De mensen die Nederland ontvluchten hebben in het algemeen juist decennialang de toch al hoge belastingen in Nederland betaald en zo juist bijgedragen aan de publieke zaak! Het zijn geen net-afgestudeerden die ze zo proberen uit te melken, maar juist m op het einde van hun loopbaan!quote:overwegende dat in mensen die in Nederland zijn opgegroeid veel
publieke middelen zijn geïnvesteerd, en dat het om die reden redelijk is
om van je verdiensten wat bij te dragen aan de publieke zaak;
De onredelijke en betuttelende mensen hebben het meeste geld en gebruiken dat geld om hun zin door te drukken.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 19:01 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Het grappige is dat velen die hier tegen zullen zijn, op de barricades springen om te schreeuwen dat persoon X een gigantische geldgraaier is waartegen moet worden opgetreden.
Bron: mijn onderbuik. Doe ermee wat je wilt.
Wat een gelul.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 18:54 schreef LXIV het volgende:
Inflatie meegerekend is het eigenlijk niet meer mogelijk om nog winst te maken met vermogen. Idem met vastgoed. Zelfs het eigen huis is in het vizier gekomen van progressief links, net zoals erfenissen. De geesten worden rijp gemaakt om die ook steeds zwaarder te belasten.
Dat is nog niet vastgesteld. 20%? 40%?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 19:05 schreef Boca_Raton het volgende:
“Bijvoorbeeld een echtpaar dat na pensioen naar Spanje wil en hun huis in 1970 kocht voor 50.000 euro en nu verkoopt voor 500.000 euro gaat dan fors betalen op de ‘winst’ van 450.000 euro.”
Hoeveel is fors ongeveer?
Prachtig!quote:Op woensdag 9 oktober 2024 19:30 schreef stavromulabeta het volgende:
Als Nederland een bedrijf was, zou je het vendor lock-in noemen.
Jawel. Feitenvrij stemmingmakend gelul. Of je spreekt uit ervaring en je bent de allerslechtste belegger van de wereld.quote:
SP'ers zouden dan niet minder gaan verdienen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:00 schreef WheatWaffles het volgende:
Die ministers salarissen moesten maar eens flink omlaag. Minimaal met de helft. Moet je eens zien hoe snel progressief links de politiek uit vlucht.
Nog niet vastgesteld maar wel "fors"?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 19:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is nog niet vastgesteld. 20%? 40%?
Maar dat moeten ze alleen betalen als ze gaan emigreren?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 19:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 19:08 schreef RamboDirk het volgende:
ik zie liever een belasting op immigratie.
Asielzoekers die belasting betalen? Vertel. Ik ben heel benieuwd.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:21 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Een loketje van de belastingdienst in Ter Apel.
Mooi. Ga werken voor je geld. Het is debiel dat rentenieren en melken meer loont dan werken.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 18:54 schreef LXIV het volgende:
[ x ]
Inflatie meegerekend is het eigenlijk niet meer mogelijk om nog winst te maken met vermogen. Idem met vastgoed. Zelfs het eigen huis is in het vizier gekomen van progressief links, net zoals erfenissen. De geesten worden rijp gemaakt om die ook steeds zwaarder te belasten.
Ik stel alleen vragen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:22 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Asielzoekers die belasting betalen? Vertel. Ik ben heel benieuwd.
Ik ook. Waar is dat wijf met die E-cup nu?quote:
https://maps.app.goo.gl/kjDDnjWgAapH6XBu7quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:53 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik ook. Waar is dat wijf met die E-cup nu?
quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:58 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
https://maps.app.goo.gl/kjDDnjWgAapH6XBu7
Is dat zo ja? Het gemiddelde rendement van de afgelopen 3, 5, 10, jaar (want beleggingsrendement kent golfbewegingen, nietwaar?) van een groot indexfonds is niet hoger dan de belasting en gemiddelde inflatie over diezelfde periode?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 18:54 schreef LXIV het volgende:
[ x ]
Het is logisch dat het aantal -vermogende- mensen dat Nederland wil verlaten vanwege de stijgende belastingen op vermogen toeneemt.
eN jIj sTeLt aLlEeN mAaR vRaGeNquote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:17 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Maar je komt niet met ideeën.
Hardop gelachen, kijkend naar de jaarlijks terugkerende artikelen over de bizarre stijgingen van de huizenprijzen is dit lulkoek van de bovenste plank.quote:Inflatie meegerekend is het eigenlijk niet meer mogelijk om nog winst te maken met vermogen. Idem met vastgoed.
"Het is niet meer winstgevend om met geleend geld een woning te kopen en die te verhuren, waarbij je dan eigenlijk alleen de huurinkomsten als winst rekent en de waardestijging van het pand buiten beschouwing laat"quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:28 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Hardop gelachen, kijkend naar de jaarlijks terugkerende artikelen over de bizarre stijgingen van de huizenprijzen is dit lulkoek van de bovenste plank.
Oh, en inflatie meegerekend zijn de werkenden harder de lul dan de bezittenden.
Dat zou allemaal niet zo'n ramp zijn als je net als Italië op het gebied van erfbelasting een minimum van bijvoorbeeld 5 miljoen instelt. Als het doel is Monaco etc te stoppen dan gaat het toch niet om bedragen onder de 50 miljoen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 19:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
De rest is pas winst als het verkocht is.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:33 schreef probeer het volgende:
[..]
"Het is niet meer winstgevend om met geleend geld een woning te kopen en die te verhuren, waarbij je dan eigenlijk alleen de huurinkomsten als winst rekent en de waardestijging van het pand buiten beschouwing laat"
Die kunnen dan toch eerst het geld wassen naar een BV of zo en dan vertrekken met lege zakken in het in Spanje uit een andere bv te trekken.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 19:05 schreef Boca_Raton het volgende:
“Bijvoorbeeld een echtpaar dat na pensioen naar Spanje wil en hun huis in 1970 kocht voor 50.000 euro en nu verkoopt voor 500.000 euro gaat dan fors betalen op de ‘winst’ van 450.000 euro.”
Hoeveel is fors ongeveer?
Ga dr maar vanuit dat we op alle fronten genaaid gaan worden de komende jaren.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 03:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zie dat mensen hier een beetje moeten lachen om het idee dat met vermogen, waar allang belasting over is betaald mind you, straks niet meer winstgevend is.
Misschien even inlezen in de beleidsplannen qua box 3 en gerechtelijke uitspraken hoe dit te belasten.
Waar nergens rekening mee gehouden mag worden, niet met inflatie, geen heffingsvrije vermogen drempel toegepast mag worden, geen (of veel) kosten niet afgetrokken mogen worden en ongerealiseerde winsten ook belast moeten worden.
Dan hou je geen F over.
Het is bizar want het kan toch veel simpeler.
Behoud forfaitair rendement, voeg formulier toe waarin je je werkelijk rendement kan aantonen mits lager als die 6.x% en klaar..
Waarom zo moeilijk doen?
Het kan nog veel makkelijker. Gewoon box 3 aanhouden zoals die bij de introductie bedoeld was: Met een forfaitair rendement dat overeenkomt met de risicoloze rentevoet (=een veilige spaarrekening). Dat rendement is voor iedereen haalbaar. Het probleem met huidige (/pre-2017) stelsel was dat het veronderstelde risicovrije rendement nooit is aangepast, ondanks dat de spaarrente in 20 jaar van 4 à 5 % naar 0% is gegaan.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 03:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zie dat mensen hier een beetje moeten lachen om het idee dat met vermogen, waar allang belasting over is betaald mind you, straks niet meer winstgevend is.
Misschien even inlezen in de beleidsplannen qua box 3 en gerechtelijke uitspraken hoe dit te belasten.
Waar nergens rekening mee gehouden mag worden, niet met inflatie, geen heffingsvrije vermogen drempel toegepast mag worden, geen (of veel) kosten niet afgetrokken mogen worden en ongerealiseerde winsten ook belast moeten worden.
Dan hou je geen F over.
Het is bizar want het kan toch veel simpeler.
Behoud forfaitair rendement, voeg formulier toe waarin je je werkelijk rendement kan aantonen mits lager als die 6.x% en klaar..
Waarom zo moeilijk doen?
Precies. Linksom of rechtsom: De belastingen moeten stijgen, tenzij we bereid zijn het sociale stelsel en de zorg sterk te verminderen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 07:01 schreef descon het volgende:
[..]
Ga dr maar vanuit dat we op alle fronten genaaid gaan worden de komende jaren.
Als je kijkt wat nu de hoogste kosten zijn (zorg en aow) weet je dat die door de vergrijzing gaat stijgen.
Ook doordat er minder mensen gaan werken (want vergrijzing) gaan de inkomsten ook omlaag.
Minder inkomsten, meer kosten....
Woorden die in me opkomen:quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:26 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Mooi. Ga werken voor je geld. Het is debiel dat rentenieren en melken meer loont dan werken.
Voeg daarna nog toe dat mensen massaal minder uren gaan werken..quote:Op donderdag 10 oktober 2024 07:01 schreef descon het volgende:
[..]
Ga dr maar vanuit dat we op alle fronten genaaid gaan worden de komende jaren.
Als je kijkt wat nu de hoogste kosten zijn (zorg en aow) weet je dat die door de vergrijzing gaat stijgen.
Ook doordat er minder mensen gaan werken (want vergrijzing) gaan de inkomsten ook omlaag.
Minder inkomsten, meer kosten....
Tja, toch is het zo dat de rijkere mensen (ook de bovenkant van de middenstand) toch geld naar andere landen sluist. Hoe onaantrekkelijker het in NL is, hoe meer er weg gaat.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:29 schreef VEM2012 het volgende:
Niet uitvoerbaar, dus voor de bühne. Het aantal vermogende mensen dat daadwerkelijk rechtstreeks vlucht naar buiten de EU valt bovendien te verwaarlozen. Eens temeer een reden om te denken dat ze gewoon nu alweer campagne aan het voeren zijn.
Vreselijk vermoeiend wat die Haagse kliek momenteel doet. Zat grote dossiers waar een oplossing voor moet komen, maar alles draait om hun eigen baantje.
Op de verkeerde plekkenquote:
Mwoah, hoe kleiner de overheid, hoe meer vrij spel voor het grootkapitaal. Dan is er helemaal geen bescherming meer voor de burger tegen alle excessen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:07 schreef Pajanus het volgende:
Ik vind het jammer, met alle technologie die er is moet de overheid juist enorm inkrimpen en bezuinigen. Regels moeten aangepast worden zodat deze makkelijk hanteerbaar zijn, simplificatie van het belastingstelsel.
Dan houden we miljarden over, is er ook geen noodzaak om extra belasting te betalen.
Dat hebben de meeste mensen dan ook gedaan. Maar als mensen vermogen opbouwen om daarvan te leven si dat toch hun eigen keuze? Ze zijn geen eigendom van de staat of zo. De staat is er om de mensen te dienen, niet andersom. Het hele idee dat je een plicht zou hebben om 40 uur per week te werken en belasting te betalen is heel raar. Dat is ook nooit zo geweest. Zolang je je eigen broek maar ophoudt.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:26 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Mooi. Ga werken voor je geld. Het is debiel dat rentenieren en melken meer loont dan werken.
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:06 schreef FlippingCoin het volgende:
dus eerst gaan ze dit land verneuken en nu willen ze je zo forceren hier te blijven
Waar zit je nu, Denemarken? We horen graag waar het beter is. Ik heb bijv. begrepen dat de VS allang zo'n belasting hebben.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:59 schreef TornadoDK het volgende:
Gelukkig al geëmigreerd mij pakken ze niet meer
Volgens deze redenering zouden we ze een bonus mee moeten geven.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 18:54 schreef LXIV het volgende:
De motivatie is ook raar:
[..]
De mensen die Nederland ontvluchten hebben in het algemeen juist decennialang de toch al hoge belastingen in Nederland betaald en zo juist bijgedragen aan de publieke zaak! Het zijn geen net-afgestudeerden die ze zo proberen uit te melken, maar juist m op het einde van hun loopbaan!
Dit is nog het meest schandalige stukje wat er is aan dat overwaarde belastingidee.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 18:54 schreef LXIV het volgende:
Dan ga je dus, met of zonder uitstel, belasting betalen over je ongerealiseerde winsten. Bijvoorbeeld een echtpaar dat na pensioen naar Spanje wil en hun huis in 1970 kocht voor 50.000 euro en nu verkoopt voor 500.000 euro gaat dan fors betalen op de ‘winst’ van 450.000 euro. Dat het huis onveranderd is en dat het niets meer is dan inflatie, dat maakt laurensje dassen niets uit.
Ja. Zelfs op deze hoge beurskoers. Nota bene dat de aex in 2000 op 700 stond. Het gemiddelde dividendrendement komt aardig overeen met de VRH, je moet het dus enkel van de koersstijgingen hebben. En dan blijkt dat de inflatie de koersstijgingen ruimschoots overtreft.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Is dat zo ja? Het gemiddelde rendement van de afgelopen 3, 5, 10, jaar (want beleggingsrendement kent golfbewegingen, nietwaar?) van een groot indexfonds is niet hoger dan de belasting en gemiddelde inflatie over diezelfde periode?
Alle belasting is defacto staatscontrole.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:07 schreef Pajanus het volgende:
Ik vind het jammer, met alle technologie die er is moet de overheid juist enorm inkrimpen en bezuinigen. Regels moeten aangepast worden zodat deze makkelijk hanteerbaar zijn, simplificatie van het belastingstelsel.
Dan houden we miljarden over, is er ook geen noodzaak om extra belasting te betalen.
Laat staan als je in staatsobligaties belegt.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Zelfs op deze hoge beurskoers. Nota bene dat de aex in 2000 op 700 stond. Het gemiddelde dividendrendement komt aardig overeen met de VRH, je moet het dus enkel van de koersstijgingen hebben. En dan blijkt dat de inflatie de koersstijgingen ruimschoots overtreft.
Nog niet meegenomen dat de gemiddelde particuliere belegger slechter belegt dan de index, maar dat is eigen schuld.
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:49 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Mwoah, hoe kleiner de overheid, hoe meer vrij spel voor het grootkapitaal. Dan is er helemaal geen bescherming meer voor de burger tegen alle excessen.
Waarom?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:49 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Mwoah, hoe kleiner de overheid, hoe meer vrij spel voor het grootkapitaal. Dan is er helemaal geen bescherming meer voor de burger tegen alle excessen.
Klinkt als martelen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:06 schreef FlippingCoin het volgende:
dus eerst gaan ze dit land verneuken en nu willen ze je zo forceren hier te blijven
Het is ook meer dat het rendement vastzit. Dat ze het heffen bij verkoop valt nog iets voor te zeggen maar dat continu doen over fictieve waarde zorgt ervoor dat je geld moet gaan lenen om de belasting te betalen en dat lijkt mij niet de bedoeling.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Zelfs op deze hoge beurskoers. Nota bene dat de aex in 2000 op 700 stond. Het gemiddelde dividendrendement komt aardig overeen met de VRH, je moet het dus enkel van de koersstijgingen hebben. En dan blijkt dat de inflatie de koersstijgingen ruimschoots overtreft.
Nog niet meegenomen dat de gemiddelde particuliere belegger slechter belegt dan de index, maar dat is eigen schuld.
Griekenland. Als je met pensioen gaat en je huis met mooie winst kunt verkopen zou ik het zeker aanraden hier naartoe te gaan.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waar zit je nu, Denemarken? We horen graag waar het beter is. Ik heb bijv. begrepen dat de VS allang zo'n belasting hebben.
Wanneer wordt die idiote belasting ingevoerd? Even kijken of het nog net voor die tijd kan.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:16 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Griekenland. Als je met pensioen gaat en je huis met mooie winst kunt verkopen zou ik het zeker aanraden hier naartoe te gaan.
Als je nog gewoon moet werken kun je beter in Nederland blijven.
Ik ben op mijn 18e begonnen met werken, nooit gebruik gemaakt van studiefinancieering, ik ben nu 51 en heb mijn woning met hard werken bijna afbetaald, ik zou straks graag deels in Spanje willen wonen, mag ik zelf bepalen wat ik met de "winst" op mijn woning doe? Flikker op, ga zelf lekker werken voor je geld.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:26 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dat vind ik ook het rare van de rechtvaardiging: “ er zijn jarenlang publieke middelen in geïnvesteerd” . Over het algemeen zijn de mensen met enig vermogen juist de mensen die 25+ jaar lang de toch wel hoge belastingen in Nederland betaald hebben en hier toch nog wat van hebben kunnen sparen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben op mijn 18e begonnen met werken, nooit gebruik gemaakt van studiefinancieering, ik ben nu 51 en heb mijn woning met hard werken bijna afbetaald, ik zou straks graag deels in Spanje willen wonen, mag ik zelf bepalen wat ik met de "winst" op mijn woning doe? Flikker op, ga zelf lekker werken voor je geld.
Het is heel simpel: de EU heeft langdurig op de pof geleefd en de economie zal de komende decennia veel last hebben van de groene agenda. Ze voorzien nu dat mensen zullen gaan wegvluchten als ze de rekening moeten gaan betalen. En daarom begint men het hok dicht te timmeren. Tenminste, gaan ze dat nu proberen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat vind ik ook het rare van de rechtvaardiging: “ er zijn jarenlang publieke middelen in geïnvesteerd” . Over het algemeen zijn de mensen met enig vermogen juist de mensen die 25+ jaar lang de toch wel hoge belastingen in Nederland betaald hebben en hier toch nog wat van hebben kunnen sparen.
De groene troep is nog maar klein bier vergeleken met de dramatische situatie van de Euro en de schulden van de zuidelijke landen, feitelijk had je de afgelopen periode een rente moeten hebben rond de 8 a 12 procent.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is heel simpel: de EU heeft langdurig op de pof geleefd en de economie zal de komende decennia veel last hebben van de groene agenda. Ze voorzien nu dat mensen zullen gaan wegvluchten als ze de rekening moeten gaan betalen. En daarom begint men het hok dicht te timmeren. Tenminste, gaan ze dat nu proberen.
Er is meer dan "de economie".quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is heel simpel: de EU heeft langdurig op de pof geleefd en de economie zal de komende decennia veel last hebben van de groene agenda. Ze voorzien nu dat mensen zullen gaan wegvluchten als ze de rekening moeten gaan betalen. En daarom begint men het hok dicht te timmeren. Tenminste, gaan ze dat nu proberen.
Het gaat dus niet alleen om geldquote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als het om geld gaat? O, vertel...
Waar is deze belasting dan voor bedoeld?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:22 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het gaat dus niet alleen om geld
Meer kwaliteit van leven?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waar is deze belasting dan voor bedoeld?
Nederland is volgens mij een van de rijkste overheden als ik zie wat ze met dat geld doen denk ik niet dat meer belasting nou echt een goed idee isquote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:24 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Meer kwaliteit van leven?
Oplossen milieuproblemen?
Terugdringen armoede?
Ik snap dat het een ongemakkelijke waarheid is, maar Europa is in hard tempo welvaart aan het verliezen. Dat zie je nog niet zo terug in de cijfers, maar als je weet dat op Nederland na ieder land in de EU niet heeft gespaard voor de ouderdomsvoorziening en dat icm vergrijzing, dan zie je dat het huishoudboekje van de EU te vergelijken is met hoe de arme gezinnen in de VS dat hebben: schulden die zo extreem zijn dat de eerste baan nodig is om de rente en afbetaling te bekostigen en de tweede baan net voldoende is om niet dood te gaan van de honger.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:24 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Meer kwaliteit van leven?
Oplossen milieuproblemen?
Terugdringen armoede?
Dan zullen ze in die landen toch echt langer moeten gaan doorwerken, al is het maar in deeltijd.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik snap dat het een ongemakkelijke waarheid is, maar Europa is in hard tempo welvaart aan het verliezen. Dat zie je nog niet zo terug in de cijfers, maar als je weet dat op Nederland na ieder land in de EU niet heeft gespaard voor de ouderdomsvoorziening en dat icm vergrijzing, dan zie je dat het huishoudboekje van de EU te vergelijken is met hoe de arme gezinnen in de VS dat hebben: schulden die zo extreem zijn dat de eerste baan nodig is om de rente en afbetaling te bekostigen en de tweede baan net voldoende is om niet dood te gaan van de honger.
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat hebben de meeste mensen dan ook gedaan. Maar als mensen vermogen opbouwen om daarvan te leven si dat toch hun eigen keuze? Ze zijn geen eigendom van de staat of zo. De staat is er om de mensen te dienen, niet andersom. Het hele idee dat je een plicht zou hebben om 40 uur per week te werken en belasting te betalen is heel raar. Dat is ook nooit zo geweest. Zolang je je eigen broek maar ophoudt.
Moet je zeker doen. Good for you, het is je gegund. Maar niet gaan lopen klagen als je tweede huis en alles wat daarna komt meer belast wordt - zeker niet in een land met woningschaarste, en zeer zeker niet als je het voor veel geld gaat verhuren.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben op mijn 18e begonnen met werken, nooit gebruik gemaakt van studiefinancieering, ik ben nu 51 en heb mijn woning met hard werken bijna afbetaald, ik zou straks graag deels in Spanje willen wonen, mag ik zelf bepalen wat ik met de "winst" op mijn woning doe? Flikker op, ga zelf lekker werken voor je geld.
Waarom zou dat meer belast moeten worden? Ik betaal het met geld waar ik al zwaar belasting heb betaalt, en met je: "Zeker als je het voor veel geld gaat verhuren", ik laat mijn huis in Nederland wel lekker leeg staan, ik mag er maximaal 1000 euro per maand voor vragen, dacht je dat ik voor dat bedrag huurdersgezeik wil?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:16 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
[..]
Moet je zeker doen. Good for you, het is je gegund. Maar niet gaan lopen klagen als je tweede huis en alles wat daarna komt meer belast wordt - zeker niet in een land met woningschaarste, en zeer zeker niet als je het voor veel geld gaat verhuren.
Het idee is het verder splitsen van de elite en werkende klasse. Het doel is een werkende klasse te creëeren zonder kapitaal; leaseauto, huurhuis en weinig spaargeld; eigenlijk zoals een lijfeigene in een feodalistisch systeem.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat vind ik ook het rare van de rechtvaardiging: “ er zijn jarenlang publieke middelen in geïnvesteerd” . Over het algemeen zijn de mensen met enig vermogen juist de mensen die 25+ jaar lang de toch wel hoge belastingen in Nederland betaald hebben en hier toch nog wat van hebben kunnen sparen.
Is dit inclusief een WEF paspoort of zonder?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het idee is het verder splitsen van de elite en werkende klasse. Het doel is een werkende klasse te creëeren zonder kapitaal; leaseauto, huurhuis en weinig spaargeld; eigenlijk zoals een lijfeigene in een feodalistisch systeem.
Nee, dit is een algemene tendens binnen de historische economie. Een samentrekking van kapitaal in lange perioden van vrede, we gaan nu langzaam naar het niveau van voor de eerste wereldoorlog.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is dit inclusief een WEF paspoort of zonder?
Zo moeilijk is het niet. Als ze een iphone hebben hebben ze vast wel ergens anders geld liggen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:22 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Asielzoekers die belasting betalen? Vertel. Ik ben heel benieuwd.
Maar dit gaat dus om belasting op de winst die je maakt op de verkoop van je huis? En die belasting wordt alleen geheven als je emigreert? En hoe willen ze dat gaan checken ook? Genoeg mensen die ingeschreven blijven staan in Nederland (in elk geval voor de eerste aantal maanden).quote:Op woensdag 9 oktober 2024 18:54 schreef LXIV het volgende:
[ x ]
Dan ga je dus, met of zonder uitstel, belasting betalen over je ongerealiseerde winsten. Bijvoorbeeld een echtpaar dat na pensioen naar Spanje wil en hun huis in 1970 kocht voor 50.000 euro en nu verkoopt voor 500.000 euro gaat dan fors betalen op de ‘winst’ van 450.000 euro. Dat het huis onveranderd is en dat het niets meer is dan inflatie, dat maakt laurensje dassen niets uit.
De motivatie is ook raar:
[..]
De mensen die Nederland ontvluchten hebben in het algemeen juist decennialang de toch al hoge belastingen in Nederland betaald en zo juist bijgedragen aan de publieke zaak! Het zijn geen net-afgestudeerden die ze zo proberen uit te melken, maar juist m op het einde van hun loopbaan!
De VS heeft de zgn capital gains tax inderdaad, dus dat Nederland met dit plan komt verbaast me niet. Overigens heb je daar wel een vrijstelling tot de eerste 250k voor alleenstaanden, en tot 500k wanneer gehuwd (wanneer je er minimaal 2 jaar hebt gewoond en het je primary home is). Zal dit voorstel niet hebben ga ik vanuit .quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waar zit je nu, Denemarken? We horen graag waar het beter is. Ik heb bijv. begrepen dat de VS allang zo'n belasting hebben.
Oh, dan mag je huis wel flink in "waarde" stijgen (uitgedrukt in genomineerde waarde dollars, die flink minder waard zijn geworden).quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 17:00 schreef Smart_ass het volgende:
Overigens heb je daar wel een vrijstelling tot de eerste 250k voor alleenstaanden, en tot 500k wanneer gehuwd (wanneer je er minimaal 2 jaar hebt gewoond en het je primary home is). Zal dit voorstel niet hebben ga ik vanuit .
Belasting betalen gaat over inkomen. En als het over geld gaat dat je hebt liggen, dan wordt dat pas belast boven de halve ton. Lijkt mij niet dat iemand uit Afrika vertrekt als die meer dan 50.000 euro in zijn matras heeft liggen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:04 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet. Als ze een iphone hebben hebben ze vast wel ergens anders geld liggen.
Tsja wat wil je met 50k doen als je in zuid-sudan leeft?quote:Op maandag 14 oktober 2024 12:46 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Belasting betalen gaat over inkomen. En als het over geld gaat dat je hebt liggen, dan wordt dat pas belast boven de halve ton. Lijkt mij niet dat iemand uit Afrika vertrekt als die meer dan 50.000 euro in zijn matras heeft liggen.
Ik denk dat verreweg de meeste asielzoekers geen cent hebben.quote:Op maandag 14 oktober 2024 12:59 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Tsja wat wil je met 50k doen als je in zuid-sudan leeft?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |