abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215231939
PVV-Kamerlid Marco Deen gaat minister van Binnenlandse Zaken Judith Uitermark vragen om de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema te ontslaan. Dat zegt hij in het debat over de begroting van Binnenlandse Zaken. De opmerking komt hem op harde kritiek van andere Kamerleden te staan.

Het gaat Deen, net als zijn partijleider Geert Wilders, om Halsema's reactie op een pro-Palestijnse betoging rond de herdenking van de Hamas-aanval van 7 oktober. "Wederom liet de burgemeester gewelddadige activisten dicht bij een herdenking komen", zei Deen. Halsema greep wel in: 322 betogers zijn opgepakt en verplaatst.

"Een aanval op het ambt van burgemeester", reageerde Joost Sneller (D66). "Als u dat doet, ondermijnt u de rechtstaat."
quote:
Deen wees erop dat de mogelijkheid tot ontslag in de wet staat. "Veel rechtstatelijker krijg je het niet."
Sneller: "Niet alles wat kan, moet."

Ophef
Michiel van Nispen (SP) en Glimina Chakor (GroenLinks-PvdA) vinden dat Deen de ophef opzoekt, en daarmee afleidt van dringende problemen zoals armoede en krappe gemeentefinanciën. "Als ze geen oplossing hebben, komen ze met een trucje uit de trukendoos, een afleidingsmanoeuvre", zei Chakor. "Wat gaat u doen om gemeenten te ondersteunen? Om 150.000 kinderen die in armoede leven te helpen?" Volgens Deen is daar eerder al uitgebreid over gesproken. "U gaat niet over inbreng."

Toen Geert Wilders maandag in een bericht op X zei dat Halsema het land uit mag, vielen andere burgemeesters en het kabinet Halsema bij. Dat bericht wilde Deen "niet recenseren".

https://www.msn.com/nl-nl(...)et-kamer/ar-AA1rX4KM

poll
pi_215232031
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 08:23 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
... en dat de PVV geen oplossingen heeft.

Welke oplossingen voor welke problemen heeft de PVV?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215232052
Mag trouwens we een slotje op mijn geopend deel.
pi_215232069
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 08:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
'Ik stel alleen maar vragen'
pi_215232090
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 08:42 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Een van de "oplossingen" van de pvv is eisen van ontslag van een uitstekend functionerende burgemeester. Welk probleem dat precies oplost is nog niet helemaal duidelijk.
pi_215232106
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 08:42 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Mja, dat klopt, ik stel een vraag. Ik zou daar graag een antwoord op krijgen in plaats van deze opmerking waar ik niets mee kan.
pi_215232108
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 08:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De PVV heeft mijn zegen als het gaat om hun standpunt mbt immigratie. Voor het overige heeft die partij niet mijn voorkeur. Andere partijen ook niet overigens.
pi_215232120
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 08:49 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
De PVV heeft mijn zegen als het gaat om hun standpunt mbt immigratie. Voor het overige heeft die partij niet mijn voorkeur. Andere partijen ook niet overigens.
Hun standpunt mbt immigratie dat de asielinstroom naar 0 moet?
pi_215232135
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 08:49 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Maar welke werkbare oplossingen heeft de PVV daar dan voor? Tot nu toe komen ze met niet meer dan wat loze symboolpolitiek (bordjes ophangen en een noodwet die hooguit een paar honderd asielzoekers zou kunnen schelen). En de echte problemen, zoals een niet functionerend uitzetcentrum in Rotterdam krijgen nauwelijks aandacht.
pi_215232167
quote]0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 07:35 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ik denk dat dit het wel samenvat.

Een feitenloze, generaliserende opeenstapeling van de eigen mening. 20 jaar hetze van Wilders en Baudet heeft ervoor gezorgd dat de schrijver dit een fatsoenlijke uiteenzetting vindt.
[/quote]

Je doet nu net alsof ik me heb laten ompraten door Wilders en Baudet, duidelijk weer een aanname van iemand die lekker uit de hoogte wil doen tegen over een pvv stemmer. Wat heb je nou eigenlijk proberen te zeggen met je post? Dat wij die minder migratie willen minder waardig zijn en dat je moet ons geen rekening hoeft te houden?
pi_215232219
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 08:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar welke werkbare oplossingen heeft de PVV daar dan voor? Tot nu toe komen ze met niet meer dan wat loze symboolpolitiek (bordjes ophangen en een noodwet die hooguit een paar honderd asielzoekers zou kunnen schelen). En de echte problemen, zoals een niet functionerend uitzetcentrum in Rotterdam krijgen nauwelijks aandacht.
Mbt immigratie zit Nederland vast in de EU, dus erg veel kan je niet verwachten. Immigratie ontmoedigen, zo streng mogelijk asielbeleid, dat lijken realiseerbare doelstellingen. Eigenlijk vind ik het gek dat linkse partijen immigratie niet als probleem zien.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:07:32 #12
5428 crew  miss_sly
pi_215232326
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 08:59 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Mbt immigratie zit Nederland vast in de EU, dus erg veel kan je niet verwachten. Immigratie ontmoedigen, zo streng mogelijk asielbeleid, dat lijken realiseerbare doelstellingen. Eigenlijk vind ik het gek dat linkse partijen immigratie niet als probleem zien.
Maar dat is niet zo. Linkse partijen zien ook problemen met immigratie. Ze zien alleen andere problemen en andere oplossingen.
pi_215232372
quote:

[..]
Inmiddels heeft de SP haar standpunt bepaalt. 40000 per jaar is de max, en dat getal omvat alle soorten immigratie (van vluchtelingen tot expats en studenten).

In Europa is de tendens door het opkomen van rechtse partijen dat er een strengere immigratie oplossing moet komen. Het is natuurlijk niet zo dat een dergelijke partij in een Europees land dat alleen kan oplossen of makkelijk onder een immigratiedeal uit kan komen. Maar de winst van deze partijen is uiteindelijk nu wel dat er een begin gemaakt wordt aan dat strengere beleid.

Zo'n standpunt wat Faber Europees heeft ingebracht is ook maar een politiek spel. Probeer het hoogst mogelijke te bereiken, en als daarmee toch aandacht komt voor het immigratieprobleem dat is dát al winst.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:10:13 #14
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215232382
quote:

[..]
Een rechts kabinet Rutte heeft zelf ingestemd met nieuwe EU migratiepact. Daarin zitten al allerlei maatregelen.

Dus ja je kunt het vast noemen of gewoon keuzes die je hebt gemaakt.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:13:56 #15
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215232487
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 09:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar dat is niet zo. Linkse partijen zien ook problemen met immigratie. Ze zien alleen andere problemen en andere oplossingen.
Voor de meeste linkse stemmers is het vooral een opvang- en doorstromingsprobleem. Dat mag. Maar ik zie het toch anders, want in mijn ogen blijven mensen gewoon komen. Hoeveel opvang er ook komt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:16:12 #16
5428 crew  miss_sly
pi_215232547
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 09:13 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Voor de meeste linkse stemmers is het vooral een opvang- en doorstromingsprobleem. Dat mag. Maar ik zie het toch anders, want in mijn ogen blijven mensen gewoon komen. Hoeveel opvang er ook komt.
Er zullen inderdaad altijd mensen blijven komen. Dat ga je ook nooit oplossen. Maar met de juiste maatregelen hoeft dat geen probleem te zijn. En dat is niet alleen goed opvangen (waaronder spreiden) en doorstromen, maar ook integreren, een goed en effectief uitzettingsbeleid en goede, korte procedures.

En dat kan allemaal heel menselijk en zonder de hetze tegen asielzoekers die er door een partij als de PVV wordt gevoerd.
pi_215232620
quote:

[..]
Binnen de Europese regels kan er best veel. Alleen je moet er wel een beetje over nadenken en niet dom iets roepen, dat maakt veel verschil ;).
Verder vind ik het wel wat mager voor het meest rechtse anti-buitenlanderskabinet wat we hier ooit gezien hebben.

En volgens mij zien linkse partijen immigratie ook wel als serieuze uitdaging. Alleen zien die allicht wat meer problemen in het aantrekken van arbeidsmigranten voor slecht betaald en vaak vrij onzinnig werk met de daarbij behorende problematiek rond uitbating, huisvesting etc.. Er zit niet zo,n fundamentele buitenlandershaat achter die je in de radicale rechterhoek wel ziet en waardoor ze een futiel onderwerp als asiel als grootste probleem zien…
pi_215232667
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 09:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zullen inderdaad altijd mensen blijven komen. Dat ga je ook nooit oplossen. Maar met de juiste maatregelen hoeft dat geen probleem te zijn. En dat is niet alleen goed opvangen (waaronder spreiden) en doorstromen, maar ook integreren, een goed en effectief uitzettingsbeleid en goede, korte procedures.

En dat kan allemaal heel menselijk en zonder de hetze tegen asielzoekers die er door een partij als de PVV wordt gevoerd.
Inderdaad en we kunnen die groep ook veel beter benutten. Ondanks al het geschamper over Syrische artsen zit er echt veel talent en ondernemingsgeest onder de asielzoekers. Dat kan ons land heel goed gebruiken aangezien we nogal rap vergrijzen…
pi_215232735
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 09:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is onzin.

Er zijn ruim 200 miljoen Afrikanen die aangeven in de toekomst naar Europa te willlen komen. Dat aantal is groeiende. Dat is 18 maal de bevolking van Nederland.

Een kind kan je nog uitleggen dat we zoveel mensen niet aankunnen en dat dus wel een probleem is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_215232749
Er is een post van me verwijderd? :?

quote:

[..]
Ik vind het raar dat immigratie als HET probleem wordt gezien binnen NL. Ook vind ik het raar dat werkbare oplossingen worden genegeerd om maar zo extreem mogelijk te zijn. Ook is het raar dat een veroordeelde racist die maar naar hartelust kan beledigen en onfatsoenlijk kan zijn wordt aangehangen, terwijl hij wat regeren betreft echte problemen negeert.
pi_215232765
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 09:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Inderdaad en we kunnen die groep ook veel beter benutten. Ondanks al het geschamper over Syrische artsen zit er echt veel talent en ondernemingsgeest onder de asielzoekers. Dat kan ons land heel goed gebruiken aangezien we nogal rap vergrijzen…
Dat blijkt niet uit de arbeidsparticipatie. Is gewoon feitenvrij en ongefundeerd wensdenken. Regelrechte nonsens en klinkklare onzin. Je kletst uit je nek.

Duidelijker kan ik het niet stellen
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_215232776
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 09:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat is onzin.

Er zijn ruim 200 miljoen Afrikanen die aangeven in de toekomst naar Europa te willlen komen. Dat aantal is groeiende. Dat is 18 maal de bevolking van Nederland.

Een kind kan je nog uitleggen dat we zoveel mensen niet aankunnen en dat dus wel een probleem is.
Er is toch niemand die zegt dat die 200 miljoen zomaar mogen komen?
En wat is de relevantie hiervan voor de problemen rond asiel die rechtse partijen zo zorgvuldig cultiveren?
pi_215232797
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 09:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat blijkt niet uit de arbeidsparticipatie. Is gewoon feitenvrij en ongefundeerd wensdenken. Regelrechte nonsens en klinkklare onzin. Je kletst uit je nek.

Duidelijker kan ik het niet stellen
Je zou kunnen beginnen met mijn bericht eens goed te lezen ;).
Daarnaast moet je ook heel anders omgaan met het toetreden van die groep tot de arbeidsmarkt. Dat maken we nu eerst een paar jaar onmogelijk om te voorkomen dat ze per ongeluk gaan integreren. Dat werkt natuurlijk lang negatief door in de arbeidsparticipatie en integratie.
pi_215232857
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 09:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Er is toch niemand die zegt dat die 200 miljoen zomaar mogen komen?
En wat is de relevantie hiervan voor de problemen rond asiel die rechtse partijen zo zorgvuldig cultiveren?
Er wordt bevestigd dat de mensen inderdaad oneindig zullen blijven komen en vervolgens wordt er gesteld dat dat geen probleem is. En dat is onzin. Dat is een groot probleem en daar moeten we dus maatregelen tegen nemen.
pi_215232887
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 09:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dit vind ik wat naïef gedacht. Dat hele asielcircus kost jaarlijks miljarden en het gros van de asielzoekers is laagopgeleid, analfabeet en komt uit een cultuur die totaal niet samengaat met de Westerse cultuur. Hun kinderen die in Nederland opgroeien kunnen misschien iets voor de samenleving betekenen, maar dan heb je nog de islamisering. Dat vindt links geen probleem, rechts georiënteerden zien dat gevaar wel. Kijk naar Zweden, hoe het daar uit de klauwen is gelopen.
Mensen uit Polen, Oekraïne..helemaal geen moeite mee. Die passen zich makkelijker aan en draaien snel mee. Maar asielzoekers van buiten Europa moet je zoveel mogelijk buiten de deur zien te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')