abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215224099
Ter vervanging van mijn (nog werkende) traditionele deurbel met een oorverdovend pijnlijk geluid, ben ik naar de Gamma gereden voor een nieuwe klassieke, bedrade deurbel.

https://www.chbyron.eu/nl(...)el-set-761-10.015.95

Verschillende melodiën in te stellen, dus leek me wel prima. En moet qua aansluiten toch niet lastig zijn.. :')

Naja al snel kwam ik er achter dat ik een andere trafo moest. Prima, besteld en net aangesloten.

Maar alsnog krijg ik de boel niet werkend. Het circuit dat ik volgens de beperkte handleiding moet doen, is ook wat anders dan de vorige deurbel. Daar liep vanuit de trafo 1 draad naar het knopje, en 1 draad naar de bel-unit.

Volgens deze handleiding moet ik beide draden vanuit de trafo naar de bel-unit leiden, en tevens beide draden van het knopje naar de bel-unit. Maar alsnog krijg ik met geen mogelijkheid die bel aan de praat.

Iemand hier tips? Ben ik ergens wat vergeten..?

[ Bericht 0% gewijzigd door Black-Death op 10-10-2024 09:56:23 ]
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 09:58:23 #2
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_215224180
Hou er rekening mee dat t.b.v. de oude constructie er ook een draad loopt van bel naar schakelaar, om zo een circuit te verkrijgen : trafo -> bel -> schakelaar -> bel. Die moet je dus zorgvuldig niet meer aansluiten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_215224256
Maak eens wat fotos van alle aansluitingen die je gemaakt hebt.

En zou de trafo niet al doorgebrand kunnen zijn omdat je deze volgens mij hebt kortgesloten?
pi_215224286
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 10:08 schreef Basp1 het volgende:
Maak eens wat fotos van alle aansluitingen die je gemaakt hebt.

En zou de trafo niet al doorgebrand kunnen zijn omdat je deze volgens mij hebt kortgesloten?
Ik heb vanochtend pas de nieuwe trafo er tussen gezet. Lijkt me toch niet dat ik die dan al doorgebrand heb?

Foto's, ja goeie. Op welke website kan ik die makkelijk hier plaatsen?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 10:19:25 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_215224361
Ik zou beginnen om de beoogde constructie eerst eens gewoon op een tafel in elkaar te zetten en te testen. Pas als dat werkt breng je het over naar de definitieve locatie.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_215224384
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 10:19 schreef mvdejong het volgende:
Ik zou beginnen om de beoogde constructie eerst eens gewoon op een tafel in elkaar te zetten en te testen. Pas als dat werkt breng je het over naar de definitieve locatie.
Ja das een beetje lastig want het knopje zit bij de voordeur ;) Die behoud ik gewoon van de oude installatie, net als alle kabels. Dus feitelijk alleen de geluidsunit en de trafo nieuw.
pi_215224391

Volgen mij komt dit dus overeen met de handleiding: https://www.handleidi.ng/byron/761/handleiding
pi_215224469
Volgens mij is de gong gewoon DOA. Net geprobeerd met aparte installatie, knopje en bedrading vanuit de verpakking en 9V batterij, werkt ook niet.

Edit; ben hem even gaan ruilen bij de GAMMA. Nieuwe meegekregen. Althans nieuw.. die was ook al eens geretourneerd zo te zien :') Maar ook deze met 9V aangesloten, werkt niet..

Ben ik nou zo dom.. _O-

[ Bericht 59% gewijzigd door Black-Death op 10-10-2024 11:04:36 ]
pi_215224603
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 10:22 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Ja das een beetje lastig want het knopje zit bij de voordeur ;) Die behoud ik gewoon van de oude installatie, net als alle kabels. Dus feitelijk alleen de geluidsunit en de trafo nieuw.
Het knopje doet niets anders dan 2 draden verbinden. Dus je kan prima een testopstelling maken.
pi_215224609
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 11:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het knopje doet niets anders dan 2 draden verbinden. Dus je kan prima een testopstelling maken.
Die heb ik inmiddels ook, met de 9V batterij. Maar helaas hoor ik geen ding-dong.
(en die 9V batterij haal ik uit de afstandsbediening van de garagepoort, dus die werkt nog)
pi_215224628
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 11:06 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Die heb ik inmiddels ook, met de 9V batterij. Maar helaas hoor ik geen ding-dong.
(en die 9V batterij haal ik uit de afstandsbediening van de garagepoort, dus die werkt nog)
Wisselspanning!
Daarnaast: een stukje vilt o.i.d. op je oude bel plakken was te moeilijk?
pi_215224634
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 11:09 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Wisselspanning!
Daarnaast: een stukje vilt o.i.d. op je oude bel plakken was te moeilijk?
Ik wilde gewoon een bel met een fatsoenlijk geluid, niet die wat er hing. Dusja dan koop je een nieuwe bel
pi_215224830
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 09:45 schreef Black-Death het volgende:
Ter vervanging van mijn (nog werkende) traditionele deurbel met een oorverdovend pijnlijk geluid, ben ik naar de Gamma gereden voor een nieuwe klassieke, bedrade deurbel.

https://www.chbyron.eu/nl(...)el-set-761-10.015.95

Verschillende melodiën in te stellen, dus leek me wel prima. En moet qua aansluiten toch niet lastig zijn.. :')

Naja al snel kwam ik er achter dat ik een andere trafo moest. Prima, besteld en net aangesloten.

Maar alsnog krijg ik de boel niet werkend. Het circuit dat ik volgens de beperkte handleiding moet doen, is ook wat anders dan de vorige deurbel. Daar liep vanuit de trafo 1 draad naar het knopje, en 1 draad naar de bel-unit.

Even voor de zekerheid: één draad/ader of één kabel (met twee of meer aders)?

En als je de knop losschroeft, hoe zitten de draden dan? Loopt/liep er wellicht een ader direct vanaf de knop naar de gong?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_215224847
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 11:38 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Even voor de zekerheid: één draad/ader of één kabel (met twee of meer aders)? [b][b]1 kabel met 2 aders[/b][/b]

En als je de knop losschroeft, hoe zitten de draden dan? Loopt/liep er wellicht een ader direct vanaf de knop naar de gong? [b][b]Nee[/b][/b].
pi_215225217
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 11:06 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Hoe heb je die 9V batterij aangesloten?
Weet je zeker dat de batterij vol genoeg is? Dat hij op je garagedeur afstandsbediening werkt, betekent niet dat hij nog vol is.

pi_215225245
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 12:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hoe heb je die 9V batterij aangesloten?
Is maar 1 manier voor; zie https://www.handleidi.ng/byron/761/handleiding
gewoon op de goede plek dus

edit; ik heb ook een nieuwe 9V batterij erbij gehaald; dat maakte geen verschil
pi_215225249
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 12:33 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Is maar 1 manier voor; zie https://www.handleidi.ng/byron/761/handleiding
gewoon op de goede plek dus
Hoe zeker weet je dat die batterij vol is? Heb je toevallig ook een nieuwe batterij meegenomen van de bouwmarkt?
pi_215225251
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 12:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hoe zeker weet je dat die batterij vol is? Heb je toevallig ook een nieuwe batterij meegenomen van de bouwmarkt?
Ja, had nog een nieuwe thuis liggen
pi_215225256
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 11:09 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Wisselspanning!
De bel heeft een aansluiting voor een 9 volt batterij, was alleen benieuwd of hij die gebruikt of dat hij de batterij op de draden van de trafo had (want dan was je opmerking wel terecht).
pi_215225258
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 12:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De bel heeft een aansluiting voor een 9 volt batterij, was alleen benieuwd of hij die gebruikt of dat hij de batterij op de draden van de trafo had (want dan was je opmerking wel terecht).
Nee ik gebruik niet én de trafo en de 9V ;)
pi_215225267
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 12:35 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Ja, had nog een nieuwe thuis liggen
Ok.

En heb je die 2 aansluitingen van de drukknop al eens met een draadje doorverbonden ipv met de drukknop?

Dus niet constant doorverbinden maar gewoon even beide contacten met de uiteinden van een draadje aanraken om de bel af te laten gaan.
pi_215225271
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 12:36 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Nee ik gebruik niet én de trafo en de 9V ;)
Dat bedoelde ik ook niet, kon zijn dat je de 9V batterij op de aansluiting van de trafo had ipv via z'n eigen batterijcompartiment. Heb een hoop gekke dingen gezien dus ik hou overal rekening mee :+ O-)
pi_215225282
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 12:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ok.

En heb je die 2 aansluitingen van de drukknop al eens met een draadje doorverbonden ipv met de drukknop?

Dus niet constant doorverbinden maar gewoon even beide contacten met de uiteinden van een draadje aanraken om de bel af te laten gaan.
Dus de 9V erin en een draadje in de 2 linker aansluitingen, en die even kort met elkaar in contact laten komen?
pi_215225316
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 12:40 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Dus de 9V erin en een draadje in de 2 linker aansluitingen, en die even kort met elkaar in contact laten komen?
Ja. In feite doet de knop van de deurbel ook niet meer dan dat.
pi_215225320
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 12:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja.
Niets noppes nada
pi_215225322
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 12:47 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Niets noppes nada
Zal ik eens een gok doen? Hij is stuk.
pi_215225328
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 12:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zal ik eens een gok doen? Hij is stuk.
Hoe groot is de kans dat zo'n ding 2x op rij stuk is? :')
pi_215225330
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 12:47 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Hoe groot is de kans dat zo'n ding 2x op rij stuk is? :')
De eerste pech, de 2e was een exemplaar dat stuk is teruggebracht en ongetest weer in het schap is gezet?

Genoeg redenen waarom het stuk kan zijn.
pi_215225337
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 12:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De eerste pech, de 2e was een exemplaar dat stuk is teruggebracht en ongetest weer in het schap is gezet?

Genoeg redenen waarom het stuk kan zijn.
Ik mag toch aannemen dat een winkel een retour gebracht product (want kapot) niet weer in de schappen hangt? :')
pi_215225342
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 12:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De transformator geeft volgens mij op het plaatje 8 volt wisselspanning.
pi_215225365
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 12:49 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Ik mag toch aannemen dat een winkel een retour gebracht product (want kapot) niet weer in de schappen hangt? :')
Als de klant het gewoon terugbrengt binnen de omruilperiode en het ziet er compleet uit (misschien zelf gesloopt met een te hoog voltage) gaan ze bij de bouwmarkt echt het artikel niet testen. Dan komt het gewoon weer op de plank, eventueel met een "korting" sticker als de verpakking wat vermangeld is.

De volgende klant is dan de tester.

Zo ben ik ook al eens met een DVD-speler (ja, het is lang geleden) teruggegaan naar een winkel.
Van buiten zag het er netjes uit, in de doos ontbraken kabels, het plastic om de speler, de beschermfolie (het leukste van iets nieuws is die folie er af halen toch?) en de afstandsbediening.

Er zat wel dubbele tape over de doos, dus ik had het kunnen weten...
pi_215225377
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 12:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De transformator geeft volgens mij op het plaatje 8 volt wisselspanning.
Ja, maar dat was niet het issue.

De vraag was of hij niet per ongeluk de batterij op de trafo ingang had aangesloten.
pi_215225409
Nou ik ga wel een andere deurbel kopen _O-
pi_215225653
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 12:49 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Oh nee hoor. Vaak wordt een merkje bij de barcode gezet. Komt hij een tweede keer terug dan ging hij de kliko in.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215226030
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 13:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Oh nee hoor. Vaak wordt een merkje bij de barcode gezet. Komt hij een tweede keer terug dan ging hij de kliko in.
Dan gaat deze dus daar de kliko in _O-

Ik ga maar een draadloze halen, veel minder gezeik. Heb ik alleen een lelijke plek op de muur boven de meterkast. En die muur loopt behoorlijk verder door in het trappenhuis dus die ga ik niet schilderen :')
pi_215236544

Ik denk dat deze meer geschikt is voor je. Doet het altijd.
woef
pi_215236579
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 14:28 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Dan gaat deze dus daar de kliko in _O-

Ik ga maar een draadloze halen, veel minder gezeik. Heb ik alleen een lelijke plek op de muur boven de meterkast. En die muur loopt behoorlijk verder door in het trappenhuis dus die ga ik niet schilderen :')
Een draadloze minder gezeik, behalve als de batterij weer eens op en je die wederom moet vervangen . :D
pi_215236837
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 16:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Een draadloze minder gezeik, behalve als de batterij weer eens op en je die wederom moet vervangen . :D
M'n moeder heeft een draadloze Byron (toevallig zelfde merk als TS z'n bel) en die doet al 3 jaar met de originele set batterijen. Ben eerder bang dat ze gaan lekken dan dat ze leeg raken.

Is ook maar net hoe vaak er iemand aanbelt, denk ik.

Hiervoor had ze een Honeywell deurbel, die vrat batterijen en de knop buiten daar kwam vocht in. Die was van binnen in 2 jaar weggeroest. Niet zo'n goed ontwerp.
pi_215236878
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 16:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
M'n moeder heeft een draadloze Byron (toevallig zelfde merk als TS z'n bel) en die doet al 3 jaar met de originele set batterijen. Ben eerder bang dat ze gaan lekken dan dat ze leeg raken.

Hiervoor had ze een Honeywell deurbel, die vrat batterijen en de knop buiten daar kwam vocht in. Die was van binnen in 2 jaar weggeroest. Niet zo'n goed ontwerp.
Die van mijn moeder rinkelde als de buurman de garagedeur opendeed :')

Mijn ervaring met draadloze bellen is eindeloos gezeik...
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215236897
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 16:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Maar de bel van TS werkt niet ik vermoed dat hij na 2 exemplaren getest te hebben nu niet meer voor een Byron gaat en zoals je al meldt is het dus mogelijk dat er draadloze deurbellen zijn die slecht ontworpen zijn en batterijen vreten..
pi_215238877
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:01 schreef sigme het volgende:

[..]
Die van mijn moeder rinkelde als de buurman de garagedeur opendeed :')

Mijn ervaring met draadloze bellen is eindeloos gezeik...
Je kunt de instellingen wijzigen, in mijn vorige huis ging hij af op de autosleutels van de buurman, toen heb ik de frequentie gewijzigd. Je hebt er ook die werken via Wifi.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215259049
Heb nu een draadloze deurbel met 2 ontvangers, dus overal in het huis hoor ik nu op een normale toon dat er iemand voor de deur staat, zonder dat de kinderen rechtop in bed zitten door het geluid ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')