Is al meerdere malen hierboven uitgelegd dat het onzin is, maar Elan snapt het nog steeds niet.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Is dat gebruikelijk ja? Hoe komen we dan in 's hemelsnaam aan een burgemeester van de Christenunie in Rotterdam?
Mjah, qua behandeling van dit nieuws zijn we toch al wel een beetje klaar, zou ik zo denken. Zeker na deze "Haha, echt niet!" reactie van de minister BZK.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:52 schreef timmmmm het volgende:
Ik zie dat dwaallicht @:ikweethetookniet weer eens afdaalt naar ziekelijk geraaskal. Kan dat wellicht ergens anders zodat wij het weer over het nieuws kunnen hebben? Bij voorbaat dank
Rapporteren, dit geraaskaal.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:52 schreef timmmmm het volgende:
Nederlandse burgemeesters zijn gebonden aan illuminatie wef protocollen, staat genoteerd
Ik zie dat dwaallicht @:ikweethetookniet weer eens afdaalt naar ziekelijk geraaskal. Kan dat wellicht ergens anders zodat wij het weer over het nieuws kunnen hebben? Bij voorbaat dank.
Akkoord, dan laten we het hierbij vandaag, mogen gekken als @ikweethetookniet hier verder raaskallen wat ze willenquote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Mjah, qua behandeling van dit nieuws zijn we toch al wel een beetje klaar, zou ik zo denken. Zeker na deze "Haha, echt niet!" reactie van de minister BZK.
Als mensen verder willen discussiëren over hoe goed/slecht Femke wel niet is wens ik ze er veel succes mee, maar voor mij is het dan wel genoeg.
Die demonstratie gaat Halsema natuurlijk verbieden. Dat gaat helaas niet lukken. Een andere stad of gemeente wordt ook niks want al die andere burgemeesters zijn van VVD, CDA, PvdA, GL huizen, dat is een pot nat, handje boven het hoofd houden en beetje wef erbij. Die demonstratie wordt overal verbodenquote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:33 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
O, ik ben het zo oneens met jou.
Een overheid heeft de grondwettelijke taak haar burgers te beschermen, Halsema brengt joodse burgers willens en wetens in onmiddellijk gevaar. Ze heeft de wettelijke middelen - mits goed onderbouwd - om een demonstratie van fascistische antisemieten te verbieden. Het is onvergeeflijk en schandalig gedrag van deze GroenLinks-burgemeester. Ze voert haar taak niet uit, ze is onbekwaam en ze brengt mensen in gevaar. Ze dient op te stappen en wel direct.
Ik hoop dat Wilders een massademonstratie gaat organiseren in Amsterdam (Den Haag mag ook) om te eisen dat dat in- en inslechte mens wordt ontslagen. "Sluit haar op, sluit haar op ...."
Lijkt mij een fantastische middag worden.
Ik heb er nog even naar gezocht (info over hoe vaak de grootste gemeentepartij een burgemeester levert) en kon er zo snel niets over vinden, behalve een opmerking dat de partijafkomst van burgemeesters lijkt op de zetelverhoudingen van een paar decennia geleden.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Is dat gebruikelijk ja? Hoe komen we dan in 's hemelsnaam aan een burgemeester van de Christenunie in Rotterdam?
Zij niet persoonlijk, maar de mensen die haar voorgedragen hebben wel.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Is Halsema democratisch gekozen? Ik wist niet dat we tegenwoordig een gekozen burgemeester hadden
Mmh, ik doelde op haar functioneren. Haar goede bedoelingen leiden uiteindelijk tot dramatische gevolgen. Maar goed, ze kan er misschien niks aan doen want ze komt tenslotte uit een groenlinks milieu met een krankzinnig mens- en wereldbeeld.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:55 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je mensen die andere inschattingen maakt dan jij betitelt als in- en inslecht ben je net iets te 'enthousiast' wat mij betreft kameraad.
Ik geloof best dat Halsema naar eer en geweten haar best doet, ik denk alleen dat ze er niet zo goed in is. Dat is wat anders dan bewust de boel saboteren en inherent slecht zijn
En demonstraties van fascistische antisemieten niet? Wat zijn wij als land diep gezonken.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die demonstratie gaat Halsema natuurlijk verbieden. Dat gaat helaas niet lukken. Een andere stad of gemeente wordt ook niks want al die andere burgemeesters zijn van VVD, CDA, PvdA, GL huizen, dat is een pot nat, handje boven het hoofd houden en beetje wef erbij. Die demonstratie wordt overal verboden
Jup, zo doet een burgemeester dat las ik hier.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:17 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
En demonstraties van fascistische antisemieten niet? Wat zijn wij als land diep gezonken.
Wat is dat nou weer voor gelul, Hongarije is veel veiliger voor joden dan Asmterdam of Utrecht, het veiligste land van Europa wat dat betreft. Ook voor homo's is het trouwens veiliger dan Amsterdam.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:00 schreef opgebaarde het volgende:
Ps: wel een beetje gek dat Wilders Orban zo'n toffe peer vindt terwijl net onder zijn hoede het antisemitisme in Hongarije hard gegroeid is
Laten we dan, om haar partijdigheid, dubbele-maten-meten, hypocrisie en incompetentie nog eens te benadrukken, éérst een enorm fascistische en antisemitische demonstratie op de Dam organiseren, en wanneer Femke die demonstratie dus gewoon weer toestaat (omdat ze zelf dus low-key een Palestijnen-knuffelende antisemiet is), dan wisselen we heel snel de T-shirtjes en de borden om naar "ZIE JE WEL! FEMKE ANTISEMIET! WEG MET HAAR!" of vergelijkbare teksten.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:33 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
O, ik ben het zo oneens met jou.
Een overheid heeft de grondwettelijke taak haar burgers te beschermen, Halsema brengt joodse burgers willens en wetens in onmiddellijk gevaar. Ze heeft de wettelijke middelen - mits goed onderbouwd - om een demonstratie van fascistische antisemieten te verbieden. Het is onvergeeflijk en schandalig gedrag van deze GroenLinks-burgemeester. Ze voert haar taak niet uit, ze is onbekwaam en ze brengt mensen in gevaar. Ze dient op te stappen en wel direct.
Ik hoop dat Wilders een massademonstratie gaat organiseren in Amsterdam (Den Haag mag ook) om te eisen dat dat in- en inslechte mens wordt ontslagen. "Sluit haar op, sluit haar op ...."
Lijkt mij een fantastische middag worden.
quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor gelul, Hongarije is veel veiliger voor joden dan Asmterdam of Utrecht, het veiligste land van Europa wat dat betreft. Ook voor homo's is het trouwens veiliger dan Amsterdam.
https://global100.adl.org/country/hungary/2014quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor gelul, Hongarije is veel veiliger voor joden dan Asmterdam of Utrecht, het veiligste land van Europa wat dat betreft. Ook voor homo's is het trouwens veiliger dan Amsterdam.
Land geregeerd door fascisten, wat zijn wij als land diep gezonkenquote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:17 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
En demonstraties van fascistische antisemieten niet? Wat zijn wij als land diep gezonken.
Dat denk ik dus niet, Ze is in haar prive leven een stuk rechtser kwa immigratie dan dat ze zich publiekelijk voordoet. Ze heeft haar kind bewust van een school gehaald waar veel moslims zitten. Ze vind het zelf dus soms ook moeilijk om met een deel van die mensen samen te leven. Ze heeft kwa immigratie een links masker op en ik denk dat ze dat doet omdat ze links carrière gemaakt heeft.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:55 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik geloof best dat Halsema naar eer en geweten haar best doet,
Ik vind het op zijn minst opmerkelijk dat jij denkt Halsema privé zo goed te kennen dat je dit soort uitspraken kan doen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 06:33 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet, Ze is in haar prive leven een stuk rechtser kwa immigratie dan dat ze zich publiekelijk voordoet. Ze heeft haar kind bewust van een school gehaald waar veel moslims zitten. Ze vind het zelf dus soms ook moeilijk om met een deel van die mensen samen te leven. Ze heeft kwa immigratie een links masker op en ik denk dat ze dat doet omdat ze links carrière gemaakt heeft.
Ik vind het niet diplomatiek van Wilders al vind ik wel dat halsema veel steken laten vallen zoals het niet handhaven van het burqa verbod maar in haar prive leven wel haar kinderen naar een andere school sturen waar minder moslims zijn omdat haar kinderen daar last van hadden.
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 06:33 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet, Ze is in haar prive leven een stuk rechtser kwa immigratie dan dat ze zich publiekelijk voordoet. Ze heeft haar kind bewust van een school gehaald waar veel moslims zitten. Ze vind het zelf dus soms ook moeilijk om met een deel van die mensen samen te leven. Ze heeft kwa immigratie een links masker op en ik denk dat ze dat doet omdat ze links carrière gemaakt heeft.
Ik vind het niet diplomatiek van Wilders al vind ik wel dat halsema veel steken laten vallen zoals het niet handhaven van het burqa verbod maar in haar prive leven wel haar kinderen naar een andere school sturen waar minder moslims zijn omdat haar kinderen daar last van hadden.
Dat het nieuwsartikel kan dan wel van een tijd geleden zijn het maakt het niet minder waar. Ik ken Halsema privé helemaal niet zo goed. Maar ik zie wel aan de hand van dit artikel ook al is hij van een tijd geleden dat het leven (bijvoorbeeld naar school gaan) op een plek met veel moslim migranten ook haar eigen voorkeur niet is.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 06:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik vind het op zijn minst opmerkelijk dat jij denkt Halsema privé zo goed te kennen dat je dit soort uitspraken kan doen.
Op basis van een nieuwsartikel weet ik het hoeveel jaar geleden.
Tuurlijk kameraad, als jij mensen wil veroordelen op basis van een artikel van weet ik het hoeveel jaar geleden, moet je dat lekker doen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 07:05 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Dat het nieuwsartikel kan dan wel van een tijd geleden zijn het maakt het niet minder waar. Ik ken Halsema privé helemaal niet zo goed. Maar ik zie wel aan de hand van dit artikel ook al is hij van een tijd geleden dat het leven (bijvoorbeeld naar school gaan) op een plek met veel moslim migranten ook haar eigen voorkeur niet is.
Als iemand in de publieke ruimte staat voor samenleven met migranten en het in haar prive leven niet kan, dan ben je de boel aan het manupuleren, misschien onbewust, misschien bewust voor haar carriere
Het artikel komt je kennelijk niet zo goed uit. Het liefst zou je het allemaal niet zo serieus nemen. Wat ze prive gedaan heeft veroordeel ik niet, Prive vind ik dat ze juist goed gehandeld heeft.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 07:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Tuurlijk kameraad, als jij mensen wil veroordelen op basis van een artikel van weet ik het hoeveel jaar geleden, moet je dat lekker doen.
Je kan alleen niet van ons verwachten dat we je dan nog serieus nemen als dat je basis is om ons te vertellen wat Halsema prive denkt
Ik spreek in dezen namens mensen met gezond verstand.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 07:37 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Het artikel komt je kennelijk niet zo goed uit. Het liefst zou je het allemaal niet zo serieus nemen. Wat ze prive gedaan heeft veroordeel ik niet, Prive vind ik dat ze juist goed gehandeld heeft.
Je wil het liefst mij en het artikel niet sereus nemen, lekker makkelijk als de realiteit je niet bevalt neem je hem lekker niet serieus. En wie zijn trouwens we? Spreek jij namens iedereen hier?
Je draaid er graag omheen
Jaja en in Rusland is ook meer persvrijheid dan in Nederland.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
zegt de grootste Wilders demagoog op het forum. Wat ben je toch ook een act Tim.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik spreek in dezen namens mensen met gezond verstand.
Wellicht zou het je overigens goed doen als je het ook niet zo serieus zou nemen. Misschien zou je dan niet over mensen die je van televisie en de krant kent praten alsof je ze persoonlijk kent
https://nos.nl/artikel/25(...)-priveritten-halsemaquote:Op woensdag 9 oktober 2024 16:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je hebt vast bewijs voor dit soort uitspraken?
Wat is een Wilders demagoogquote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
zegt de grootste Wilders demagoog op het forum. Wat ben je toch ook een act Tim.
Sorry hoor, maar een demonstratie van voornamelijk niet-Amsterdammers om de burgemeester van Amsterdam te laten ontslaan?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 14:31 schreef Bassie48 het volgende:
Ik ben geen PVV-fan maar deze actie steun ik van harte. Kan Wilders geen massabetoging in Den Haag of Amsterdam organiseren om Halsema te laten ontslaan? 350.000 goede Nederlanders die roepen: "Halsema, ..... (vul maar in)"
Heerlijk toch?
Los daarvan is haar tweede termijn net ingegaan omdat men in Amsterdam kennelijk wel tevreden is.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 14:38 schreef probeer het volgende:
[..]
De minister BZK kan inderdaad zonder advies van de gemeenteraad een burgemeester ontslaan. Maar dat gebeurt eigenlijk alleen wanneer er sprake is van iets als corruptie of fraude ofzo. Niet wanneer 'je kan beargumenteren dat ze het niet goed genoeg doet'. Dat is in het verleden nooit zwaarwegend genoeg geweest voor een minister BZK om dat op eigen houtje te beslissen. Het kunnen wel redenen voor ontslag zijn hoor, maar dan gaat dat dus normaliter via de democratisch verkozen gemeenteraad. Een meerderheid van de raad dient dan een aanbeveling tot ontslag bij de minister in (ofnouja, via de CvdK).
Nou ja, wat ze dus zelf al aangeeft is dat er met geloofsfanatici niet te praten valt. En ipv dat bij de wortel aan te pakken kiest ze ervoor te vluchten.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:46 schreef StarTrek het volgende:
Ik vind het trouwens heel goed dat Halsema dit eerlijk zegt
Ik (denk te) begrijp waarom veel mensen moeite met Halsema hebben, ze heeft een typische manier van praten. Alleen inhoudelijk is zij wel sterk en een stuk kritischer dan de meeste doorhebben. Ik lees liever wat zij zegt dan dat ik het hoor.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:46 schreef StarTrek het volgende:
Ik vind het trouwens heel goed dat Halsema dit eerlijk zegt
Dit is zo lachwekkend dom, dat je dat in je lijstje zet, daar had Halsema geen bal mee te maken.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 15:20 schreef Viesdik het volgende:
*Halsema met een pistool in huis
*Halsema die tijdens corona toch een blm demonstratie toeliet, maar mensen die tegen het coronabeleid demonstreerden zonder genade werden aangepakt
*Halsema de kut die Hans Teeuwen heeft opgepakt
*Halsema die straatnaambordjes vervangt
*Halsema die een Russische tank tentoonstelt
*Halsema die niet optrad tegen de vernielingen op universiteiten
*Halsema die een anti-joden demonstratie toestond tijdens de kristalnacht herdenking (ofzo)
*Halsema die haar eigen bewoners straft door op elke hoek van de weg een 30 km/h bordje te plaatsen en het ook te handhaven
En zo zijn er nog honderden dingen te bedenken met haar slissende stem
Hoe zou in jouw ogen die 'wortel' er uit kunnen of moeten zien?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja, wat ze dus zelf al aangeeft is dat er met geloofsfanatici niet te praten valt. En ipv dat bij de wortel aan te pakken kiest ze ervoor te vluchten.
Ja, want ze functioneert niet goed. Maar wees gerust, die demonstratie zal ze ongetwijfeld WEL verbieden want tenslotte komt ze uit het nest van GroenLinks met die afzichtelijke ideologische monocultuur.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar een demonstratie van voornamelijk niet-Amsterdammers om de burgemeester van Amsterdam te laten ontslaan?
En dan ook nog uit puur populistische overweging?
En dat vind je een heerlijk idee?
Ze heeft al tientallen jaren een spraakgebrek door die kaakklem.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik (denk te) begrijp waarom veel mensen moeite met Halsema hebben, ze heeft een typische manier van praten.
Dat zou theoretisch kunnen. Als er geen WOM zou bestaan.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:24 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ja, want ze functioneert niet goed. Maar wees gerust, die demonstratie zal ze ongetwijfeld WEL verbieden want tenslotte komt ze uit het nest van GroenLinks met die afzichtelijke ideologische monocultuur.
Sorry hoor, maar een demonstratie tegen Zwarte Piet georganiseerd door iemand van niet Nederlandse afkomst in een boerengehucht om een oer Hollandse traditie om zeep te helpen?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar een demonstratie van voornamelijk niet-Amsterdammers om de burgemeester van Amsterdam te laten ontslaan?
En dan ook nog uit puur populistische overweging?
En dat vind je een heerlijk idee?
Wie zegt dat ik dat een heerlijk idee vind?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar een demonstratie tegen Zwarte Piet georganiseerd door iemand van niet Nederlandse afkomst in een boerengehucht om een oer Hollandse traditie om zeep te helpen?
En dan ook nog vanuit een hedentendaagse links populaire gevoelsoverweging ipv willen weten hoe het echt zit?
Dat vind je wel een heerlijk idee?
Ach, als jij wat verzint, verzin ik ook wat.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik dat een heerlijk idee vind?
Je verwijten mij iets wat je eerst zelf verzint?
Er is hier ook ophef over LGBTQ+, misschien heeft het te maken met mensen die zich aanstellen. Waarom ben jij niet inclusief voor Q+ eigenlijk.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:43 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://en.wikipedia.org/wiki/Hungarian_anti-LGBT_law
Alle ophef rondom anti-LGBT wetten gemist?
Laten we eens beginnen met gelovigen die ongelovigen lastig vallen op deze wijze te vervolgen voor hate speech dan wel hate crimes.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe zou in jouw ogen die 'wortel' er uit kunnen of moeten zien?
Kleine aanpassing gedaan. In Amsterdam is het kennelijk nodig dat Joodse scholen zwaar beveiligd moeten worden en normaal dat je als Jood in de supermarkt voor kakerjood uitgescholden wordt.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Laten we eens beginnen met gelovigen die (on)gelovigen lastig vallen op deze wijze te vervolgen voor haatzaaien dan wel haatmisdrijven.
Dat is ook de fout die Halsema maakt, laten we nou lief zijn voor elkaar. Maar er is geen elkaar, dit zijn Hamas sympathisanten, deeltijdjihadi's, de vijand die onder ons is. Niet geintegreerd en verkeerd verbonden.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:55 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Kleine aanpassing gedaan. In Amsterdam is het kennelijk nodig dat Joodse scholen zwaar beveiligd moeten worden en normaal dat je als Jood in de supermarkt voor kakerjood uitgescholden wordt.
https://npo.nl/start/seri(...)-kwestie_45/afspelen
Samengevat: maak het elkaar nou niet zo moeilijk,
Als er 1 partij niet democratisch is dan is het de PVV juist met hun noodwet en burgermeesters weg willen sturenquote:Op donderdag 10 oktober 2024 05:50 schreef Bassie48 het volgende:
Halsema heeft duidelijk een voorliefde voor antisemieten en aanhangers van terreurgroepen die de staat Israël willen vernietigen. Ze luistert wel naar mensen als @:Cupfighter, niet naar mensen die de demonstraties afschuwelijk vinden.
Daarom is GroenLinks zo'n verwerpelijke antidemocratische partij die een gevaar is voor de rechtstaat.
Vanmorgen toen ik op Google zocht op halsema en zwarte scholen kwam ook het volgende fok topic uit 2009 naar boven. Daar zie je dat zij daar niet blind voor isquote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Laten we eens beginnen met gelovigen die ongelovigen lastig vallen op deze wijze te vervolgen voor hate speech dan wel hate crimes.
Doet me denken aan dit soort berichten. https://www.bbc.com/news/world-europe-52095500quote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jaja en in Rusland is ook meer persvrijheid dan in Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |