abonnement Unibet Coolblue
pi_215228844
Ooit, nadat ik mijn havo-diploma had gehaald, ben ik verschillende baantjes gaan doen. Uiteindelijk kwam ik bij de Xenos terecht, waar doorgroeimogelijkheden zouden zijn, maar die kwamen helaas niet.

Toen ben ik gestopt met werken en bij mijn vriend ingetrokken. Ik begon aan een hbo-studie. De studie zette onze relatie onder druk, maar ik was al ingetrokken en kon zelf geen huur meer betalen. Ik kon bij vrienden logeren en verhuisde van bank naar bank. Toen kwam corona, en wilde niemand dat meer. Gelukkig opende mijn ex toen zijn huis voor mij, en dat was echt een geluk.

Ik kon mijn opleiding afmaken, maar moest daarna ook vertrekken bij mijn ex. Mijn ouders willen niets meer met mij te maken hebben, maar ik mag nu in het huis van mijn beste vriendin wonen. Zij zit een tijdje in Spanje voor haar werk, en ik hou het huis hier schoon en zorg dat het niet verwaarloosd raakt.

Momenteel werk ik als ambulant begeleider in de gehandicaptenzorg. Toen ik daar begon, was er veel onrust binnen de organisatie. Alles stond een beetje op zijn kop, omdat er nog niet zo lang geleden een fusie/reorganisatie had plaatsgevonden. Ik was de eerste ambulante begeleider die ze sinds tijden hadden aangenomen. Mijn rol was onduidelijk, en als net afgestudeerde kon ik mijn weg niet goed vinden. Na vier maanden merkte ik dat ik tegen mijn grens aanliep, en ben ik op zoek gegaan naar een functie elders.

Wat ik heel erg miste, was de samenwerking. Ik zat er een beetje alleen voor, had weinig contact met collega's, en er kwam weinig toenadering vanuit hen. Ik vond dat moeilijk, omdat ik een beetje onzeker ben. Vroeger ben ik vaak gepest, onder andere vanwege mijn geaardheid ("ha, gay").

Hoe dan ook, ik ben ergens anders gaan solliciteren en nu willen ze daar met mij verder! O Toch heeft deze baan me behoorlijk onzeker gemaakt. Soms krijg ik paniekaanvallen en denk ik: "Had ik maar een vak geleerd dat concreter is." Ik bied bijvoorbeeld een luisterend oor aan mensen, maar niemand zet me daarvoor in. Het gaat vooral om praktische vragen, terwijl mijn hart juist ligt bij het voeren van goede gesprekken.

Ik heb nu een contract voor de nieuwe plek, en dat ziet er allemaal goed uit. Ondertussen ben ik wat langer gebleven bij mijn huidige organisatie en heb ik gesprekken gehad met het management. Zij hebben me uitgelegd dat het nog zoeken is, maar dat ik binnenkort een collega krijg met meer ervaring, en dat ik samen met hem dit stukje weer op de kaart kan zetten. Dat voelt wel als een mooie uitdaging.

Toch krijg ik momenteel te weinig aanvragen van de regiebehandelaar, omdat de connectie ontbreekt. Soms ben ik ongelukkig op mijn huidige werk. Ik ben een gevoelig en zachtaardig persoon en hoop eigenlijk bij de nieuwe organisatie beter op mijn plek te zijn. Daar kom ik in een groter team terecht, waar de verbinding al sterker is. Ik krijg dan meer signalen om op te handelen, en gelukkig horen daar ook gesprekken bij, niet alleen administratie. Ik wil namelijk ook groeien in die gesprekken, omdat ik in de toekomst misschien een opleiding wil doen tot familietherapeut. Dat komt voort uit mijn eigen levenservaringen.

Ik ben echter bang om de overstap naar de nieuwe organisatie te maken. Door alles wat ik heb meegemaakt, ben ik erg onzeker geworden, en de nieuwe plek voelt een stuk professioneler. Het is alsof ik van de Xenos opeens naar de Bijenkorf moet. Er lijkt meer op het spel te staan, en dat vind ik eng. Ook vind ik het moeilijk om de lieve cliënten die ik nu begeleid, achter te laten. Het zijn er niet veel, maar ze vinden me allemaal leuk. O

Ik moet binnenkort beslissen of ik het contract ga tekenen, of dat ik toch blijf waar ik nu ben. Ik heb gezegd dat ik na het weekend zou reageren. Financieel ga ik er bij de nieuwe functie een klein beetje op achteruit, want het valt onder een andere CAO... Maar ja, wat is nu het belangrijkste?

Heeft iemand van jullie ooit zo’n stap moeten maken of iets soortgelijks meegemaakt? Waar ik nu ben, is het nog niet goed, maar er lijkt wel beweging te zijn richting verbetering. Ik weet het gewoon even niet. Is het een worst die ze me voorhouden, of niet?
pi_215229056
Je komt over als een erg onzeker persoon.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_215229220
Je bent nog jong zo te horen - het is niet alsof de rest van je leven afhankelijk is van deze beslissing.

Ik mis een beetje relativatie in je post, je lijkt alles groter en negatiever te maken dan het is. In het begin van je werkende leven moet je iets investeren om meters te maken en ervaring op te doen. Dit is gewoon je beginbaantje en daar moet je zelf wat van maken.

je hebt nog geen mensen die afhankelijk van je zijn en geen grote commitments - kies gewoon wat ;)
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_215229953
Gewoon doen. Iedere keuze op dit vlak brengt stress met zich mee. Gewoon doen dus en probeer het onzekere te omarmen. Hartstikke spannend joh, een nieuwe uitdaging, nieuwe mensen, nieuwe mogelijkheden. Succes!
pi_215232406
Hoi, ik zou als ik jou was toch voor de nieuwe baan gaan.
De nieuwe baan heeft al langere tijd meer struktuur en er is al een groter team, waarin de rollen duidelijker zijn en gestruktureerd. Ik denk dat expliciet dat stukje het een stuk beter voor jou gaat maken.
In de huidige baan is gezegd dat er binnenkort een collega bijkomt met meer ervaring.
Het kan echter nog wel een tijd duren voor je gaat merken dat er meer struktuur en duidelijkheid is in jullie rollen. De nieuwe collega moet ook zijn/ haar baan leren begrijpen. Ook al is er meer ervaring.
En er zal wellicht veel gebrainstormt/ input worden gevraagd wat ook veel energie kost en dat niet persee jouw interesse heeft.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:19:36 #6
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215233317
Ga ervoor! Ja, het is spannend, maar nieuwe dingen zijn vaak spannend. Als het een baan is waar je je beter in voelt en gelukkig in bent en in kunt groeien, dan is dat een beetje spanning wel waard toch?

En mocht het niet de juiste keuze blijken dan is er nog niks aan de hand, dan zoek je gewoon weer wat anders.

Veel succes gewenst!
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:07:33 #7
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_215233704
Goed dat jij je studie weer hebt opgepakt en afgerond
En ga voor een baan die je gelukkig maakt
Niet 1 waar er in de toekomst misschien wat gaat veranderen
Ik lees dat je er in loon op achteruit zou gaan, wat is de reden hiervan
En tot je getekend hebt kun je hier nog over onderhandelen hè

Ennuh ga een beetje in jezelf geloven ^O^
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:35:54 #8
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215233978
Je zou kunnen solliciteren voor moderator op FOK!, eeuwige roem valt je ten deel, net als een megasalaris. En niemand oordeelt over je want hier zijn we allen kneuzen.
Le Diable
pi_215380104
Helaas kan je altijd alleen achteraf zeggen wat de juiste keuze geweest is. Je kan alleen af gaan op je gut feeling. Ik denk dat je niet de beste keuze moet willen maken, maar eentje die bij je past. En mocht het niet goed gaan, dan komen er altijd wel nieuwe kansen op je pad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')