote caesar salade, Bolletje ciabatta toast en veel tomaatjes en veel stokbrood en roomkaas.
Is dat wat?

En als dessert gewoon ouderwetse Saroma (Oetker) kloppudding wat ik ’s ochtends al klaar in de koelkast heb gezet. Een schaal vanille, een schaal karamel en een schaal slagroom en zelf opscheppen op je bordje wat je wil, als je nog wat wil. Ik heb het al tijden niet gehad en ben er dol op en ik ben tenslotte de jarige 😊
  Spellchecker zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:17:37 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215243194
Ik zou van te voren geen gebakken aardappeltjes door de goulash doen. ;)

En winterwortel en paprika zit al als groente in de goulash.

Ik zou de boontjes apart serveren.

Verder klinkt het allemaal heerlijk!

Succes met de voorbereidingen! :Y)
pi_215243523
Als je al piepers in je stoofschotel wil, gewoon rauw doen en laatste uurtje meepruttelen. Wel partjes maken idd.
Zie bijvoorbeeld Irish Lamb Stew oid.

Verder wat Maily zegt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215244764
Zou zo mee komen eten.

Maar ik zou ipv gebakken aardappels en de pom duchesses een grote schaal met aardappelpuree erbij doen (en rijst natuurlijk). Die in de oven (neemt ook lekker vocht van goulash op)
We have far more in common than that which devides us..
  Spellchecker zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:24:33 #5
197773 crew  maily
pi_215244793
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 12:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Zou zo mee komen eten.

Maar ik zou ipv gebakken aardappels en de pom duchesses een grote schaal met aardappelpuree erbij doen (en rijst natuurlijk). Die in de oven (neemt ook lekker vocht van goulash op)
Puree :9

En natuurlijk makkelijker van te voren te maken. :Y)

Je hebt je handen sowieso vol met alles opwarmen :!
pi_215245790
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 12:24 schreef maily het volgende:

[..]
Puree :9

En natuurlijk makkelijker van te voren te maken. :Y)

Je hebt je handen sowieso vol met alles opwarmen :!
Hoe moet ik die puree dan opwarmen? In de oven? en misschien dan ook wat gratin kaas erover?
pi_215245804
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:07 schreef Majoraan het volgende:

[..]
Hoe moet ik die puree dan opwarmen? In de oven? en misschien dan ook wat gratin kaas erover?
Ik doe altijd ouderwets als mijn moeder. In een ovenschaal, wat paneermeel erover en wat klontjes boter. Smullen (dan is de puree al lekker zonder iets erbij)
We have far more in common than that which devides us..
  Spellchecker zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:11:47 #8
197773 crew  maily
pi_215245805
quote:

[..]
Kijk even wat je allemaal tegelijk moet opwarmen. Past dat allemaal op je kookplaat? Of doe je ook dingen in de oven/magnetron?
pi_215245807
quote:

[..]
Bijvoorbeeld.
Beetje paneermeel-kaas mix er over voordat je het in de oven stopt.

Pro tip: voor je de puree in de oven opwarmt, haal er met een vork wat groeven in op de bovenkant. Alsof het een net ingezaaide akker is. Dan de kaasmix er over en opwarmen. Niet te heet, eerst ff 150 graden ofso want de puree moet wel warm van binnen. Daarna afbakken op warmer tot de kaas bruin is.

Knapperige randjes is het resultaat en de puree is als eerst op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215245808
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:17 schreef maily het volgende:
Ik zou van te voren geen gebakken aardappeltjes door de goulash doen. ;)

En winterwortel en paprika zit al als groente in de goulash.

Ik zou de boontjes apart serveren.

Verder klinkt het allemaal heerlijk!

Succes met de voorbereidingen! :Y)

Dan ga ik het inderdaad toch apart serveren,

( het is dat ik klein woon en ook nog met mijn veestapel zit _O-
2 hondjes die meekomen, een vijandige kat, een kitten die in onbewaakt moment op het aanrecht springt en zich kan verbranden aan apparatuur.)
pi_215245812
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld.
Beetje paneermeel-kaas mix er over voordat je het in de oven stopt.

Pro tip: voor je de puree in de oven opwarmt, haal er met een vork wat groeven in op de bovenkant. Dan de kaasmix er over. Niet te heet, eerst ff 150 graden ofso want de puree moet wel warm. Daarna afbakken op warmer tot de kaas bruin is

Knapperige randjes is het resultaat en de puree is als eerst op.
Geweldig, dankjewel
pi_215246391
Ik zou voor iedereen shoarma maken.
pi_215258194
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 16:46 schreef potjecreme het volgende:
Ik zou voor iedereen shoarma maken.
Dat zou wel het gemakkelijkst zijn, ware het niet dat ikzelf niet graag shoarma lust.
Ik zou ook 10 broodjes kebab kunnen bestellen voor hetzelfde geld of goedkoper, maar ik wil graag laten zien dat ik er energie in gestoken heb en mijn best voor gedaan heb. Want dan krijg ik (tot dusver) als beloning complimenten en daar word ik juist zo blij van. *;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')