Sneller: "Niet alles wat kan, moet."quote:Deen wees erop dat de mogelijkheid tot ontslag in de wet staat. "Veel rechtstatelijker krijg je het niet."
Welke oplossingen voor welke problemen heeft de PVV?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:23 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
... en dat de PVV geen oplossingen heeft.
'Ik stel alleen maar vragen'quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Welke oplossingen voor welke problemen heeft de PVV?
Een van de "oplossingen" van de pvv is eisen van ontslag van een uitstekend functionerende burgemeester. Welk probleem dat precies oplost is nog niet helemaal duidelijk.quote:
Mja, dat klopt, ik stel een vraag. Ik zou daar graag een antwoord op krijgen in plaats van deze opmerking waar ik niets mee kan.quote:
De PVV heeft mijn zegen als het gaat om hun standpunt mbt immigratie. Voor het overige heeft die partij niet mijn voorkeur. Andere partijen ook niet overigens.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Welke oplossingen voor welke problemen heeft de PVV?
Hun standpunt mbt immigratie dat de asielinstroom naar 0 moet?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:49 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De PVV heeft mijn zegen als het gaat om hun standpunt mbt immigratie. Voor het overige heeft die partij niet mijn voorkeur. Andere partijen ook niet overigens.
Maar welke werkbare oplossingen heeft de PVV daar dan voor? Tot nu toe komen ze met niet meer dan wat loze symboolpolitiek (bordjes ophangen en een noodwet die hooguit een paar honderd asielzoekers zou kunnen schelen). En de echte problemen, zoals een niet functionerend uitzetcentrum in Rotterdam krijgen nauwelijks aandacht.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:49 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De PVV heeft mijn zegen als het gaat om hun standpunt mbt immigratie. Voor het overige heeft die partij niet mijn voorkeur. Andere partijen ook niet overigens.
Mbt immigratie zit Nederland vast in de EU, dus erg veel kan je niet verwachten. Immigratie ontmoedigen, zo streng mogelijk asielbeleid, dat lijken realiseerbare doelstellingen. Eigenlijk vind ik het gek dat linkse partijen immigratie niet als probleem zien.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar welke werkbare oplossingen heeft de PVV daar dan voor? Tot nu toe komen ze met niet meer dan wat loze symboolpolitiek (bordjes ophangen en een noodwet die hooguit een paar honderd asielzoekers zou kunnen schelen). En de echte problemen, zoals een niet functionerend uitzetcentrum in Rotterdam krijgen nauwelijks aandacht.
Maar dat is niet zo. Linkse partijen zien ook problemen met immigratie. Ze zien alleen andere problemen en andere oplossingen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Mbt immigratie zit Nederland vast in de EU, dus erg veel kan je niet verwachten. Immigratie ontmoedigen, zo streng mogelijk asielbeleid, dat lijken realiseerbare doelstellingen. Eigenlijk vind ik het gek dat linkse partijen immigratie niet als probleem zien.
Inmiddels heeft de SP haar standpunt bepaalt. 40000 per jaar is de max, en dat getal omvat alle soorten immigratie (van vluchtelingen tot expats en studenten).quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Mbt immigratie zit Nederland vast in de EU, dus erg veel kan je niet verwachten. Immigratie ontmoedigen, zo streng mogelijk asielbeleid, dat lijken realiseerbare doelstellingen. Eigenlijk vind ik het gek dat linkse partijen immigratie niet als probleem zien.
Een rechts kabinet Rutte heeft zelf ingestemd met nieuwe EU migratiepact. Daarin zitten al allerlei maatregelen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Voor de meeste linkse stemmers is het vooral een opvang- en doorstromingsprobleem. Dat mag. Maar ik zie het toch anders, want in mijn ogen blijven mensen gewoon komen. Hoeveel opvang er ook komt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dat is niet zo. Linkse partijen zien ook problemen met immigratie. Ze zien alleen andere problemen en andere oplossingen.
Er zullen inderdaad altijd mensen blijven komen. Dat ga je ook nooit oplossen. Maar met de juiste maatregelen hoeft dat geen probleem te zijn. En dat is niet alleen goed opvangen (waaronder spreiden) en doorstromen, maar ook integreren, een goed en effectief uitzettingsbeleid en goede, korte procedures.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:13 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Voor de meeste linkse stemmers is het vooral een opvang- en doorstromingsprobleem. Dat mag. Maar ik zie het toch anders, want in mijn ogen blijven mensen gewoon komen. Hoeveel opvang er ook komt.
Binnen de Europese regels kan er best veel. Alleen je moet er wel een beetje over nadenken en niet dom iets roepen, dat maakt veel verschilquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Inderdaad en we kunnen die groep ook veel beter benutten. Ondanks al het geschamper over Syrische artsen zit er echt veel talent en ondernemingsgeest onder de asielzoekers. Dat kan ons land heel goed gebruiken aangezien we nogal rap vergrijzen…quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zullen inderdaad altijd mensen blijven komen. Dat ga je ook nooit oplossen. Maar met de juiste maatregelen hoeft dat geen probleem te zijn. En dat is niet alleen goed opvangen (waaronder spreiden) en doorstromen, maar ook integreren, een goed en effectief uitzettingsbeleid en goede, korte procedures.
En dat kan allemaal heel menselijk en zonder de hetze tegen asielzoekers die er door een partij als de PVV wordt gevoerd.
Dat is onzin.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zullen inderdaad altijd mensen blijven komen. Dat ga je ook nooit oplossen. Maar met de juiste maatregelen hoeft dat geen probleem te zijn. En dat is niet alleen goed opvangen (waaronder spreiden) en doorstromen, maar ook integreren, een goed en effectief uitzettingsbeleid en goede, korte procedures.
En dat kan allemaal heel menselijk en zonder de hetze tegen asielzoekers die er door een partij als de PVV wordt gevoerd.
Ik vind het raar dat immigratie als HET probleem wordt gezien binnen NL. Ook vind ik het raar dat werkbare oplossingen worden genegeerd om maar zo extreem mogelijk te zijn. Ook is het raar dat een veroordeelde racist die maar naar hartelust kan beledigen en onfatsoenlijk kan zijn wordt aangehangen, terwijl hij wat regeren betreft echte problemen negeert.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat blijkt niet uit de arbeidsparticipatie. Is gewoon feitenvrij en ongefundeerd wensdenken. Regelrechte nonsens en klinkklare onzin. Je kletst uit je nek.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Inderdaad en we kunnen die groep ook veel beter benutten. Ondanks al het geschamper over Syrische artsen zit er echt veel talent en ondernemingsgeest onder de asielzoekers. Dat kan ons land heel goed gebruiken aangezien we nogal rap vergrijzen…
Er is toch niemand die zegt dat die 200 miljoen zomaar mogen komen?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is onzin.
Er zijn ruim 200 miljoen Afrikanen die aangeven in de toekomst naar Europa te willlen komen. Dat aantal is groeiende. Dat is 18 maal de bevolking van Nederland.
Een kind kan je nog uitleggen dat we zoveel mensen niet aankunnen en dat dus wel een probleem is.
Je zou kunnen beginnen met mijn bericht eens goed te lezenquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat blijkt niet uit de arbeidsparticipatie. Is gewoon feitenvrij en ongefundeerd wensdenken. Regelrechte nonsens en klinkklare onzin. Je kletst uit je nek.
Duidelijker kan ik het niet stellen
Er wordt bevestigd dat de mensen inderdaad oneindig zullen blijven komen en vervolgens wordt er gesteld dat dat geen probleem is. En dat is onzin. Dat is een groot probleem en daar moeten we dus maatregelen tegen nemen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Er is toch niemand die zegt dat die 200 miljoen zomaar mogen komen?
En wat is de relevantie hiervan voor de problemen rond asiel die rechtse partijen zo zorgvuldig cultiveren?
Dit vind ik wat naïef gedacht. Dat hele asielcircus kost jaarlijks miljarden en het gros van de asielzoekers is laagopgeleid, analfabeet en komt uit een cultuur die totaal niet samengaat met de Westerse cultuur. Hun kinderen die in Nederland opgroeien kunnen misschien iets voor de samenleving betekenen, maar dan heb je nog de islamisering. Dat vindt links geen probleem, rechts georiënteerden zien dat gevaar wel. Kijk naar Zweden, hoe het daar uit de klauwen is gelopen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Inderdaad en we kunnen die groep ook veel beter benutten. Ondanks al het geschamper over Syrische artsen zit er echt veel talent en ondernemingsgeest onder de asielzoekers. Dat kan ons land heel goed gebruiken aangezien we nogal rap vergrijzen…
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |