Donderdag krijg ik 10 mensen te eten en ik wil het zo gemakkelijk mogelijk krijgen.
Ik ben geen keukenprinses, daarom vraag ik advies.
Aanvankelijk wilde ik een mega pan goulash maken, met daarbij een schaal gefrituurde of gebakken aardappelschijfjes, een schaal patat , een schaal rijst, een schaal sperziebonen en stokbrood + roomkaas en een salade. En voor de 2 kleinkinderen die niet van stoofvlees houden een broodje shoarma of kipsaté. Maar al die bijlages en keuzemenu heb ik dan eigenlijk geen tijd of ruimte voor. En dan ook nog een verjaardagstaart bakken en er nog niet over uit wat als dessert.
Nu heb ik iets bedacht waarbij ik donderdag minimaal in de keuken hoef te staan terwijl er gasten zijn, maar het moet natuurlijk wel lekker zijn.
Dinsdag: 1.2 kilo rundvlees / Goulash in de slow cooker en dan in de koelkast.
Woensdag: 1.2 kilo rundvlees / Goulash in de slow cooker, het vocht flink inkoken of binden en dan in de koelkast.
Donderdagochtend: 600 gram (mag best meer) aardappelpartjes in schil bakken en eenmaal afgekoeld in de pan met 3+ kilo goulash doen. En 600 gram (mag best meer) sperziebonen koken en eenmaal afgekoeld aan de pan toevoegen. (eventueel ook wat plakjes winterwortel???).
En gewoon i.p.v. taart op moeten maken, een ordinaire (wel lekkere) cake bakken, eventueel ook simpele cupcakes.
Dan ‘s avonds alleen de pan stoofpot opwarmen, rijst in de rijstkoker, diepvries pom duchesse zoveel als er op mijn bakplaat past in de oven en kant en klare saté voor de kleinkinderen in de magnetron.
Een kant en klare grote caesar salade, Bolletje ciabatta toast en veel tomaatjes en veel stokbrood en roomkaas.
Is dat wat?
En als dessert gewoon ouderwetse Saroma (Oetker) kloppudding wat ik ’s ochtends al klaar in de
koelkast heb gezet. Een schaal vanille, een schaal karamel en een schaal slagroom en zelf opscheppen op je bordje wat je wil, als je nog wat wil. Ik heb het al tijden niet gehad en ben er dol op en ik ben tenslotte de jarige 😊