Ik heb vanochtend pas de nieuwe trafo er tussen gezet. Lijkt me toch niet dat ik die dan al doorgebrand heb?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:08 schreef Basp1 het volgende:
Maak eens wat fotos van alle aansluitingen die je gemaakt hebt.
En zou de trafo niet al doorgebrand kunnen zijn omdat je deze volgens mij hebt kortgesloten?
Ja das een beetje lastig want het knopje zit bij de voordeurquote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:19 schreef mvdejong het volgende:
Ik zou beginnen om de beoogde constructie eerst eens gewoon op een tafel in elkaar te zetten en te testen. Pas als dat werkt breng je het over naar de definitieve locatie.
Het knopje doet niets anders dan 2 draden verbinden. Dus je kan prima een testopstelling maken.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:22 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ja das een beetje lastig want het knopje zit bij de voordeurDie behoud ik gewoon van de oude installatie, net als alle kabels. Dus feitelijk alleen de geluidsunit en de trafo nieuw.
Die heb ik inmiddels ook, met de 9V batterij. Maar helaas hoor ik geen ding-dong.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het knopje doet niets anders dan 2 draden verbinden. Dus je kan prima een testopstelling maken.
Wisselspanning!quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:06 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Die heb ik inmiddels ook, met de 9V batterij. Maar helaas hoor ik geen ding-dong.
(en die 9V batterij haal ik uit de afstandsbediening van de garagepoort, dus die werkt nog)
Ik wilde gewoon een bel met een fatsoenlijk geluid, niet die wat er hing. Dusja dan koop je een nieuwe belquote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:09 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Wisselspanning!
Daarnaast: een stukje vilt o.i.d. op je oude bel plakken was te moeilijk?
Even voor de zekerheid: één draad/ader of één kabel (met twee of meer aders)?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:45 schreef Black-Death het volgende:
Ter vervanging van mijn (nog werkende) traditionele deurbel met een oorverdovend pijnlijk geluid, ben ik naar de Gamma gereden voor een nieuwe klassieke, bedrade deurbel.
https://www.chbyron.eu/nl(...)el-set-761-10.015.95
Verschillende melodiën in te stellen, dus leek me wel prima. En moet qua aansluiten toch niet lastig zijn..
Naja al snel kwam ik er achter dat ik een andere trafo moest. Prima, besteld en net aangesloten.
Maar alsnog krijg ik de boel niet werkend. Het circuit dat ik volgens de beperkte handleiding moet doen, is ook wat anders dan de vorige deurbel. Daar liep vanuit de trafo 1 draad naar het knopje, en 1 draad naar de bel-unit.
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:38 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Even voor de zekerheid: één draad/ader of één kabel (met twee of meer aders)? [b][b]1 kabel met 2 aders[/b][/b]
En als je de knop losschroeft, hoe zitten de draden dan? Loopt/liep er wellicht een ader direct vanaf de knop naar de gong? [b][b]Nee[/b][/b].
Hoe heb je die 9V batterij aangesloten?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:06 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Die heb ik inmiddels ook, met de 9V batterij. Maar helaas hoor ik geen ding-dong.
(en die 9V batterij haal ik uit de afstandsbediening van de garagepoort, dus die werkt nog)
Is maar 1 manier voor; zie https://www.handleidi.ng/byron/761/handleidingquote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoe heb je die 9V batterij aangesloten?
Hoe zeker weet je dat die batterij vol is? Heb je toevallig ook een nieuwe batterij meegenomen van de bouwmarkt?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:33 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Is maar 1 manier voor; zie https://www.handleidi.ng/byron/761/handleiding
gewoon op de goede plek dus
Ja, had nog een nieuwe thuis liggenquote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoe zeker weet je dat die batterij vol is? Heb je toevallig ook een nieuwe batterij meegenomen van de bouwmarkt?
De bel heeft een aansluiting voor een 9 volt batterij, was alleen benieuwd of hij die gebruikt of dat hij de batterij op de draden van de trafo had (want dan was je opmerking wel terecht).quote:
Nee ik gebruik niet én de trafo en de 9Vquote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De bel heeft een aansluiting voor een 9 volt batterij, was alleen benieuwd of hij die gebruikt of dat hij de batterij op de draden van de trafo had (want dan was je opmerking wel terecht).
Ok.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:35 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ja, had nog een nieuwe thuis liggen
Dat bedoelde ik ook niet, kon zijn dat je de 9V batterij op de aansluiting van de trafo had ipv via z'n eigen batterijcompartiment. Heb een hoop gekke dingen gezien dus ik hou overal rekening meequote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:36 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Nee ik gebruik niet én de trafo en de 9V
Dus de 9V erin en een draadje in de 2 linker aansluitingen, en die even kort met elkaar in contact laten komen?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ok.
En heb je die 2 aansluitingen van de drukknop al eens met een draadje doorverbonden ipv met de drukknop?
Dus niet constant doorverbinden maar gewoon even beide contacten met de uiteinden van een draadje aanraken om de bel af te laten gaan.
Ja. In feite doet de knop van de deurbel ook niet meer dan dat.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:40 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Dus de 9V erin en een draadje in de 2 linker aansluitingen, en die even kort met elkaar in contact laten komen?
Niets noppes nadaquote:
Hoe groot is de kans dat zo'n ding 2x op rij stuk is?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zal ik eens een gok doen? Hij is stuk.
De eerste pech, de 2e was een exemplaar dat stuk is teruggebracht en ongetest weer in het schap is gezet?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:47 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Hoe groot is de kans dat zo'n ding 2x op rij stuk is?
Ik mag toch aannemen dat een winkel een retour gebracht product (want kapot) niet weer in de schappen hangt?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De eerste pech, de 2e was een exemplaar dat stuk is teruggebracht en ongetest weer in het schap is gezet?
Genoeg redenen waarom het stuk kan zijn.
De transformator geeft volgens mij op het plaatje 8 volt wisselspanning.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De bel heeft een aansluiting voor een 9 volt batterij, was alleen benieuwd of hij die gebruikt of dat hij de batterij op de draden van de trafo had (want dan was je opmerking wel terecht).
Als de klant het gewoon terugbrengt binnen de omruilperiode en het ziet er compleet uit (misschien zelf gesloopt met een te hoog voltage) gaan ze bij de bouwmarkt echt het artikel niet testen. Dan komt het gewoon weer op de plank, eventueel met een "korting" sticker als de verpakking wat vermangeld is.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:49 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat een winkel een retour gebracht product (want kapot) niet weer in de schappen hangt?
Ja, maar dat was niet het issue.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De transformator geeft volgens mij op het plaatje 8 volt wisselspanning.
Oh nee hoor. Vaak wordt een merkje bij de barcode gezet. Komt hij een tweede keer terug dan ging hij de kliko in.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:49 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat een winkel een retour gebracht product (want kapot) niet weer in de schappen hangt?
Dan gaat deze dus daar de kliko inquote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Oh nee hoor. Vaak wordt een merkje bij de barcode gezet. Komt hij een tweede keer terug dan ging hij de kliko in.
Een draadloze minder gezeik, behalve als de batterij weer eens op en je die wederom moet vervangen .quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:28 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Dan gaat deze dus daar de kliko in
Ik ga maar een draadloze halen, veel minder gezeik. Heb ik alleen een lelijke plek op de muur boven de meterkast. En die muur loopt behoorlijk verder door in het trappenhuis dus die ga ik niet schilderen
M'n moeder heeft een draadloze Byron (toevallig zelfde merk als TS z'n bel) en die doet al 3 jaar met de originele set batterijen. Ben eerder bang dat ze gaan lekken dan dat ze leeg raken.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een draadloze minder gezeik, behalve als de batterij weer eens op en je die wederom moet vervangen .
Die van mijn moeder rinkelde als de buurman de garagedeur opendeedquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
M'n moeder heeft een draadloze Byron (toevallig zelfde merk als TS z'n bel) en die doet al 3 jaar met de originele set batterijen. Ben eerder bang dat ze gaan lekken dan dat ze leeg raken.
Is ook maar net hoe vaak er iemand aanbelt, denk ik.
Hiervoor had ze een Honeywell deurbel, die vrat batterijen en de knop buiten daar kwam vocht in. Die was van binnen in 2 jaar weggeroest. Niet zo'n goed ontwerp.
Maar de bel van TS werkt niet ik vermoed dat hij na 2 exemplaren getest te hebben nu niet meer voor een Byron gaat en zoals je al meldt is het dus mogelijk dat er draadloze deurbellen zijn die slecht ontworpen zijn en batterijen vreten..quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
M'n moeder heeft een draadloze Byron (toevallig zelfde merk als TS z'n bel) en die doet al 3 jaar met de originele set batterijen. Ben eerder bang dat ze gaan lekken dan dat ze leeg raken.
Is ook maar net hoe vaak er iemand aanbelt, denk ik.
Hiervoor had ze een Honeywell deurbel, die vrat batterijen en de knop buiten daar kwam vocht in. Die was van binnen in 2 jaar weggeroest. Niet zo'n goed ontwerp.
Je kunt de instellingen wijzigen, in mijn vorige huis ging hij af op de autosleutels van de buurman, toen heb ik de frequentie gewijzigd. Je hebt er ook die werken via Wifi.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Die van mijn moeder rinkelde als de buurman de garagedeur opendeed
Mijn ervaring met draadloze bellen is eindeloos gezeik...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |