Nee, deze komt later in de kaarten, staat er nu nog niet op.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 00:08 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Is dat Nadine, die nu aan de oostkant van Florida aan het ontstaan is?
Key West is oranje dus B of BC.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 00:07 schreef Verbodsbord het volgende:
Die mensen staan in Key West, daar zou het niet meer moeten zijn dan 'slechts' een tropische storm. Heel veel erger dan het daar nu is zou het niet moeten worden, dus opzich niet heel raar dat mensen de actie dan een beetje opzoeken toch?
https://www.timeout.com/u(...)es-in-florida-100924quote:Most of these counties include a note that people living in Zones A-C or who live in a manufactured home, mobile home, RV or boat home should evacuate. Some counties have an informational note saying that even though evacuation is not mandatory, anyone living in low-lying areas, flood-prone areas, and along creeks or rivers is strongly encouraged to relocate.
Zijn helaas ook al dode gevallen tijdens de veel tornado'squote:Op donderdag 10 oktober 2024 02:25 schreef ootjekatootje het volgende:
125 huizen zijn verwoest door de twee tornado’s eerder op de avond.
Tandjes, hoe snel dat omslaatquote:Op donderdag 10 oktober 2024 03:06 schreef Perrin het volgende:
Een van de tornado's volgens mij:
[ x ]
Nadine, honey is that you?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 00:08 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Is dat Nadine, die nu aan de oostkant van Florida aan het ontstaan is?
Tot nu toe lijkt het voor mijn zus mee te vallen! Ze heeft een paar video’tjes gestuurd. Sterke wind en veel regen. Drie uur geleden was de enige schade een omgevallen tuinhek en op een paar plekken in het huis zichtbare lekkage.quote:
'Niks aan de hand'quote:
Dat kan, maar zou verder niet zo relevant moeten zijn, tenzij de koers precies naar Bermuda afbuigtquote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zwakt wel snel af, benieuwd of het weer aan kracht wint als het weer op zee is
Het is nog afwachten, maar ik lees nog niks echt dramatisch. Een paar miljoen huishoudens zonder stroom was te verwachten, het dak van het baseball stadion lijkt van doeken gemaakt, dus niet verwonderlijk dat dat het begeven heeft, een kraan die omgevallen is was ook te verwachten etc.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 07:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
'Niks aan de hand'
Even bijlezen wat er in de nacht nog is gebeurd en wachten tot het licht wordt en de massale schade zichtbaar wordt.
Die tornado is volgens mij fake btw, althans dat beeld staat me zo bij van een aantal jaar geleden (toen het ook nep was).quote:
quote:Politie Florida redt hond die vastgebonden aan hek zat, kort voordat orkaan Milton voorbijraast
De politie van de Amerikaanse staat Florida heeft een achtergelaten hond gevonden die vastgebonden was aan een hek langs een snelweg, uren voordat orkaan Milton er aan land kwam. De hond stond al tot zijn knieėn in het water toen agenten arriveerden. ‘Doe dit alsjeblieft niet met je huisdieren’, roept de politie nu op.
Buitenlandredactie 10 okt. 2024
De hond stelt het ondertussen goed. Hij werd opgevangen door de politie en kon al gecontroleerd worden door een dierenarts.
De gouverneur van Florida, Ron DeSantis, zegt dat iedereen die zijn huisdieren in de steek liet tijdens de orkaan, de prijs zal betalen. ‘Het is wreed om een hond vastgebonden aan een paal achter te laten midden in een aanstormende storm’, schrijft hij op X. ‘De staat Florida zal iedereen die huisdieren mishandelt ter verantwoording roepen.’
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:12 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.pzc.nl/buiten(...)orbijraast~aec7e0b1/
[..]![]()
![]()
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar het lijkt me nog te vroeg om opgelucht adem te halen als het nog donker is daar. We gaan het zien straks.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het is nog afwachten, maar ik lees nog niks echt dramatisch. Een paar miljoen huishoudens zonder stroom was te verwachten, het dak van het baseball stadion lijkt van doeken gemaakt, dus niet verwonderlijk dat dat het begeven heeft, een kraan die omgevallen is was ook te verwachten etc.
Lees nog niet echt iets over overstromingsschade bijv, maar dat zal pas meer duidelijk worden denk ik als het daar licht wordt.
Notitie van adres maken en later nog even langs gaan met wat knuppelsquote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:12 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.pzc.nl/buiten(...)orbijraast~aec7e0b1/
[..]![]()
![]()
Zo gaat dat meestal, zodra het aan land komt zwakt het afquote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:14 schreef Maharski het volgende:
'Ergste storm van de eeuw' blablablabla, inmiddels afgezwakt tot categorie 2
Die categorie gaat over windsnelheden, niet over impact. Wind is maar een deel van de impact van orkanen, wat ook meespeelt is hoeveel regen er valt (hangt af van oa hoe snel de orkaan zich verplaatst en hoeveel regen er valt per uur), overstroming door stuwing zeewater, de geografie van het land, de hoeveelheid mensen die er wonen en gebouwen die er staan, en het type gebouwen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:14 schreef Maharski het volgende:
Makkelijk praten en lekker kletsen vanuit je veilige huis.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:14 schreef Maharski het volgende:
Wij hebben anders flink schade.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:14 schreef Maharski het volgende:
Zeker!quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:13 schreef Vincent_student het volgende:
Wauw!! Wat een treurnis..... En wat een geweld...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |